Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 11:50



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Delen van je hobby - ander laten rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Carrera 4 GTS Cabrio 2018
Bericht Delen van je hobby - ander laten rijden
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het delen van je speeltje. Mogen anderen er mee rijden/scheuren? Leen je ‘m uit? Als een vriend, vriendin, familielid de bocht uit vliegt of een stoeprand, drempel knuffelt? Hoe ga je daar mee om? Je kunt er een hoop gezeur mee krijgen. In mijn geval ben ik gewend aan het vermogen (450-500pk) maar mijn schoonzus met 55pk niet. Toch wil ze graag rijden. Graag je reactie.


27 mei 2020 19:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Totmbo mocht erin rijden maar wilde niet. Verder alleen maar Porsche vrienden waarvan ik wist dat ze niet overmoedig werden omdat ze ‘eindelijk een keer in een 911 mochten rijden....’
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 mei 2020 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
5 x lucht gekoeld (1953- 1959-1960-1968-1995) 2 x waterkoker (1950-2021)
Lowlands
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Ik leen mijn vrouw ook niet uit!

Dikke nee dus! Komt alleen maar gezeik van.
_________________________________________
“Luft kann man unterwegs nicht verlieren “


27 mei 2020 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Ik heb een enkeling laten rijden tijdens toerritten en evenementen maar dan zat ik ernaast.
TOTMBO wil niet helaas.
Mijn zoon mag over een paar maanden als hij slaagt voor zijn rijbewijs.

Verder leen ik hem niet uit.
Als er iets misgaat en het gaat om veel geld heb je altijd gezeur.


27 mei 2020 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Per definitie niet, de 964 heeft in 13 jaar tijd nog nooit een andere bestuurder gehad dan mijzelf of TOTMBO.

TOTMBO rijdt er graag mee en hard ook maar alleen rechtuit :D , zoals met het Autobahn Rasen waar zij graag aan mee deed maar
voor mij minder aantrekkelijk was. Ik ga liever wat harder een bochtje door... :wink:

Ik zat laatst wel de verzekeringspolis van de 964 na te kijken omdat junior hier binnenkort z'n rijbewijs hoop te halen en helemaal gek van de 964 is, maar ik las
dat bestuurders onder een bepaalde leeftijd een ER hebben van een XX % van de taxatiewaarde :pale: Ik weet de exacte cijfertjes even niet meer zo snel maar
ga wel als Junior hier z'n rijbewijs heeft eerst maar eens wat "high Speed" rijlesjes geven en ervaring op laten doen op de Autobahn en een slipcursus of
verhoogde rijopleiding laten doen zoals ik het zelf heb gedaan. Of dat met de DD of de 964 gaat worden zal ik nog eens hard over nadenken :mrgreen:


27 mei 2020 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
TOTMBO hier wil er absoluut niet mee rijden (heeft er ook niets mee en zou ze liever zien gaan want dat geeft ruimte in de garage voor andere elementen als kussens voor en tuinzooi)
Zoon lief wil wel graag echter geeft niets om auto's en het gaat hem alleen om er mee te showen richting anderen. Dus krijgt ze niet of nauwelijks mee (daar heb ik ze niet voor)
Verder alleen de keurmeester bij een APK.


27 mei 2020 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
5 goede vrienden en mijn zwager mogen er mee rijden. Maar alleen als ik er naast zit. Mijn vrouw wil er niet mee rijden. Die wil zelfs het panoramadak in de DD niet open hebben wanneer ze er alleen in rijdt.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 mei 2020 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
ferry p schreef:
Ik leen mijn vrouw ook niet uit!
Dikke nee dus! Komt alleen maar gezeik van.

+1
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 mei 2020 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Hier wordt ook geen auto uit geleend....

Heb dat eens gedaan, vriend rijdt in mijn auto. Vriend klapt achterop een ander en laat mij met de schade zitten.

Je hebt geen poot om op te staan.

€ armer en vriend armer...
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 mei 2020 21:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
ferry p schreef:
Ik leen mijn vrouw ook niet uit!

Dikke nee dus! Komt alleen maar gezeik van.


Ik vergelijk mijn auto niet met mijn vrouw. Auto is verzekerd en vervangbaar. Uiteindelijk is het een gebruiksvoorwerp.

Mijn vrouw zou ik niet willen en kunnen missen of delen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 mei 2020 21:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Totmnboa heeft 1x in de 3.2 gereden, vond t niets (veel te zwaar rijden). Ook 1x in de 964, was bang dat ze iets zou slopen. En nooit in de 993.
Ook hier binnenkort mogelijk een zoon met rijbewijs. Moet eerst maar eens in de auto van totmnboa leren rijden :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 mei 2020 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2
010
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Bij mij TOTMBO & oudste telg in de 964. So far so good, hoewel zoonlief al wel de daily heeft beschadigd
_________________________________________
Life's too short to drink bad wine or drive boring cars


27 mei 2020 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
TOTMBO mag en kan maar die zit net zo lief op de passagierstoel.
Haal dochter wel eens op een zonnige dag op voor een ritje waar zij dan rijdt. Kan ik ook van genieten.
Zoon neemt liever mijn S5 :roll:


27 mei 2020 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Ben daar niet echt moeilijk in, dochter en zoon rijden ook in de 993 :drive:
Dat mijn vrouw nog gezond was reed ze ook met de Porsche’s, vond het altijd een leuk gezicht om haar te zien wegrijden :cry:
Zoon Bob heeft ook instructie gehad op Zandvoort met de 993 en daar veel van opgestoken en hij neemt ook wel eens de gt3 mee :thumleft:
Mijn pa was er lastiger mee, maar zn A Ford is er nog steeds en hij al jaren niet meer :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


27 mei 2020 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Ik zit er aan te denken om mijn oudste zoon een rijvaardigheidstraining cadeau te doen voor zijn 18e verjaardag.
Zo'n training van GP Elite op Zandvoort, zou dat iets zijn voor een beginnend bestuurder of kan ik beter wat anders zoeken?


28 mei 2020 7:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Ja. een achterwielaangedreven Toyota Starlet 1.3 en verder geen vragen stellen over waar hij geweest is :salut:

72240

Nog goedkoper ook.


28 mei 2020 8:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Ewout schreef:
Ik zit er aan te denken om mijn oudste zoon een rijvaardigheidstraining cadeau te doen voor zijn 18e verjaardag.
Zo'n training van GP Elite op Zandvoort, zou dat iets zijn voor een beginnend bestuurder of kan ik beter wat anders zoeken?


Hoe vaardig is hij als beginnende bestuurder? Aan de ene kant is het geen hogere wiskunde wat ze daar doen maar de meesten die ik er ben tegengekomen hadden wel wat jaren ervaring (met snellere wagens). Overigens is dat ook geen garantie voor succes want wat oudere meneer met z’n gloednieuwe 911 cabrio wist toch niet precies hoe hard hij kon remmen bij een van de testjes. Als je zoon een beetje gevoel heeft bij autorijden en het leuk vindt zou ik het gewoon (samen) doen. En anders gewoon eens contact opnemen met die jongens van GP en het daar voorleggen. Leeftijd zal voor hun geen issue zijn verwacht ik.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 mei 2020 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Uitlenen ga ik niet aan beginnen, TOTMBO, mijn pa en 1 goede vriend mogen er in rijden als ik er naast zit. Een kennis van mij maakt het nog een stapje bonter, die verhuurd zijn DB9... Moet ik dus ECHT niet aan denken, een wildvreemde met koude motor en slippende koppeling (ok, hij heeft een automaat) vol gas de straat uit. Nog los van kans op ongelukken etc.
_________________________________________
997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924


28 mei 2020 8:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Martt schreef:
Leen je ‘m uit? Als een vriend, vriendin, familielid de bocht uit vliegt of een stoeprand, drempel knuffelt? Hoe ga je daar mee om? Je kunt er een hoop gezeur mee krijgen.


Ik weet niet of het topic nog bestaat, maar er was hier een PF'er die z'n mooie rode G type 911 even door een buurman liet besturen, welke de 911 netjes over een slootje heen parkeerde …

Vriendschap met die buurman was bijna direct ten einde.

TOTMBO had haar eigen Porsche - en in die van mij wil ze alleen maar rijden als ik er bij ben, ookal is zij een hele goede chauffeur (… moet me inhouden om te schrijven dat ze wellicht nog beter stuurt dan ik zelf :lol: )

De enige andere mensen die in mijn Porsche rijden of gereden hebben, hebben of de handjes om schade te kunnen herstellen, of de centjes om die handen te kunnen betalen. Maar ik laat niet iedereen met geld in mijn auto's rijden - en heb ze wel degelijk goed verzekerd tegen (totaal) verlies.

Ewout schreef:
Ik zit er aan te denken om mijn oudste zoon een rijvaardigheidstraining cadeau te doen voor zijn 18e verjaardag.


Als dat met eigen auto moet zijn, huur dan en BMW'tje of 944 (bij RFF) :idea:


28 mei 2020 8:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Martt schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het delen van je speeltje. Mogen anderen er mee rijden/scheuren? Leen je ‘m uit? Als een vriend, vriendin, familielid de bocht uit vliegt of een stoeprand, drempel knuffelt? Hoe ga je daar mee om? Je kunt er een hoop gezeur mee krijgen. In mijn geval ben ik gewend aan het vermogen (450-500pk) maar mijn schoonzus met 55pk niet. Toch wil ze graag rijden. Graag je reactie.


Uitlenen doe ik 3x: nu niet, dan niet en nooit niet :wink:

Ik zou haar wel laten rijden als ik er zelf naast zou zitten; dat heb ik met enkele goede vrienden en ook zakenrelatie wel gedaan.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


28 mei 2020 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Mijn vriendin heeft de 964 wel eens bestuurd, maar geeft er niet veel om, zij vindt het leuker als ik met een smile achter het stuur zit. Ik heb mijn dochter van destijds 18 ook een keer laten rijden, en haar toen gestimuleerd een paar keer de hellingproef laten doen met de 964. Ze mag nu nog steeds rijden van me :wink: . Ze vindt het zelf erg spannend, maar ik vind het belangrijk dat ze een auto ziet als een gerbruiksvoorwerp waar je zuinig op moet zijn maar verder moet gebruiken waar het voor gemaakt is.

Ik ga de auto uiteraard niet zomaar meegeven aan iemand, tenzij ik weet dat het een autoliefhebber is die zelf ook zuurverdiende centjes in zijn eigen hok stopt.


28 mei 2020 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Ik heb ook uitsluitend slechte ervaringen daarmee. 1x 2 maten van me wiens vriendschap nooit meer goed is gekomen, die dacht ook leuk te kunnen rijden in de auto van die ander, maar eindigde dus over het terras tegen de gevel van een cafe, auto kort en de amateur bestuurder zijn snor drukken. Andere keer heeft mijn toendertijd beste maatje mijn boot op de keien gevaren, hij zou opdraaien voor de schade zij hij direct, maar deed dat dus niet. Boot een hoop schade en gedoen, en vriendschap naar de klote.

Ofwel, Nee, ik rij uitsluitend zelf om mensen tegen zichzelf en mijn schade te beschermen. Zelf betaal ik, als ik de spullen van iemand anders sloop, maar dat is blijkbaar niet de (klein) burgelijke moraal (wel zeggen, maar niet als puntje bij paaltje komt). :bang:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


28 mei 2020 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Ennuh, ik mocht de laatse gezamelijke rit begin maart met een Twin Turbo mee, was voor mij de eerste keer als bijrijder voor een dagje, en ik vond het hartstikke leuk om er naast te mogen zitten. Ofwel, als bijrijder is er al genoeg pret te beleven voor de geinteresseerden. anders gaan ze er maar eentje huren op circuit ofzo ...
_________________________________________
'Life is what you make it!'


28 mei 2020 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden
Correctie, maatjes van me rijden wel eens in mijn andere auto's waar ik bij ben (na een nachtje stappen), maar nooit in de Elf!! (en ik heb de achterwielen van de Jeep zelfs al vet voelen slippen terwijl er een maatje aan het sturen was en we door een plasje reden ... mensen die boodschappen autootjes gewend zijn, hebben geen idee wat er gebeurt als je het gas indrukt (aanraakT) met een hoop pk's erachter.
_________________________________________
'Life is what you make it!'


28 mei 2020 9:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Delen van je hobby - ander laten rijden


ja hoor, maar alleen mijn oudste zoon (andere twee hebben nog geen rijbewijs)
Rijdt beter dan ik. :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 mei 2020 9:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.