Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 7:58



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
hardtop of softtop 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera 4, 996
Bericht hardtop of softtop
Ik heb eerder al aangegeven dat ik mijn C4 Cabrio wilde "stallen" in mijn garage gedurende de wintermaanden.
Nu heb ik me wel laten overhalen door ander forumleden om toch gewoon af en toe, als het weer het toelaat, te rijden in de winter.
Ik heb een hardtop en wil die zaterdag erop gaan zetten, maar..... Ik heb eens gelezen in een Audi forum dat men het best de softtop dicht kan doen als de auto in de garage staat en niet de kap open laten (dus in opgevouwen in de auto), omwille van de strakheid van de kap.

Dus wat is nu verstandig. Ik denk dat met minder weer, wintermaanden, het toch beter is met de hardtop te rijden en zo de softtop niet bloot te stellen aan de weersomstandigheden, maar anderzijds zit die dan wel "lang" opgevouwen in de auto.

Wie heeft hier of ervaring mee of een goed antwoord op?

Dan nog een vraag. Moet je een softtop (laten) behandelen en zo ja, hoe vaak dan?
Ik sta open voor elke info die hierop betrekking heeft

mvg Albert


02 jan 2020 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: hardtop of softtop
Softtop oplaten, je gaat rijden met mooi weer,...kan ie echt wel tegen hoor...

Ook pekel, sneeuw hagel etc kan ie gewoon tegen.

Niets aan doen qua impregneren, coatings etc, onder de stof zit vaak een stuk rubber verlijmd wat er voor zorgt dat de kap waterdicht is. Met middeltjes loop je alleen maar risico dat je die laag beschadigt.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


02 jan 2020 19:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: hardtop of softtop
Dat hierboven...

Hardtop ergens stallen op zolder en nooit nog naar kijken.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


02 jan 2020 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: hardtop of softtop
Of nog beter: verkopen dat ding. Ik had m aan het plafond van de garage gehangen met een mooi lift systeem. Heb 2x getest hoe dat ding werkte. 1x om m omhoog te takelen en bij verkoop weer te laten zakken.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


02 jan 2020 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: hardtop of softtop
Ik rij al een jaar of twaalf cabrio, ook in de winter, en heb nog nooit de behoefte gehad aan een hard top.


03 jan 2020 8:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: hardtop of softtop
Hardtop enkel handig als daily driver icm buiten stallen.


03 jan 2020 9:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: hardtop of softtop
Helemaal eens met Hellraiser
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


03 jan 2020 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: hardtop of softtop
Daily driver hier en blij met de hardtop. Vorig weekend naar Frankfurt in pokkeweer en dan schat je dat ding echt wel naar waarde.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


07 jan 2020 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
930 Turbo, 911 3.2, 997 S Cabrio
Bericht Re: hardtop of softtop
Gewoon met de softtop blijven rijden... Kan die prima tegen. Pas als je dagelijks gaat rijden en vooral in de winter zou ik de hardtop overwegen.


08 jan 2020 10:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Re: hardtop of softtop
Eens, zowel bij de 996 als 986 hardtops erbij gehad.
1x gebruikt om te proberen, zinloos. Je hebt toch verwarming? :mrgreen: :mrgreen:

De enige situatie waarbij het echt handig is, is als je de achterruit sneew- en ijsvrij moet maken en het ruitje van de softtop plastic is.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


08 jan 2020 13:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: hardtop of softtop
Omdat ik nieuw ben in het cabrio gebeuren schat ik het wellicht verkeerd in.
Maar als je dag in dag uit met je cabrio in de regen rijdt en parkeert (is mijn daily driver) gaat die softtop op den duur echt niet vochtig worden?
Staat 's nachts wel in een garage maar die is niet verwarmd en de auto droogt niet op.

Enneuh, de hardtop was inbegrepen bij de aankoop, dus waarom niet gebruiken, of is dat niet hardcore genoeg? :scratch:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


08 jan 2020 16:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: hardtop of softtop
Er komt echt geen vocht in de auto en er zit een uitstekende kachel in. Ik heb hem nooit gemist.
997 heeft ook geen plastic achterruitje, je kunt gewoon krabben als het moet.

Een 997 is volgens velen hier sowieso niet hardcore genoeg, dus daar moet je je helemaal niet druk om maken.
Het rijdt alleen 10 keer beter, ik ga ook niet meer terug naar luchtgekoeld... :wink:


08 jan 2020 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: hardtop of softtop
Dan gaat ie er vanaf morgen af.
Veel leuker als je van elke gelegenheid gebruik kan maken om open te rijden. :ba:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


08 jan 2020 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: hardtop of softtop
Goedzo!!

Heb zelf 10 jaar lang een golfje cabrio dagelijks gereden, weer en wind sneeuw en ijs, na een jaar of 13-15 is de kap aan vervanging toe, dat is iets om rekening mee te houden.

Kachel is er op gebouwd om tot lage temperaturen open te rijden dus het wordt echt wel warm binnen. Enige is dat je wat meer wind geruis kunt hebben alhoewel dat op een 997 minimaal hoort te zijn lijkt me.

Grootste voordeel is nog wel dat je ieder moment van mooi weer meepakt!
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


08 jan 2020 19:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Re: hardtop of softtop
GinnFizz schreef:
Omdat ik nieuw ben in het cabrio gebeuren schat ik het wellicht verkeerd in.
Maar als je dag in dag uit met je cabrio in de regen rijdt en parkeert (is mijn daily driver) gaat die softtop op den duur echt niet vochtig worden?
Staat 's nachts wel in een garage maar die is niet verwarmd en de auto droogt niet op.

Enneuh, de hardtop was inbegrepen bij de aankoop, dus waarom niet gebruiken, of is dat niet hardcore genoeg? :scratch:


Zowel mijn 986 als 996 stonden vroeger 24/7 buiten. Geen enkele lekkage gezien.
De 986S die we nu hebben moet ook buiten staan omdat de garage vol is. Nooit problemen mee gehad.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


08 jan 2020 19:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: hardtop of softtop
Die hardtops zien er ook ongelofelijk lelijk uit (of is dat verbeterd sinds de 997?).
Ze zien er echt uit als een toevoeging aan de auto ipv dat het echt onderdeel van de auto zelf is.


09 jan 2020 8:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: hardtop of softtop
GinnFizz schreef:
Omdat ik nieuw ben in het cabrio gebeuren schat ik het wellicht verkeerd in.
Maar als je dag in dag uit met je cabrio in de regen rijdt en parkeert (is mijn daily driver) gaat die softtop op den duur echt niet vochtig worden?
Staat 's nachts wel in een garage maar die is niet verwarmd en de auto droogt niet op.

Enneuh, de hardtop was inbegrepen bij de aankoop, dus waarom niet gebruiken, of is dat niet hardcore genoeg? :scratch:


Hier rijden we al 10 jaar lang als daily een cabrio met een gemiddeld een 40k km per jaar.
Dit was met een BMW 1 serie die wij van 9k naar 240k km op de teller hebben gereden, zonder hardtop incl. wintersport waarbij die dan ook buiten stond.
Deze had geen hardtop, geen centje pijn; op het einde had de kap enkel wat ruwere plekjes in de stof van slijtage, maar nog lang niet op.

en nu rijden we met een BMW 3 serie, gekocht met 163k en heeft er nu 285k op staan, ook deze heeft nog enkel ruwere plekjes in de kap.
Bij deze zit wel een hardtop, maar deze gaat er alleen op eind november en en gaat er in maart weer af. Om de kap een beetje te sparen tegen de elementen
en in die periode kun je zelden open rijden.
Hardtop zat al bij de auto, dus gebruik ik deze wel.
Had die er niet bijgezeten zou ik gewoon met de softtop blijven rijden.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


09 jan 2020 8:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: hardtop of softtop
Hoe doet de softtop het qua comfort / geluid bij het rijden in regen bijvoorbeeld. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen als daily drivers. Zou hem dan privé maar ook zakelijk rijden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 jan 2020 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: hardtop of softtop
Dat is geheel subjectief. Mij stoort het niet maar een ander misschien wel.


09 jan 2020 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: hardtop of softtop
Wat ik tot hiertoe ondervonden heb (ik ben nog geen ervaringsdeskundige want nieuw qua cabrio):
Hardtop is qua wind en rijgeluiden gelijk aan de coupé (enkele testritten met coupés gedaan tijdens mijn zoektocht) op enkele piepjes en kraakjes na (de hardtop "leeft" een beetje want die staat er tenslotte maar "bovenop"). De softtop heb ik nog niet in de regen gereden, wel in het droge en die is qua rijgeluiden ook heel erg stil. Net wat meer rijwindgeluiden dan de hardtop. Je hoort wel het ander verkeer veel sterker (bijvoorbeeld als je een vrachtwagen voorbijsteekt) en het lawaai in tunnels is ook veel luider, maar op zich niet eens storend.

Dus wat mij betreft: cabrio rules (maar ik hou mijn hardtop toch bij voor een strenge winter bijvoorbeeld, DD weet je wel, en ik heb hem nu toch) :cheers: :ba:

Just my 2 cents.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


09 jan 2020 15:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Re: hardtop of softtop
MarkS schreef:
Hoe doet de softtop het qua comfort / geluid bij het rijden in regen bijvoorbeeld. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen als daily drivers. Zou hem dan privé maar ook zakelijk rijden.


Het getokkel van regen op een softtop geeft een enorm romantische sfeer naar mijn mening.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


10 jan 2020 14:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: hardtop of softtop
nou vooruit, voor R.M.Boosten dan: getokkel van regen
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


10 jan 2020 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: hardtop of softtop
Altijd leuk een beetje romantiek als je 90% van de tijd alleen in de auto zit tussen Utrecht en Amsterdam op de A2. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2020 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: hardtop of softtop
Citaat:
Het getokkel van regen op een softtop geeft een enorm romantische sfeer naar mijn mening.


Doet wat aan kamperen denken, maar dan zonder kampvuur. :drive:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


10 jan 2020 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: hardtop of softtop
Rijd deze winter voor t eerst met hard top, omdat ik ff geen stalling meer heb. Heb de indruk dat de auto van binnen ‘droger’ blijft. Bevalt op zich dus goed, maar je hebt er wel wat kraakjes bij omdat ie wat ‘leeft’ op de auto.
Ga m volgende winter zeker weer gebruiken.


12 jan 2020 23:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DvG


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.