Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 10:06



Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Is een 996 een aanrader? 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Ik was er niet bij Hans, maar heb je het over de Boxster van Black Betty?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 dec 2020 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
2 x Raden wat voor motor erin lag :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


19 dec 2020 0:08
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Ik ben niet naïef, en snap wel degelijk dat er risico's zitten aan een 996 en 997. Maar daar gaan dit topic niet over...

Harry_sz schreef:
Ik ben bekend met de vele mogelijke issues, maar vraag me toch af of hier mensen zitten die ook allerlei andere auto's hebben gereden en zijn overgestapt op een 996 en wat dan hun ervaringen zijn.


De vraag is dus; wetende dat er mechanisch iets heel erg mis kunnen gaan, zou je een 996 aanraden? En de mensen met een (ex)996 zegt overwegend ja. Wat ik dan niet begrijp, en ik ben niet de enigste, waarom vinden jullie het zo nodig om te blijven hameren op de mechanische aspecten? Er zijn toch meer aan een auto dan een blok :idea:

Een blok kan je reviseren en beter dan nieuw maken. Voor de rest kan je de 996 op vele punten verbeteren om er een fantastisch rijders auto van te maken.

De 996 is in mijn optiek een koopje. Een koopje met een risico, maar een koopje none the less :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 dec 2020 0:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 911 (996) Carrera 4
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Anderhalve maand terug mijn 996 gekocht. Bij die van mij heb ik geen AKK gedaan omdat dat 20k km daarvoor ook al was gedaan door de vorige eigenaar. Ik zat ook niet echt te wachten op de logistieke moeite daarvoor en ik was overtuigd van de auto en had vertrouwen in de verkoper. Normaliter zou ik wel een AKK aanraden omdat ook ik denk dat je die kosten er wel uit haalt vanwege je sterkere onderhandelingspositie.

En over de auto: die is fenomenaal. Ik moet de eerste kosten nog krijgen, maar het idee van geld uit te gaan geven aan deze auto voelt haast fijn. Het is een auto waarmee je toch nog even een blokje om rijdt wanneer je bijna thuis bent. De auto voelt perfect aan, en zeker niet afstandelijk.

Ik zou ook zeggen van koop zo'n ding en zorg dat je zekerheid hebt omtrent de bekendste zwakheden. Dat geeft net wat extra rust en zo'n auto is het toch wel waard. Hij komt echt goed van de plek en toeren maken is werkelijk verslavend. Man, wat komt er een hoop los als je van 5000 naar 7000 rpm gaat! En het geluid dat weet je inmiddels ook wel, dat is uniek (met de goede uitlaat/dempers).

En mensen kijken er echt voor om. Jonge jochies, mensen op straat, mensen die erachter komen als je zo'n ding gekocht hebt... Het is gewoon een speciale auto en niet de zoveelste Skoda station die je overal ziet rijden. Als je niet van aandacht houdt moet je het niet doen zeg maar.

Kortom: een fantastische auto voor relatief geld. Ik hoop dat ik je hiermee wat inzicht heb gegeven in mijn (nog prille) ervaring met het bezitten van een 996. Dus niet twijfelen, gewoon doen!


19 dec 2020 0:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Ik vind het altijd wel grappig de commentaren op en over de 996 die mensen soms ventileren gebaseerd op informatie uit tweede of meerdere hand.

Weet je er wat over en heb je iets zinnigs te melden?graag! Een grapje of interessant weetje ook prima, graag zelfs! Maar voor de rest vaak veel onzinnige en onwetende algemene meningen.

Er is hier op het forum een leuk draadje te vinden ‘996 I love it’ geloof ik. Met heel veel leuke weetjes meningen en nuances.

Doe die paar leuke mods qua onderstel etc en je hebt een voortreffelijk sturende auto die unbeatable is qua fun/money ratio


19 dec 2020 0:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Hey, eindelijk weer eens een luft vs water topic. Dat is lang geleden :)

Doe ik ook even een duit in het zakje: zolang je Ron 98 tankt en de n-codering op je banden checkt, kun je niet mis!

Ontopic: ik heb een paar jaar een 996.1 c4 met handbak gereden ongeveer 7 - 10 k km per jaar. Ik vond het een superauto waar ik wat kleine problemen mee heb gehad. Contactslot probleempje en een pompje oid van de stuurbekrachtiging die stuk ging. Auto was - toen ik hem kocht - 11 jaar oud. Er zal best nog wel iets zijn vervangen tijdens de onderhoudsbeurten en ik denk dat het onderhoud bij mij wel haast het dubbele was van wat hier wordt genoemd 2-3 k per jaar.
Verder superauto met weinig afschrijving! :thumleft:
A poor mens porsche? Als dat al zo is, je koopt je auto toch zeker niet voor je buurman.
_________________________________________
footers zuigen! :D


19 dec 2020 4:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Klopt wel ongeveer hoor

Kom je makkelijk aan met regulier onderhoud en wat kleinere dingetjes als 10.000km per jaar mee rijdt. Zeker met voortschrijden der jaren. Draagarmen/motorsteunen/ baksteun/ koppeling het komt er allemaal een keertje aan.

Setje achterbanden elke 10.000-15.000km. Beurt elke 10.000km. Zit je met 10.000km per jaar makkelijk al aan 500-600euro zonder dat je nog maar iets anders moet fixen.

Jaarlijkse kosten vergelijken zegt verder helemaal niks. Je moet ook echt meenemen hoeveel km je er mee rijdt.
Iemand die weinig rijdt en na 3-4jaar de auto verkoopt kan hier komen zeggen dat hij nauwelijks kosten had.

Buiten Ron98 tanken en n-code banden monteren niet vergeten het puntje van het logo op het naafdekseltje naar de slotbout te laten wijzen!!!


19 dec 2020 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Als zorgeloos rijden je ding is, zou ik ipv een 996 niet een (veel duurdere) 964 of 993 aanraden maar gewoon een nieuwe met garantie. Dan weet je pas waar je aan toe bent.

Helaas is voor de meeste mensen budget wel een realiteit. Als je voor zo’n 25k gaat shoppen voor een liefhebbersauto voor erbij, dan kom je auto tegen als een E39 M5, een E36/46 M3, Maserati Coupe of een v6 Mustang. Allemaal auto’s waar ik net als bij een 996 rekening zou houden met reparaties. En veel vermogen over veel km slijt nou eenmaal.

Het zijn ook auto’s die niet ontworpen zijn als sportauto zoals een 996, eerder als GT. Dat zie je bv in het gewicht, 1295kg in mijn geval. De alternatieven zijn veel zwaarder en dat merk je elke bocht.

Volgens mij zijn de zwakke plekken van de 996 heel bekend en met preventief onderhoud en verstandig gebruik goed te beheersen.

Ik denk ook dat het de 996 niet helpt dat er een paar heel bekende zwakke punten zijn. Ik had bijvoorbeeld ooit een E60 530d, toen net als mijn 996 nu op 175dkm. “Net ingereden zo’n diesel” Nou, alles ging stuk. 10k aan rekeningen in het laatste jaar. Allemaal problemen die je niet in een net lijstje vindt als je je inleest in het model. Daarnaast schreef de auto ook nog eens enorm af. Bij mijn 996 weet ik beter waar ik aan toe ben.

En mocht er dan toch een keer iets kapot gaan waar ik op dat moment even het budget niet voor heb, dan blijft de auto gewoon een tijdje in de garage staan tot betere tijden.

Voorlopig ben ik nu 3 jaar heel blij met mijn 996. Elke rit is een feest en nog steeds krijg ik een glimlach als ik de garage in loop. Dat kan ik iedereen aanraden!


19 dec 2020 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
lvdo schreef:
Elke rit is een feest en nog steeds krijg ik een glimlach als ik de garage in loop. Dat kan ik iedereen aanraden!

Dit is de essentie van Porsche rijden!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


19 dec 2020 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Tja, ik heb mijn 996 Mk2 nu al weer ruim 12 jaar en 120.000km.

In het tweede jaar een plof gehad, met 7000 euro aan reparatiekosten. Op dit moment heb ik 27.334,15 euro uitgegeven aan onderhoudskosten, dus inclusief de 'plof'. Da's dus 2275 euro per jaar of 0,23 euro per km. Wel doe ik de laatste jaren bijna alles zelf, dus dan zijn het vooral onderdeelkosten.

Wat kom je dan zoal tegen:

Veren, schokdempers, bijna alle draagarmen, reactiestangen, thermostaat, radiateurs, condensors, oliedruksensor, contactslot, wiellagers, kofferbakopener, meerdere bobines, nokkenassensoren, nokkenasversteller, catalysator, einddempers en natuurlijk de normale zaken als remschijven, -blokken, banden, olie, filters en bougies.

Is het een aanrader? Wat mij betreft zeker wel. Ik kijk regelmatig naar andere auto's. Een lekkere 997 Turbo of GT3 lijkt me heerlijk, maar ik vraag mij dan steeds toch weer af: Gaat dat me zoveel meer plezier opleveren ten opzichte van de extra kosten? Voor mijzelf denk ik niet.


19 dec 2020 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 991.2
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Buiten de 996 discussie om, je weet dat je een sportwagen koopt die al wat ouder is , dus ik zou altijd een reserve van 2-3k reparaties/ revisie voorzien.
(Voor elk merk)

Ik heb mijn Porsche 996 4s net verkocht, 5j gehad. Veel van genoten en verkocht voor de aankoopprijs van 5j geleden op 1 week

Wel wat werken aan gedaan
Roest aan deurlijsten + steenslag zijkanten
Revisie uitlaat + cats
Pakkingen motor, versnellingsbak,...
Paar sensor problemen
Nieuwe zijpinkers + spoiler vooraan
Koplampen terug blinkend
Airco condensatoren


19 dec 2020 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Ik heb 5 jaar een 996 4S gehad. Circa 30.000km gereden. Elke rit weer een feest. Ik heb de Porsche destijds gekocht na een AKK en Bovag garantie. Nadien in die 5 jaar niets bijzonders gehad behalve normaal onderhoud en banden. Geen koelmodificatie gedaan en geen IMS vervangen. Ik heb de gok genomen en wat vaker olie ververst en de radiatoren goed schoongehouden. Dat heeft goed uitgepakt. Maar het blijft een sportwagen van minstens 15 jaar oud en dan kan je het lijstje van Jeroen SC wel gaan tegen komen.
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


19 dec 2020 16:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Als liefhebber van de 996 kan ik niet anders dan hier reageren.

Ik rijd al sinds 2012 probleemloos met een 996 Carrera van 2002.
Eerste eigenlijke kost was dit jaar het vervangen van een waterpomp, maar dat is normaal, slijtage.

Prijs/kwaliteit de beste Porsche die je momenteel kan kopen.
Enorm veel rijplezier voor weinig geld.

De mogelijke mankementen zijn ondertussen gekend en die kan je preventief aanpakken. Net zoals bij de oudere generaties.
Waar is de tijd dat niemand een tweedehands 964 wou, omdat je de olie er zo zag uitlopen. Sommige liefhebbers hebben blijkbaar selectief geheugenverlies.

Ik wou eerst een 993 kopen. Proefrit met gedaan, maar ik vond gewoon mijn gemak niet, geen goede zitpositie. Vooral daarom maar voor de 996 gegaan. Aangezien ik met de 911 veel reizen maak, vond ik dat extra comfort van de 996 wel meegenomen.
Ik vind de 993 ook de minst mooie van de luchtgekoelde. Op een paar uitzonderingen na zoals de RS.

Dit jaar heb ik een paar duizend km gereden met veel bergpassen. Het was een puur genot. Ik geraak zo gehecht aan die 996. Misschien gaat hij nooit meer de deur uit en blijf ik hem verder optimaliseren.

15 jaar geleden hoorde ik al dat de bouwkwaliteit minderwaardig zou zijn. Wel ja, bekijk mijn interieur. Het ziet er nog als nieuw uit. Beslis niet te snel en zoek een goed exemplaar uit. Er zijn er meer dan 100.000 van gemaakt. Kies er één waarbij de nodige aanpassingen al gebeurd zijn.

Een denkfout die je dikwijls ziet, is dat de aanschaf van een veel duurdere luftie geen gebreken kan hebben. Ik hoop het voor jou, maar als je pech hebt, kom je veel duurder uit. Je koopt nog steeds een oude tweedehands. Die kunnen ook stuk gaan.

Een 911 kopen als belegging ? Niet nodig, koop wat je leuk vindt en rijden met dat kreng.
De tijden zijn te onzeker met de groene beweging. Welke beperkingen gaan er nog komen op milieuonvriendelijke auto's ?
Wie gaat die dure luftie nog willen kopen als je er bijna niks meer met kan ? Kans is groot dat die markt in elkaar zakt.

Read my lips, de 996 is hip !
Net het excentrieke zorgt voor veel liefhebbers. Als ik een andere Porsche zou aanschaffen, ga ik niet voor een 997 gaan. Die sla je gewoon over en je kijkt volgens mij dan naar een 991 die fiscaal ook interessanter is.

Op instagram heb ik een pagina @996.only met bijna 5000 volgers op relatief korte tijd, ook op facebook.
Het is een echte hype aan het worden. De positieve reacties uit heel de wereld zijn ontelbaar.
In 2022 is het 25 jaar 996, dan organiseren we een Europese 996 meeting. Dat wordt groot, weeral een reden om mijn 996 nog bij te houden.

Last but not least, in welke 911 vind je nog een ouderwetse cassettespeler ? Zalig om eens lekker nostalgisch te doen :-)

Ieder moet kopen wat hij het liefst ziet, maar ik zou een 996 zeker durven aanraden.

Merry Christmas,
RUFIE.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


20 dec 2020 14:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
janpost1991991 schreef:
En mensen kijken er echt voor om. Jonge jochies, mensen op straat, mensen die erachter komen als je zo'n ding gekocht hebt... Het is gewoon een speciale auto en niet de zoveelste Skoda station die je overal ziet rijden. Als je niet van aandacht houdt moet je het niet doen zeg maar.

Kortom: een fantastische auto voor relatief geld. Ik hoop dat ik je hiermee wat inzicht heb gegeven in mijn (nog prille) ervaring met het bezitten van een 996. Dus niet twijfelen, gewoon doen!



Gelukkig vooral leuke reacties op een paar zure na dan, maar die neem ik ook gewoon mee in mijn overwegingen hoor :-)
Ik ga de motor laten checken van de auto die ik heb bekeken.
Als dat goed is, durf ik de rest wel aan. Draagarmen zijn gedaan en er zitten nieuwe actieve rode koni's onder. Die voelen heel erg fijn aan. Qua stuurgevoel is zo'n auto echt heel erg lekker.

Qua opvallen in een 911 zal dat wel meevallen. Er rijden natuurlijk gigantisch veel van rond in NL. Daarnaast ben ik wel wat gewend als ik hier rondscheur in mijn Ferrari 308 GTB.


21 dec 2020 10:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Dit gaat hem worden:

Afbeelding


22 dec 2020 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Graaf masjien zeggen ze hier !! :drive: :thumleft:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


22 dec 2020 16:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
"Graaf masjien"?

is dat positief? :-)


22 dec 2020 16:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Ja hoor, het is geen graafmachine, maar een grave (machtig in't Frans) machine.
Belgen hebben een speciaal taaltje eh!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


22 dec 2020 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Ziet er mooi uit Harry! 8)

Ik heb 3 jaar een 996 targa gehad. Van 40.000 naar 135.000 km gereden. Gekocht van een particulier en zonder AKK. Mankeerde niets aan. Heb de auto meteen een beurt laten geven bij de P-dealer. En verbaasde me over de puntjes die ze vonden: "Meneer, we hebben het een en ander gevonden". Ik schrok meteen. "Ja, er zitten o.a. veel steentjes in de achterbanden, die hebben we eruit gehaald". Ik heb me echt verbaasd, 30% van de punten die ze noemden, waren echt non-issues of dingen die gratis werden gedaan of voor weinig kosten.

Verder jaarlijks ongeveer 2.000 euro onderhoudskosten schat ik, all-in. Heb dat niet bijgehouden. Maar met dagelijks snelweggebruik reed ik in ieder geval zo'n 40.000 km met achterbanden (anders dan de 10.000 km die ik hier lees).

Geen koelmodificatie gedaan en geen IMS vervangen. Wel altijd de radiatoren goed schoon laten houden bij elke onderhoudsbeurt. Dat heeft goed uitgepakt. Nooit bang geweest voor technisch malheur.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


22 dec 2020 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s uit 2003
Amsterdam
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
van harte met nieuwe aanwinst. Tiptronic of handbak?


22 dec 2020 17:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Johann schreef:
Mijn excuses Cazzo, ik heb iets te hard geveegd. Zou je hem weer willen posten :)

Nieuwe bezems vegen schoon :cheesy:

Afbeelding

Gefeliciteerd met je keuze. Bijzondere onderscheidende kleur! Veel rijplezier :drive:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 dec 2020 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Het is een 3.4 Carrera 2 met handbak. (1998)
Kleur is Zenith-blauw. Vind ik supermooi.


22 dec 2020 18:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Echt een mooie kleur :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 dec 2020 18:04
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Gefeliciteerd, mooie combi zo :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 dec 2020 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1987 911 Carrera 3.2 G50 ex 1998 Boxster 986
Omgeving Utrecht
Bericht Re: Is een 996 een aanrader?
Mooie wagen, gefeliciteerd en heel veel plezier ervan :thumleft:


22 dec 2020 19:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.