Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 4:44



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
2e hands Boxster aanschaffen & onderhoudskosten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 2e hands Boxster aanschaffen & onderhoudskosten
hallo allen!

ik ben vandaag nieuw op de site erbij.. gevonden via google, nu ik op zoek ben naar een 2e hands boxster en graag de insider-tips wil weten...

op het net heb ik al het een en ander gevonden, maar niets is beter dan de gebruikers zelf vragen. en wellicht heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een 2e hands boxster.

Kan iemand mij helpen met:
-zijn er goede/ slechte productie jaren?
-hoeveel km/jaar is acceptabel?
-zijn er richt prijzen bekend per jaar/km stand? (ANWB koerslijst geeft onvoldoende gegevens aan)
-wat is de beste tijd van de maand/het jaar om er een aan te schaffen?
-wat zijn punten om op te letten bij het aanschaffen van een boxster?
-in duitsland zijn ze aanzienlijk goedkoper, aan te raden om daar te kopen en importeren?
-kopen bij particulier af te raden?
-wat zijn ongeveer de onderhoudskosten op jaar-/ km-basis?
-ik woon in Oostenrijk, is deze wagen ook geschikt om door te sneeuw te ploegen? Heb gehoord -wellicht verkeerd- dat de auto iets te laag daarvoor is?
-wat zijn de meest bekende kwalen van deze auto?
-wat zijn de duurste onderhoudsmaterialen die gekocht moeten worden en hoevaak?
-is het mogelijk een test rit te organiseren of een boxster te huren? Heb nog niet de gelegenheid gehad om er een te rijden

alvast bedankt voor de feedback...

mvg patrick


Laatst bijgewerkt door pat79 op 25 aug 2005 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.



16 aug 2005 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Welkom op het PF :D Gebruik even de zoekfunctie en je komt bijvoorbeeld een topic tegen als deze:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=4937&highlight=boxster

Zoeken op termen als import, invoer, bpm, rsm, boxster en je komt al een heel eind. Volgens mij kun je het beste in de winter kopen, dan zijn de prijzen naar mijn gevoel iets lager :wink: Maar wellicht zijn die prijzen ook in de zomer haalbaar als je goed onderhandelt. In mijn geval heb ik in Duitsland een 996 gekocht, vanwege het grote prijsverschil en de BPM voor-/ nadelen. Vanwege de (internationale) garantie heb ik ervoor gekozen bij een PZ kopen. 8) Er zijn op het PF meerdere eigenaren van Boxy's actief, dus het lijkt me dat je genoeg reacties van de ervaringen uit de praktijk zult krijgen.

Nogmaals wilkommen :ba: en hou ons op de hoogte van jouw zoektocht!

Afbeelding


16 aug 2005 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van harte welkom geheten op dit leerijke en leuke forum.
Ik wens je veel plezier aan je zoektocht en zoals hierboven vermeld, met de "ZOEKEN" button worden je meeste vragen beantwoord

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


16 aug 2005 14:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
welkom en even de zoekfunctie gebruiken 8)
_________________________________________
duitse laagvlieger


16 aug 2005 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Hé Boxy's, wakker worden, laat deze man niet in de kou staan met z'n vragen ... :oops:


17 aug 2005 10:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik sluit me aan:

sinds kort eigenaar van een Boxster S uit 2001, erg tevreden.
Gekocht in duitsland bij de Porsche Dealer in Aken, scheelt ruim €6000,- met nederland..... :D (die reserveer ik voor de bekeuringen :evil: )

het zwakke punt schijnt een oliekeering te zijn (ik geloof versnellingsbak)

Het voordeel is dat als je bij een dealer koopt je 1 jaar Porsche garantie krijgt, en deze ieder jaar kunt verlengen (€995,-).

Ik weet niet waar je woont, maar ik ken een particulier in Limburg die een Boxster uit 2000 en een Boxster S uit 2003 in de verkoop heeft (een van de twee gaat weg), bijde in showroomstaat, ben zelf wezen kijken.

Verder heb ik nog veeeeeeeeeeeeel te weinig Km (88,5) :cry: in de Boxster gemaakt om je meer info te kunnen geven. (moet nog op keuring bij de RDW)

Veel Succes met het zoeken.


17 aug 2005 13:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
CGT is besteld!!
Boxtel
Bericht 
Welkom hier :!: , wellicht is het ook handig om een keer bij de Porsche dealer binnen te stappen en je daar eens laat informeren over boxster's :?: En natuurlijk kun je hier al een hoop gebruikers-ervaringen van mede forummers opdoen :!: Succes met je zoektocht 8)
_________________________________________
Kevin, "Adult" met Porsche geduld.:D


18 aug 2005 23:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Super!
hallo allen!

vele dank voor het zo snel reageren. Ik ga inderdaad eens zoeken op dit forum! En die tip v.d. Porsche dealer ga ik ook maar eens benutten.

Blijf schrijven... En rijden!

mvg, patrick


18 aug 2005 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht 
Ik hoop dat ik je er niet bang mee maak maar in een vorig topic stond dit lijstje met zwakke plekken die een Boxster KAN hebben.
Ik zelf heb me er niet door laten weerhouden en rijd sinds maart van dit jaar met heeeeeeel veel plezier (op een krukaskeerringreparatie na :cry: ) met het dakje open.
Succes met je zoektocht.

Wat mij opviel waar veel Boxsters last van hebben:

- Kleine scheurtjes in achterruitje (worden groot ;-)

- Slijtageplekken in het dak

- Spanelastieken aan binnenkant dak raken 'onelastisch' waardoor het dak boven de portieren slecht sluit

- Alle bewegende delen in het interieur gaan kapot. Zonnekleppen, armsteundeksels, deksels van opbergklep

- Airbaglampje blijft vaak branden > slecht contact in gordelmechaniek


- Let op dat de auto achter op gelijke banden staat (qua slijtage) anders krijg je problemen met de Tiptronic schakeling, hoe raar het ook klinkt, ik heb het ook gehad.

- Lekkage in deuren, waardoor de electronica het moeilijk krijgt (weigerende raambediening)



- In achterbak resten van koelvloeistof (door plaasting van overdrukdop daar)

- rammelende geluiden uit dashboard, schijnt een bevestigingspunt van het dashboard te zijn

- Rammelende geluiden in kapconstruktie (stelmechnisme)

- Check of het plexi-achterruitje nog goed vast kan, sluitingen vaak kapot, en het kan er uit waaien

- Olielekkage (van boven op het blok) is olie-retour leiding, bekend probleem


- Olielekkage onder blok/pakkingen. Haal er maar een expert bij

- Uitlaat-bijgeluiten. Rammelen, piepen, enzo. Meestal gaat het over als het warm is, maar zal er niet beter op worden

- De meeste Boxsters die ik heb gezien hadden fors versleten interieurs. Knoppen van radio kaal, stuur met slijtageplekken, niet orginele tellers.... Zeer smerig in bagageruimtes... matten met slijtage-gaten... en toch maar 51.000 km gelopen, rara, hoe kan dat ;-)

Kijk vooral of de orginele optie-codetabel onder de 'voorklep' zit, daar kun je precies zien hoe de auto geleverd is. Codes zijn wel op internet te vinden.


19 aug 2005 7:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Het klopt dat bovenbstaande problemen inderdaad kunnen optreden bij een Boxster, ahoewel je je niet bang moet laten maken over issues die je op internetfora kunt vinden. Met name problemen van eigenaren worden via internetfora gemeld, indien er geen probleem is melden mensen dat natuurlijk niet (waarom ook). Ook bij mijn vorige auto's A4, Z3, SLK kan ik een massa aan problemen online vinden wanneer ik dat wil.

Ikzelf heb me ook niet laten weerhouden om begin dit jaar een Boxster te kopen, en bijvoorbeeld niet de in dit forum zoveel geroemde 964. Wel is het zo dat je natuurlijk moet opletten wat je koopt, ook ik heb auto's gezien met schadeverleden, incomplete onderhoudshistorie enz. Maar daar was de prijs dan ook vaak naar.

En oja, mijn Boxster is probleemloos, een geluid dat ik dacht te horen van de bak of koppeling is door verschillende Porsche centra in DLD en Ned als normaal betiteld (voor het geval je een search doet op mijn geposte berichten ;-) ).

Ik kan de Boxster iedereen dan ook alleen maar aanraden.

Grtz. Max
_________________________________________
Fahrspass Pur


19 aug 2005 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster '99
Utrecht
Bericht 
Mijn advies, loop naar de dealer. Ik rijd er nu twee jaar in, er staat 100 k op de klok, hij rammelt niet, hij tikt niet, en zowel interieur als exterieur zien er top uit.
Onderhoudskosten in twee jaar, ongeveer 1200 euro (inclusief banden).
O, ja en als je je kap opent en je vouwt even voor hij helemaal open is het ruitje netjes dicht, gaat deze heeeeeel lang mee. (tip van de dealer).
Welkom en veel plezier met je zoektocht.
(leukste van de dealer is om je auto de showroom uit te rijden)


19 aug 2005 14:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.