Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

06 dec 2020 13:14

Olaf schreef:Kom maar een keer “met de hand” bladharken bij mij :D

Nee dankje, tuinieren is niet echt een hobby van mij, en bovendien in mijn achtertuin kan ik me prima uitleven... :mrgreen:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

06 dec 2020 14:41

Toch mooi om te zien hoe een vraag over benzinekeuze kan leiden tot discussies over carports en tuinieren...Een mooie combi met Porsches overigens...

https://decorreport.com/city-life-garden-that-swallows-your-car

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

06 dec 2020 16:23

Garage/carport is wel zo handig voor je oldtimer, als je niet aan tuinieren bent dan kun je bezig zijn met de auto, hetzij onderhoud danwel poetsen om hem zodoende netjes te houden.

Moet er niet aan denken om hem zo op straat te laten staan....en inmiddels de laatste paar bladeren opgeruimd en de de stofhoes.

77979

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

06 dec 2020 18:12

Erg mooie wagen! 8)

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 10:52

Ben er ook erg tevreden mee.

Bijna 8 jaar in mijn bezit na een lange zoekperiode. Twee AKK’s waren nodig voordat ik deze goede tegen kwam. Helaas geen schuifdak maar verder helemaal naar mijn wensen en derhalve geen behoefte aan een nieuw Porsche avontuur... :mrgreen:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 11:51

Dial_888 schreef: Helaas geen schuifdak


Wat er niet op zit, kan ook niet kapot :wink:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 16:40

Alles kan stuk gaan, net als de achterruitwisser. Nog nooit nodig gehad maar ik vind het mooi staan aan de achterzijde... :mrgreen:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 16:53

Ik vind zo'n ruitenwisser achterop ook gewoon mooi staan. Maar ik geloof dat de meningen daarover hier op het PF heel erg verschillen.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 17:41

ik vind ze ook gaaf, maar niet op een RS, CS of GTx voor de rest hoort ze er gewoon op 8)

Maar zeg Dial, wat tank je in dat beestje van je? Om maar even weer on topic te komen :mrgreen:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 17:48

Volgens mij tankt hij vaak in Duitsland, Aral met een zeer hoog octaangehalte..... :wink:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 18:07

alvin01 schreef:Volgens mij tankt hij vaak in Duitsland, Aral met een zeer hoog octaangehalte..... :wink:

Soms 102 bij de Aral als het te druk is bij de Westfalia superplus 98 of bij de Shell V-Power...in Ahaus. Overigens merk ik tussen de merken geen enkele verschil.

Ik pak eerst een stukje autobahn op aanraden vd specialist bij Gronau erop, dan even gas erop en dan eraf..... :drive:

Dan even de ‘pijp’ checken:

72126

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 18:26

Mooi wit uitlaatje. Dat is nog voor de katalysator periode.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

07 dec 2020 18:45

renetrzes schreef:Mooi wit uitlaatje. Dat is nog voor de katalysator periode.

Echt om jaloers op te worden. Sinds de katalysator nooit meer gezien op mijn auto's.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

08 dec 2020 23:00

renetrzes schreef:Mooi wit uitlaatje. Dat is nog voor de katalysator periode.

Nee hoor, als ik nu met mijn P (2007 dus met 2 cats) een stevig stukje Autobahn of circuit doe ziet die er precies zo uit

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

08 dec 2020 23:22

Nou wit zijn ze al lang niet meer, ze zijn nu meer beige na een mooi rit. Een echte witte pijp zoals vroeger heb je pas als je weer een tankje premium leaded ergens kunt scoren. Maar dat kan alleen als je geen catalysator hebt, anders word dat wel een hele dure tank beurt :D

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

08 dec 2020 23:27

77604

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 10:24

Dat zou echt niet moeten Hans :shock:

Een moderne auto zou, voor zover ik weet, niet wit uit moeten slaan in de uitlaat tenzij er een koelvloeistof lekkage is. Ik zou dat even (laten) controleren.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 12:21

Super mooie auto Dial!! Dus bij onze "oudjes" is een witte uitlaat ok..Wist ik niet. Ik heb bij het starten eventjes wat witte rook. Mag aannemen dat dat geen ramp is?

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 12:45

bjft schreef:Ik vind zo'n ruitenwisser achterop ook gewoon mooi staan. Maar ik geloof dat de meningen daarover hier op het PF heel erg verschillen.

Lillik, gaat er ook nog een keer vanaf als de achterruit er uit moet.
En idd compleet overbodig.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 13:20

SGO schreef:Super mooie auto Dial!! Dus bij onze "oudjes" is een witte uitlaat ok..Wist ik niet. Ik heb bij het starten eventjes wat witte rook. Mag aannemen dat dat geen ramp is?


Dat is gewoon waterdamp in de olie i.e. nothing on the hand :thumleft:

een 964 zonder katalysator kan ook behoorlijk stomen bij een koude start :D

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 13:32

Johann schreef:
SGO schreef:Super mooie auto Dial!! Dus bij onze "oudjes" is een witte uitlaat ok..Wist ik niet. Ik heb bij het starten eventjes wat witte rook. Mag aannemen dat dat geen ramp is?

Dat is gewoon waterdamp in de olie i.e. nothing on the hand :thumleft:]

Ik dacht eerder aan condens in het uitlaattraject. :scratch:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 13:34

Waterdamp in de olie :scratch:
Lijkt me niet, heeft eerder met mengselverhouding bij koude start te maken.
Anders snap ik wel waarom je hem verkocht hebt :popcorn:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 14:05

SGO schreef:Super mooie auto Dial!! Dus bij onze "oudjes" is een witte uitlaat ok..Wist ik niet. Ik heb bij het starten eventjes wat witte rook. Mag aannemen dat dat geen ramp is?

Dat is gewoon waterdamp omdat het uitlaatsysteem nog niet op temperatuur is en verdwijnt na een korte opwarm periode.

En op voorhand ook geen zorgen maken over een blauwe wolk direct na het starten, is hier genoeg over geschreven en heeft te maken met de motorblok opbouw.

https://youtu.be/SWXIFbhFeXY

Kortom, genieten.....voor mij pas volgend jaar maart als hij weer de weg op mag.... :drive:

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 15:45

Johann schreef:Dat zou echt niet moeten Hans :shock:

Een moderne auto zou, voor zover ik weet, niet wit uit moeten slaan in de uitlaat tenzij er een koelvloeistof lekkage is. Ik zou dat even (laten) controleren.


Johann
Ik heb inmiddels bijna 1 miljoen km afgelegd in diverse 911's variërend van 1989 tot 2011. Allemaal een mooi grijs wit pijpje als je er mee doet waar ze voor zijn gemaakt. Euro 98 is wel een vereiste voor de optimale verbranding.
Ook jou Gt3 uitlaat ziet er zo uit als je even (volgas) op- en neer gaat naar de NS en daar een paar rondjes draait (zoals bij mij het geval was na zo'n tripje)
In NL krijg ik het ook niet voor elkaar tenzij op Zandvoort of Assen gereden.

Re: Euro98 (E5) of Shell V-Power?

09 dec 2020 15:54

Hier ook na een rondje Alpen, NS, Autobahn.
Niet spierwit trouwens, ik denk dat Johann dat bedoelt.
Plaats een reactie