Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 9:29



Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Het uitsterven van de ICE 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Ik geef "de jeugd" toch nog niet helemaal op... :wink:

Heb hier thuis nog een (net) 18 jarige die momenteel in z'n laatste jaar Havo 5 Natuur en techniek zit en graag in de
werktuigbouw en/of elektrotechniek verder wil gaan studeren na z'n examen in mei.

In z'n klas zitten momenteel een man of 12 en 1 dame :shock: waarvan er 5 (inclusief de dame :thumleft: ) een schakelbrommer hebben i.p.v.
zo'n k%t scooter en m'n garage op vrijdagavond en zaterdag een soort van ontmoetingsplek is geworden voor deze 5 om samen te sleutelen aan de
brommers maar ook om de meeste gekke ideeën qua techniek uit te werken i.v.m. alle gereedschap wat hier beschikbaar is :lol:

De meeste hiervan hebben inderdaad wel betrekking op elektriciteit en aandrijving van voertuigen en het zal mij dan ook niet verbazen als er over X jaar daar een keer een revolutionair accu pakket of zo uit komt.

Maar iedere keer moet toch de 964 minimaal even bewonderd worden hoe e.e.a. in elkaar zit of gestart worden om "ff lekker van die bak kabaal te genieten" :res:

Er is hoop....... 8)


14 jan 2021 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
DAT moet erg fijn zijn om dat als ouder te mogen ervaren.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


14 jan 2021 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
WillemB schreef:
...waarvan er 5 (inclusief de dame :thumleft: ) een schakelbrommer hebben i.p.v.
zo'n k%t scooter


Als je weet wat een vespa + verzekering kost dan zeg ik slimme keuze :thumleft:


14 jan 2021 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Inderdaad, dat hoorde ik laatst van een klant van mij :shock: :shock:

Wat die per jaar alleen al aan verzekeringspremie betaald kost m'n zoon z'n brommer bij lange na niet :!:


14 jan 2021 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Hoe doen de batterijautos het dan op de occasion markt ?
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


15 jan 2021 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
nog lui ook

https://www.gaspedaal.nl/elektrisch


15 jan 2021 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
https://leasebijtellingvriendelijk.nl/a ... -56-198ex/

2 jaar oud, 35k km en duurder dan nieuw.
Best goed toch? :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jan 2021 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
flash911 schreef:
WillemB schreef:
...waarvan er 5 (inclusief de dame :thumleft: ) een schakelbrommer hebben i.p.v.
zo'n k%t scooter


Als je weet wat een vespa + verzekering kost dan zeg ik slimme keuze :thumleft:

Vertel!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 jan 2021 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Nogal logisch dat ICE’s het moeilijk krijgen, er is concurrentie van EV’s...overheid stuurt/stimuleert de switch.

Ik wacht otdat EV’s goedkoop worden, en ik wellicht nog een ‘dikke’ subsidie op kan krijgen... :salut: voorlopig rij milieu bewust rond met mijn hybride ex-leaser. Bovendien wil hem eerst ‘oprijden’...voordat ik helemaal over ga op een EV.....en mijn kilometers per jaar duurt dat een jaar of tien.

Dus voorlopig niet in 3 sec naar de 100 maar in 10 sec.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 jan 2021 9:53
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Ik tank CO2 neutraal, dan hoef ik voorlopig geen EV :drive:

Ik vond de analyse van Harry Metcalfe over de EV vs. ICE klassieker markt zeer interessant.



WillemB schreef:
Ik geef "de jeugd" toch nog niet helemaal op... :wink:


Mijn dochter van 10 is ook al heel goed met Porsches spotten, van nieuw tot oud. En niet allen roepen dat er een Porsche rijden, maar best vaak ook het model. Ik ben een trotse vader 8)

Ik moest haar wel vorig jaar even bijsturen, want ze had toen de hobby om Tesla's te tellen. We hebben daar een serieus gesprek over gehad, dat we dat niet meer gaan doen :mrgreen:

Mijn oudste dochter van 13 boeit het geen reet en ze vind mijn 931 stinken (binnen en buiten :? )
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


15 jan 2021 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Mijn zoon van 11 vertoont lichte braakneigingen op het moment dat hij een tesla ziet..


:mrgreen:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


15 jan 2021 10:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
De discussie die begint met het uitsterven van de ice en draait naar de waarde daling- wat maakt het voor de meeste van ons liefhebbers uit? Natuurlijk is het niet heel fijn als je je pensioen hebt afgestemd op de waarde van je collectie van 100+ auto's, maar waarschijnlijk ben je dan al een tijdje bezig en heb je niet alles in de bubbel gekocht. En natuurlijk is het leuk als je kinderen ook willen en kunnen genieten van traditionele sportwagens, maar daar zal steeds minder behoefte aan zijn.

Geniet er zelf lekker van, ik ga mijn GT3 nog vergezellen met een RS2 en een M3CSL, ik ga daar geen koopjes in vinden en zal er zeker niet op verdienen, maar het geluk van het rijden en bezitten, lekker km maken en momenten beleven is het belangrijkste en dat pakt niemand je later meer af zolang je maar gezond blijft.


15 jan 2021 10:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Cazzo Super Veloce schreef:
Denk dat hehe gelijk heeft. Zeker als je geen petrolhead bent is een EV ideaal, en 99% is geen petrolhead.


Gelukkig hebben we in NL geen strenge winters en kan niet iedereen een EV met grotere actieradius veroorloven ;)

Er moet dus nog wel wat verbeteren aan EV’s voordat het gros van de non-petrolheads over gaat stappen op bijvv een E-Golf die geen 150 km actieradius haalt bij een beetje vorst en sneeuw .... of een Nissan Leaf die nog niet tot de 100 km komt - bij een volle tank.

NB: ik heb in beide afgelopen week (test) gereden - daar waar je niet sneller mag dan 70 a 90 km/uur ...

Time will tell ... :popcorn:


15 jan 2021 10:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Cazzo Super Veloce schreef:
https://leasebijtellingvriendelijk.nl/aanbod/tesla-model-3-performance-autopilot-56-198ex/

2 jaar oud, 35k km en duurder dan nieuw.
Best goed toch? :thumleft:


Dit is best wel bizar eigenlijk. Alleen voor die drie resterende jaren lage bijtelling.
Als dit zo blijft ga ik de mijne misschien wel verkopen voor zo'n prijs als hij 3 jaar is. Hoop dat de taycans dan al genoeg afgeschreven zijn :scratch:


15 jan 2021 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Ook aan zitten denken, maar die lage bijtelling is toch wel heel aantrekkelijk.
Een nieuwe Taycan is 3-4 x zo duur in de bijtelling. Vind ik het niet waard.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jan 2021 12:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
flash911 schreef:
Als je weet wat een vespa + verzekering kost dan zeg ik slimme keuze :thumleft:

Moet je een keer een Aixam proberen :shock: :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 jan 2021 13:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Vreemde discussie dit. Iedereen begrijpt dat we niet allemaal elektrisch kunnen rijden, daar hebben we de stroom en de accu's niet voor.
Elektrisch rijden (behalve op waterstof) zal een niche blijven.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


15 jan 2021 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Aanzet tot deze bedenkingen is dat in het VK het kopen of verkopen van een auto met ICE verboden zal zijn vanaf 2030.
We weten dat niet iedereen elektrisch zal kunnen rijden, vandaar deze draad. Hoe gaat dat aangepakt worden.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


15 jan 2021 14:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Ja, die linkse drammerij m.b.t. milieu, discriminatie, immigratie, enz enz ...... vaak , heel vaak, niet goed onderbouwd en doordacht. Lange termijnvisie ontbreekt. Zolang we de energie welke de EV voeden en de productie van de accu's niet CO2 neutraal opwekken resp. produceren is het een verhaal gebasseert op een illusie. De productie van windmolens, zonnepanelen is niet CO2 neutraal en al helemaal niet duurzaam. EV is nu een situatie van geen uitstoot ter plaatse maar een paar KM verderop. Fiscaal is het (nog) aantrekkelijk voor bepaalde gebruikers. Een thoriumcentrale is wat dat betreft een nog onvoldoende belicht alternatief om een deel van deze problematiek te overbruggen totdat we een echt goed alternatief hebben.


15 jan 2021 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Totaal niet onderbouwd. Tesla subsidie is gebaseerd op 1 - niet gevalideerd - model en prachtig voorbeeld van totaal gebrek aan logisch nadenken. Als je dan toch CO2 wilt besparen dat is het subsidieren van Tesla's totaal inefficient
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 jan 2021 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
GinnFizz schreef:
Aanzet tot deze bedenkingen is dat in het VK het kopen of verkopen van een auto met ICE verboden zal zijn vanaf 2030.

Een auto? Of een nieuwe auto? :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


15 jan 2021 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
redriver schreef:
Ja, die linkse drammerij m.b.t. milieu, discriminatie, immigratie, enz enz ...... vaak , heel vaak, niet goed onderbouwd en doordacht. Lange termijnvisie ontbreekt. Zolang we de energie welke de EV voeden en de productie van de accu's niet CO2 neutraal opwekken resp. produceren is het een verhaal gebasseert op een illusie. De productie van windmolens, zonnepanelen is niet CO2 neutraal en al helemaal niet duurzaam. EV is nu een situatie van geen uitstoot ter plaatse maar een paar KM verderop. Fiscaal is het (nog) aantrekkelijk voor bepaalde gebruikers. Een thoriumcentrale is wat dat betreft een nog onvoldoende belicht alternatief om een deel van deze problematiek te overbruggen totdat we een echt goed alternatief hebben.

Zoveel onzin en onwaarheden in 3 regels. Best knap. En nee, ik ga het niet proberen te weerleggen, als je kop zover het zand in steekt komt de boodschap toch niet aan.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jan 2021 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Lijkt wel 't Corona topic. :mrgreen: :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


15 jan 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
T is alleen nog wachten op Steefie :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jan 2021 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE

Een 5 jaar oude presentatie, maar ik vind hem zo leuk dat ik hem nog even deel.
Bekijk de foto’s van New York aan het begin met paarden en auto’s maar eens, het kan snel gaan als een beter alternatief ook nog eens goedkoper wordt.


15 jan 2021 15:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.