Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:33



Antwoord op onderwerp  [ 1044 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 42  Volgende
Daar is ie weer: "Peperduur"......... 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ik was een tijde geleden met een groepje GT3 rijders op een toertje geweest. Ik ergerde me toen aan een bepaalde subgroepje met 991's die alleen maar met de launch control aan de gang waren. Iedere kilometer op een smalle weggetje stoppen, toeren in de begrenzer en dan zo hard mogelijk optrekken :bang: Zoals reeds gezegd; daar gaat een spotwagen helemaal niet om. Ik heb launch control nog NOOIT gebruikt, erger nog ik heb die functie op mijn Macan die ik al 3 jaar in mijn bezit heb. Ik zal niet eens weten hoe ik het moet activeren. Toen ik enkele maanden geleden met een Taycan Turbo S ging rijden was dat wel de eerst ding de de verkoper aan mij wou uitleggen...hoe om een launch control te doen :scratch:

Dus, het zou best kunnen dat de proefrijder op de eerste beste rechte weg een launch control heeft geprobeerd en dat er onvoldoende grip was en dan is is een zwieper niet ver te zoeken met zoveel PK's op een koude wegdek met koude banden :popcorn:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 jan 2022 11:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Eens

Leuk voor die zwakzinnige youtube filmpjes waar die gastjes domme sprinttestjes doen en daaruit concluderen welke auto “de beste” is :roll:


13 jan 2022 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Launch control in een GT3 is leuk hoor, voor de eerste paar keer. Daarna willen vooral passagiers die voor een eerste keer meerijden het meemaken. Ik zal het zelf als ik in mijn eentje ben niet meer gebruiken denk ik.

Maar als er plek is, en het kan veilig, dan wil ik het best nog eens doen voor wat carspotters. Die mennekes vinden dat prachtig joh. Het is ook wel een bak geweld wat loskomt hoor.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


13 jan 2022 11:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Moest meteen hier aan denken :mrgreen:


Ja is een apart topic voor :wink:
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


13 jan 2022 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Brilliant filmpje inderdaad :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


13 jan 2022 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ik heb launch control ook nog niet geprobeerd op mijn Cayman, gaat al snel zat vind ik.
Ik gebruik sport en sport plus eigenlijk ook nooit, behalve als er iemand voor het eerst meerijd en benieuwd is.

Met carspotters gaat het ook nog een keer mis, ik zag er laatst eentje waarbij een inwoner klaagde over alle herrie en in de comments komen dan de "laat mensen toch lol hebben" comments.
Sommige mensen reageren dat het best gevaarlijk lijkt, al die mensen (veel kinderen) die vlak lang of op de weg staan, en ook die worden weer overstemd door de "das gewoon leuk joh" comments.

Een deze dagen komt er een nieuwsbericht dat iemand zijn 600PK bolide niet recht kon houden en zo'n kind omver heeft gereden, en dan komen de vragen "hoe kon dit gebeuren?"...nou omdat het gewoon leuk is joh!

Ik weet niet of ik nou zo'n oude zeikerd ben geworden of dat de mentaliteit veranderd is, ik denk toch zelf het laatste, want ik ben vroeger in mijn 205 GTI ook wel eens naar car meetings geweest, maar daar kwamen de meeste rustig aan en gingen weer rustig weg (natuurlijk had je ook toen al mensen die het niet konden laten om burnouts en sprintjes te doen, maar was meer uitzondering dan regel).

Nu ben ik al jaren niet meer naar zo'n meeting geweest, maar laatst kwam er een knul op de parkeerplaats naar me toe of hij foto's mocht maken van mijn Cayman voor zijn instagram en hij had ook een Youtube kanaal en organiseerde meetings, moest ik ook maar eens komen...ik heb later zijn Youtube kanaal opgezocht en tijdens die meeting waren er gewoon auto's aan het driften tussen en om de geparkeerde auto's....daar ga ik dus echt mijn Cayman niet tussen zetten!


13 jan 2022 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ik zou zeggen, probeer het Launch Control een keer dan weten jullie waar je het over hebt :thumleft: . Bij alle Porsches (4) die ik gehad heb werkt het fantastisch en kan je bij wijze van spreken met 1 hand (niet mijn advies) je stuur vasthouden. Het systeem spreekt tot de verbeelding, geen getrut met/van de aandrijflijn of zwieberen over de weg (wel iets minder stabiel bij nat wegdek). Wel het PTC aan laten staan want anders kan het link worden (denk ik).

Succes met het proberen :thumleft:

Tenslotte: ik heb het tot op heden alleen op wegen geprobeerd zonder andere weggebruikers, bomen en sloten langs de weg. Dat dan weer wel :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 jan 2022 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Mjah daar heb je het al, ik heb wel gelezen over hoe je dan het beste launch control kunt doen maar dan las ik verschillende keren de tip om traction control uit te zetten want als die ingrijpt dan launcht het weer niet lekker blijkbaar :bang:


13 jan 2022 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Novastorm schreef:
Een deze dagen komt er een nieuwsbericht dat iemand zijn 600PK bolide niet recht kon houden en zo'n kind omver heeft gereden, en dan komen de vragen "hoe kon dit gebeuren?"
En dan ook meteen de commentaren dat sportwagens niet meer in het tijdsbeeld passen en niet meer op de openbare weg thuishoren en dat alle bezitters van sportwagens egoïstische potentiele brokkenmakers/moordenaars zijn etc... want als de links-groene gemeenschap loskomt rijden we binnenkort allemaal met een bakfiets.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 jan 2022 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
PDK, LC en al die andere nannies is vooral voor mensen die zelf niet kunnen rijden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jan 2022 15:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jan 2022 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
:lol: :lol: :lol:
Er gaat toch nix boven het gas met je rechtervoet doseren zodat het toerental in het ideale bereik blijft, ondertussen je blik op het stoplicht en als het dan groen wordt de koppeling zo snel en gedoseerd op laten komen dat het toerental precies genoeg terug valt, je achterbanden naar grip zoeken en het toerental vervolgens weer vliegensvlug oploopt tot net voor de begrenzer, waarna je perfect getimed en supersnel naar het volgende verzet schakelt?

LC is 4 pussies.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jan 2022 15:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
En dat allemaal in een -door jou zo bewierookte- Tesla M3? 8)
DE wagen die één grote nanny op zichzelf is??
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


13 jan 2022 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Afgezien van de laatste zin heeft CSV natuurlijk helemaal gelijk.


13 jan 2022 16:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
ik doe het ook liever allemaal zelf. maar ik zat laatst als bijrijder in de tesla model s van een collega met dat hele snelle launch systeem. F*ck, daar was ik toch wel even stil van. Vond hem nog steeds lelijk (en de auto ook) maar holy mack wat een geweld....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jan 2022 16:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Novastorm schreef:
Ik weet niet of ik nou zo'n oude zeikerd ben geworden of dat de mentaliteit veranderd is, ik denk toch zelf het laatste, want ik ben vroeger in mijn 205 GTI ook wel eens naar car meetings geweest, maar daar kwamen de meeste rustig aan en gingen weer rustig weg (natuurlijk had je ook toen al mensen die het niet konden laten om burnouts en sprintjes te doen, maar was meer uitzondering dan regel).

Nu ben ik al jaren niet meer naar zo'n meeting geweest, maar laatst kwam er een knul op de parkeerplaats naar me toe of hij foto's mocht maken van mijn Cayman voor zijn instagram en hij had ook een Youtube kanaal en organiseerde meetings, moest ik ook maar eens komen...ik heb later zijn Youtube kanaal opgezocht en tijdens die meeting waren er gewoon auto's aan het driften tussen en om de geparkeerde auto's....daar ga ik dus echt mijn Cayman niet tussen zetten!


Precies dit! Ik moest meteen denken aan dit filmpje van Chris Harris, die met zijn 991 GT3 Touring regelmatig 'Cars & Coffee' van Collecting Cars bezoekt, en zich ook groen en geel ergert aan mensen die het nodig vinden om als idioten weg te rijden:
https://www.tiktok.com/@collectingcars/ ... 4575771909
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


13 jan 2022 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Cazzo Super Veloce schreef:
Er gaat toch nix boven het gas met je rechtervoet doseren zodat het toerental in het ideale bereik blijft, ondertussen je blik op het stoplicht en als het dan groen wordt de koppeling zo snel en gedoseerd op laten komen dat het toerental precies genoeg terug valt, je achterbanden naar grip zoeken en het toerental vervolgens weer vliegensvlug oploopt tot net voor de begrenzer, waarna je perfect getimed en supersnel naar het volgende verzet schakelt?
Kortom, dat wat je leert op een licentiecursus. :drive: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


13 jan 2022 16:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Om hem dan voor de 1ste keer te laten afslaan..... :mrgreen:


13 jan 2022 17:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Het is nog leuker/spannender als je met 20 Alfaatjes op de startgrid staat en afslaan echt geen optie is, maar goed weg komen een must.
Hartslag 200 :)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jan 2022 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
:thumleft: :drive:


13 jan 2022 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Cazzo Super Veloce schreef:
Er gaat toch nix boven het gas met je rechtervoet doseren zodat het toerental in het ideale bereik blijft, ondertussen je blik op het stoplicht en als het dan groen wordt de koppeling zo snel en gedoseerd op laten komen dat het toerental precies genoeg terug valt, je achterbanden naar grip zoeken en het toerental vervolgens weer vliegensvlug oploopt tot net voor de begrenzer, waarna je perfect getimed en supersnel naar het volgende verzet schakelt?


Lekker ouderwets :mrgreen: .
Doe mij maar LC: Sport+, in D, linker voet op de rem, rechter voet volgas, LC ingeschakeld, rem los, kop wordt tegen de hoofdsteun geduwd en stoelbevestiging heeft het zwaar. Oh ja, hsf gaat ook omhoog :thumleft: :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 jan 2022 21:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
En tijd genoeg om je vagina te scratchen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jan 2022 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Pfffffff word er al vochtig van :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


13 jan 2022 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 jan 2022 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Brulaap schreef:
linker voet op de rem, rechter voet volgas
Herkenbaar; met mijn bus moest ik ook een tijd met links remmen omdat ik met rechts gas moest blijven geven anders sloeg hij af.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


13 jan 2022 23:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1044 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 42  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: paulb


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.