Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:51



Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
(overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT - 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Wurzburg is al Bayern , even voor de goede orde, dat je het weet :-)


16 apr 2021 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Binko schreef:
Dan is ie verkocht, want er stond wel degelijk een auto bij een van de Porsche centers in die kleur. Is ook niet raar, het gaat echt heel erg hard momenteel met Boxsters, en helemaal met 981's.


Inderdaad... en de toekomst is nl cabrio en electrisch .., lekker heerlijk luisteren naar de banden slijtage dan ... :-)


16 apr 2021 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Autoke schreef:
Wurzburg is al Bayern , even voor de goede orde, dat je het weet :-)


Wat wil je daarmee zeggen?


16 apr 2021 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Strengste regelreving in Duitsland in de regel tav corona condities en afdwingen ervan.. Baden-Wuerttemberg heeft al 4 weken lockdown maandag as. meen ik, Bayern zal dan meestal (dus spoedig) volgen.. Geen idee of ze auto met aanhanger als (noodzakelijke) doorreis willen zien..


16 apr 2021 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Deze is (nog net) in Nederland...!

Afbeelding

https://www.autoaz.nl/porsche-boxster-2-7-266pk---navigatie-26856291


17 apr 2021 8:22
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Transporteurs mogen Duitsland in - ik meen zelfs zonder neg. test certificaat - max. 72 uur ....

Maar .... de regeltjes veranderen bijna wekelijks :idea:


17 apr 2021 9:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Binko schreef:


Een 2.7 is geen optie voor mij, zal ongetwijfeld ook fijn zijn, maar ben te veel aan snelle auto's gewend en zou met zekerheid spijt krijgen als ik niet de S zou nemen


18 apr 2021 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Is wel een handbak, geeft perfect beleving als je geen PDK moet hebben (zijn er weinig van).. Zou er toch eens mee rijden.. Het kan zeker sneller allemaal, maar als je op openbare weg gaat rijden, en rijbewijs wil houden, zie ik het probleem niet.. Circuit rijden, Duitsland top 280 kmh, zal best.. Ik kan vaak motorrijders prima volgen ermee (puur voor het idee).. Wat is leuker, 3 s vol gas tot aan de volgende bocht, of 2 s , dan gas los :-) Persoonlijk, maar als je woont met veel 60 km zones moet je de vraag wel gaan stellen (6000 rpm is bij S dan zo'n 130 kmh.., non S 120 kmh) . Toeren maken moet je toch, daar heb je een boxer motor voor..


19 apr 2021 8:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Citaat:
ben te veel aan snelle auto's gewend en zou met zekerheid spijt krijgen als ik niet de S zou nemen


Al een 718S serieus overwogen? Die zijn makkelijker te vinden, ook op omstreeks het prijsniveau van een 981S, vrijwel altijd met minder kilometers. Standaard al belachelijk snel, maar bij elke chipper op de hoek naar 400 pk op te schroeven.


19 apr 2021 16:54
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Binko schreef:
Citaat:
ben te veel aan snelle auto's gewend en zou met zekerheid spijt krijgen als ik niet de S zou nemen


Al een 718S serieus overwogen? Die zijn makkelijker te vinden, ook op omstreeks het prijsniveau van een 981S, vrijwel altijd met minder kilometers. Standaard al belachelijk snel, maar bij elke chipper op de hoek naar 400 pk op te schroeven.



Vwb de snelheid: top hoever boven 250 vind ik niet boeiend, want rijd ik nooit, maar acceleratie wel en de ca 5,7/5,8 sec 0-100 van de 2.7 is mij net even te traag, ben meer gewend. Net ietsje onder 5 sec is precies lekker, is in de praktijk ook goed bruikbaar en de 3.4 S PDK met sportchrono voldoet daar perfect aan.
Nog sneller richting 4 sec hoeft ook weer niet, want is dan zo afhankelijk van tractie dat dat toch alleen maar onder de meest perfecte omstandigheden kan.

Een 718 4 cil turbo trekt mij veel minder dan een lekkere 6 cil.
Zonder iemand op de tenen te willen trappen denk ik dat de 981 met zijn 6cil de auto to have is, die heeft gewoon wat t.o.v. de 4 cil Turbo, denk dat de 981 door zijn 6 cil ook de bij liefhebbers gewildere versie is/ zal worden.
Valt mij nl. ook op dat er relatief heel veel 718 te koop staan, mogelijk allemaal spul wat nu na 3-5 jaar geloosd gaat worden door de 1e eigenaren omdat die weer voor nieuw gaan, maar het valt me wel op.

Maar dit is allemaal niet meer relevant, want tenzij er iets mis gaat/ bij ophalen niet klopt, dan heb ik de boven al beschreven Mahogany 2014 981-S gekocht.


19 apr 2021 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Ik heb 4jaar een 981S gehad en een week in een 718 gereden, maar het geluid van de 981 S heeft toch duidelijk mijn voorkeur. 4,8seconden naar 100 is ook leuk en nooit de topsnelheid gereden. Fantastische wegligging en stuurt lekker strak. Succes met je zoektocht.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


19 apr 2021 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Gezien de afstand zou ik met een “gezinslid” gaan en met twee auto’s terugrijden met een export kenteken op de P. Paar weken geleden ook gedaan naar Hamburg. Mrt zijn 2-en negatieve test op zak en niet stoppen onderweg behalve voor benzine en sanitair. Ben je in een dagje terug. Lang leve het avontuur!


19 apr 2021 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Voor de grap maar eens contouren geplot van de 981 vs 718 vs 911 cabrio.. Behalve de 6 cylinder is de 981 ook afwijkend ivm vormgeving, en in mijn ogen duidelijk afwijkend van al de andere boxsters ..., lijkt wat contouren betreft meer op de contouren van de 911 (in mijn ogen mooier zelfs.., niet dat het een optie zou kunnen zijn voor mij)
Afbeelding


21 apr 2021 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Zo, afgelopen Di/Woe de Boxster wezen ophalen met bestelbusje met autotrailer.

Volgens Bundesministerium Corona info site mag je mits geschäftlich bezig, tot 72 uur in DE bewegen en verblijven zonder registratie verplichting of test.
Via bevriende garagist ophaal verklaring geregeld dat ik de auto voor hem ophaalde, dus was ik "geschäftlich" onderweg :wink: .
Voor de zekerheid alle Bundesministerium site info geprint meegenomen om eventueel aanhoudende Polizist onder de neus te houden en ook een sneltest mee om goede wil te tonen.

Geen enkel probleem gehad, met bus en trailer zie je er zakelijk genoeg uit denk ik, politie reed gewoon voorbij.

Maar dan de afhandeling bij de P dealer... :bang:

Auto was vrijwel volledig zoals verwacht, interieur is echt nieuwstaat, rest ook top, slechts enkele kleine details (ik ben een zeikerd wat dat betreft) , maar de arrogante houding daar..
Bij enkele kleine puntjes waar ik opmerking over had (o.a. zijn de (geëloxeerde?) uitlaat mondstukken best onverwacht geoxideerd) werd in plaats van dat er even iemand bijgehaald werd om te proberen op te poetsen, simpelweg gezegd dat als ik over dat soort details viel, ik dan maar een nieuwe moest kopen, dit werd in de loop van het gesprek meermalen genoemd.. duidelijk kwam over dat gebruikt eigenlijk ongewenste voorraad was, je moet gewoon nieuw kopen, dat doen nl "ons soort" mensen...

Als ik niet 590 Km gereden had, dan had ik alleen daarvoor de auto laten staan... wat een arrogante eikels.

Ook betaling ging hopeloos.. Ik had tevoren bankpassen van mijn beide bankrelaties gevalideerd, beide om 50K per pas te kunnen pinnen, ook had ik bij ING pas de app opgetrokken tot de max 50K, dus verwachtte geen enkel probleem... verkeerd gedacht..
Het bleek dat allereerst het pinapparaat bij de dealer gemaximeerd was tot 10K per pas per dag, handig dat mij dit niet verteld was, maar daarnaast weigerde hun pinapparaat mijn beide passen gewoon volledig.. kon helemaal niets pinnen.
Zelfs test van 1K ging niet, apparaat kon blijkbaar geen buitenlandse passen accepteren, was hetzij defect, hetzij zo geprogrammeerd en er was geen andere pin mogelijkheid aanwezig, was mijn probleem, er werd geen enkel alternatief aangedragen.
Ongelofelijk wat een onprofessionele tent, deze grote Porsche dealer.

Ook bleek toen ik betaling met de ING app probeerde, deze ook niet kon, want in tegenstelling tot betaling binnen NL waar binnen seconden is overgeschreven, kreeg ik in overschrijf scherm dat in buitenland de overschrijving tot een dag!! kon duren., dus ook geen optie.
Gelukkig had ik ook laptop en bank identifier van de andere bank bij mij en kon daarmee via internet alsnog overboeken, maar dan komt een dergelijke betaling bij de fraudedesk terecht, wordt vastgehouden ter controle wegens grote overschrijving vanuit onbekend IP adres (wat op zich een goede zaak is). Via telnr welke in van mijn bankrelatie kreeg zelf de bank gebeld, doorverbonden met de fraudedesk en daar uiteindelijk na kwartier kunnen doordrukken.

Je denkt dus alles geregeld te hebben, maar door zeer onprofessionele betalingsmogelijkheden (NIET dus) bij deze Porsche dealer en internationale bankregels, was het nog een enorme stress om geregeld te krijgen en lukte dat dus alleen omdat ik alle mogelijkheden ter beschikking/ mee had.
Dit hele betalingsgezeur heeft mij bijna 2 uur en een boel stress gekost, want zonder betaling had ik zonder auto weer terug gekund, was 2 dagen + kosten verspild geweest.

Ik heb al meerdere auto's uit divers buitenland gehaald, dit is nu de 4e uit Duitsland, maar zoveel ellende heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat bij een grote premium dealer, ongelofelijk.

Maar goed, de terugreis met alle soorten weer: storm, natte sneeuw, hagel, regen, warm met zon en helaas doordat ik zo lang was opgehouden, daardoor tijdens de spits in Ruhrgebied files terecht kwam, verder probleemloos verlopen, met de trailer toch maar 7 uur gedaan over de 590Km naar huis en staat de Boxster nu hier.

Ben nu aan het ontdekken hoe alles precies werkt, o.a. ontdekt dat in de spaken van het sportstuur led displays zitten voor Sportchrono en Launchcontrol, dat wist ik helemaal niet.

Die 18-voudig verstelbare adaptieve SportPlus stoelen zitten trouwens fantastisch.
Ik snap alleen de benaming adaptief niet, dat houdt voor mij in dat de stoelen bijv zelf in bochten zijpanden opblazen (MB heeft dat en noemt dat ook adaptief) maar dat doen deze dus niet.

Nu de import en RDW keuring in gang zetten..


Laatst bijgewerkt door Kweenie op 09 mei 2021 9:36, in totaal 3 keer bewerkt.



09 mei 2021 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


09 mei 2021 9:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Zo wil ik ook wel Moederdag vieren... Hele mooie auto, Kweenie, en over die unieke kleur is genoeg gezegd. Deze gaat zeker opvallen tijdens meetings!


09 mei 2021 10:15
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Wat een schitterende Boxster !
Maar wat een verhaal zeg, je had je zinnen wel op deze auto gezet.
Nu nog de import en de RDW, dat gaat vast goed komen.

Persoonlijk had deze dealer mijn geld niet gekregen, dat verdienen ze gewoon niet (letterlijk en figuurlijk).
Werkelijk schandelijk hoe ze je hebben behandeld, dat had ik echt niet gepikt.

Had je voor de reis en de teleustellende ervaring nog contact met ze gehad?
Ben wel benieuwd hoe dat was verlopen.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


09 mei 2021 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
Heel herkenbaar, ik moest de mijne zelfs contant afrekenen. Rare Duitsers, maakte daar nog een grap over maar ja, Duitsers houden niet van grapjes :D . Ding stond ook nog in Berlijn, pokke eind rijden. In een dag op en neer, 1340 kilometer. Maar hele mooie en zeer complete Boxster René. Hadden we al aardig over heen en weer gecommuniceerd. Heel veel plezier met de Boxster. Nu moet ik zelf ook nog eens uit vinden hoe je hier de foto’s plaatst, kan ik dat ook eens doen.
_________________________________________
Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7


10 mei 2021 17:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: (overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT -
Gefeliciteerd met de mooie Boxster.

Als je in de topic over import uit Duitsland had gelezen van mijn ervaringen dan had je kunnen weten dat pinnen en/of overschrijven niet werkt tenzij dat je een “zakelijke” rekening hebt, dan zou het moeten kunnen op dezelfde dag (een overschrijving).
Bij mij was de deal al gedaan, dus ik heb het bedrag vooraf (In 2 termijnen) betaald.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


10 mei 2021 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: (overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT -
Gefeliciteerd.

Overschrijven per app werkt prima 3 werkdagen vooraf (2 kan ook nog) als je zeker wil zijn dat het er staat.. Toen nog bank gebeld voor check ter bevestiging. Dat heb je een dag een risico. In NL zou ik het ook zo doen bij gerenomeerde dealer (wel met getekend contract uiteraard).. Ik stond om 11.00 bij RDw, geen tijd om lang te pinnen :-)


10 mei 2021 19:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Overweeg aanschaf Boxster 981 S, hoe ligt deze kleurcomb
richard356 schreef:
Ding stond ook nog in Berlijn, pokke eind rijden. In een dag op en neer, 1340 kilometer.

Heb er ook ooit eentje in Berlijn opgehaald. Met de trein heen, exportplaten regelen en terug rijden. Weg om uur of 7, thuis om uur of 10. Was idd een lange dag.

On topic: veel plezier van deze mooie aanwinst!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 mei 2021 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: (overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT -
Punt is dat ik een auto never nooit ga betalen voordat ik die in het echt gezien heb, te vaak mooie verhalen meegemaakt die niet bleken te kloppen bij bezichtigen.

Ik heb dat in mijn hele automobiele carrière slechts 1 x ooit gedaan bij een zeldzame liefhebbers auto in de USA welke ik van een liefhebber en merk clublid daar kocht na langdurig email verkeer, recherche van zijn historie bij die club en na vele 10-tallen foto's en documenten te hebben gezien, die heb ik toen durven gokken en dat bleek helemaal te kloppen.
Aankoop, betaling, wegtransport in de US en container shipping overseas heb ik toen toen allemaal via internet geregeld.
Die auto heb ik nog steeds, inmiddels zo'n 14 jaar, maar die gaat nu wegens de Boxster aankoop vermoedelijk het veld ruimen.

Met de huidige Corona omstandigheden was 2x (eerst gaan kijken en 2e maal ophalen) gewoon geen optie, bovendien ook te ver om dat te doen, vandaar dat ik betaling dacht ter plaatse mogelijk te hebben gemaakt.

Goed dat ik dus rekeningen bij 2 verschillende banken ter beschikking heb, is al vaker een voordeel gebleken bij storingen en wegens verschillende voorwaarden, waardoor als de ene niet werkt, de andere dan wel.

Dat bleek ook nu weer met de nodige kunstgrepen en stress ook de oplossing te bieden.

Met mijn ING (die juist meestal de meest handige betalingsbank is) was dit vrijwel zeker niet gelukt, raar dat daar niet is aangegeven dat de app die normaal tot 50K direct werkt, in het buitenland een dag kan duren en daardoor onwerkbaar bleek.


10 mei 2021 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
P-991.1-2CS-Cab
Rhoon
Bericht Re: (overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT -
Wat een geweldige kleur combinatie!


11 mei 2021 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: (overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT -
Toch mooi dat het allemaal gelukt is, heb je dan slim geregeld zo uiteindelijk in deze periode - condities.. . Ik moest echt wel aanbetalen bij de dealer (5k) , daardoor ís de mijne niet eens op het porsche net geweest met foto's. Ik had hem wel vooraf gezien uiteraard, alleen er niet mee kunnen rijden. Toch wel een dingetje, maar heeft uiteindelijk goed uitgepakt door huiswerk te doen. Veel plezier met de PDK S.. Het aanbod slinkt heel sterk, ik volg het nog steeds een beetje.. aanbod is nu echt veel minder dan in dec-febr, ook wel logisch maar er is ook een "corona" effect geloof ik... De boxster is echt zo relax rijden zul je ervaren, en toch ook een "sportwagen" , en tunnels zijn favoriet wow-effect.. ... Blits bezit met pit!


11 mei 2021 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: (overwoog) Boxster 981 S - aparte kleurcombi - GEKOCHT -
Veel rijplezier met de 981S en geniet van het geluid (mis die sound nog dagelijks). Mooie kleurencombi :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 mei 2021 21:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: clemens


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.