Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 11:07



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
wat voor spoiler is dit? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht wat voor spoiler is dit?
Wie kan mij vertellen wat voor spoiler dat is?
Ik dacht zelf een Carrera vleugel maar het onderdeel nummer binnen is 930.512.023.00 wat duidt op een turbo spoiler!

76044

verkoper zegt: "de binnenkanten zijn hetzelfde het is het rubber dat anders is... ...deze is het carrera rubber"


29 nov 2019 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
ik zie dat Olaf eentje te koop heeft en het onderdel nummer is hetzelfde dus het moet kloppen!

viewtopic.php?f=12&t=53231&p=1342093&hilit=carrera+spoiler#p1342093


29 nov 2019 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
Onderdeelnummer 930.512.023.00 duidt op een '78-'89 spoiler-base (dus zonder rubber) van de Turbo (930) uit die jaren, ook wel bekend als 'tea tray' spoiler.
Vóór MY78 werd de Turbo geleverd met de zgn. 'whale tail' (ook wel Carrera spoiler genoemd) die tot '89 ook werd geleverd op de sport-spec 911 SC en 3.2 Carrera.
Dit zou de de '930' uit het onderdeelnummer verklaren, ik weet ook dat er whale tails / Carrera spoilers in de omloop zijn met exact ditzelfde onderdeelnummer.
Verschil tussen de whale tail van de 930 en hetzelfde onderdeel op de 911 is het rooster wat erin verwerkt zit; de 930 had een soort kippengaas met redelijk grote gaten terwijl het rooster in de 911 een stuk meer fijnmazig is (kleinere gaatjes).

Grote verschil tussen een whale tail / Carrera spoiler en tea tray is overigens dat de base van de tea tray meer body heeft; de whale tail is (niet oneerbiedig bedoeld) meer een platte plank terwijl de tea tray een stuk dieper is en meer lucht kan doorlaten (ivm intercooler op de 3.3). Dit zie je ook terug in het rubber wat hoort bij de tea tray; Dit heeft rondom opstaande randen terwijl het rubber van de whale tail enkel aan de achterzijde wat omhoog loopt.

Onderdeelnummers van de rubbers:
911.512.091.00 = whale tail rubber
930.512.021.00 = tea tray rubber

Aan de foto kan ik niet goed zien of het rubber de opstaande randen heeft, foto van Olaf lijkt me (zoals hij omschrijft) een whale tail / Carrera spoiler te zijn.
Als je eens googled op tea tray VS whale tail tref je genoeg illustratief materiaal om te kunnen bepalen welk type jouw spoiler is.


04 dec 2019 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
Excuses Flash; Ik zag na het plaatsen van mijn bericht pas dat je het zelf al (volgens mij) correct hebt beantwoord.

Enfin, mooi stukje naslagwerk voor de liefhebbers van spoilers;-)


04 dec 2019 21:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
De turbo-spoiler heeft een soort bak aan de onderzijde, om de intercooler ruimte te geven ... de Carrera spoiler is inderdaad meer een plank en MI mooier ;)


04 dec 2019 22:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
Bedankt heren, volgens mij heb ik een carrera spoiler :thumleft:

viewtopic.php?f=12&t=42269

Ik ga even kijken of ik een onderdeelnummer kan vinden op de rubber...
Weten jullie toevallig waar die staat?


04 dec 2019 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
Onderdeelnummer van het rubber van de spoiler tref je in het midden van het onderdeel op het vlak wat in gemonteerde staat niet zichtbaar is.

Afbeelding


10 dec 2019 13:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
hier nog wat meer info over de verschillende spoilers. viewtopic.php?p=786965#p786965
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 dec 2019 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
Bedankt voor de info, ik kon inderdaad geen nummer vinden op de gemonteerde rubber. Ik ga een van deze dagen beginnen met het uit elkaar halen. Ik wil de base en de motorkap voorbereiden voor de spuiter. Ik moet ook een paar gaten in de motorkap dicht laten lassen (tweede hands onderdeel waarvan de gaten niet overheen komen met de base...)
ik hoor graag hoe ik het beste beiden onderdelen moet voorbereiden. Motorkap helemaal kaal? Moet ik daarna spuiten met primer om te beschermen tegen roest? En hoe kan ik het beste de base aanpakken?


10 dec 2019 21:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: wat voor spoiler is dit?
Het beste vraag je aan de spuiter hoe je het kan voorbereiden, dan heb je daar later nooit gezeur over :idea:


10 dec 2019 23:19
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clueless, disciple, Google [Bot], Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.