Garage/carport is wel zo handig voor je oldtimer, als je niet aan tuinieren bent dan kun je bezig zijn met de auto, hetzij onderhoud danwel poetsen om hem zodoende netjes te houden.
Moet er niet aan denken om hem zo op straat te laten staan....en inmiddels de laatste paar bladeren opgeruimd en de de stofhoes.
Bijna 8 jaar in mijn bezit na een lange zoekperiode. Twee AKK’s waren nodig voordat ik deze goede tegen kwam. Helaas geen schuifdak maar verder helemaal naar mijn wensen en derhalve geen behoefte aan een nieuw Porsche avontuur...
alvin01 schreef:Volgens mij tankt hij vaak in Duitsland, Aral met een zeer hoog octaangehalte.....
Soms 102 bij de Aral als het te druk is bij de Westfalia superplus 98 of bij de Shell V-Power...in Ahaus. Overigens merk ik tussen de merken geen enkele verschil.
Ik pak eerst een stukje autobahn op aanraden vd specialist bij Gronau erop, dan even gas erop en dan eraf.....
Nou wit zijn ze al lang niet meer, ze zijn nu meer beige na een mooi rit. Een echte witte pijp zoals vroeger heb je pas als je weer een tankje premium leaded ergens kunt scoren. Maar dat kan alleen als je geen catalysator hebt, anders word dat wel een hele dure tank beurt
Een moderne auto zou, voor zover ik weet, niet wit uit moeten slaan in de uitlaat tenzij er een koelvloeistof lekkage is. Ik zou dat even (laten) controleren.
Super mooie auto Dial!! Dus bij onze "oudjes" is een witte uitlaat ok..Wist ik niet. Ik heb bij het starten eventjes wat witte rook. Mag aannemen dat dat geen ramp is?
SGO schreef:Super mooie auto Dial!! Dus bij onze "oudjes" is een witte uitlaat ok..Wist ik niet. Ik heb bij het starten eventjes wat witte rook. Mag aannemen dat dat geen ramp is?
Dat is gewoon waterdamp in de olie i.e. nothing on the hand
een 964 zonder katalysator kan ook behoorlijk stomen bij een koude start
SGO schreef:Super mooie auto Dial!! Dus bij onze "oudjes" is een witte uitlaat ok..Wist ik niet. Ik heb bij het starten eventjes wat witte rook. Mag aannemen dat dat geen ramp is?
Dat is gewoon waterdamp in de olie i.e. nothing on the hand ]
Ik dacht eerder aan condens in het uitlaattraject.
SGO schreef:Super mooie auto Dial!! Dus bij onze "oudjes" is een witte uitlaat ok..Wist ik niet. Ik heb bij het starten eventjes wat witte rook. Mag aannemen dat dat geen ramp is?
Dat is gewoon waterdamp omdat het uitlaatsysteem nog niet op temperatuur is en verdwijnt na een korte opwarm periode.
En op voorhand ook geen zorgen maken over een blauwe wolk direct na het starten, is hier genoeg over geschreven en heeft te maken met de motorblok opbouw.
Een moderne auto zou, voor zover ik weet, niet wit uit moeten slaan in de uitlaat tenzij er een koelvloeistof lekkage is. Ik zou dat even (laten) controleren.
Johann Ik heb inmiddels bijna 1 miljoen km afgelegd in diverse 911's variërend van 1989 tot 2011. Allemaal een mooi grijs wit pijpje als je er mee doet waar ze voor zijn gemaakt. Euro 98 is wel een vereiste voor de optimale verbranding. Ook jou Gt3 uitlaat ziet er zo uit als je even (volgas) op- en neer gaat naar de NS en daar een paar rondjes draait (zoals bij mij het geval was na zo'n tripje) In NL krijg ik het ook niet voor elkaar tenzij op Zandvoort of Assen gereden.