Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:51



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Jullie mening over een classice Porsche leasen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Jullie mening over een classice Porsche leasen
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum ten eerste en nog niet in het bezit van een Porsche.

Ik ben aan het rondkijken en heb hier en daar wat vragen uitgezet, a wat kost een auto en kan ik er één leasen?

Ik heb een aanbod gekregen vanuit een leasemaatschappij om een Porsche 911 993 te gaan rijden in de lease dus.
All in zonder brandstof, 12 duizend kilometer per jaar en 4 jaar lang voor € 1300 ex btw per maand. Hierbij hoef ik dus nergens zelf over na te denken.

Ben ik een dief van mijn eigen portemonnee als ik hiermee in zee ga of is het misschien een super goede deal?


Groeten, Mario!


18 feb 2021 16:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
leasekosten dus 18876 E/jaar * 4 jaar = 75,5 K incl BTW. (ex brandstof)

aanschaf 993 voor 60K.
Gemist rendement op je geïnvesteerde geld (60K?) stel ik op: 5K (2% rente)

Laat je nou 15K (stelpost) afschrijven op die auto in 4 jaar dan rekent men in het leaseaanbod met ~55K uitgeven aan onderhoud in 4 jaar tijd. Dat is knap veel geld voor onderhoud lijkt me.

Ik denk dat je met zelf 20K aan onderhoud in 4 jaar tijd wel toekomt als er niets geks gebeurd).

Dus, als je het geld kunt missen dan zou ik zelf de koop aangaan.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


18 feb 2021 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
Misschien denk ik hier te simpel over maar als ik over leasen nadenk kom ik altijd op het volgende:

De leasemaatschappij is echt geen filantropische instelling. Die willen er gewoon geld aan verdienen en zullen dat dus ook doen (en dat betaal jij).
Neemt niet weg dat je natuurlijk prima kan besluiten dat voor jou gemak en regelmaat best geld mogen kosten.

Waar je soms nog wel eens een goede deal kan hebben is aan bv. een witte VW up zonder opties die men aan het eind van het jaar nog op kenteken wil hebben vanwege verkoopcijfers (emissie-getallen). Daar willen ze nog wel eens mee stunten. Soms kan je daar zowat niet zelf voor rijden of het ontloopt elkaar zo weinig dat de voordelen wel erg zwaar gaan wegen.

Heb je bij die €1200 ook al bijtelling gerekend? Anders komt dat er natuurlijk ook nog bij.

Succes met je keuze! :thumleft:


18 feb 2021 17:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
Excl. BTW betaal je € 62.400 over 4 jaar.

Verzekering over 4 jaar zou je zo'n € 4000 kosten, wegenbelasting € 2736 ... als je nu voor € 55K een knappe 993 koopt, heb je die na 4 jaar nog steeds.

Jouw leasemaatschappij heeft tegen die tijd een 993 met wellicht nog geen 2 ton op de klok en vangt waarcshijnlijk niet veel minder voor de 993 tegen die tijd .
Laten ze er 15 K minder voor vangen ... dan hebben ze over die 4 jaar toch flink aan jou verdiend.

- en inderdaad - je hebt waarschijnlijk niet gedacht aan zo'n € 8000 a € 8500 bijtelling per jaar :|

Als je de centen hebt/kunt missen .... prive kopen en op kilometervergoeding gaan rijden :idea:


18 feb 2021 17:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
Kan je eens jouw logica uitleggen waarom je denkt dat 62,4k betalen om 4j een 993 te kunnen rijden een goede deal zou zijn?
Schrik voor torenhoge kosten of iets anders?


18 feb 2021 18:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
62K in 4 jaar kan nooit een goede deal zijn. Zit natuurlijk een flinke risico-opslag in voor de leasemij, maar bij een 993 is de kans op grote onkosten niet zo groot.
En bij 10-12kkm per jaar schrijf je ook nog eens weinig af.
Zelf kopen dus, goed onderhouden en over 4 jaar (voor hetzelfde bedrag?) weer verkopen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 feb 2021 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
Binnenkort ga ik mijn 993 inruilen, en heb dan 2 K afgeschreven in 2 jaar en 800 euro onderhoud, weliswaar alleen mooi weer gebruik :D .


18 feb 2021 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
Het is natuurlijk een hele goede deal.

Voor de leasemaatschappij


18 feb 2021 19:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
De vraag is natuurlijk of je de middelen hebt hem cash te kopen? Zo ja, is het altijd de betere keuze. Als je de middelen niet heb maar toch nu al een Porsche willen is een private lease de betere optie.

Operational lease = huurauto. Prima om je te ontzorgen, maar je houd er niets aan over.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 feb 2021 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Jullie mening over een classice Porsche leasen
Is het een 993 gt2?
_________________________________________
footers zuigen! :D


18 feb 2021 20:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: clemens


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.