Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:35



Antwoord op onderwerp  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 42  Volgende
Daar is ie weer: "Peperduur"......... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Wij hoeven er helemaal niets over tezeggen.
Weet zeker dat iedereen hier wel eens tehard rijd.
Met zoeen auto zit je zo op 300.
Heeft hem al een half miljoen gekost.
Hij heeft een fout gemaakt en dan heb je heel nederland op je nek. Alles wat hij al goed heeft gedaan hoor je niemand over. Alleen dat hij zijn spullen bij ali koopt dan dat weer wel.
Gaat toch helemaal de verkeerde kant op?


23 okt 2023 22:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Wel even reëel blijven Anton. Als je in Nederland je Lamborghini met 300 km/u in de vangrail zet dan moet je natuurlijk niet verwachten dat iedereen gaat praten over wat je wèl goed gedaan hebt in je leven.


24 okt 2023 8:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
anton964 schreef:
Met zoeen auto zit je zo op 300.


0 - 40 kph 1.1 s
0 - 50 kph 1.3 s
0 - 60 kph 1.4 s
0 - 100 kph 2.9 s
0 - 120 kph 3.7 s
0 - 130 kph 4.4 s
0 - 160 kph 6.0 s
0 - 180 kph 7.5 s
0 - 200 kph 8.8 s
0 - 220 kph 11.1 s
0 - 240 kph 13.4 s
0 - 250 kph 14.3 s
0 - 260 kph 16.4 s
0 - 300 kph 24.2 s


Maar op dat moment heeft’ie wel al ‘n kleine 2 km afgelegd :idea:


24 okt 2023 8:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
anton964 schreef:
Wij hoeven er helemaal niets over tezeggen.
Weet zeker dat iedereen hier wel eens tehard rijd.
Met zoeen auto zit je zo op 300.
Heeft hem al een half miljoen gekost.
Hij heeft een fout gemaakt en dan heb je heel nederland op je nek. Alles wat hij al goed heeft gedaan hoor je niemand over. Alleen dat hij zijn spullen bij ali koopt dan dat weer wel.
Gaat toch helemaal de verkeerde kant op?


Ja en nee. Je zit wel snel op 300 km/h in zo'n auto, en natuurlijk is de verleiding heel groot om de potentie af en toe aan te spreken. Je hebt hem natuurlijk niet alleen om rustig mee over een woonerf te pruttelen. Maar dat doen blijft wel een keuze. Het is ook weer niet zo dat als je per ongeluk het gas te hard indrukt je de 300 aantikt. Blijkt ook uit zijn eigen verhaal; hij claimt niet te weten hoe hard hij reed omdat je bij 200+ met andere zaken bezig bent dan op je teller kijken. Hij was er dus bewust mee bezig.

Als ik 200+ wil rijden, dan denk ik daar toch echt wel even goed over na op basis van de omstandigheden dan. Bij voorkeur doe ik dat of midden in de nacht op een verder lege weg met meer dan 2 banen, of ik ga naar Duitsland, waar het overige verkeer er beter op ingespeeld is, aan de "randen van de dag", zodat het ook rustig is.

En als je jezelf volop in de kijker plaatst, wat overigens ook van harte bijdraagt aan het business model van dhr. Van Stippent (waarbij al het succes hem gegund is; dat doet hij knap), dan moet je je er natuurlijk ook niet over verbazen dat de publiciteit ook op gang komt als je een keer zo'n akkefietje hebt. Die vele aanvragen voor een interview snap ik dus wel.

Maar als het waar is dat hij inderdaad ook vele (doods)bedreigingen heeft gehad, dan is dat voor mij wel echt heel ver over de grens. Heel ver. Dat soort "keyboard warriors" / moraalridders verdienen zelf eens een goed lesje.


24 okt 2023 9:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Goeie reclame voor de veiligheid van die bolides. Er met ca 300 afgaan en 2 inzittenden die er zonder schrammetje uitstappen, vind ik een hele prestatie. Maaruh, hij zal toch ook wel een rekeningetje hebben ontvangen ook voor het opruimen van de rommel en het herstellen van de schade aan de vangrail enzo, of werkt dat niet zo als je 100% juridisch fout zit?
_________________________________________
'Life is what you make it!'


24 okt 2023 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ja dat zijn stevige karretjes mart.
Wat ik ik dus eigenlijk meer probeer te zeggen.
Hij is rijd zijn eigen auto plat en wat vangrail.
Verder geen gewonde ofzo. Kost hem al veel geld en gedoe. Vanwaar dan al dat gedoe?
Hij krijgt straks gewoon ook nog eens een straf en waar schijnlijk rijbewijs kwijt.
Waarom moet hij dan ook nog in heel de media aan de schandpaalt. Snap gewoon niet waar mensen de tijd en energie vandaan halen om er allemaal maar op te reageren. Het volk wat er vaak achter zit kan zelf nog geen deuk in een pakje boter slaan. En liggen de hele dag met voor de tv dan ofzo denk ik.


24 okt 2023 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Mart WTL schreef:
Maaruh, hij zal toch ook wel een rekeningetje hebben ontvangen ook voor het opruimen van de rommel en het herstellen van de schade aan de vangrail enzo, of werkt dat niet zo als je 100% juridisch fout zit?


Waarschijnlijk wel... Een kennis van mij heeft ten tijde dat de alfa 156 GTA nog showroom vers was er eentje met een iets the hoog promillage in de vangrails geparkeerd... Kostte een lieve duit.
- Alfa total loss, geen uitkering verzekering
- bijna 500 m vangrail beschadigd, kosten werden op hem verhaald
- een oliespoor van een paar 100 meter, wat op zijn kosten opgeruimd is...

En dan kwamen er nog wat zaken bij die nu niet relevant zijn, want geen drank.


24 okt 2023 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
anton964 schreef:
Snap gewoon niet waar mensen de tijd en energie vandaan halen om er allemaal maar op te reageren. Het volk wat er vaak achter zit kan zelf nog geen deuk in een pakje boter slaan. En liggen de hele dag met voor de tv dan ofzo denk ik.

Zoals iedereen die hier in dit topic reageert? :popcorn:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


24 okt 2023 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Haarlem
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Vorige week met mn zoon ( 18 ) een rijcursus gedaan op Zandvoort. Los van het nut van de cursus qua rijvaardigheid was mijn zoon zichtbaar onder de indruk toen de instructeur goed liet zien wat reactie vermogen en snelheid doen met remweg en de gevolgen. En de link met alcohol is dan snel gemaakt.

Heb al talloze cursussen gedaan maar ook op deze basiscursus zelf ook weer wat opgestoken. Blijft verbazend dat dit geen verplichting is voor het halen van een rijbewijs.


24 okt 2023 15:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
In deze tijd kun je jongeren beter uitleggen wat het (negatieve) effect is van drugs dan van alcohol. De meesten snappen wel dat je niet met alcohol achter het stuur stapt, maar een pilletje, snuifje, teugje of likje is de normaalste zaak van de wereld geworden lijkt het wel.
(Jaja... "die van mij doet dat niet!" Natuurlijk!)
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


24 okt 2023 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Geen idee wat die van mij allemaal uitspoken, maar een likje? Dat kan toch geen kwaad zou je zo denken


24 okt 2023 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
http://www.youtube.com/watch?v=uFn7VjYksBM

just nod if you can hear me :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


24 okt 2023 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
P-Track schreef:
Blijft verbazend dat dit geen verplichting is voor het halen van een rijbewijs.


Het is idd niet verplicht, maar ik zie hier rijscholen het verplicht deelnemen in hun rijles pakket opnemen. Verder heeft de rijschool, waar mijn dochter rijles heeft gehad, de verplichting om al je theorie diploma te hebben voordat men begon met rijlessen. Misschien heeft dit ook iets te maken met de wachttijd van 9 maanden!!!
_________________________________________
Mvg,

René


25 okt 2023 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ook weer een fijne: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1895934933/man-22-zonder-rijbewijs-beukt-met-takelwagen-en-gestolen-porsche-in-op-politiewagens-dodemansrit

Citaat:
De rechtbank stond maandag in Maastricht stil bij de gebeurtenissen van 4 juni 2021. Rond 4.00 uur kreeg de politie bericht dat aan de Heufkestraat in Brunssum een Porsche was gestolen.

Geen rijbewijs
Vrij snel ontdekten agenten dat iemand met een takelwagen de auto had opgeladen. Achter het stuur zou Heerlenaar Chernesty E. hebben gezeten, die op dat moment geen rijbewijs had. De takelwagen zou door hem eerder gestolen zijn in de gemeente Margraten.

Tien patrouilleauto’s raakten betrokken bij een achtervolging die over het Lindeplein in Brunssum, via de Prins Hendriklaan, Akerstraat, Schelberg en Euregioweg in de Heerlense wijk Schaesbergerveld eindigde. Daar viel de Porsche van de takelwagen. E. ging er te voet vandoor, maar werd met hulp van een politiehond in de kraag gegrepen.

De officier van justitie focuste maandag op een tweetal gebeurtenissen. De eerste was dat E. zou zijn ingereden op een politieauto die probeerde de vluchtroute te blokkeren. De tweede behelsde het met hoge snelheid achterop een rijdende politieauto botsen.

„In beide gevallen poging tot doodslag. De kans was aanmerkelijk dat hierdoor mensen het leven zouden laten”, aldus de officier van justitie. Die eiste 36 maanden cel, waarvan een jaar voorwaardelijk. Mede vanwege het veertien pagina’s tellende strafblad en het feit dat de verdachte nog in een proeftijd zat.

Vrijspraak
Raadsvrouw Francoise Landerloo vond opzet niet bewezen en vroeg om vrijspraak voor poging tot doodslag. Ze stelde dat het onderzoek rammelde. Zo is volgens Landerloo onduidelijk hoe hard werd gereden en in hoeverre een aanrijding dodelijk had kunnen zijn.

E. had overigens een opmerkelijke verklaring voor het aanrijden van een politieauto. „Ik ben nachtblind en kan maar een paar meter voor me uit kijken.”


Het blijft toch bijzonder dat iemand met 14 pagina's aan strafblad dan weer dit een fopstrafje krijgt.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


31 okt 2023 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Maarten schreef:
Ook weer een fijne: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1895934933/man-22-zonder-rijbewijs-beukt-met-takelwagen-en-gestolen-porsche-in-op-politiewagens-dodemansrit

Citaat:
Het blijft toch bijzonder dat iemand met 14 pagina's aan strafblad dan weer dit een fopstrafje krijgt.


Ik kan het artikel niet lezen omdat het achter een betaalmuur zit, maar de eis was toch: "36 maanden cel, waarvan een jaar voorwaardelijk. ". Bedoel je dat dit een fopstrafje is?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


31 okt 2023 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Daarom post ik de tekst :wink:

Ik vind dat voor iemand met zo'n strafblad een fopstraf. Het beleid zou moeten zijn om dit soort mensen zo lang mogelijk van straat te krijgen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


31 okt 2023 17:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Je moet nog maar afwachten wat de straf uiteindelijk wordt, dit was de eis.

Tuurlijk lijkt het niet zo'n heel zware straf, maar ik/wij zijn geen rechter.... Ik neem aan dat het criminele verleden van de man meegenomen wordt in de eis.
Overigens ben ik blij dat hij niet mijn auto heeft meegenomen die nacht. Het is n.l. hier om de hoek gebeurd als ik het artikel zo lees.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


31 okt 2023 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Eens met Maarten. eis is m.i. veel te laag voor iemand met zo'n strafblad. Zou wel passen bij een first offender.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 okt 2023 17:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Rick van Stippent krijgt taakstraf van 120 uur, is zijn rijbewijs een jaar kwijt en heeft ook nog twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf aan zijn broek, met proeftijd van drie jaar.

Citaat:
De rechtbank Overijssel heeft een 31-jarige autobestuurder, die met zijn Lamborghini vorig jaar tegen de vangrail van de A28 bij Rouveen crashte, veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee weken met een proeftijd van drie jaar. Daarnaast krijgt hij een taakstraf van 120 uur en is hij achttien maanden zijn rijbewijs kwijt, waarvan zes maanden voorwaardelijk.


Afbeelding


06 nov 2023 16:49
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
120 uur Canta's poetsen in een bejaardenhuis :mrgreen: Forse straf op zich.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


06 nov 2023 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
En een strafblad, ook niet handig.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 nov 2023 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Neem aan dat zijn verzekering niet uitkeert dus de grootste straf is wellicht de schade aan zijn Lambo.


06 nov 2023 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Blijft grijs gebied. Niet alle schades veroorzaakt door te hard rijden zullen of kunnen worden afgewezen.

Een verzekerde is roekeloos of heeft merkelijke schuld.
Verzekerde doet iets.
– En hij weet dat de kans op schade groot is.
Maar hij denkt dat de schade niet ontstaat.
Verzekerde doet niets om schade te voorkomen.
– En hij had moeten weten dat de kans op schade groot is.
Verzekerde doet te weinig om schade te voorkomen.
– En het is algemeen bekend dat dat te weinig is.
– En hij had moeten weten dat de kans op schade groot is.

Op basis hiervan heeft een maatschappij wel wat in handen om de schade aan de Lambo en de veroorzaakte schade aan derden af te wijzen.
Voorwaarden zijn van Interpolis maar zullen ook bij andere maatschappijen in soortgelijke vorm worden gebruikt.


Laatst bijgewerkt door JosB op 06 nov 2023 20:10, in totaal 1 keer bewerkt.



06 nov 2023 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Pfoe, als ondernemer in de autobranche zal vooral dat rijverbod pijn doen denk ik.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


06 nov 2023 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Haarlem
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Zal wel weer een heerlijk tenenkrommend filmpje over komen :mrgreen:


06 nov 2023 20:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 42  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.