Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:06



Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
(overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT - 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht (overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT -
MOD: Topic Titel aangepast - Boxster is aangeschaft, zie pagina 3.

Na een afwezigheid van vele jaren, geen Porsche meer gehad, kom ik hier weer kijken.

Ik ben wegens reorganisatieplannen van mijn te uitgebreide wagenpark (minder-minder :wink: heb er te veel en diverse staan jaren stil) toch weer naar een Porsche aan het kijken als pretauto.

Overweging is een 2013-2016 Boxster S PDK

Nu heb ik een mogelijke kandidaat in het oog in een kleurcombi die ik eigenlijk nooit eerder gezien had maar wel heeel chique vind: Mahogany met beige interieur.

Omdat ik toch altijd wel in het oog wil houden hoe verhandelbaar iets in de toekomst zal zijn als ik er ooit van af wil, ben ik beneuwd naar de meningen hier over deze kleurcombi, zal wat tzt beetje goed in de markt liggen?

Ben benieuwd.
Hmm, wilde paar plaatjes neerzetten, maar hoe doe ik dat, heb ik daar één of andere fotoshare site voornodig hier?


04 apr 2021 9:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Deze toevallig (kleur, niet de auto)? https://finder.porsche.com/nl/nl_NL/Boxster-S-284253

Ik ben zelf naar 987’s en 981’s aan het kijken. Persoonlijk denk ik dat deze kleur een status aparte zal houden. Ik vind hem zelf minder bij een Porsche passen en meer bij een Engelse auto.


04 apr 2021 9:59
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Ik denk dat je met deze kleur juist iemand aanspreekt welke graag in een sportieve auto wilt rijden maar ook een beetje chique.
Hoe groot is de markt voor 2e hands Boxsters, natuurlijk niet heel erg groot, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die iets anders willen rijden dan zwart.

In de toekomst kijken is altijd moeilijk. Witte auto's worden nog steeds veel verkocht. Maar ik vindt persoonlijk maar een enkel model van Porsche mooi in het wit 911 GT3 (RS). Maar in welke kleur is dit geen mooie auto.
_________________________________________
Mvg,

René


04 apr 2021 10:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Ik vind het wel een chique kleur. Maar denk wel dat de doelgroep hiervoor veel beperkter is. Maar jouw geld, jouw auto. Je moet kopen waar je jezelf happy in voelt. En als de auto dan ooit in de toekomst bij verkoop meer opbrengt dan is dat meegenomen en wanneer deze minder opbrengt dan heb je toch een mooie tijd kunnen sturen in een auto die JIJ mooi vindt. En daar gaat het om :drive:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


04 apr 2021 10:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Toeval bestaat niet. https://www.autoblog.nl/porsche-boxster-occasion-video-aankoopadvies

Gewoon doen. Jouw auto.


04 apr 2021 10:32
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Mijn eerste 911 was een 3.2, espressobruin met crème interieur.
Vond 't een mooie combi, heb m 4 jaar later zonder veel problemen verkocht. Als jij m mooi vindt, rij je een paar jaar met plezier in een auto naar jouw smaak, ipv in een auto die iemand anders misschien over 3 jaar mooier vindt.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


04 apr 2021 10:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Alles over autokleuren in Nederland door de jaren heen (spoiler: bruin bijna niet meer besteld): https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=55194


04 apr 2021 11:11
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Ik heb een nachtblauwe 981S met Luxor beige interieur gehad; na inruil bij PCL was deze met een paar weken weer verkocht.

Succes met de keuze.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 apr 2021 11:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Kweenie schreef:
Mahogany met beige interieur.


Zoiets :?:

Bijlage:
Mahogany.JPG
Mahogany.JPG [ 75.53 KiB | 3528 keer bekeken ]


Nee, als ik jou was zou ik voor saai grijs, zwart of donkerblauw gaan .... raakte de Speedgelbe Boxster erg moeilijk kwijt :|

Maar dat zou mij er niet van weerhouden om wederom een Porsche met aparte/minder voorkomende kleurstelling te kopen 8)


Onlangs m'n Maserati-Bruine Degelijke Duitse Daily - met wit alcantara interieur weggedaan. Die ging als een warm broodje :D


04 apr 2021 13:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Ik vind het een heel sjieke combi :thumleft: (...niet met die oranje pinkers :bang: zoals op de foto. Maar ik neem aan dat je niet een amerikaan op de korrel hebt ).

Maar doe eens een link naar de advertentie.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


04 apr 2021 15:03
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
ik had een paar jaar een Cayman S in dezelfde kleurstelling; sportieve auto in een chique jasje

Het enige wat tegenviel was de reflectie van het beige lederen dashboard in de voorruit


04 apr 2021 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Je moet kopen wat je zelf mooi vindt, daarvan kun je nooit spijt krijgen.


04 apr 2021 20:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Als je het moet kopen een premie want zeldzaam. Als je het moet verkopen korting want zeldzaam en dus niemand die zoiets koopt.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 apr 2021 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Ja dat ken ik :evil:
Autohandelaren: nog erger dan verzekeraars :mrgreen:


04 apr 2021 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Je moet gewoon de kleurcombi kopen die je mooi vindt! Heel mss is ie daardoor straks een paar honderd euro minder waard, maar dat weegt lang niet op tegen al die momenten als jij je auto ziet in de zon en denkt: “Ja! Dit is m! Prachtig” die momenten zijn mij goud waard en dan ben ik blij dat ik geen zilveren met zwart interieur heb gekozen oid.


04 apr 2021 23:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
En andersom: als je de kleur niet mooi vindt, niet doen. It does NOT grow on you. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 apr 2021 8:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Was ook wel nieuwschierig. Op basis van opendata RDW Boxster 981 (~210 stuks in NL), Import auto's, Originele in NL afgifte , en totaal.
Zwart , grijs, wit ongeveer 35% , 30%, 15%, overig 20%, maar per jaar wat verschillen Invoer nu Grijs, wit en blauw (maar paar auto's zover, inclusief de mijne :-))
Bruin was populair in 2015.., zwart & griis samen is 65%!

Import 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012
ZW 0 44 50 33 50 40 29 30 67 0
GR 40 11 29 25 30 20 14 50 33 0
WT 40 22 14 13 20 20 29 20 0 0
BL 20 0 0 0 0 10 0 0 0 0
BR 0 0 0 17 0 10 14 0 0 0
RD 0 11 7 13 0 0 14 0 0 0
GN 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
GL 0 11 0 0 0 0 0 0 0 0
100 100 100 100 100 100 100 100 100 0

NL Afgifte 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012
ZW 0 0 0 0 0 89 43 26 18 26
GR 0 0 0 0 0 11 19 17 50 42
WT 0 0 0 0 0 0 14 17 15 16
BL 0 0 0 0 0 0 10 9 12 5
BR 0 0 0 0 0 0 10 30 0 0
RD 0 0 0 0 0 0 0 0 6 5
GN 0 0 0 0 0 0 5 0 0 5
GL 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
100 100 100 100 100

All NL
ZW 35
GR 30
WT 16
BL 6
BR 8
RD 5
GN 1
GL 1
100


05 apr 2021 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
boeiend, al die cijferkes :scratch:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 apr 2021 7:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Dus je gaat niet een auto kopen met een kleur die je heel mooi vindt en die je dus elke dag ziet, maar je gaat een auto kopen met een kleur die je niet aanstaat, maar waarvan je denkt dat ie later beter verhandelbaar is. Heel apart :scratch:

Die bruine vind ik trouwens wel heul chic.


06 apr 2021 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Je kan de sappigste, rijpste perzik ooit zijn, er zijn altijd mensen die geen perziken lusten :idea:

Elke keer die Boxster hier passeert waar ze wat kms afgeschaafd hebben denk ik in mezelf "het zou me zelfs niet kunnen schelen" want: bloedjemooi. Die Boxster is Macadamia.
De kleur die jij hier aanhaalt (Mahogany) had ik bijna zelf ooit besteld maar gelukkig ben ik eerst eens gaan kijken. Dat is soms bruin, maar soms zit er ook een rood/paarse gloed in en ik vind het lillik. Goddank had ik die niet besteld, en dan effe later kwamen de Jubi 50's uit en was kleur kiezen een pak makkelijker.
Kies voor jezelf, niet voor een ander.

Hierbij een artikel van een 10-tal jaar geleden dat ik hier al eens postte iirc:

Gisteren heb ik een nieuw hemd gekocht. Een heleboel mensen zullen het misschien niks vinden, maar dat kan me eerlijk gezegd geen zak schelen, ik vind het mooi en ik ben degene die erin moet lopen.

Tien jaar geleden heb ik een huis gekocht. Het is verbazingwekkend, maar ik wist nog zo’n 12 procent van de vraagprijs af te krijgen, wat mij helemaal niet slecht leek. Nou was ik wel de eerste in meer dan een jaar die een bod uitbracht, wat betekende dat verder geen mens het hebben wilde, en ik weet niet of ik ze daar ongelijk in kan geven, want het is een stom huis, maar ik bewoon het met plezier, dus wat kan het mij schelen?

Toch knaagt er iets. Toen ik dat huis en dat overhemd kocht, maakte ik me geen moment zorgen over de vraag of ik het wel weer zou kunnen verkopen. Maar de meeste mensen die een nieuwe auto kopen, zijn geobsedeerd door de vraag hoe de tweedehands markt er over drie of vijf jaar naar zal kijken.

Dat is bespottelijk. Weinig dingen in dit leven zijn zo genotvol als het uitzoeken en kopen van een gloednieuwe auto waar nog nooit een ander mee geprotst en gepronkt heeft. Het is een ongeëvenaarde kans jezelf te verwennen, en een weergaloze gelegenheid tot zelfexpressie. En wat doen we? We kopen een auto voor de volgende eigenaar! Met voorbedachten rade onderdrukken we al onze automobiele instincten, ten bate van de grote onbekende die – hopen we – warm zal lopen voor onze keus als wij erop zijn uitgekeken.

Voorbeeldje. Een vriendin van me kocht onlangs een Golfje. Ze had eigenlijk het liefst een rode gewild – ze draagt ook rode schoenen – maar ze was bang dat andere mensen niet echt van rood zouden houden, dus kocht ze veiligheidshalve maar een zilverkleurig Golfje.
Waarom? Het was haar auto, en ze wilde er minstens drie jaar in rijden. Toch was ze kennelijk bereid al die tijd naar een zilverkleurige motorkap te kijken die ze niet echt mooi vond.

Dat brengt mij bij de Porsche Car Configurator, mijn favoriete computergame. Daar zit ik heel wat uren mijn ideale 911 mee samen te stellen – en die is waarschijnlijk wit, met een blauw leren interieur en de standaard wielen, die volgens mij het beste zijn. Al weet ik ook wel dat een donkergrijze 911 met zwart interieur en Turbo II-wielen in 2014, als ik ‘m misschien zou willen doorverkopen, vermoedelijk een stuk meer waard zal zijn.
Maar ik wil geen grijze, ik wil een witte. Als iemand in 2014 een tweedehands grijze 911 wil, moet hij bij iemand anders wezen, ik ben niet van plan anderhalve ton neer te tellen om een auto in te rijden voor iemand die zelf te krenterig is om een nieuwe te kopen.
Sterker nog, barst maar helemaal, ik koop gewoon een gele. Richard Hammond heeft de pest aan geel, dus die zou zich er vreselijk over opwinden, en tegen de tijd dat ik ‘m zou willen verkopen, zou hij vrijwel zeker een paar duizend minder waard zijn dan dezelfde auto in het grijs. Maar wat kan mij dat schelen? Ik hou van gele auto’s, en ik zou ‘m toch voor mezelf kopen?

Het probleem gaat verder dan de kleur alleen. Een andere kennis van me rijdt in een BMW 7-serie diesel, al had hij er liever een gehad die op benzine reed. Maar hij denkt dat als hij ‘m wil verkopen, de mensen liever een diesel hebben. En daarom veroordeelt hij zichzelf tot minstens twee jaar stinkende dieselbarbarij, om in de toekomst iemand anders blij te maken. Zoveel menslievendheid zou zelfs moeder Teresa niet kunnen opbrengen.

Als we toch bezig zijn, pas op voor de bekoring van optionele extra’s. Terug naar de Porsche Configurator: ik wil niet te veel opties. Dat is voor mij geen optie. Een 911 is een sportauto, geen boudoir van Lady Gaga. Ik zou dus een handmatige versnellingsbak willen, vloermatjes, cruise-controle, een ruitenwisser achter (die zou eigenlijk standaard moeten zijn, maar is een optie – heel irritant), en nog wat kleinigheden.

Dealers die ik ken weten mij te vertellen dat zo’n Porsche moeilijk te verkopen zou zijn zonder PDK, parkeerhulp, elektrische stoelen en een multifunctioneel stuur. Nou en? Ik was ook niet van plan hem te verkopen. Ik was van plan erin te gaan rijden.

Luister: als je een auto koopt, moet je het geld dat je eraan uitgeeft als uitgegeven beschouwen. Wat je er in de toekomst eventueel nog voor vangt is een bonus, niet iets wat je van tevoren moet plannen, laat staan incalculeren. Een gloednieuwe auto kopen is sowieso belachelijk, als je dan ook nog bewust een auto koopt in de verkeerde kleur of met ongewenste opties, wordt het wel heel sneu.

Zoek gewoon de auto uit waar jij in wilt rijden. Dan mag de volgende eigenaar het ook lekker zelf uitzoeken.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


06 apr 2021 10:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Schijt aan de wereld. Do more of what makes you happy!

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 apr 2021 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
haha, goed verhaal. En zeker waar, dat geneuzel van veilige kleuren en opties om later maar door te kunnen verkopen. Dat zie je dan toch wel weer en in de tussentijd heb je dus wel mooi een versie waar jij blij van wordt en niet de hele gemeenschap die blijkbaar veilig in VW/Audi grijs wil rijden. Moeten ze lekker doen, maar ik zou mij daar echt geen seconde door laten leiden.

Sterker nog, gezien het kleurenpallet van mijn 911-jes is er maar een die voldoet aan veilig, dat was seal grey. Rest was forest green (met bruin en hout binnen :wink: ) en een rode Cayenne en nu dus een kanariegele 911. Ik ben blij dat de eerste eigenaren van deze P's zich hebben laten leiden door hun eigen keuzes..


06 apr 2021 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
hansw schreef:
Je moet kopen wat je zelf mooi vindt, daarvan kun je nooit spijt krijgen.


Dit is 't, niet meer, niet minder. :salut:

Een zwarte of grijze kopen omdat je 'm dan (waarschijnlijk) beter kan verkopen vind ik echt het treurigste wat er is.

Tenzij je zwart of grijs gaaf vindt natuurlijk. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


06 apr 2021 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Ik vind zwart gaaf, maar heb een rode gekocht, omdat die ook gaaf is en binnen mijn budget lag op het moment dat ik op zoek was, als ik ergens niet op gelet heb is het hoeveel hij waard zal zijn over X aantal jaar.

Enige must have voor mij was automaat, PDK had de voorkeur maar als het budget het niet toe had gelaten had ik een Tip gekocht, de rest is allemaal nice-to-haves.
2e must was cruise control maar die kon ook later ingebouwd worden.

Had dus ook een knalgroene kunnen zijn wat mij betreft :D

Snap echt wel dat er mensen zijn die op zoek zijn naar de perfecte auto voor hun, inclusief de toeters en bellen die zij willen, maar ik ga er dan van uit dat die mensen ook gewoon de kleur kiezen die zij willen, en niet de kleur die een ander wellicht over 3 jaar nog wil.


06 apr 2021 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Targa Floriaan schreef:
boeiend, al die cijferkes :scratch:


Nog een paar dan: :mrgreen:
NL Afgifte cabrio 2020-2021 718 boxster , 911 cabrio , Spyder:
ZW 30 28 6
GR 22 38 32
WT 26 4 15
BL 9 12 21
BR 0 0 0
RD 4 4 6
GN 4 13 12
GL 0 1 6
OR 4 0 3
100 100 100

Blauw en groen sterk in opkomst (relatief dan).., bruin niet echt in opkomst :mrgreen:


06 apr 2021 19:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carras70, MarcP


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.