Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:46



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Beste Porsche vrienden, Ik ben eigenaar van een 911, type 997 4S coupe, PDK. Nu is mijn interesse gewekt naar een 997 turbo, cabrio. Alleen ik ben 200 cm / 2 meter en zit, alleen als het windschot wordt gebruikt, zeker niet comfortabel. Komt door mijn lengte. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Is er bv een ander windschot beschikbaar waardoor er meer zitruimte ontstaat. Hoor graag van jullie. Simon van Bodegraven


12 feb 2021 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Welkom, Simon,
Geen ervaring met cabrio’s / Turbo’s/ watergekoelde Porsche’s/ lange lengtes............maarrrrrr........
Ik zou zeggen : Stap eens in een turbo cabrio, ga het beleven.
Lijkt me sterk, dat je met je 2 meter lengte met je Corona-kapsel ( of je kale bats :mrgreen: ) boven de bovenlijst van de voorruit uitkomt.
Suc6 !
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


12 feb 2021 22:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Hoi Simon. Ik herken dat wel. Met het windscherm erin heb je als lange man niet veel ruimte. Ik ben 193 dus voor mij gaat het net.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar volgens zeggen kan je ook prima zonder windscherm rijden.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


12 feb 2021 23:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Hallo Simon,

Wij kennen elkaar wel van de Opkikker ritten :wink: en heb hetzelfde probleem met cabrio's.

Ik heb geen ervaring met de 997 cabrio maar de afgelopen 15 jaar wel 3 ander merk cabrio's gehad, 2 als hobby
auto (Mazda MX5 en VW Golf Cabrio) erbij naast de 964 en een Megane CC als daily driver van m'n echtgenote.

Open rijden was voor mij een oncomfortabele ervaring, zelfs in Golf en Megane CC waar de bestuurdersstoel toch erg ver
naar beneden konden. Met of zonder windscherm maakte niet veel uit in mijn geval, alle 3 de auto's heb ik dan ook
weer snel afscheid van genomen.

Als het mogelijk is zou ik, zoals Sandman al aangeeft, eens een keer een flink stuk gaan rijden met een 997 Cabrio en te kijken
hoe het bevalt.

Succes :!:


13 feb 2021 8:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Welkom Simon op ons mooie forum :thumleft:

Heb hetzelfde ervaring als Willem, met mn 1,94 zit ik ook met een cabrio met mn kop in de wind.
Een MG of Mazda kan ik vergeten, is geen doen.
Heb wel met een 991 cabrio proefgereden en met alles op de laagste en verste stand zat ik super.
Bij aankoop van een gebruikte 911 haalde ik vaak de stoel eruit en ging naar een autobekleder om deze te verlagen.
Ook haalde ik de nok weg van de achterste stand om de stoel zo ver mogelijk naar achteren te plaatsen, alle beetjes helpen.
Over ruimte gesproken, de gt3 is echt genieten en hoeft nog geen eens op de achterste stand.
Ook de verdeling kan veel uitmaken, korte of lange benen, vraag maar aan Cazzo/Paul.
Met mn race auto zit ik echt op de vloer, heerlijk zo laag :salut:

Gr Hans
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


13 feb 2021 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
renetrzes schreef:
Hoi Simon. Ik herken dat wel. Met het windscherm erin heb je als lange man niet veel ruimte. Ik ben 193 dus voor mij gaat het net.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar volgens zeggen kan je ook prima zonder windscherm rijden.


Bij mij 1,93 m zit de lengte voornamelijk in mijn benen, de stoel moet dus ver naar achteren. Ik heb zelf het originele windscherm gesloopt op de duitse Autobahn omdat mijn stoel wat te strak tegen het scherm aan stond en ik bij 220 km/h over een oneffenheid reed. "Krak" zei het kunstof uitsteekseltje wat in het standaard gat in de zijkant van de auto valt.

Nu rij ik nooit meer met scherm maar mis het ook niet. Ramen naar beneden en de wind door mijn haar, heerlijk!
Stoel staat helemaal zoals ik wil.


13 feb 2021 10:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Zolang je nog haar hebt dan :cheesy:

Toch lekker dat ik déze problemen niet heb met mijn Mignon-achtige 178 cm :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 feb 2021 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Het is in de jaren natuurlijk stukken verbeterd :thumleft:
Dat ik begon met werken reed ik direct de auto’s erin en eruit en bepaalde merken kwam ik er niet in.
Wat denken bij een Honda S 800, MG midget en een Ferrari, je kwam er niet in :evil:
We hadden mooie dealers als klanten met prachtige merken en bracht veel weg :thumleft:
BMW 2002 tii en de 2500 en 2800, Rover 2000 tc en de 3500, Volvo P 1800 (zat je super in) de 122, 144 en 544.
Wat te denken van de Mustang met die mooie handel van de atomaat met die 8 cilinder.
Zelfs een Rolls en een Iso Rivolta met een Chevi motor maar geloof me dat went zo snel :oops:
De baas reed in een Wolsely en haalde hem wel eens op in Aerdenhout reed goed die auto.
Ook Mercedes alle type’s, een pagode zat ook ruim en die kwaliteit was echt zoveel beter als de andere merken.
Hoe alles gemonteerd was, zoveel klasse en degelijkheid, zware scharnieren, handgrepen, bumpers noem maar op.
Maarja vroegerh he
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


13 feb 2021 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Ik ben met 1,91 een stuk kleiner. De 3,2 vond ik een afschuwelijke auto en ik heb er lang over gedaan om een beetje fatsoenlijke zitpositie te vinden.
Maar alles went :P ik zit vrij ver naar voren met de rug ver naar achteren. Zonder scherm zou ik niet willen rijden want dan waait het me te hard in de auto.
Ben nog op zoek naar een goede rijmuts om mijn kop te beschermen als het koud is.
Om kort te gaan: probeer de auto uit want van mijn gezwets wordt je toch niet wijzer.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


13 feb 2021 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Zitcomfort Porsche 997 cabrio met een lengte van 2 meter
Had ik ook last van niet lekker zitten in de 997 met dak open en windscherm. Met mijn 1.98 gaat de stoel gewoon niet vergenoeg naar achteren.
Open rijden zonder windscherm was voor mij geen optie, was niet plezierig rijden. Verder een super auto.
Heb ook lang gezocht naar een ander windscherm voor de 997 om de zitpositie te kunnen verbeteren echter niet gevonden.
Bij de 991 is dit probleem verholpen.
Heb de 997 verkocht en de 993 staat nog te koop. Als deze verkocht is gaat mijn voorkeur naar de 991 zodra er weer een mooi moment komt.
Als de 993 niet verkocht wordt (markt is ongelooflijk rustig ivm corona gedoe) blijf ik nog heerlijk 993 rijden dit jaar. Heb dan geen last van mijn lengte :lol:


15 feb 2021 21:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mad1


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.