Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Rally schildjes (Afstudeer vraag)

04 nov 2025 10:29

https://www.corporateprint.nl/en/rally-shield/

Goedemorgen Heren & Dames

Ik heb weer een vraag om hopelijk jullie als doelgroep iets beter te begrijpen voor mijn afstudeer onderzoek.
Hoe denken jullie over Rally schildjes?

Wat zijn de pijn punten en wat de plus punten van de schildjes?

En wat is de reis die een rally schildje aflegt als hij bij jouw in handen komt?

Als een aantal van jullie deze vragen zouden willen beantwoorden zou je me daar enorm mee helpen :)
Fijne dag verder nog gewenst!

Re: Rally schildjes (Afstudeer vraag)

04 nov 2025 10:37

Hi Ruben.

Ik heb er maar een paar, maar het is een leuk aandenken, hoewel ik er uiteindelijk niet veel mee doe. Nu liggen ze ergens in een kast, maar ik ben van plan ze aan de muur in de garage te hangen om die wat op te leuken.

Pijnpunten: vastmaken aan je auto tijdens de rit/rally. De enige plek om zo'n schildje te monteren is voor een grille en dan ben ik bang dat dit de koeling negatief beïnvloedt. Dus plaats ik ze achter de voorruit, maar als het zonnig is zie ik vaak een flinke reflectie.. Het is allemaal niet onoverkomelijk, maar de montage is in mijn geval het grootste pijnpunt. Een ander aandachtspunt is dat schildjes van dezelfde rally door de jaren heen vaak hetzelfde eruit zien, en alleen een ander jaartal hebben. Ik zou het persoonlijk leuker vinden als er iets meer aandacht is voor het ontwerp, waardoor ieder schildje echt uniek is.

Pluspunten: zoals al gezegd, het is een leuk aandenken en tijdens de rit/rally kun je mooi zien wie allemaal deelnemer zijn. En wanneer mensen het zien, is het een leuke gespreksstarter.

De reis van het schildje: ontvangen; aan of in de auto vastmaken; rit/rally rijden; schildje verwijderen/opbergen; thuis opbergen (en hopelijk in de toekomst aan de muur hangen in de garage).

Succes!

04 nov 2025 11:15

Ik heb een hele rij rallyschildjes in mijn garage hangen vanaf 1995 t/m nu. Ik vind het vooral een leuke herinnering aan evenementen waar ik vroeger samen met mijn vader aan meedeed. Sommige rally's hebben inderdaad telkens een andere kleur en ander jaartal, andere hebben dan weer een geheel ander ontwerp per jaar. Persoonlijk heb ik daar geen voorkeur in.
Ik leg ze meestal ook achter de voorruit van de auto omdat ik het storend vind als ze aan de grille of op de motorkap zijn bevestigd, dat stoort mij in het bewonderen van de auto's :mrgreen:
@Polydeukes: Ik zie ook (vaak Engelse oldtimers) die speciale zuignapjes door de gaatjes doen en de plaat daarmee op de motorkap bevestigen.

Minpunten heb ik niet echt, ik vind het vooral leuk om mijn garagemuur ermee vol te hangen.

04 nov 2025 11:24

Bevestiging is altijd wel een dingetje …

Rally naar Italie gereden en daar nog wat in de rondte en weer terug. Dat waren veel km’s .. én het rally schildje was een sticker :)

De echte bordjes liggen meestal op het dashboard :(

Ik heb er een aantal gehad - maar nooit een plek voor gevonden om op te hangen, dus een keer met opruimen in de kliko gegooid :D

04 nov 2025 11:28

Wat zijn we eensgezind!

Ik vind ze ook leuk: tijdens het event kun je goed zien wie erbij hoort en wie niet en later kunnen ze mooi aan de garagemuur of op de binnenkant van de garagedeur. Omdat je ze niet bij iedere rally / toertioht krijgt heeft het voor mij ook meteen iets extra als dat wel zo is.

Ik leg ze meestal ook achter de voorruit. Bevestiging aan de auto alleen als er zuignapjes o.i.d. zijn zodat het schildje niet klappert en wappert tijdens het rijden. Magnetisch zou ook nog mogen van mij. Niet met tiewraps in ieder geval.

:thumleft:

04 nov 2025 12:03

Enorm bedankt voor alle antwoorden tot nu toe!

Ik hoor jullie dat het de groepsdynamiek versterkt, het een gesprek starter is.

En wat er opstaat is voor sommige een bonus voor sommige belangrijk.
Verder hoor ik een universeel pijnpunt over dat het ophangen mischien wat makkelijker mag zijn, aan de auto en aan de muur :).

Dankjewel!
Plaats een reactie