Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 8:32



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
911 vs Boxster - dilemma 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Daarmee kun je gewoon terecht in het motor topic :idea: :wink:


27 okt 2020 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Je kunt natuurlijk ook een boxster spyder overwegen, alle pluspunten van de boxster maar dan wat spartaanser, lichter en dus leuker.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 okt 2020 19:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Als de stuurbekrachtiging een probleem is kan je bij EZ Powersteering in Leerdam een elektronische stuurbekrachtiging laten inbouwen. Ik heb dit reeds 5 jaar op mijn 911 Targa en zou niet meer zonder kunnen. Werkt perfect, bekrachtiging wordt zelfs automatisch aangepast aan de snelheid.

A propos, ik heb de mijne zelf ingebouwd, is een half dagje werk.

Mijn advies: behoud de Targa, deze zal altijd een klassieker blijven wat van een Boxster niet kan gezegd worden.


28 okt 2020 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
lindemans schreef:
Ik heb een andere oplossing gevonden: vrouw eruit en een vriendin die het rijden met een oude 911 helemaal geweldig vindt !
Nu is dit wel een beduidend duurdere oplossing dan voor een Boxter of jongere 911 gaan ;-)

Afbeelding


Kost dat nu zo'n Bulgaarse vriendin dan?
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


31 okt 2020 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Die kun je per uur betalen toch?! :mrgreen:


31 okt 2020 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ewout schreef:
Die kun je per uur betalen toch?! :mrgreen:

Love you long time !!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


31 okt 2020 17:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ewout schreef:
Daarmee kun je gewoon terecht in het motor topic :idea: :wink:


Ha, dit deel van het forum kende ik nog niet. Maar mbt mijn motor heb ik minder "dilemma's". Er kan nl. niemand achterop! ;-)


09 nov 2020 21:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
de Fiscalist schreef:
Je kunt natuurlijk ook een boxster spyder overwegen, alle pluspunten van de boxster maar dan wat spartaanser, lichter en dus leuker.

Inderdaad vind ik de spyder ook een stuk leuker. Maar is (helaas) ook een stuk duurder...


09 nov 2020 21:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Hey CT3.2...
Yep, ik begrijp je dilemma! Na 964 Targa (uiteindelijk deden de C4-aandrijving en toch wel heftig windgeruis deze de das om - maar wat een mooie & klassiek look), 2x 964 C2 en 968CS, kocht ik een Boxster 986 2.7. Een heerlijke auto, maar: geen 911. Dat is gewoon iets wat aan de Boxster kleeft. "Geen 911". Dat is al wat minder bij de Cayman, dat verschil, op de één of andere manier. Omdat de 986 geen 6-bak had en geen cruise control, in dit '100km-landje' op zoek gegaan naar weer een 911. Totdat ik bij Haaglanden een Silber 987 3.2S zag staan en me een proefrit gunde: wát een auto!
Werkelik het enige dat er aan scheelt, is dat het... geen 911 is. Dit rijgenot, heb ik alleen ervaren in de 968CS, waarmee je op een circuit echt rondjes kunt draaien om (oudere) 911's. De Boxster is een budget-auto die echt (hard) rijden mogelijk maakt, op bochtige (berg)wegen zonder de angst om te spinnen. Met zoveel plezier - en alles lekker 'open'.
Je gaat je targa missen, zeker, want "je had hem nooit weg moeten doen". Maar mijn Boxster vergoedt het 'verdriet van verkochte 911's' ruimschoots :drive:
_________________________________________
Take the long way home....


09 nov 2020 22:12
Profiel Twitter 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
bladerunner schreef:
Als de stuurbekrachtiging een probleem is kan je bij EZ Powersteering in Leerdam een elektronische stuurbekrachtiging laten inbouwen. Ik heb dit reeds 5 jaar op mijn 911 Targa en zou niet meer zonder kunnen. Werkt perfect, bekrachtiging wordt zelfs automatisch aangepast aan de snelheid.

A propos, ik heb de mijne zelf ingebouwd, is een half dagje werk.

Mijn advies: behoud de Targa, deze zal altijd een klassieker blijven wat van een Boxster niet kan gezegd worden.

Ok, goede tip.
Maar hebben ze daar ook elektronische bekrachtiging voor de koppeling? ;-)

Voor wat betreft die klassieker status: Daar ben ik terdege van bewust. Dit is nl. een van mijn grootste dilemma's!


09 nov 2020 22:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ha ErikE, bedankt voor je reactie.
Ik heb meerdere reacties zoals die van jou gekregen, zowel on- als off-forum. Om die reden ben ik ook richting boxsters gaan kijken. Ik heb ca. 15 jaar geleden voor het laatst in een Boxster gereden, nog voor ik de Targa kocht. Dus eerst maar een hernieuwede kennismaking doen. Verhalen zoals die van jou maken me wel weer enthousiast!

Maar wat ook niet in het voordeel van de Targa spreekt is dat 'ie afgelopen weekend niet wilde starten! ;-(
Dus hier moet ik eerst aandacht aan gaan besteden. Ik kijk wwl even in het techniek forum om te kijken wat het probleem kan zijn...


09 nov 2020 22:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Oef, sterkte, daarmee..!
_________________________________________
Take the long way home....


09 nov 2020 22:43
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Lange stilstand: accu?
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


10 nov 2020 0:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.