Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 9:45



Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Het uitsterven van de ICE 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
redriver schreef:
De productie van windmolens, zonnepanelen is niet CO2 neutraal


Sorry hoor maar even een waardeoordeel, waar heb je die onzin vandaan? 8)
er is genoeg wetenschappelijke data te vinden dat windmolen al binnen plm een half jaar energieneutraal is en PV enkele jaren (zie bv rapporten IPCC)
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


15 jan 2021 16:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
De productie van windmolens en zonnepanelen ...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 jan 2021 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Mij gaat het om dat de DD goedkoop rijdt ...met of zonder subsidies......en de wijk uitrijden in stilte en zuinig ook op Panasonic batterijen, iig geen chinese.... :mrgreen:

De 911 mag wat kosten, en stinken ook volgens een klant bij de ijssalon toen ik vorige zomer wou wegrijden.... :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 jan 2021 17:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Cazzo Super Veloce schreef:
redriver schreef:
Ja, die linkse drammerij m.b.t. milieu, discriminatie, immigratie, enz enz ...... vaak , heel vaak, niet goed onderbouwd en doordacht. Lange termijnvisie ontbreekt. Zolang we de energie welke de EV voeden en de productie van de accu's niet CO2 neutraal opwekken resp. produceren is het een verhaal gebasseert op een illusie. De productie van windmolens, zonnepanelen is niet CO2 neutraal en al helemaal niet duurzaam. EV is nu een situatie van geen uitstoot ter plaatse maar een paar KM verderop. Fiscaal is het (nog) aantrekkelijk voor bepaalde gebruikers. Een thoriumcentrale is wat dat betreft een nog onvoldoende belicht alternatief om een deel van deze problematiek te overbruggen totdat we een echt goed alternatief hebben.

Zoveel onzin en onwaarheden in 3 regels. Best knap. En nee, ik ga het niet proberen te weerleggen, als je kop zover het zand in steekt komt de boodschap toch niet aan.


Iets weerleggen en gelijk aankondigen dat je het niet gaat onderbouwen :res:


15 jan 2021 17:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Johndc schreef:
redriver schreef:
De productie van windmolens, zonnepanelen is niet CO2 neutraal


Sorry hoor maar even een waardeoordeel, waar heb je die onzin vandaan? 8)
er is genoeg wetenschappelijke data te vinden dat windmolen al binnen plm een half jaar energieneutraal is en PV enkele jaren (zie bv rapporten IPCC)


Of worden windmolens een zonnepanelen getoverd i.p.v. geproduceerd? En plaatsing , onderhoud en vervanging kan ook energieloos ? Is niet zo heel ingewikkeld hoor.


15 jan 2021 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
redriver schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
En nee, ik ga het niet proberen te weerleggen


Iets weerleggen en gelijk aankondigen dat je het niet gaat onderbouwen :res:


Kijk, daarom dus. :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jan 2021 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Dial_888 schreef:
Mij gaat het om dat de DD goedkoop rijdt.
Tjah, mijn DD is de Porsche. En voor mij mag dat ook wat kosten, maar als de overheden het onmogelijk zouden maken er nog gebruik van te maken zou ik dat heel erg vinden. En ja natuurlijk is er nog de auto van totmbo maar ik rij nu eenmaal véél liever met de Porsche.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


15 jan 2021 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Een Porsche als daily....no way.

Ken 2 eigenaren (Cayenne en Panamera) hier die grote problemen met de motor/bak hebben gehad....dus vd Mrs hoef ik er niet mee aan te komen vandaar andere keuze..... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 jan 2021 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Dial_888 schreef:
Ken 2 eigenaren (Cayenne en Panamera) hier die grote problemen met de motor/bak hebben gehad....dus vd Mrs hoef ik er niet mee aan te komen vandaar andere keuze..... :drive:
Ik kan daar wel inkomen. Maar desondanks heb ik dit jaar toch ±17.000 km afgelegd met dat ding zonder enig probleem en met een grote smile. Dat is toch het hele opzet, toch?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


15 jan 2021 18:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Precies, fun in je leven.... :thumleft:

Trouwens de oude DD (mini cooper uit 2003 met BMW sticker) heeft hier 3 jaar probleemloos gereden, beurtjes en gaan...en nu de Mrs hem oprijden. :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 jan 2021 19:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
GinnFizz schreef:
Aanzet tot deze bedenkingen is dat in het VK het kopen of verkopen van een auto met ICE verboden zal zijn vanaf 2030.


Brexit :idea:


15 jan 2021 19:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
hehe schreef:
Een 5 jaar oude presentatie...
Ik heb hem helemaal gekeken. Zeer interessant!
Dat belooft wat de komende jaren :)
Ik heb zelfs al een elektrische tandenborstel dus ik beaam dat de transitie gaande is :mrgreen:
GinnFizz schreef:
Aanzet tot deze bedenkingen is dat in het VK het kopen of verkopen van een auto met ICE verboden zal zijn vanaf 2030.
Dat is rigoureus. Misschien komen ze daar nog op terug.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


15 jan 2021 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Haha, als tandarts keur ik jouw transitie goed

En voor iedereen die denkt dat zelfrijdende auto’s niet spannend kunnen zijn:


15 jan 2021 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
redriver schreef:
Johndc schreef:
redriver schreef:
De productie van windmolens, zonnepanelen is niet CO2 neutraal


Sorry hoor maar even een waardeoordeel, waar heb je die onzin vandaan? 8)
er is genoeg wetenschappelijke data te vinden dat windmolen al binnen plm een half jaar energieneutraal is en PV enkele jaren (zie bv rapporten IPCC)


Of worden windmolens een zonnepanelen getoverd i.p.v. geproduceerd? En plaatsing , onderhoud en vervanging kan ook energieloos ? Is niet zo heel ingewikkeld hoor.


Wel belangrijk om er dan bij te zeggen dat je CO2-neutraal door compensatie er niet onder verstaat. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


15 jan 2021 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
...en als de overheden de benzineproductie (te vroeg) gaan inperken of zelfs staken, ontstaat er voor ons als ICE-leger vast wel 'Moonshining' voor petrol, net als bij de drooglegging...! :mrgreen:
_________________________________________
Take the long way home....


16 jan 2021 12:08
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Over CO2 gesproken: Eric Wiebes, dat is die man een buitensporige flater heeft geslagen in de toeslagenaffaire. Maar hij is niet klaar met Nederland, er moet meer kapot. In drie stappen is hij hard op weg om met massale houtkap de laatste oerbossen om te zagen, niet minder dan 48 miljard euro stuk te slaan op milieubeschadeging en als kers op de taart de belastingbetaler en de energieafnemer op onverwachte tegenslagen te tracteren, feitelijk een dubbele energierekening. Dit klinkt wat opruiend maar de realiteit is zo absurd dat een feitelijke beschrijving van de realiteit al opruiend klinkt. Met het Nederlandse klimaatbeleid gaan we namelijk het milieu, de schatkist en de energierekening opblazen om per saldo veel meer CO2 uit te stoten. Al die feiten zijn nu al bekend maar er is zoiets als een Rutte-doctrine: schuif ze onder het tapijt en kom over zes jaar maar met een rapport, waarna geen consequenties volgen.


16 jan 2021 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Maak je geen zorgen, hier in België hebben we ook een zootje malloten die de "regering" vormen en die het even goed, of misschien beter gezegd, slecht doen. Wij gaan lekker samen met Nederland ten onder aan hypocrisie, corruptie en eigenbelang. En we zijn niet de enige landen ...
Laat ons in afwachting lekker genieten van onze exclusieve "smile generating" hobby: Porsche rijden, onderhouden, verbeteren ...
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


16 jan 2021 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
redriver schreef:
niet minder dan 48 miljard euro stuk te slaan

Da's dus gewoon 5 kerncentrales...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 jan 2021 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Maarten schreef:
redriver schreef:
niet minder dan 48 miljard euro stuk te slaan

Da's dus gewoon 5 kerncentrales...

Jij gelooft dat?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 jan 2021 18:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
GinnFizz schreef:
Maak je geen zorgen, hier in België hebben we ook een zootje malloten die de "regering" vormen en die het even goed, of misschien beter gezegd, slecht doen. Wij gaan lekker samen met Nederland ten onder aan hypocrisie, corruptie en eigenbelang. En we zijn niet de enige landen ...
Laat ons in afwachting lekker genieten van onze exclusieve "smile generating" hobby: Porsche rijden, onderhouden, verbeteren ...

Ik zou de politiek in België niet willen vergelijken met die in NL.
Jullie hebben 3 regeringen toch ? of zijn het er nog meer?
Is België eigenlijk wel een land?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 jan 2021 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Cazzo Super Veloce schreef:
Maarten schreef:
redriver schreef:
niet minder dan 48 miljard euro stuk te slaan

Da's dus gewoon 5 kerncentrales...

Jij gelooft dat?

Laten het er 3 zijn..
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 jan 2021 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik zou de politiek in België niet willen vergelijken met die in NL. Jullie hebben 3 regeringen toch ? of zijn het er nog meer? Is België eigenlijk wel een land?

Wij hebben 5 regeringen Cazzo, en neen, België is geen land, het is een klucht. Door onze complexiteit (die uiteraard het resultaat is van zelfbediening (aristocratie, politiek, de kerk)) halen we ook altijd het nieuws op internationaal niveau. Het is beschamend ... Men leert ermee leven.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


16 jan 2021 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Cazzo Super Veloce schreef:
Ook aan zitten denken, maar die lage bijtelling is toch wel heel aantrekkelijk.
Een nieuwe Taycan is 3-4 x zo duur in de bijtelling. Vind ik het niet waard.


Nee eens, dit is de laatste auto waar ik bijtelling voor betaal, buiten de youngtimers dan.
Volgende (elektrische) auto wordt 100% zakelijk. Heb toch al 2 auto's. Dat is straks goedkoper dan bijtelling voor 1 auto. Dan maakt het ook niet uit dat zo'n taycan totaal niet praktisch is :popcorn:


18 jan 2021 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Citaat:
Een 5 jaar oude presentatie, maar ik vind hem zo leuk dat ik hem nog even deel.
Bekijk de foto’s van New York aan het begin met paarden en auto’s maar eens, het kan snel gaan als een beter alternatief ook nog eens goedkoper wordt.


in de derde sheet verglijkt ie de platenspeler met de ipod en het paard met de auto.
Wat dan weer bijzonder is is dat de vinyl-LP inmiddels de CD weer ingehaald heeft en dat je met een paard wèl in een milieuzone mag komen maar met een ICE (wat nog tseeds de meerderheid vormt)niet

meer serieus nu:
de overheid wil dat de ICE verdwijnt en dat zal tijd nodig hebben. Momenteel zijn die auto's nog behoorlijk prijzig (ondank subsidie) terwijl de electra goedkoop is. Zodra de ICE verdwijnt zulllen accijnzen gecompenseerd moeten worden en het behoeft geen betoog hoe dat gebeuren gaat.....


18 jan 2021 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2002
Bericht Re: Het uitsterven van de ICE
Ik heb even meegekeken bij dit onderwerp, maar wat een nog grotere uitdaging gaat worden is de infrastructuur van ons stroomnetwerk.
Mijn buurman (inmiddels gepensioneerd) heeft de laatste 20 jaar als storingsmonteur op de weg gezeten voor de grote energieleveranciers hier in de regio, en als ik het er met hem over heb, moet hij altijd hard lachen: “ jong, dat kan helemaal niet, als we alleen al hier in de straat om 6 uur allemaal elektrisch gaan koken, dan klapt die stroom leiding door de stoep omhoog”
Hij heeft veel van die schakelgebouwen die in de wijken staan van binnen gezien, en vaak moesten ze daar eerst een meter onkruid kappen om fatsoenlijk bij een schakelaar te kunnen.
Oftwel, zijn woorden: dan motte ze eerst de hele rotzooi opnieuw aanleggen.

Dus……


19 jan 2021 18:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.