Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 6:02



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
V-Power “Racing” 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht V-Power “Racing”
Beste Forummers,

Ik was op vakantie in Duitsland met mijn P uiteraard en ben daar V-Power “Racing” gaan tanken.
Dit lijkt mij niet de V-Power die we hier tanken want de P leek niet alleen sneller, maar reed ook opvallend zuiniger! :drive: :drive:
Hebben meer mensen dit ervaren?


28 aug 2020 8:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: V-Power “Racing”
Nee, want ik trap meer in DLD :mrgreen:

Bij mijn GT3 mag ik blij zijn met 13,5 liter per 100km, maar over het algemeen is het meer iets van 15 liter per 100km :drive:

Of de racing fuel in DLD hem zuiniger maakt heb ik nog nooit onderzocht.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 aug 2020 8:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: V-Power “Racing”
V-Power Racing is oktaan 100 - dat zou in theorie zuiniger moeten lopen en wat meer performance moeten leveren, afhankelijk van de mapping van je ECU....
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


28 aug 2020 8:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: V-Power “Racing”
V Power Racing gaat met name lekker in je hoofd zitten.


28 aug 2020 8:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: V-Power “Racing”
Tja, een GT3 is natuurlijk geen 996 3.4 :res:
Ik kwam met V-Power Racing zeker op 10L op 100km bij gemiddeld gebruik.
Toegegeven kwam door drukte niet boven de 150km, maar in Zwarte woud veel slinger/bergwegen.
Lijkt mij dan zeker RON 100 en geen 98 zoals in Nederland :scratch:


28 aug 2020 8:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: V-Power “Racing”
Pondje schreef:
Beste Forummers,
Ik was op vakantie in Duitsland met mijn P uiteraard

Ik denk eerder het volgende: Je hebt op korte tijd veel meer gereden, vooral veel langere stukken, en op gemiddeld gezien stuk hogere belasting dan dat je normaal hier In NL doet.

Dit betekent dat motor voor veel langere tijd op (hogere) bedrijfstemperatuur is geweest. Alles schoon ‘gebrand’ waardoor die veel soepeler en vlotter loopt. Misschien dat type brandstof op dit proces daar eventueel een kleine invloed op heeft gehad.

Maar denk dat vooral het vele rijden een positieve invloed heeft gehad op de gemelde effecten. Maw vakantie/autobahn tune.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 28 aug 2020 9:31, in totaal 1 keer bewerkt.



28 aug 2020 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: V-Power “Racing”
Het verschil heb ik nooit wat van gemerkt, qua verbruik en ‘lopen’.....aangezien het een stuk duurder is tank ik superplus, en laatst voor 1,29/liter....reed trouwens eerst langs de Shell en daar was het, ik meende over de 1,51 per liter.

En mijn rijstijl is rustig, ik haal gem. 1 op 10/11..... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 aug 2020 9:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: V-Power “Racing”
Dial_888 schreef:
Het verschil heb ik nooit wat van gemerkt, qua verbruik en ‘lopen’.....aangezien het een stuk duurder is tank ik superplus, en laatst voor 1,29/liter....reed trouwens eerst langs de Shell en daar was het, ik meende over de 1,51 per liter.

En mijn rijstijl is rustig, ik haal gem. 1 op 10/11..... :mrgreen:


Klopt, omreden dat je mappings het Octaan getal niet ondersteunen. Bv op de 964 kan tot RON98 de timing aanpassen, RON100 levert dus voor een 964 de resultaen van RON98 op.
Of je moet de mappings aanpassen.

Kappi is voor mij bezig om de ROn98 & Ron100 mappings in 1 chip te 'branden' zodat ik kan schakelen tussen de mappings. Hoe hij dit doet begrijp ik niet, hij heeft het uitgelegd maar ik ben afgehaakt.


28 aug 2020 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: V-Power “Racing”
Rik964 schreef:
omreden dat je mappings het Octaan getal niet ondersteunen.
Hij zal toch altijd proberen om zo vroeg mogelijk te vonken. De pingelsensor houdt dat op een gegeven moment tegen. Maar de pingelsensor zal later ingrijpen met RON100. Dus zul je met RON100 toch iets meer vermogen hebben.

Edit: maar ik laat me graag verbeteren door mappers.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


28 aug 2020 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: V-Power “Racing”
Geen idee, ik zal het nog eens vragen. Pingelsensor is een ...sensor die geeft het door en vervolgens wordt er de mapping gekozen die bij RON98 hoort, er is standaard geen RON100 mapping.
Verder snap ik niet.


28 aug 2020 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2002
Bericht Re: V-Power “Racing”
Ik heb nu 2 x ook in Duitsland V power racing 100 getankt, en ik heb het gevoel dat hij daar mooier op loopt,
Kan inderdaad in je hoofd zitten, maar ik merk toch echt verschil..
Woon ook dicht bij de grens dus dat maakt het tanken in Duitsland wel makkelijker natuurlijk.
En inderdaad, vorige week € 1,51 per liter, maar daar doe ik dan wel weer een tijdje mee.
Het is trouwens een Boxster S 3.2.


30 aug 2020 20:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: V-Power “Racing”
Deltadick schreef:
in Duitsland V power racing 100, vorige week € 1,51 per liter
Wop, twee weken geleden betaalde ik € 1,41 in Mönchengladbach.
En ik vind die van mij ook mooier lopen :P
Je kunt op http://www.clever-tanken.de bekijken waar Shellbenzine goedkoop is.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


31 aug 2020 0:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: V-Power “Racing”
Bedankt voor de tip Nordrack :cheers:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


31 aug 2020 8:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: V-Power “Racing”
Heb het nog ff gecheckt.
Pingelsensor geeft informatie door aan ECU op basis waarvan onstekingstijd wordt aangepast.
Hier hoort dan weer een tabel bij die in combi met gegevens van de overige sensoren de juiste keuze maakt.

Voor wat betreft de 964 maakt het niets uit of je RON98 of RON100. Betere loop zit tussen de oren.....


31 aug 2020 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: V-Power “Racing”
Zelfs de Lancia Voyager met 3.6 pentastar loopt lekkerder met V-power racing :mrgreen: :drive:


31 aug 2020 10:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: V-Power “Racing”
Rik964 schreef:
Betere loop zit tussen de oren.....
Dan zit tenminste nog iets tussen mijn oren. Ik was al bang dat het al helemaal leeg was daar :mrgreen:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


31 aug 2020 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2002
Bericht Re: V-Power “Racing”
tussen de oren of niet, als je hoort en voelt dat hij mooier loopt dan doet het wel iets, misschien niet meteen het hogere octaan gehalte, maar dan waarschijnlijk wel de reinigende werking van de V-power. dus ik blijf lekker V-power tanken, maar dan zal het op zijn minst de 98 zijn, en misschien een keer de 100, gewoon omdat het kan :lol:
Over die reinigende werking is hier op het forum ook al wat gezegd, dus dan zal het dat zijn.


31 aug 2020 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: V-Power “Racing”
benzine die reinigt.... :bang: Wat een bullshit.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


31 aug 2020 14:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: V-Power “Racing”
100 bij de ARAL tanken ..... nergens anders ;)


31 aug 2020 14:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2002
Bericht Re: V-Power “Racing”
outletvalve schreef:
benzine die reinigt.... :bang: Wat een bullshit.


Lees anders dit topic eens even door en vooral het stukje van JorisLoet:
viewtopic.php?f=25&t=16456


31 aug 2020 16:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: V-Power “Racing”
doorgelezen, en het enige wat ik daar lees over reinigen is :

Citaat:
V-Power heeft een hoge dosering additieven die de motor niet alleen schoon houden maar ook bestaande afzettingen kunnen verwijderen - schoon maken dus. Dit kan een heel groot verschil maken en kan van invloed zijn op het verbruik, het vermogen, stationair lopen en zelfs de compressieverhouding. Door het reinigen van een oudere motor kan bijvoorbeeld de octaanbehoefte weer afnemen, het verbruik afnemen en het vermogen toenemen. Daarnaast blijft de benzine langer ‘goed’ – bijvoorbeeld wanneer je een auto niet zo vaak gebruikt of voor langere tijd in de opslag hebt.


Wordt dus totaal geen verklaring gegeven van dat "reinigen". En het is gewoon een "verkoopraatje" in mijn ogen. Denk nou simpel na. benzine wordt verstoven en gemengd met lucht zodat het een brandbaar mengsel vormt dat d.m.v. een vonk ontsteekt. Simpel. Leg mij uit waar/hoe de "reiniging" plaats vindt van de motor....
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


31 aug 2020 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: V-Power “Racing”
Additieven zoals forte fuel system reiniger worden toch ook gewoon bij benzine in de brandstof tank erbij gedaan. Dus waarom zou dat met additieven in de brandstof zelf niet kunnen ... of je gelooft er gewoon helemaal niet in ... dan zijn we snel klaar.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 aug 2020 17:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: V-Power “Racing”
ik kan me nog iets voorstellen dat werkt VOORDAT de benzine verstoven is (dus iets van fuelsysteem reiniger) maar nadat het "mengsel" geproduceerd is en de cylinder binnenstroomt is er volgens mij weinig "reinigende werking" meer te verwachten van V-Power.

Misschien ben ik te sceptisch, maar toen Shell jaren geleden met V-power uitkwam was het octaangehalte (de klopwaarde van het product dus) gelijk! (95 meen ik), en toch claimden ze allerlei verbeteringen om het product maar te kunnen slijten aan de consument......Het zit gewoon tussen de oren dat je denkt dat hij beter presteert.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


31 aug 2020 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: V-Power “Racing”
Kan deels tussen de oren zitten, maar 400km op een halve tank had ik nog nooit gehaald hoor :ba: :cheers: :drive: :salut: :salut:


01 sep 2020 8:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: V-Power “Racing”
outletvalve schreef:
ik kan me nog iets voorstellen dat werkt VOORDAT de benzine verstoven is (dus iets van fuelsysteem reiniger) maar nadat het "mengsel" geproduceerd is en de cylinder binnenstroomt is er volgens mij weinig "reinigende werking" meer te verwachten van V-Power.

Misschien ben ik te sceptisch, maar toen Shell jaren geleden met V-power uitkwam was het octaangehalte (de klopwaarde van het product dus) gelijk! (95 meen ik), en toch claimden ze allerlei verbeteringen om het product maar te kunnen slijten aan de consument......Het zit gewoon tussen de oren dat je denkt dat hij beter presteert.


Reiniger maakt bv spuitkop van injectoren vrij van 'gum', hierdoor krijg je een mooier sproeier 'beeld', wat dan vervolgens weer bijdraagt aan een mooiere verbranding en dat is weer beter voor het schoon houden van je motor. Koolafzetting en dergelijk kun je hiermee (deels) voorkomen, maar niet genezen.


01 sep 2020 9:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.