Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:56



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Apple carplay in Porsche 996 en ouder 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Kwam dit tegen. Mogelijkheid om apple carplay in te bouwen via de officiele Porsche kanalen in de 996 en ouder. Was ik zeker geïnteresseerd in geweest, mocht ik mijn 996 nog hebben. Kosten: ongeveer 1500,- exclusief inbouw.

https://www.porsche.com/netherlands/nl/ ... ssic/pccm/


24 apr 2020 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Porsche Classic is een supermooie oplossing! Echter voor iemand van 2M met grote handen is satnav niet te bedienen...
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


24 apr 2020 12:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Grote handen snap ik nog, maar waarom is het moeilijk bedienen met je lengte?


25 apr 2020 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Heb hier ook naar zitten kijken, voor double din in mijn 996 gaat dat 1649,- kosten ex inbouw, maar OK. Hoe gaat dat echter werken met het Bose systeem in mijn 4S? Iemand een idee?


26 apr 2020 13:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Porsche zou daar ongetwijfeld over hebben nagedacht. Ik ga er van uit dat het gewoon werkt.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 apr 2020 16:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
net als die Classic 1-din destijds. echt belachelijk geprijsd. In het kader van “Porscherijders, toch geld zat..."
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 apr 2020 17:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Zoiets ja. Wat een achterlijke bedragen!


26 apr 2020 17:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Ben ik niet helemaal met jullie eens.

De afzetmarkt is gewoon veel kleiner dan een generieke unit, dus daarmee zal de kostprijs ook hoger liggen. Deze unit past esthetisch gezien naadloos in de 996 en 986. Dat kan je volgens mij echt niet zeggen van de alternatieven. Als je het niet erg vind een Pioneer of Alpine logo in het interieur van je Porsche te hebben, of als je je niet stoort aan de afwijkende stijl van de knopjes etc op je after market unit ben je niet de doelgroep en is deze unit inderdaad te duur.

Goedkoop is het zeker niet, maar een PCM in een nieuwe Porsche of welke ander automerk is toch als snel twee keer zo duur :idea:

Als ik een 996 of 986 met een oude PCM had, heb ik deze upgrade zonder twijfel gedaan. Ik vind het erg tot van Porsche dat ze met dit soort producten voor hun oude modellen komen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 apr 2020 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Eens Johann. Ik zou persoonlijk geen Alpine meuk in mijn Porsche willen hebben. Dan maar doortobben met origineel.


26 apr 2020 19:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Heb de allerduurste Pioneer (een jaar geleden) in mijn daily S6 laten bouwen. Kostte minder dan de helft van dat Porsche ding.

Afbeelding Afbeelding

Weet niet hoe dit ding werkt (geen ervaring mee), maar die 1-din was destijds nou niet ‘state of the art’ navi. Wel mooi klassiek uiterlijk. Maar dat zal me echt roesten voor € 1000 extra. Het zal best aan mij liggen, maar ik zie echt esthetisch geen enkele overeenkomst tussen de knoppen van het standaard 996/986 dashboard en die knoppen van het 2-din Porsche ding. Heb hier in de afgelopen jaren stukjes huisvlijt voorbij zien komen waarin de prehistorische standaard navi van een 996/986 werd veranderd naar een modern ‘generiek merk’ en dat zag er wel heel netjes uit.

Maar ieder z’n meuk. Wie betaalt bepaalt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 apr 2020 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Goed dat Porsche dit doet. Als ik een 996 daily reed wist ik het wel.

Zou mijn PCM ook graag inruilen voor zo’n DIN2 PCCM plus unit. De PCM in een 997.1 doet al antiek aan en die van een 997.2 is ook sleets.

Voorwaarde is wel dat het ding vanzelf OTA updates krijgt en ik niet voor een navigatie update van 400€ naar de dealer hoef. Maarja, echt een daily is mijn auto ook niet dus heel belangrijk is PCM ook weer niet in een lol-auto.

Verbaast me trouwens dat dit niet ook in een 997-generatie auto zou passen. Misschien andere voltages etc?


27 apr 2020 7:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Johann schreef:
Ben ik niet helemaal met jullie eens.

De afzetmarkt is gewoon veel kleiner dan een generieke unit, dus daarmee zal de kostprijs ook hoger liggen. Deze unit past esthetisch gezien naadloos in de 996 en 986. Dat kan je volgens mij echt niet zeggen van de alternatieven. Als je het niet erg vind een Pioneer of Alpine logo in het interieur van je Porsche te hebben, of als je je niet stoort aan de afwijkende stijl van de knopjes etc op je after market unit ben je niet de doelgroep en is deze unit inderdaad te duur.

Goedkoop is het zeker niet, maar een PCM in een nieuwe Porsche of welke ander automerk is toch als snel twee keer zo duur :idea:

Als ik een 996 of 986 met een oude PCM had, heb ik deze upgrade zonder twijfel gedaan. Ik vind het erg tot van Porsche dat ze met dit soort producten voor hun oude modellen komen.


Johann ik snap, dat iets wat niet veel verkocht wordt misschien iets duurder zal kunnen/mogen zijn. Maar ik vind €1500 voor zo'n apparaat toch echt heel duur. Net zoals bijvoorbeeld een acculader die je bij de Porsche dealer koopt en waar het woord Porsche op staat. Waarom moet zoiets €171 kosten terwijl dezelfde Ctek zomaar €75 goedkoper is. Ik heb het gevoel, dat je de naam Porsche heel duur betaalt.....


27 apr 2020 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
En zolang het verkoopt, verkoopt het. Zo’n druppellader heb ik ook, en ook de originele P hoes van de dealer. Kan allemaal goedkoper met after market spul, maar ik kies ervoor om origineel te kopen want daar word ik nou eenmaal blij van. Als ik nog steeds een 996 had gehad, had ik ook dit systeem gekocht. After market leuk, maar dus zeer persoonlijk en zeker niet mijn ding. En je wordt toch niet verplicht om dit te kopen (net zoals een niet originele druppellader of hoes)?


27 apr 2020 10:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
horn schreef:
Heb de allerduurste Pioneer (een jaar geleden) in mijn daily S6 laten bouwen. Kostte minder dan de helft van dat Porsche ding.

Heb in de DD de enkel dins laten vervangen door dubbel DIN. Kostte iets van EUR 700 maar zou achteraf ook voor zo'n pioneer zijn gegaan.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


27 apr 2020 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Nu kan ik zelfgemaakte routes via bluetooth exporteren naar mijn Tomtom.
Fluitje van een cent en volgen maar.
Zou dit met deze PCCM ook lukken ?
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


27 apr 2020 12:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
rufie schreef:
Nu kan ik zelfgemaakte routes via bluetooth exporteren naar mijn Tomtom.
Fluitje van een cent en volgen maar.
Zou dit met deze PCCM ook lukken ?


Als je ze maar in Google Maps hebt wel.
Carplay doet de rest.


27 apr 2020 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Ik ben persoonlijk ook altijd fan van originele onderdelen ; zo zou ik me altijd blijven storen aan, bijvoorbeeld, een niet-origineel pioneer systeem.

Voor mijn gevoel is deze aparte drang naar originaliteit te vergelijken met 'aparte' auto's die door tuners of door de fabriek zelf gemaakt zijn. De volvo 850 T5R in cream yellow of the volledige gele 968 clubsport zijn eigenlijk natuurlijk lelijke uitvoeringen, maar omdat het door de fabrikant zelf zo gemaakt is vind ik het ontzettend gaaf. Als een tuner zich op een dergelijke manier aan een auto vergrijpt, wat meer dan vaak gebeurt, vind ik het vrijwel altijd niet mooi (met uitzondering van een zeer select aantal zoals RUF). Je tolereert meer, of je kijkt anders, naar originele onderdelen.

Ik vind het cool dat Porsche zich bekommert om de eigenaren van wat oudere Porsches.


27 apr 2020 18:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Als ik de internationale website van Porsche lees over deze PCCM Plus lijkt het er op dat je voor multimedia nog steeds de telefoon physiek moet aansluiten. Dus geen audio over Bluetooth, enkel telefoon functionaliteit. Zo state of the art is het dus ook weer niet helaas.

The PCCM and PCCM Plus feature an external mediabox that provides an interface for iPhone, USB and AUX. The telephone function, including access to your contacts, is also available via Bluetooth®.

https://www.porsche.com/international/a ... ghts/pccm/


27 apr 2020 19:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
mark996 schreef:
En zolang het verkoopt, verkoopt het. Zo’n druppellader heb ik ook, en ook de originele P hoes van de dealer. Kan allemaal goedkoper met after market spul, maar ik kies ervoor om origineel te kopen want daar word ik nou eenmaal blij van. Als ik nog steeds een 996 had gehad, had ik ook dit systeem gekocht. After market leuk, maar dus zeer persoonlijk en zeker niet mijn ding. En je wordt toch niet verplicht om dit te kopen (net zoals een niet originele druppellader of hoes)?

In geval van die druppellader is die CTEK geen ‘aftermarket’ maar exact hetzelfde apparaat van de fabrikant waar Porsche een ‘eigen merk’ produkt van laat maken (lees: Porsche naam twv €75 op laat drukken. Ik vergelijk een Porsche polo ook niet met een Ali Express shirt met Porsche erop en roep dan dat het MIJ (!!) te duur is. Maar de vorige classic radio was gewoon een drol in een glimmend papiertje voor de hoofdprijs.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 apr 2020 20:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
stak schreef:
Ik ben persoonlijk ook altijd fan van originele onderdelen ; zo zou ik me altijd blijven storen aan, bijvoorbeeld, een niet-origineel pioneer systeem.

En dan heb je een niet-origineel aftermarket systeem van Porsche zelf voor 2x de prijs van die Pioneer en de helft van de functionaliteit. Daar zou ik dan weer niet voor kiezen. Gelukkig geldt ook hier ‘iedere Sjaak zijn eigen smaak’ :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 apr 2020 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
horn schreef:
mark996 schreef:
En zolang het verkoopt, verkoopt het. Zo’n druppellader heb ik ook, en ook de originele P hoes van de dealer. Kan allemaal goedkoper met after market spul, maar ik kies ervoor om origineel te kopen want daar word ik nou eenmaal blij van. Als ik nog steeds een 996 had gehad, had ik ook dit systeem gekocht. After market leuk, maar dus zeer persoonlijk en zeker niet mijn ding. En je wordt toch niet verplicht om dit te kopen (net zoals een niet originele druppellader of hoes)?

In geval van die druppellader is die CTEK geen ‘aftermarket’ maar exact hetzelfde apparaat van de fabrikant waar Porsche een ‘eigen merk’ produkt van laat maken (lees: Porsche naam twv €75 op laat drukken. Ik vergelijk een Porsche polo ook niet met een Ali Express shirt met Porsche erop en roep dan dat het MIJ (!!) te duur is. Maar de vorige classic radio was gewoon een drol in een glimmend papiertje voor de hoofdprijs.

Ok, dan neem ik aftermarket terug en noemen we het ‘niet origineel Porsche maar verder hetzelfde’:). Volgens mij bedoelen we hetzelfde overigens, de een betaalt extra voor een P teken erop (want ik word er blij van) en de ander laat dat gaan, om welke reden ook


27 apr 2020 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
In het geval van de druppellader is “niet origineel Porsche” ook niet van toepassing aangezien het enige dat Porsche heeft gedaan is haar naam op een CTEK lader zetten. Origineel is dus gewoon CTEK. En die maken veel meer en betere laders ook. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 apr 2020 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Dan zeg ik wel niks meer :). Laat mij nou lekker blij worden van een P teken erop, net zoals op de hoes, de benzinedop, ventieldopjes etc :)


27 apr 2020 21:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Ik zeg ook niet dat jij er niet blij mee mag zijn. Het heeft alleen niks met origineel Porsche van doen.

Ik had een waterkoker van Porsche design. Van Siemens. Top ding.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 apr 2020 21:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Apple carplay in Porsche 996 en ouder
Kheldar schreef:
Als ik de internationale website van Porsche lees over deze PCCM Plus lijkt het er op dat je voor multimedia nog steeds de telefoon physiek moet aansluiten. Dus geen audio over Bluetooth, enkel telefoon functionaliteit. Zo state of the art is het dus ook weer niet helaas.

The PCCM and PCCM Plus feature an external mediabox that provides an interface for iPhone, USB and AUX. The telephone function, including access to your contacts, is also available via Bluetooth®.

https://www.porsche.com/international/a ... ghts/pccm/

Dat is het geval bij de meeste Apple carplay systemen. Alleen de meest recente wagens hebben intussen een wireless mogelijkheid.


27 apr 2020 22:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.