Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 17:57



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Aankoopadvies, tips G model 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: Aankoopadvies, tips G model
Olaf schreef:
Neem een lakdikte-meter mee ;)


Een paar jaar geleden heb ik er ontzettend veel bekeken. En de onzin die verkopers verkopen gaat echt nergens over.

In mijn ogen hebben bijna alle 911's een keer schade gehad, ik denk rond de 70-80% van wat ik toen heb bekeken. het zijn snelle auto's en ze zijn altijd genoeg waard gebleven om op te knappen.. dus dat is ook veel gebeurd. Ik zou als ik jou was altijd gaan voor originele lak, mede omdat een overgespoten 911 verborgen schade verleden kan hebben. (was bij mijn eerste 911 het geval). Dus ik heb zelf liever een auto met patina en steenslag, dan een die is overgespoten.

de naden bij een Porsche zijn kaars recht. Niet recht = schade. Kijk ook onder de raam rubbers of daar niet de raamstijlen zijn weggerot. oude rubbers zetten vaak uit, en als je dan in de regen hebt gereden, blijft daar vaak water in staan.

Motorisch moet een 911 meteen starten en vooral geen olie lekken. Iedereen die zegt dat een 911 altijd lekt verkoopt onzin. Als een 911 lekt op de naad die door het midden van het motorblok loopt, loop je tegen revisie aan (12-15k). roken mag als hij lang heeft stil gestaan, maar dat moet weg gaan na een paar minuten. Let bij een 3.2 op dat de servo motor van de verwarming werkt. dat schijnt nogal prijzig te zijn.

Ik heb veel duitse auto's gezien. Er staan best mooie tussen, maar koopjes ga je bij onze oosterburen niet vinden. Bovendien hebben ze vaak in de eerste jaren pekel gezien, omdat ze dagelijks bereden zijn. en dat zie je meteen. G-model Porsches zijn daar 10% duurder dan hier. Bovendien hebben duitse auto's wat meer geleden.

Een amerikaan kan heel goed zijn, met name uit Arizona of californie, maar dan heb je vaak scheuren in het dashboard. Bij een amerikaan heb je natuurlijk minder vermogen, maar met een SSI uitlaat los je dat prima op. Ik heb een SC met een uitlaat van een 2,4. Geloof me, die is sneller onderin dan een euro 3.2.

Waar je nog mooie klassieke porsches kan kopen is in Frankrijk of spanje. Daar is het klimaat droger en daar worden ze niet massaal overgespoten en verprutst. nadeel is weer dat je geduld moet hebben met de mentaliteit. italie zou ik niet doen.

succes!


12 apr 2020 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: Aankoopadvies, tips G model
Goran schreef:
Top uitleg allemaal.
De desbetreffende auto staat bij Classicmaster. Is die een beetje bekend onder de forumers? De auto is gedocumenteerd en de km stand is na te gaan volgende de papieren en het bedrijf. Ze willen de auto niet verplaatsen maar iedereen mag daar de auto keuren. De rede van niet verplaatsing is dat de auto’s altijd wel wat punten hebben dus niet voor hem te doen in die aantallen.
Hmmm appart maar wel te begrijpen.



Bij Classicmaster zou ik nooit een auto kopen. Ik ben een paar keer bij hem geweest, ik kreeg een slecht gevoel bij hem als persoon. iets klopt niet.
Dat je niet mag rijden is een enorm minpunt. er komen echt veel dingen boven die je niet ziet als ie stil staat.
Hij heeft wel mooie autos en goeie prijzen. Dat wel.


12 apr 2020 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: Aankoopadvies, tips G model
Jacq. schreef:
DLotus schreef:
Ik heb binnenkort een zwarte 3.2 coupe uit 1985 te koop. ROW uitvoering. Zwart met zwart interieur, turbo stoelen, schuifdakje (helaas Olaf)


Die ik te koop aanbiedt, heeft ook een schuifdakje, David ;)

En staat op maar 55 km van Norg :)


Die van mij (USA 911 SC uit 1983) staat nu in de winterstalling maar komt ook beschikbaar.

Om een idee te krijgen : http://www.witte911sc.com



mooie auto die witte, bij waalgarage onderhouden is een enorm pluspunt. goeie professionele club.


12 apr 2020 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997S Cabrio 06` 911 3.0SC 79`
Norg
Bericht Re: Aankoopadvies, tips G model
Ja die witte al 2 maal bekeken en gereden. Teun is een top gozer met een veel te eerlijk hart van goud. Zeer nette auto die hem past als een gegoten jasje.
_________________________________________
997 S 06`
911 3.0SC 79`


12 apr 2020 16:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997S Cabrio 06` 911 3.0SC 79`
Norg
Bericht Re: Aankoopadvies, tips G model
Zo, het is gelukt. We zijn aankomende zondag voor het eerst de gelukkige eigenaars van onze eerste luchtgekoelde Porsche.
Originele Nederlandse 911 3.0SC uit 79’.
Foto’s volgen uiteraard. Veel plannen ermee. Dus denk dat ik maar een ander topic begin haha.
_________________________________________
997 S 06`
911 3.0SC 79`


24 apr 2020 12:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: Aankoopadvies, tips G model
gefeliciteerd man!
ga je geen spijt van krijgen :thumleft:


07 mei 2020 22:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.