Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 23:10



Antwoord op onderwerp  [ 228 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 2015 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Daar zit toch de beresterke Mezger motor in :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 maart 2021 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Johann schreef:
Onderhoudskosten doet er niet aan toe.

Een Dino, e-type of Countach rijdende houden kost ook bakken met geld :idea:


Uiteraard doen onderhoudskosten er wel toe. Je begint met een bepaalde conditie die door de jaren heen zonder onderhoud minder wordt. Je hebt dus geld voor onderhoud nodig om de auto op hetzelfde niveau te houden. Dat opgeteld bij je aanschaf tot een zeker ijkpunt bepaalt de echte waardestijging.


12 maart 2021 19:06
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ah, jij hebt het over een financiële investering. Geen enkele van mijn auto's zal ooit als financiële investering in de boeken staan...wel als investering in mijn vreugde :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 maart 2021 19:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ik heb na zo'n 10 jaar mijn 964 C2 ingeruild. De waarde van de auto is in die tijd ongeveer verdubbeld t.o.v. de aanschafprijs. Ik prijsde mezelf gelukkig! Echter na aftrek van alle rekeningen voor onderhoud hou ik onder de streep net genoeg over voor 2 weken naar de Costa met het gezin, met een paar keer naar de pizzeria erbij.


14 maart 2021 9:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Jammer dat je het onbetaalbare plezier ( meetings roadtrips enz ) met je auto niet meegerekend hebt :bang:


14 maart 2021 9:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
En hoe zou ik een onbetaalbaar iets moeten meerekenen? In appels?


16 maart 2021 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Smiles per gallon


16 maart 2021 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Daarom heb ik in januari een Porsche gekocht.
Lijkt me superleuk om ook over 10 jaar met mijn gezin op vakantie te gaan
:cheers:


17 maart 2021 0:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Toen ik mijn 964 kocht deed ik dat om mijn jongensdroom te verwezenlijken. Mijn verwachting was dat de auto wat zou afschrijven maar dat dit beperkt zou zijn omdat de prijzen redelijk stabiel waren.
Ik heb er 8 jaar lang erg veel plezier van gehad en er zo'n 60K km mee gereden. Ik heb nooit alle rekeningen/brandstofkosten etc. bij elkaar opgeteld maar aangezien de mijne ook flink in waarde gestegen was heb ik achteraf gezien die 8 jaar zo'n voor heel weinig geld/gratis gereden.
Dat is toch prachtig?! Porsche rijden voor het geld van een Suzuki Alto of een scooter ofzo.
De 5 keer per jaar op vakantie, etentjes, wijn zuipen met vrienden etc. etc. hebben me in die periode vele malen meer gekost, dat kan ik je wel zeggen. :mrgreen:


17 maart 2021 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ik kocht mijn 964 op het toppunt van de markt 6 jaar geleden maar maakt een nette winst op de 993 die ik kon verkopen. Met een beetje geluk zou ik de 964 wel weer in de buurt van de aanschafprijs kwijtraken, denk ik. Inmiddels 20k kms met de 964 gereden. Ik heb de bonnetjes niet opgeteld maar inclusief brandstof, onderhoud, stalling, en verzekering zullen de kosten wel iets boven de 1 EUR per gereden kilometer zijn geweest. Dat geld is weg en daarvoor heb ik rijplezier gehad. Ik heb de auto nooit als investering gezien. Geen cent bespaard op onderhoud overigens dus auto staat er tiptop bij.


17 maart 2021 10:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Natuurlijk heb ik enorm genoten van 10 jaar 964 rijden. Hij is dan ook met pijn in het hart weggegaan. Maar dit topic gaat over prijzen, en wat ik bedoel te zeggen is dat de behaalde 'winst' door waardestijging van een luchtkoeler tegenvalt als je de kosten van onderhoud mee gaat rekenen. Het plezier wat ik heb gehad is inderdaad onbetaalbaar en reken ik dus ook niet mee.


17 maart 2021 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ik kocht de 993 voor ongeveer de helft van wat hij nu waard is. Vrijwel geen onkosten gehad behalve de jaarlijkse beurt. Kleine 30K mee gereden. Zal dus per saldo nog wel op winst staan, maar hij gaat voorlopig nog niet weg.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 maart 2021 10:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ewout schreef:
De 5 keer per jaar op vakantie, etentjes, wijn zuipen met vrienden etc. etc. hebben me in die periode vele malen meer gekost, dat kan ik je wel zeggen. :mrgreen:

Ik heb genoten van mijn 4x 964, maar bijna nooit zo als van vakantie, etentjes en wijn zuipen met vrienden. Misschien ben ik een ouwe zak geworden, maar daar hecht ik tegenwoordig (100%) meer waarde aan.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 maart 2021 10:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ik ook. Het leven is al kort genoeg.


17 maart 2021 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
horn schreef:
Ik heb genoten van mijn 4x 964, maar bijna nooit zo als van vakantie, etentjes en wijn zuipen met vrienden. Misschien ben ik een ouwe zak geworden, maar daar hecht ik tegenwoordig (100%) meer waarde aan.


Ha ha ha . Zo herkenbaar! Zolang het kan blijf ik lekker genieten van de Porsche hobby, maar als ik moest kiezen denk ik exact hetzelfde en gaan ze vandaag nog de deur uit. "Quality time" met de mensen om je heen is zo veel meer waard.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


17 maart 2021 11:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Julie hebben kennelijk nog niet de ongeëvenaarde genot van de combi van Porsche, vakantie met vrienden en vreten en zuipen ontdekt...daar staan PBVH Travels garant voor.

Oh, en voeg daar dan sleutelen bij en je lol kan nooit meer op.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 maart 2021 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Als ik aan jouw auto ga sleutelen weet je zeker dat ie het daarna niet meer doet..... :mrgreen:


17 maart 2021 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Retep schreef:
Natuurlijk heb ik enorm genoten van 10 jaar 964 rijden. Hij is dan ook met pijn in het hart weggegaan. Maar dit topic gaat over prijzen, en wat ik bedoel te zeggen is dat de behaalde 'winst' door waardestijging van een luchtkoeler tegenvalt als je de kosten van onderhoud mee gaat rekenen. Het plezier wat ik heb gehad is inderdaad onbetaalbaar en reken ik dus ook niet mee.



En dat bedoel ik dus. Ik heb vreselijk veel lol gehad met mijn 964...door heel Europa met leuke mensen. Onbetaalbaar. 18K gekocht in 2014, wat geld er in en wat geld terug door onderdelenverkoop. Voor 45 verkocht in april 2019 binnen 30 minuten. Deed toch wat pijn maar het feit dat je het meegemaakt hebt en de goede herinneringen aan dat hok maken het weer goed!


17 maart 2021 12:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Johann schreef:
Julie hebben kennelijk nog niet de ongeëvenaarde genot van de combi van Porsche, vakantie met vrienden en vreten en zuipen ontdekt...daar staan PBVH Travels garant voor.
Oh, en voeg daar dan sleutelen bij en je lol kan nooit meer op.

Sleutelen en vrienden in één zin werkt bij mij niet. Op het moment dat ik ga sleutelen ben ik daarna nooit meer welkom :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 maart 2021 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ik *haat* vakantie.
Domweg ergens op een strand gaan liggen of een scheve toren bezoeken is niet aan mij besteed.
De tochtjes naar de Nürburgring en Stuttgart... DAT was wat anders. Een combinatie van Porsche, gelijkgestemde vrienden, vreten en een klein beetje zuipen = ideaal. Een dag of 5. Niet te lang allemaal, maar er moest iets te doen/zien zijn. Gaan kijken naar de ring, Porsche museum, Mercedes museum, die hallen daar in de buurt vol auto's, etc... Genieten van met de P's onderweg te zijn, glooiiende bochten, loos gaan op de autobahn...
Good times.
Zonder Porsches of Porschegerelateerde dingen hoeft het dus niet echt voor mij :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


17 maart 2021 14:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Tilt! schreef:
Ik *haat* vakantie.
Domweg ergens op een strand gaan liggen of een scheve toren bezoeken is niet aan mij besteed.

Moet je op je vakantie doen wat je wél leuk vindt. Ik lig nooit op een strand. En bezoek hoogstzelden scheve torens. Zit uren op leuke terrasjes van bijzondere restaurants, kom op plaatsen waar het toeristenvolk niet komt. Ben vaak met vrienden en hun gezinnen in dezelfde omgeving zodat we af en toe samen dingen kunnen doen. Vinden de kids ook leuk.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 maart 2021 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ja ons vind je ook niet op het strand, eerder op een of ander verlaten weggetje in de Highlands van Schotland, en dat was al genieten voordat ik een Porsche had :)


17 maart 2021 14:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Johann schreef:
Julie hebben kennelijk nog niet de ongeëvenaarde genot van de combi van Porsche, vakantie met vrienden en vreten en zuipen ontdekt...daar staan PBVH Travels garant voor.

Oh, en voeg daar dan sleutelen bij en je lol kan nooit meer op.

Dat dus. Daar heb je echt een Porsche of Alfa bij nodig.

Gewetensvraag; als je moet kiezen tussen een week met je Porsche&vrienden in de Alpen/Dolomieten, of een week weg met je gezin, wat zou je kiezen? :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 maart 2021 15:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
No brainer, gezin.

De jongste van de drie is 13, over een paar jaar gaat die ook niet meer mee.
De oudste komt nog een weekje langs in Italië dit jaar met het vliegtuig nadat hij met zijn vrienden in Frankrijk geweest is maar dat zal wat de zomervakantie betreft de laatste keer zijn.
Misschien dat we ze nog eens bij elkaar krijgen voor de wintersport omdat pa dan betaalt... :mrgreen:

Daarna begint er weer een nieuw tijdperk.


17 maart 2021 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Cazzo Super Veloce schreef:
Gewetensvraag; als je moet kiezen tussen een week met je Porsche&vrienden in de Alpen/Dolomieten, of een week weg met je gezin, wat zou je kiezen? :popcorn:


Naast een paar superleuke trips met PBVH Travels, heb ik afgelopen herfst de eerste weekendtrip met mijn zoon van 11 gedaan. Onvergetelijke ervaring voor ons beiden!


17 maart 2021 15:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 228 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DStout, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.