Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 5:51



Antwoord op onderwerp  [ 228 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 2015 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Cazzo Super Veloce schreef:

Gewetensvraag; als je moet kiezen tussen een week met je Porsche&vrienden in de Alpen/Dolomieten, of een week weg met je gezin, wat zou je kiezen? :popcorn:


Een week met mijn vriendin (want geen gezin) naar de Dolomieten naar vooral veel plekken zonder gezinnen


17 maart 2021 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ewout schreef:
No brainer, gezin.

De jongste van de drie is 13, over een paar jaar gaat die ook niet meer mee.
De oudste komt nog een weekje langs in Italië dit jaar met het vliegtuig nadat hij met zijn vrienden in Frankrijk geweest is maar dat zal wat de zomervakantie betreft de laatste keer zijn.
Misschien dat we ze nog eens bij elkaar krijgen voor de wintersport omdat pa dan betaalt... :mrgreen:

Daarna begint er weer een nieuw tijdperk.


Precies... Ging bij ons ook zo.. De eerste jaren ging zoonlief met vrienden naar Sunny Beach... :roll: "Zon zuipen en gelukkig geen ziekenhuis" Daarna zocht dochterlief de vrijheid met vriendjes en gingen pa en ma weer samen.
Als je dan aangeeft het toch wel heel leuk te vinden om gezamenlijk nog een keer een mooie reis door de USA te willen maken zijn ze gelijk weer aan boord! Kost een "gebruikte Porsche" maar onvergetelijk met jong volwassenen... Begin maar vast te sparen. het is het waard! :mrgreen:

Maar on topic: Ik houd de prijzen van transaxles de laatste paar jaar strak in de gaten. In tegenstelling tot de lufties constateer ik dat de lift daar nog steeds behoorlijk in zit. 928 wellicht wat minder maar alle 4 cylinders stijgen nog steeds substantieel.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


17 maart 2021 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
horn schreef:
Ewout schreef:
De 5 keer per jaar op vakantie, etentjes, wijn zuipen met vrienden etc. etc. hebben me in die periode vele malen meer gekost, dat kan ik je wel zeggen. :mrgreen:

Ik heb genoten van mijn Porsches, maar bijna nooit zo als van vakantie, etentjes en bier/wijn zuipen met vrienden. Misschien ben ik een ouwe zak geworden, maar daar hecht ik tegenwoordig (100%) meer waarde aan.


Dit.


17 maart 2021 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Eens. Maar dat zuipen en ouwehoeren met vrienden tijdens weekendje weg met de Porsche daar kijk ik ook nog steeds met heel veel plezier op terug en naar uit.

Maar zou ik moeten kiezen dan gaat de auto eerder de deur uit dan dat ik de vakanties, de etentjes en de lol momenten zou moeten missen. Uiteindelijk is het maar blik.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 maart 2021 18:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
MPH schreef:
[Als je dan aangeeft het toch wel heel leuk te vinden om gezamenlijk nog een keer een mooie reis door de USA te willen maken zijn ze gelijk weer aan boord! Kost een "gebruikte Porsche" maar onvergetelijk met jong volwassenen... Begin maar vast te sparen. het is het waard! :mrgreen:

Been there. Done that. Nog steeds aan het afbetalen :mrgreen: “Making beautiful memories"
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 maart 2021 18:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Johann schreef:
Julie hebben kennelijk nog niet de ongeëvenaarde genot van de combi van Porsche, vakantie met vrienden en vreten en zuipen ontdekt...daar staan PBVH Travels garant voor.

Oh, en voeg daar dan sleutelen bij en je lol kan nooit meer op.


Dit


17 maart 2021 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Tilt! schreef:
Een combinatie van Porsche, gelijkgestemde vrienden, vreten en een klein beetje zuipen = ideaal. Een dag of 5. Niet te lang allemaal, maar er moest iets te doen/zien zijn. Gaan kijken naar de ring, Porsche museum, Mercedes museum, die hallen daar in de buurt vol auto's, etc... Genieten van met de P's onderweg te zijn, glooiende bochten, los gaan op de autobahn...


Mega herkenbaar....of op zondagmorgen vroeg in de auto te stappen en naar de Eifel te rijden. Bij een bakker ontbijten, sfeer en geur snuiven bij de Ring en prachtige bochten combinaties opzoeken. Halverwege de middag weer thuis om met het gezin te gaan doen. Verder ritten vooruit plannen: 2022 staan de Dolomieten met gelijkgestemden in de agenda, 2023 naar Navarra qua 'grote' ritten.

Daarnaast een aantal 'kleine' ritten plannen. 4 a 5 dagen met vrienden sturen, goed hotel en restaurant...zalig! Maar net zo goed met de vriendin naar Zuid-Frankrijk sturen om in het voorjaar zonnestralen te vangen.


17 maart 2021 19:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Waarom klinkt veel hier alsof het of/of moet zijn?
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


18 maart 2021 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Omdat er altijd een mogelijkheid in het leven is dat het niet meer en/en kan?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


18 maart 2021 22:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
912 schreef:
Waarom klinkt veel hier alsof het of/of moet zijn?

Omdat als je gezin geen ruk om je Porsche hobby geeft, ik (frequente) Porsche weekends weg zonder gezin zonde van mijn tijd vind. Omdat ik ook al weekjes skien met vrienden en weekends golfen met vrienden heb. Die ik een hoger cijfer geef. En omdat ik na 9 jaar Porsche rijden merkte dat ik de laatste jaren de 1000 km/jr nauwelijks haalde...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 maart 2021 8:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Tsja, elke Sjaak...

1. Ik heb geen gezin. Ik heb geen kinderen.
2. Ik ben al quasi heel mijn leven pluspapa geweest bij diverse vrouwen. Ik heb dus NIET de band met hun kinderen die zij hebben.
3. Die "internationale" ritten/verlof/vakantie zijn pas goed in zwang geraakt een jaar of 10 geleden. Véro's zoon had daar geen zin in.
4. Drank/drinken zegt me bitter weinig, integendeel, het stoort me zelfs, na een leuke BBQ ofzo dat er dronken gelald begint te worden.
5. Ik ben waarschijnlijk *verschrikkelijk* saai.
6. Als ALLES netjes samenvalt, en je partner is nog gekker van Porsche dan jijzelf, dan is dat de hemel. Die ritjes naar St-Tropez, of de Moezel zouden niet hetzelfde geweest zijn in één of andere leasert. Die auto, die Porsche, maakt deel uit van de beleving. Vakantie is al niks voor mij, dus als dat zonder die auto moet dan zeker niet.
7. Er is al effe een nieuwe TOTMBO die heel dat Porsche gedoe NIET snapt, erger nog, ze haat het. Ze haat snel rijden. Ze is geïndoctrineerd geweest dat dat voor vuile rijke smeerlappen is en dat diezelfde smeerlappen hun geld beter aan de armen zouden geven ipv mekaar proberen de loef af te steken met nog mooiere, duurdere auto's. Beetje bij beetje begint ze in te zien dat dat niet zo is, maar het blijft een gevecht. Het is trouwens (weeral) effe terug gedaan. Nu niet persé DAAROM, maar is één van de dingen die telkens weerkomt.
8. Bij mij is het dus en/en. Sterker nog: niks zonder die Porsche erbij. Sterker nog, als ik moet kiezen tussen ergens heen gaan waar op 't einde van de avond Henk en Jaap de zever uit het coronatopic live zitten te verkondigen, gesterkt door enkele biertjes achter de kiezen, of een lekker ritje alleen met de Porsche, dan twijfel ik geen seconde. Maar, ik ben een rare.
9. En/en geldt dus ook voor de vrouw. Ik moet niet persé met de "jongens" naar de disco. Het liefst mét de Porsche ergens heen, in goed gezelschap en iets eten en drinken, en dat dan mét de partner erbij. Maar zoals ik al zei: ik ben saai. Ik ben degene die op rondritten een Cécémel bestelt ipv een streekbiertje :mrgreen: en die Cécémel gaat *mij* beter smaken dan eender welk streekbiertje/wijn/cava.

Edit, de hoofdreden nog vergeten vermelden.

10. Ik heb *geen* geheugen. Van al mijn vakanties weet ik quasi niks meer. Het "investeren in herinneringen" gaat dus niet op voor mij. Dan kijk ik liever eens rond in mijn garage naar het heden.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


19 maart 2021 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Tilt! schreef:
Tsja, elke Sjaak...



Mooi uiteengezet. Zo saai is je verhaal helemaal niet. En heel veel herkenbaar. Verschil zit’m in mijn geval in het steady voor sommigen oersaaie verhaal van 31 jaar huwelijk en twee kids. Drank kan me ook gestolen worden, hoewel gezellig een glaasje met vrienden op zijn tijd ... :thumleft: En genieten? Dat doe ik dus wel met het maken van mooie herinneringen met mijn gezin, maar ook met het leven in het heden.

Porsche is vooral mijn ding, maar langzaam maar zeker is het virus ook een beetje overgewaaid naar de rest van de familie. Mijn zoon van 25 vind het super en kan genieten van de ritten in voorheen de 911 en nu de 944 en Boxster. Regelmatig wordt dan ook de vraag gesteld “of er een auto beschikbaar is voor een ritje’” “gewoon voor de fun”. Ook de kleinste telg met haar 21 jaar heeft ontdekt dat zo’n Boxster toch wel heel erg cool is. Dus ook daar kan ik de sleutels inleveren, gaat de kap regelmatig naar beneden, zonnebril op en haren in de wind. Ik kan daar heel blij van worden. En mijn vrouw? Ach die vindt het prima en geniet als de kap naar beneden kan op een mooie zonnige dag. Als ik dan even gas geef dan is het commentaar: “wel een lekker geluidje hè? Maar als nog wel iets luider...” :lol:

Ieder beleeft plezier aan deze mooie Porsche hobby op zijn eigen manier. Mooi hè :D
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


Laatst bijgewerkt door MPH op 19 maart 2021 12:06, in totaal 3 keer bewerkt.



19 maart 2021 11:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
:thumleft: :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


19 maart 2021 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
horn schreef:
912 schreef:
Waarom klinkt veel hier alsof het of/of moet zijn?

Omdat als je gezin geen ruk om je Porsche hobby geeft, ik (frequente) Porsche weekends weg zonder gezin zonde van mijn tijd vind. Omdat ik ook al weekjes skien met vrienden en weekends golfen met vrienden heb. Die ik een hoger cijfer geef. En omdat ik na 9 jaar Porsche rijden merkte dat ik de laatste jaren de 1000 km/jr nauwelijks haalde...



heel begrijpelijk daarom rij ik de 964 en ook de donkervoort dagelijks ook de zakelijke km rij ik er mee ( maar declareer ik dan weer niet :scratch: )
zo heb ik er voldoende plezier van en een toerrit zou dan alleen zijn om andere te spreken maar niet voor het rijden
_________________________________________
remmen is angst


19 maart 2021 12:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Tilt! schreef:
Tsja, elke Sjaak...

:mrgreen: Jij hebt een echt Porsche-hart Bart!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 maart 2021 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Jesus wat een gezever in dit topic.
Is "de corona" naar jullie hoofd gestegen?
:wink:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


19 maart 2021 13:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
De Corona doet blijkbaar inmiddels wel weer de prijzen enigszins stijgen :ba:


19 maart 2021 13:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Het is bijna Pasen, maw, de verkeersbelasting van de 996 4S zit er weer aan te komen :o
Dat is een kleine 2400 Euro/jaar.
Of, zoals een vriend me gisteren nog fijntjes doorstak "ongeveer 240 Euro per keer dat je ermee rijdt dus?"
Hij heeft gelijk.
Maar ja, co-pilote ontbreekt, en ALS er ergens heen gegaan wordt en de honden kunnen mee dan is't toch weer met de mighty T6 te doen want "levende" dingen (honden) gaan voor op "dode" dingen (de Porsches, of het plezier van daarmee onderweg te zijn). De ritjes met de P moeten dan ook nog eens verdeeld worden over 3 stuks, vandaar...
Zoals elk jaar steekt dus de twijfel de kop op: wegdoen, of toch maar houden. Zoals elk jaar weet ik wat ik best zou doen, maar elk jaar stel ik het maar uit. We gaan het meemaken.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


19 maart 2021 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Tilt! schreef:
Het is bijna Pasen, maw, de verkeersbelasting van de 996 4S zit er weer aan te komen :o
Dat is een kleine 2400 Euro/jaar.


... das veel... België?


19 maart 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Yup, of all places... :roll:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


19 maart 2021 15:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Afbeelding

Vandaag bij een bekende taxateur de GT2 laten taxeren, er meteen een PBVH uitje van gemaakt.
Taxatie-waarde niet gedaald of gestegen vanaf 2018. Me happy. :mrgreen:


20 maart 2021 19:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Da’s in Dussen :!:

:D


20 maart 2021 19:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Ja Tilt, sounds like luxe problemen, ik heb in 2020 15x het asfalt met de Elf mogen betreden, en nu reeds in 2021 al 4 mooie ritdagen gehad (met wisselende bijrijders), ik ben slechts 2 maanden geschorst geweest deze keer, ik kon niet langer meer wachten !!

Ofwel, ik maak er weer wat meer werk van en het blijft toch bijzonder leuk ... :drive:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


21 maart 2021 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
Nu iedereen zijn vakanties of juist liever niet in de oldtimerprijzen heeft verwerkt. Is het niet vaak zo dat Porsches en/of andere bijzondere modellen (M-edities) in waarde stijgen als de mannen van middelbare leeftijd hun jeugddroom kunnen kopen? Als je als jonkie die 996 nieuw hebt gezien als de top auto van dat moment, dan raakt dat denk ik wel een gevoelige snaar die ze bij blijft.

Hoewel ik zelf de 964 reedt vind ik eigenlijk de oudere qua profiel mooier. Nieuwer niet en vooral omdat de coupe lijn dan niet meer ver genoeg afloopt. Tsja in ‘mijn’ tijd mocht de politie nog in targa’s rondrijden. :mrgreen:


21 maart 2021 12:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20
"Als je als jonkie die 996 nieuw hebt gezien"
Vond hem meteen mooi.

maar kan hier ook van genieten

Afbeelding
Zitten al wel wat vakanties in..


21 maart 2021 14:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 228 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.