Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 12:42



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Kinderstoel + zitjes in een 964? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Kinderstoel + zitjes in een 964?
Dag allen,

Ik vind diverse topics terug maar weinig recente. Gezien de snelle evolutie van autostoelen wou ik bijgevolg even polsen.
Welke kinderstoelen worden aangeraden voor een 964? Mijn dochtertje is 1,5j oud, waarvoor ik een stoel zoek. Ik heb gelezen over de Römer King Plus.

M'n zoontje is 4j geworden en zal een stoel of een zitje nodig hebben. Vorige week kort eens rond huis gereden en hij past in het zitje met de gordel maar de gordel zit niet perfect. Zal dus een stoel of zitje worden voor hem. Aanraders van zitjes?

Bedankt!


21 dec 2020 12:17
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Een ophogertje zou prima moeten zijn voor je zoontje achterin. Zolang de gordel over zijn schouder loop en niet voor zijn keel is het goed.

Je dochter zou je met de nieuwe typen stoelen niet achterin kunnen maken passen, dus het moet op de voorstoel en dan past bijna alles.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 dec 2020 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Dus dan plooi ik m'n vrouw achterin en dochter voorin? :D


21 dec 2020 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Even online speuren naar een oud Römer Prince stoeltje, weet je zeker dat het past.
M'n dochter heeft er tot ca. 4,5 jaar in gezeten, daarna idd gewoon zonder, wel op een kussentje.
Heb deze net vorige maand verkocht, maar ze komen regelmatig voorbij.

77268

Als ik alleen met 1 kind op pad ga/ging dan willen ze toch voorin, en dan neem ik de grote kinderstoel uit de DD.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 dec 2020 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Ronaldo schreef:
77268


Ik heb deze inderdaad gevonden maar gezien de leeftijd van de stoel ben ik niet echt overtuigd... Graag wens ik te zoeken naar een moderner exemplaar, het hoeft geen 2020 te zijn maar iets jonger dan de Römer Prince is wel wenselijk :-).

Wat ik gevonden heb bij m'n (lange) online zoektocht op diverse Porsche fora (stoeltjes nog dubbel te controleren):

Maxi Cosi Priory SPS (9 maand tot 4j)
Römer King Plus (9 maand tot 4j)
Maxi-Cosi Rodi SPS => kinderen vanaf 15kg of 1m grootte


22 dec 2020 11:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
stijn_b schreef:
Ik heb deze inderdaad gevonden maar gezien de leeftijd van de stoel ben ik niet echt overtuigd... Graag wens ik te zoeken naar een moderner exemplaar, het hoeft geen 2020 te zijn maar iets jonger dan de Römer Prince is wel wenselijk :-).

Dan moet je een modernere auto kopen. Geen van de door jou gevonden stoelen pas strak in een 964. Kiepen allemaal. Wat je zou kunnen doen de kuip opvullen met een soort van mini fatboy, waar je die stoel in vastdrukt en dan in de gordel. Voor je zoon van 4 zou een boosterseat wel werken. Zit geen electronica oid in. Dus de eerder genoemde oude meuk zou prima passen.

Je zal overigens de eerste niet zijn die zijn vrouw achterin frommelt en de kinderstoel uit de daily op de bijrijdersstoel zet. Meeste totmbo's niet blij mee. :mrgreen:

Hier de onderkant van:

Afbeelding

Dit was 2007; rechtsachter de Romer Prince, linksachter bovenstaande grijze boosterseat en rechtsvoor standaard maxicosi boosterseat (voorin past alles wel).

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 dec 2020 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
en wat toch een mooie kleur!!! totdat je hem wil verkopen toch? :)


22 dec 2020 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Beetje rare comment. :scratch:

Daarnaast, als ik nu een goede 964 in coral red zou kunnen kopen ging ik 'm direct halen.. 8)
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


22 dec 2020 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
stijn_b schreef:
Ik heb deze inderdaad gevonden maar gezien de leeftijd van de stoel ben ik niet echt overtuigd... Graag wens ik te zoeken naar een moderner exemplaar, het hoeft geen 2020 te zijn maar iets jonger dan de Römer Prince is wel wenselijk :-).


Wat verwacht je van een stoeltje, anders dan het goed op z'n plek houden van het kind :?:
Dat oude stoeltje zit perfect in de kuipjes, op de juiste hoogte, veel beter wordt 't niet (iig achterin).
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


22 dec 2020 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Ronaldo schreef:
Wat verwacht je van een stoeltje, anders dan het goed op z'n plek houden van het kind :?:


Heel simpel, de meest veilige, los van het op z'n plaats houden. En zo veel mogelijk voldoen aan de hedendaagse normen. :D

Daarpas 3 berichten gehad dat de Römer King Plus goed past in de kuipjes! Deze zal het dus worden! Bedankt! :drive:


22 dec 2020 15:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Succes. Ik vond destijds van niet. Maar het kan best zijn dat de Romer King Plus van 2007 een andere is dan die van 2020. Laat nog even weten hoe de fit is. Komt nl best vaak voorbij.

En over de kleur van coralred. Toen ik hem postte dat ik hem wilde kopen riep iedereen 'eindelijk een keer geen blauw, zilver of zwart'. Ik twijfelde, kocht hem, mede door alle positieve reacties hier. Kleur deed het nooit voor me. Wel geleerd dat 'it grows on you' niet opgaat. Zal nooit meer een auto kopen in een kleur waar ik vanaf het begin over twijfel. Maar dat terzijde,
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 dec 2020 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Ik ben ook erg benieuwd of het past; heb me hier ca. 2 jaar geleden aardig in verdiept en kwam toen tot de conclusie dat Römer Prince de beste (lees: veiligste) optie is voor de 3.2 Carrera.


24 dec 2020 15:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Yup, ook ik heb in 2014 een king geprobeerd, maar die passen gewoon niet. Wel in een 997 :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 dec 2020 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Gisteren een King Plus overgekocht. In de 964 gezet en past goed... Ik kijk van welk jaar de stoel is. Ik ben alleszins zeer tevreden!


24 dec 2020 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Update!

De King Plus is volgens het boekje van 2007. Ik vind hem goed passen (zit mooi in het kuipje en rust tegen de rugleuning aan).
Vlak voor kerstavond rondje gedaan met m'n zoon en een Maxi Cosi Rodi gaan ophalen (nieuw), past ook.

Wat je wel best doet zijn de gordel "ontvangers" inkorten. Standaard zijn ze te lang.
Ik heb nu een tweede setje gekocht en ga deze laten inkorten door een mede 964 rijder in de UK.

Afbeelding
(King Plus staat nog niet vast, staat nu achter de passagiersstoel)


04 jan 2021 18:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kinderstoel + zitjes in een 964?
Als ik je foto bekijk (het ziet er goed uit!) zit die Römer volgens mij precies zoals ik bedoelde. Die zakt niet in de kuipjes maar zit klem. Mijn ervaring was dat als je hard remt dat hele ding naar voren kantelt. Hoop dat het bij jou anders is.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jan 2021 8:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: disciple, L5S1, Surfroy01


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.