Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:56



Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Ben aan het twijfelen tussen een 996 4S coupe tip 320 pk of een 996 3.4 cabriolet handgeschakeld.
Beide Porsches hebben ongeveer 150.000 kms .

Heb al eerder handgeschakelde 996 gehad ,maar nog nooit een tiptronic.

De 4S spreekt mij erg aan wegens de bredere heupen.
Zijn er op het forum 996 rijders die het verschil goed kunnen aangeven tussen de 2 modellen?
Is een tip echt veel langzamer dan een handgeschakelde Porsche 996?

De 4S kwam uit japan en heeft een Japanse onderhouds history.


21 feb 2021 12:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Bedoel je sneller met schakelen of sneller van 0-100 of topsnelheid?
Top en 0-100 maakt niet zoveel uit. Is een 4S niet sowieso sneller dan een gewone 996? Heeft in ieder geval meer PK.
Ik heb geen ervaring met een tip. Wel met een handbak in de 996 en die beviel prima.
Ik zou het toch even proberen of de tip bij je past. Maar qua looks betreft 4S > carrera imho
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Ik vind de keuze tussen een coupe en een cabriolet al de eerste keuze die je moet maken. Zelf zou ik voor een cabriolet met handbak gaan.

En wanneer je dan toch kiest voor een tiptronic, dan zou ik de flippers van een AMG op het stuur monteren. De knopjes van een tiptronic was ik niet wild enthousiast van.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 feb 2021 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Het gaat mij er vooral om dat de wagen snel is.
Ik heb boxster S tip gereden en het was redelijk snel ,maar vergeleken bij de handgeschakelde Boxster S toch wel stukkie trager.


21 feb 2021 15:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Dit kun je opzoeken op het web. Autoweek bijv.
Snelheidsbeleving is ook wel verschillend denk ik. Carbrio zelf schakelen geeft een hele andere beleving als een dichte met tip. (En ik kan het weten want ik rij een elektrische sedan :mrgreen: )
Volgens mij is een S iets van 20 pk extra maar de 4WD weer iets trager. Handbak en tip ligt heel dicht bij elkaar. Ik dacht iets van 0,2 sec naar de 100 in het voordeel cam de handbak.
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
996 4S, traagste van de 996 serie volgens mij


21 feb 2021 18:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
PRESTATIES
911 Cabrio Topsnelheid 285 km/h Acceleratie 0-100 km/h 5,2 s
4S Tip Topsnelheid 275 km/h Acceleratie 0-100 km/h 5,6 s

Maar of je dan een keuze maakt voor snelheid. Denk dat je het niet echt merkt. Welke snelheid wil je? Snelle accelaratie of een hoge topsnelheid? Nu is de cabrio in beide de 4S de baas.

https://www.autoweek.nl/carbase_data.ph ... &id2=24392 hier staat de vergelijking van Autoweek
_________________________________________
Mvg,

René


21 feb 2021 19:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
koppelomvormers maakt een auto traag. Ik had een 997.1 met tippie, prima auto maar spannend was anders.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 feb 2021 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Ik vind de 4S zo mooi ,maar lijkt toch dat na het lezen vd commentaren hier dat de Manuele cabrio de voorkeur gaat krijgen.
Het moet wel goed snel zijn :mrgreen:


22 feb 2021 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Mijn boekje geeft aan de de 4s handbak 5,1s van 0 naar 100 zou moeten doen.

Ik kan uiteraard niet in jouw portomonee kijken, maar volgens mij gaat het best om veel geld.
Zou je dan niet beter doorzoeken naar de voor jou ideale wagen?
Als ik het zo lees zou dat dan een 4s met handbak zijn...
_________________________________________
vroem vroem.......


22 feb 2021 10:31
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Dat dus, een 996 4S handbak is volgens mij ook de mooiste van de serie, en de cabrio mogen er ook zeker zijn. Dus doorsparen voor de juiste spec zou mijn advies zijn.

Ik zag een filmpje op youtube onlangs over de PDK/handbak discussie bij de GT3's en de presentator had een hele mooie analogie; PDK of Handbak is een vergelijkbare keuze als je seksuele oriëntatie. Iemand kan uren lang aan je uitleggen waarom de ene of de andere keuze beter is, maar diep binnen weet je waar je echt blij van worden :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 feb 2021 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Johann schreef:
...Ik zag een filmpje op youtube onlangs over de PDK/handbak discussie bij de GT3's en de presentator....

...stak niet onder stoelen of banken dat hij voor de handbak ging.... ;) :mrgreen:

Deze discussies worden steeds gevoerd, maar ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je meer naar de 'puristen-kant' gaat, of gewoon lekker relaxed voor automaat gaat.
Bij de GT3 is dat anders: ga je voor absolute toptijden, dan de automatische bak, ga je voor het pure autorijden, dan de handbak.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 feb 2021 10:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Handbak... no brainer ... veel vinniger en leuker.
Tiptronic goedkoper en veel aanbod. Maar gaat op den duur meer onderhoud vragen. Bij handbak koppeling vervangen en klaar. Goed moment om ims te checken. Doe er een boxster vliegwiel op en hij is nog vinniger!


22 feb 2021 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Je zult verschillende meningen krijgen, maar het is het belangrijkst dat jij het een fijne wagen vindt.

In het kort een paar opmerkingen, ook op wat ik in dit topic heb gelezen, anders wordt het zo'n lang verhaal:

* Persoonlijk vond ik het snelheidsverschil tussen een Boxster 986 S tip en handgeschakeld veel groter dan bij een 996 3.6 hand en tip.
* Bij de 996'en zit er geen vermogensverschil tussen de normale uitvoering en 4s.
* Acceleratietijden; probeer met een handbak maar eens de opgegeven tijden te halen. Het lukt, maar dan je altijd optimaal moeten handelen. Bij een tiptronic heb je vrijwel geen wielspin.
* Zoals gezegd, bepaal zelf waar je voorkeur ligt


22 feb 2021 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Het is ook van belang of je werkelijke snelheid belangrijk vindt of het gevoel van snelheid. Ik vermoed dat 80% met een volgas accelerende tiptronic sneller is dan met een handbak. Alleen zal 80% met een handbak meer gevoel van snelheid hebben.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


22 feb 2021 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Kheldar schreef:
Handbak... no brainer ... veel vinniger en leuker.
Tiptronic goedkoper en veel aanbod. Maar gaat op den duur meer onderhoud vragen. Bij handbak koppeling vervangen en klaar. Goed moment om ims te checken. Doe er een boxster vliegwiel op en hij is nog vinniger!



+1

ps; jij hebt er nu een boxter vliegwiel op? Zo te lezen een goed te merken verschil? Zitten daar ook nadelen aan? (misschien off-topic, excuus daarvoor).


22 feb 2021 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
erwin996 schreef:
Ik vermoed dat 80% met een volgas accelerende tiptronic sneller is dan met een handbak.
DAT. Je moet echt perfect kunnen koppelen en schakelen om de opgegeven tijden te halen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


22 feb 2021 17:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Bedankt voor alle info en ervaringen.

Het is er niet makkelijker op geworden :wink: .

Heb al 2 handgeschakelde 996 cabrios gehad en waren leuk om mee te rijden en vrij snel.
Het is niet zo dat als ik met een 996 II tiptronic optrek dat bijvoorbeeld een BMW 535D sneller is ?

Acceleratie vind ik belangrijk en leuke bochten kunnen nemen met dat speciale 911 gevoel.


22 feb 2021 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Ik heb de ervaring met een 996 II tip. Snelle auto voor z'n tijd. En als je de automaat handmatig schakelt (met knoppen aan het stuur) een snel apparaat. Voor snel rijden met een tip moet je 'm niet in de automatische modus hebben staan. Een kickdown die leidt tot terugschakelen van V naar II is geen fijne belevenis. Als ik het zo lees, ben jij wellicht beter af met een handbak. Het is heel persoonlijk, dus maak vooral een uitgebreide proefrit.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


22 feb 2021 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Ik denk dat je met een 996, ook een handgeschakelde, de meeste stoplichtsprintjes verliest van een 535d tenzij je echt bereid bent iedere keer je koppeling en bak op hun lazer te geven.


22 feb 2021 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
PTT schreef:
996 4S, traagste van de 996 serie volgens mij


traagste :roll:

Ik kom met enige regelmaat op de Duitse Autobahn. En zelfs daar, wanneer rij je nou 250+ ? 275 of 285, gaat gewoon hard. Dus eerder snel en minder snel dan trager..... en qua acceleratie? Je moet met een handbak echt snel reageren en heel goed zijn in het samenspel van koppeling, gaspedaal en versnellingspook. Ofwel, je moet echt een hele goede chauffeur zijn om zo'n tip te verslaan. En als dat lukt, dan is dat met kleine verschillen.

Ik heb een 4S met tip. Wat mij betreft een prima keuze. Want soms ben je met een 911 ook gewoon lekker aan het cruisen. Best wel vaak zelfs. Echt knallen doe je in de praktijk echt minder vaak dan normaal rijden. En bij cruisen, bij gewoon lekker rijden is zo'n bulletproof tip echt een fijne keuze :ass:
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


22 feb 2021 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
petquesha schreef:
Ik vind de 4S zo mooi ,maar lijkt toch dat na het lezen vd commentaren hier dat de Manuele cabrio de voorkeur gaat krijgen.
Het moet wel goed snel zijn :mrgreen:


baseer je keuze op ervaren in de praktijk. Dat is eigenlijk enige wat telt voor zo'n persoonlijke keuze.
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


22 feb 2021 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
Kheldar schreef:
Handbak... no brainer ... veel vinniger en leuker.
Tiptronic goedkoper en veel aanbod. Maar gaat op den duur meer onderhoud vragen. Bij handbak koppeling vervangen en klaar. Goed moment om ims te checken. Doe er een boxster vliegwiel op en hij is nog vinniger!


Op den duur meer onderhoud voor de Tiptronic? Aan welke km-standen denk je dan? Die tips staan juist bekend om hun bijna onverwoestbare karakter
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


22 feb 2021 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
petquesha schreef:
Bedankt voor alle info en ervaringen.

Het is er niet makkelijker op geworden :wink: .

Heb al 2 handgeschakelde 996 cabrios gehad en waren leuk om mee te rijden en vrij snel.
Het is niet zo dat als ik met een 996 II tiptronic optrek dat bijvoorbeeld een BMW 535D sneller is ?

Acceleratie vind ik belangrijk en leuke bochten kunnen nemen met dat speciale 911 gevoel.


Dat ligt er natuurlijk aan, want een 535d is ook niet echt traag :mrgreen: ... persoonlijk vind ik het nooit de moeite om de bak en de koppeling zo op hun donder te geven dat je de ‘snelste’ tijd eruit perst. Sportief wegrijden vind ik dan wel weer leuk. Ik denk dat er onder de bmw rijders meer bestuurders zijn die hem wel gewoon ‘planken’, of die in een 535d rijden is dan wel weer de vraag.

Ik heb een 996C2 handbak gereden en nu een 996Turbo tiptronic, het grote verschil wat mij betreft is dat de C2 wat ‘lichtvoetiger’ aanvoelt dan een 4wd met tiptronic. De looks van een 4s zouden altijd mijn voorkeur hebben, het blijven allebei gewoon snelle auto’s met voldoende beleving wat mij betreft. Gewoon even proberen dus!

Mocht het overigens een tiptronic worden... neem absoluut de ‘mercedes flippers’ upgrade want dat maakt wel een wereld van verschil in rijbeleving vind ik!


22 feb 2021 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 996 cabrio handgeschakeld of toch 996 II Tip?
dirty gertie schreef:
Ik denk dat je met een 996, ook een handgeschakelde, de meeste stoplichtsprintjes verliest van een 535d tenzij je echt bereid bent iedere keer je koppeling en bak op hun lazer te geven.
Denk ik ook.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


22 feb 2021 21:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.