Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 21:54



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Hallo allemaal,

Bij mijn speurtocht op zoek naar een voor mij passende Porsche, heb ik sterk de behoefte om een chassisnummer op een eenvoudige manier te checken op de status "gestolen". Het RDW claimt dat je dit kunt doen op RDW.NL, echter daar kan ik alleen op kenteken zoeken en niet op chassisnummer.

Nu begin ik mij toch af te vragen wat hier de "normale"procedure zou moeten zijn....

Daarnaast had ik een origineel in 2009 in NL geleverde 997 op het oog. Deze auto was inmiddels verhuisd naar Duitsland en wilde deze eventueel weer terug halen. Ik vroeg mij echter af welk kenteken de auto dan zou krijgen. Contact gezocht met de RDW; meneer deze krijgt het originele 2009 kenteken...!!! Ik blij, maar bij verder doorvragen bleek wel dat de auto dan altijd een duplicaatcode krijgt op de platen. Voor mij echt een geweldige afknapper. Kiezen voor een heel nieuw kenteken was niet mogelijk. Nou ja die ervaring wilde ik dus met jullie delen, mocht je zelf ooit in de gelegenheid komen.. Now you know.. ;-)


13 aug 2020 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
is toch ook logisch, onder dat nummer is de auto hier al bekend dus een nieuw kenteken is onzin,
tevens zijn de oude platen ingeleverd dus die zijn erniet meer daarom is zoiets altijd een duplicaatplaat met code

(hier ook zo een zeikstraal in de buurt, oei een eentje op zijn kenteken, en drukmaken dat die zich erom kan, heiigschennis is het... :shock: maar dan wel een paar houtschroeven door diezelfde plaat heen jagen :ba: :ba: :ass: wat geen gezicht is in plaats van de juiste schroeven met gele zwarte dopjes...


13 aug 2020 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Dat van die duplicaat code werd mij ook gezegd echter is niet gebeurd
Niet op de platen niet op de kenteken papieren
_________________________________________
remmen is angst


13 aug 2020 13:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
205forever schreef:
is toch ook logisch, onder dat nummer is de auto hier al bekend dus een nieuw kenteken is onzin,
tevens zijn de oude platen ingeleverd dus die zijn erniet meer daarom is zoiets altijd een duplicaatplaat met code
.


Gelukkig klopt je redenering niet, want als ik nieuwe kentekenplaten laat aanmaken en lever de oude platen zonder duplicaatcode in, dan krijg ik gewoon platen zonder duplicaatcode. Wordt vaak gedaan b.v. als je een trekhaak in je plaat hebt gehad en je wilt een nieuwe.


13 aug 2020 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
rob964.c4 schreef:
Dat van die duplicaat code werd mij ook gezegd echter is niet gebeurd
Niet op de platen niet op de kenteken papieren


:D :salut:


13 aug 2020 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Voor wat betreft het chassisnummer zou je het kunnen proberen op de site politie.nl. Daar staat onderaan de hoofdpagina een button "check". Daar kun je serienummers invullen, dus ik vermoed ook wel een VIN.


13 aug 2020 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Wordt dit eigenlijk bij een aankoopkeuring ook gedaan? Kan de P dealer dit zien?


13 aug 2020 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
chris76 schreef:
205forever schreef:
is toch ook logisch, onder dat nummer is de auto hier al bekend dus een nieuw kenteken is onzin,
tevens zijn de oude platen ingeleverd dus die zijn erniet meer daarom is zoiets altijd een duplicaatplaat met code
.


Gelukkig klopt je redenering niet, want als ik nieuwe kentekenplaten laat aanmaken en lever de oude platen zonder duplicaatcode in, dan krijg ik gewoon platen zonder duplicaatcode. Wordt vaak gedaan b.v. als je een trekhaak in je plaat hebt gehad en je wilt een nieuwe.



Dat klopt, gelukkig wel, als jij een beschadigde of vervangende plaat besteld en je hebt de oude nog krijg je gewoon dezelfde nieuw zonder duplicaatcode met eennieuw plaatserienummer, de oude plaat met oud plaatserie nummer is dan ook niet meer geldig en staat in het systeem geregisteerd als zijnde vervangen.,

alleen is hetgeval bij herinvoer , bij export lever de oude eigenaar de platen in bij de rdw, die verplicht is deze te vernietigen,
hierbij kun jij als nieuwe eigenaar geen oude platen inleveren bij herinvoer en zodoende krijg je in dat geval volgens de regelgeving normaal gesproken altijd een duplicaat code. (dat er gelukkig mensen zijn bij de rdw die dit toch toestaan zonder is mooi, maar niet volgens hun officiele eigen regels)


13 aug 2020 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
om dus even in mijn redenatie te blijven, iets met :study: :shaking2: :shaking2:


13 aug 2020 14:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
bjft schreef:
Voor wat betreft het chassisnummer zou je het kunnen proberen op de site politie.nl. Daar staat onderaan de hoofdpagina een button "check". Daar kun je serienummers invullen, dus ik vermoed ook wel een VIN.

Natuurlijk niet
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


13 aug 2020 16:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
chris76 schreef:
Bij mijn speurtocht op zoek naar een voor mij passende Porsche, heb ik sterk de behoefte om een chassisnummer op een eenvoudige manier te checken op de status "gestolen". Het RDW claimt dat je dit kunt doen op RDW.NL, echter daar kan ik alleen op kenteken zoeken en niet op chassisnummer.

Nu begin ik mij toch af te vragen wat hier de "normale"procedure zou moeten zijn....


Waarom zou je via het chassisnummer willen checken of de auto gestolen is?
Het chassisnummer is gekoppeld aan het kenteken van de auto en als je die op de site van de RDW controleerd en deze geeft aan dat hij "OK" is dan is dat toch voldoende?
Mocht je de auto in real life zien kan je, voor je eigen gemoedsrust, via het kentekenbewijs een extra check doen of de VIN klopt met de VIN op de auto.


13 aug 2020 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
205forever schreef:
chris76 schreef:
205forever schreef:
is toch ook logisch, onder dat nummer is de auto hier al bekend dus een nieuw kenteken is onzin,
tevens zijn de oude platen ingeleverd dus die zijn erniet meer daarom is zoiets altijd een duplicaatplaat met code
.

Dat klopt, gelukkig wel, als jij een beschadigde of vervangende plaat besteld en je hebt de oude nog krijg je gewoon dezelfde nieuw zonder duplicaatcode met eennieuw plaatserienummer, de oude plaat met oud plaatserie nummer is dan ook niet meer geldig en staat in het systeem geregisteerd als zijnde vervangen.,

alleen is hetgeval bij herinvoer , bij export lever de oude eigenaar de platen in bij de rdw, die verplicht is deze te vernietigen,
hierbij kun jij als nieuwe eigenaar geen oude platen inleveren bij herinvoer en zodoende krijg je in dat geval volgens de regelgeving normaal gesproken altijd een duplicaat code. (dat er gelukkig mensen zijn bij de rdw die dit toch toestaan zonder is mooi, maar niet volgens hun officiele eigen regels)


Het gaat erom dat er altijd maar 2 platen geldig kunnen zijn om fraude te voorkomen. Dus als een plaat gejat wordt, moet je 2 nieuwe aanvragen en krijg je duplicaatcode 1 op beide nieuwe platen. In het geval van herinvoer kan het zo zijn dat de oude platen, zoals je zelf al aangeeft, ingeleverd zijn en dus gerigisteerd vernietigd.

Platen kunnen om meerdere redenen geregistreerd vernietigd worden, waaronder dus kapotte platen of export. Het heeft dan ook geen enkele zin om bij genoemde voorbeelden voor fraudebestrijdings redenen nieuwe platen te voorzien van een duplicaat code. Immers er zijn aantoonbaar geen extra platen meer zonder duplicaatcode.

Plaatserienummer is verder niet relevant in deze discussie. Immers als je nieuwe platen krijgt zonder duplicaatcode kunnen deze wel degelijk met een nieuw plaatserienummer geregistreerd worden en dat gebeurd ook in de praktijk.


13 aug 2020 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Alfred schreef:
chris76 schreef:
Bij mijn speurtocht op zoek naar een voor mij passende Porsche, heb ik sterk de behoefte om een chassisnummer op een eenvoudige manier te checken op de status "gestolen". Het RDW claimt dat je dit kunt doen op RDW.NL, echter daar kan ik alleen op kenteken zoeken en niet op chassisnummer.

Nu begin ik mij toch af te vragen wat hier de "normale"procedure zou moeten zijn....


Waarom zou je via het chassisnummer willen checken of de auto gestolen is?
Het chassisnummer is gekoppeld aan het kenteken van de auto en als je die op de site van de RDW controleerd en deze geeft aan dat hij "OK" is dan is dat toch voldoende?
Mocht je de auto in real life zien kan je, voor je eigen gemoedsrust, via het kentekenbewijs een extra check doen of de VIN klopt met de VIN op de auto.


Vooral handig bij niet Nederlandse auto’s. Geen idee hoe een Italiaans, Frans, Waals etc. kentekenbewijs eruit ziet. Een Europese database met VIN,s van gestolen en Total loss verklaarde voertuigen is toch niet zo moeilijk?


13 aug 2020 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Op https://www.carfax.eu/nl heb je wel de mogelijkheid om op chassisnummer te zoeken. Is echter niet gratis.


13 aug 2020 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
chris76 schreef:
Vooral handig bij niet Nederlandse auto’s. Geen idee hoe een Italiaans, Frans, Waals etc. kentekenbewijs eruit ziet. Een Europese database met VIN,s van gestolen en Total loss verklaarde voertuigen is toch niet zo moeilijk?

Als je een NL krijgt dan is dat wel gecontroleerd.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 aug 2020 8:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Carfax voor een Europese auto, is mijn ervaring, heb je niet veel aan. Wel eens op chassisnummer wat opgezocht, maar bij controle op gestolen, geeft ie aan ‘kon geen connectie krijgen met de database’. Mogelijk heeft carfax ook een connectie met RDW en kunnen zij ook alleen op kenteken zoeken....


14 aug 2020 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Natuurlijk niet. Carfax is gewoon gebaseerd op publieke info.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 aug 2020 9:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
Even mijn eigen persoonlijke ervaring: zelf de auto uitgevoerd en jaren later ook zelf weer terug gehaald naar NL. Originele kenteken gekregen (andere optie is er niet) met een duplicaatcode erop.

Volgens de Regels zou dit zonder duplicaatcode moeten kunnen omdat dit alleen geldt voor platen bij vermissing of diefstal. Dat is in deze niet het geval omdat ik ze zelf heb ingeleverd. Maar na jaren van discussie ermee gestopt want je wint het toch niet van ze..

Ik lees hierboven ergens een reactie van iemand die niet snapt dat je je daar druk over maakt, maar ik dus wel. Het is niet nodig, er is niets gebeurd wat de duplicaatcode recht doet. Ik vind het een naar gezicht en zou zelf niet snel een auto kopen met duplicaatcode of het verhaal erachter moet heel goed zijn, wat bij mij dus het geval is. Maar ik had het liever niet gehad. Ik heb daarom zelf de duplicaatcode eraf gehaald, maar hiervoor heb ik dus al een bekeuring gekregen omdat bij kenteken scans te zien is dat er een duplicaatcode op hoort en het kenteken dus niet conform is. € 160,- aftikken dus
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 aug 2020 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
dat laatste dus. En vergeet niet dat bij een ongeval/schade de verzekeraar kan stellen dat je met een ongeldig kenteken rondrijdt (met nog meer discussies tot gevolg). Theoretisch, maar werd mij verteld bij de kentekenplaat maker.


14 aug 2020 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
mbembe schreef:
Ik lees hierboven ergens een reactie van iemand die niet snapt dat je je daar druk over maakt, maar ik dus wel. Het is niet nodig, er is niets gebeurd wat de duplicaatcode recht doet. Ik vind het een naar gezicht en zou zelf niet snel een auto kopen met duplicaatcode of het verhaal erachter moet heel goed zijn, wat bij mij dus het geval is. Maar ik had het liever niet gehad. Ik heb daarom zelf de duplicaatcode eraf gehaald, maar hiervoor heb ik dus al een bekeuring gekregen omdat bij kenteken scans te zien is dat er een duplicaatcode op hoort en het kenteken dus niet conform is. € 160,- aftikken dus


Idd en wat de duplicaatcode zou moeten zijn is ook nog eens “geheime informatie”. Dus in theorie zou je bij herimport ineens kunnen komen te zitten met duplicaatcode 15....

Zag overigens laatst wel platen met opgelegde letters en cijfers, waarbij de duplicaatcode niet opgelegd was. Zag er ook nog wel redelijk uit.

Duplicaatcode reeks schijnt tot 19 te lopen, daarna krijg je wel een geheel nieuw kenteken.....


14 aug 2020 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
dus 19 keer verliezen en dan heb je een geheel nieuw kenteken?


14 aug 2020 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
mark996 schreef:
dus 19 keer verliezen en dan heb je een geheel nieuw kenteken?


Volgens deze site wel, ja

https://blog.kenteken.tv/2017/09/28/9-f ... kenplaten/


14 aug 2020 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
volgens mij krijg je wel een duplicaat code op het kentekenbewijs maar niet meer op de platen. wij hebben dat nu 2 x meegemaakt in ons (ex) bedrijf en inderdaad wel op kentekenbewijs en niet op de nummerplaat. dat schijnt al een jaar of 3 zo te zijn. wagens met gedupliceerde (gestolen etc.) kentekens zonder de extra code op de plaat vallen voor de slechteriken niet op maar de sterke hand wel, dat schijnt de achter liggende redenatie te zijn.
_________________________________________
Picasa album


14 aug 2020 15:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
rob964.c4 schreef:
Dat van die duplicaat code werd mij ook gezegd echter is niet gebeurd
Niet op de platen niet op de kenteken papieren


Mij ook niet...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


15 aug 2020 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chassis nummer controle en herimport Nederlandse Porsche
912 schreef:
rob964.c4 schreef:
Dat van die duplicaat code werd mij ook gezegd echter is niet gebeurd
Niet op de platen niet op de kenteken papieren


Mij ook niet...


Goed om te horen :D


16 aug 2020 0:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.