911 vs Boxster - dilemma
Geplaatst: 19 okt 2020 19:53
Hallo,
Ik heb een dilemma.
Ik ben reeds 14 jaar in bezit van een 911 Targa van 1987.
Dit is mijn "hobby auto", is niet in showroom staat maar rijdt verder prima.
Mijn vrouw heeft hier nooit zo veel mee gehad en vindt dat ie stinkt.
Zelf rijden wil ze daarentegen niet (meer) omdat ie (naar haar mening) te zwaar stuurt en te zwaar koppelt.
Ze vindt het daarentegen wel leuk om met mooi weer af en toe mee te rijden met het dak open.
Zelf heb ik nog wel aardig schik van de Targa, maar rij hier steeds minder mee.
Ik hoor veel lovende verhalen over de wegligging van de Boxster.
Want de wegligging van de Targa wil nog wel eens tricky zijn als het nat is.
Vooral het 6-cilinder middenmotor concept van de Boxster spreekt me erg aan en uiteraard het feit dat je open kunt rijden.
Ook qua vermogen is dit ongeveer gelijk aan mijn Targa.
Ik ben vooral geïnteresseerd in het model vanaf 2005 (987) ivm de mooiere koplampen.
En dan bij voorkeur in S-uitvoering ivm het leukere vermogen...
Voor mijn vrouw is met name het aanwezig zijn van stuurbekrachtiging een van de belangrijkste pluspunten en het feit dat het een veel moderne auto is.
Ze zou het liefste een automaat hebben, maar dat lijkt met met een tiptronic toch niet mijn cup-of-tea.
Zelf vind ik de klassieke looks van de oer-911 nog steeds geweldig en twijfel daaarom of ik geen spijt ga krijgen van een overstap (en nee om een Boxster ernaast te kopen voor de wederhelft gaat 'm niet worden
.
Zijn hier nog meer mensen die de overstap gemaakt hebben (of hebben overwogen) van een classic 911 naar een Boxster die hun mening hierover willen geven?
Wellicht hebben jullie nog do's or don'ts?
Zijn er daarnaast nog specifieke opties/specs op een Boxster die ik moet overwegen?
Alle bijdragen zijn welkom!
Paul.
Ik heb een dilemma.
Ik ben reeds 14 jaar in bezit van een 911 Targa van 1987.
Dit is mijn "hobby auto", is niet in showroom staat maar rijdt verder prima.
Mijn vrouw heeft hier nooit zo veel mee gehad en vindt dat ie stinkt.
Zelf rijden wil ze daarentegen niet (meer) omdat ie (naar haar mening) te zwaar stuurt en te zwaar koppelt.
Ze vindt het daarentegen wel leuk om met mooi weer af en toe mee te rijden met het dak open.
Zelf heb ik nog wel aardig schik van de Targa, maar rij hier steeds minder mee.
Ik hoor veel lovende verhalen over de wegligging van de Boxster.
Want de wegligging van de Targa wil nog wel eens tricky zijn als het nat is.
Vooral het 6-cilinder middenmotor concept van de Boxster spreekt me erg aan en uiteraard het feit dat je open kunt rijden.
Ook qua vermogen is dit ongeveer gelijk aan mijn Targa.
Ik ben vooral geïnteresseerd in het model vanaf 2005 (987) ivm de mooiere koplampen.
En dan bij voorkeur in S-uitvoering ivm het leukere vermogen...

Voor mijn vrouw is met name het aanwezig zijn van stuurbekrachtiging een van de belangrijkste pluspunten en het feit dat het een veel moderne auto is.
Ze zou het liefste een automaat hebben, maar dat lijkt met met een tiptronic toch niet mijn cup-of-tea.
Zelf vind ik de klassieke looks van de oer-911 nog steeds geweldig en twijfel daaarom of ik geen spijt ga krijgen van een overstap (en nee om een Boxster ernaast te kopen voor de wederhelft gaat 'm niet worden

Zijn hier nog meer mensen die de overstap gemaakt hebben (of hebben overwogen) van een classic 911 naar een Boxster die hun mening hierover willen geven?
Wellicht hebben jullie nog do's or don'ts?
Zijn er daarnaast nog specifieke opties/specs op een Boxster die ik moet overwegen?
Alle bijdragen zijn welkom!
Paul.