Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:49



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Boxster verkopen of langdurig stallen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Boxster verkopen of langdurig stallen?
Mijn ouders zijn al ruim 15 jaar in het bezit van hun Boxster S tip. Ze zitten nu op de wip van verkopen of houden. De reden dat ze hem willen verkopen is dat ze merken dat ze er minder mee doen dan voorheen (kan ook Corona gerelateerd zijn). En gezien hun leeftijd (begin 70) is het ergens ook wel logisch.
Echter het plan was altijd om de Boxster door te geven aan mijn 12 jarige dochter zodra ze in de gelegenheid is om te rijden.

Daar begint het nu een beetje te wringen. Ze komen graag hun woord na. Aan de andere kant staat de Boxster dan waarschijnlijk nog 5 tot 6 jaar stil (geschorst in de garage).

Wat is wijsheid?
Het betreft een Boxster S uit 2000 waar we de geschiedenis goed van kennen altijd bij rennsport in Breda in onderhoud geweest. Geen rare dingen mee gedaan en eigenlijk bone-stock. Zwart op zwart. Niet iets over 120.000 km’s.

Als ik een Boxster zou moeten kopen zou ik graag een dergelijk exemplaar kopen.

Helaas heb je in Nederland niet de mogelijkheid om hem af en toe te rijden. Anders zou ik daarvoor kiezen. Maar 5 jaar echt stilstaan vind ik toch wel spannend.

Dus verkopen en tzt een andere kopen of gewoon goed wegzetten?
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


04 apr 2021 15:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Is verzekeren op basis van taxatiewaarde - en om de 6 maanden een half jaar schorsen - een optie?

De 986S staat nu redelijk goed in de markt voor de verkopers. Beter zal het MI niet worden ....
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


04 apr 2021 16:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Ik zou hem gewoon wegzetten als dat een optie is.
Mijn Camaro heeft ook 6 jaar stil gestaan omdat de regering plotseling besloot dat het geen oldtimer meer was en ik het volle pond moest gaan betalen omdat er gas in zit, hij is nu weer oldtimer en staat momenteel bij een garage om hem weer rijklaar te maken (op een oplegger gezet voor de reis naar de garage).

Olie vervangen, bougies en bougie kabels en wat slangetjes hier en daar, spruitstuk (was al kapot voordat hij de garage in ging 6 jaar geleden maar nu meteen maar fixen) en helaas doet de carburateur het niet meer lekker op benzine (gas prima).

Is inmiddels alweer APK gekeurd en wachten nu alleen nog op spruitstuk en carburateur, eindprijs zal tussen de 1500 en 2000 euro liggen denk ik, inclusief de uren die de garage eraan heeft gewerkt aangezien ik totaal geen verstand heb van de techniek en alleen het rijden doe :D

Voor dat geld koop je geen Camaro, en ik gok dat je voor dat geld over 6 jaar ook geen Boxster koopt.


04 apr 2021 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Ik snap de romantiek en ik haat het om advocaat van de duivel te spelen, maar je vraagt het. Ik denk dat als je dochter haar rijbewijs heeft en het budget van die Boxster 6 jaar geleden dan mag uitgeven aan zelf uit te kiezen auto, dat ze daar uiteindelijk gelukkiger mee is. Als je de kosten van opslag en weer rijklaar maken meerekent, kan ik me niet voorstellen dat je tegen die tijd voor dat budget geen geweldige Porsche kunt kopen. En het klopt dat de prijzen van de 986S met een goede historie nu juist behoorlijke stevig zijn. Met de snelheid waarmee de elektrificatie wordt geforceerd, durf ik niet te voorspellen hoe populair die 986S dan nog is.


04 apr 2021 16:42
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Oplossing: auto schorsen en wanneer je ermee wilt rijden hef je de schorsing op ,ben je klaar met rijden en van plan minstens een maand niet te rijden schors je hem weer a 24.10 euro,en zo kan je doorgaan tot in lengte van dagen .
Of je verkoopt hem weer,over 6 jaar is dezelfde boxster zeer waarschijnlijk minder waard dan nu.
En bijzonder zeldzaam is een boxster nou ook niet.


04 apr 2021 16:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Hmmm de schorsen optie had ik zelf nog niet echt bedacht, maar dat is natuurlijk een prima alternatief.

Gewoon alleen echt de zomermaanden rijden zodat hij toch nog redelijk soepel blijft. En dan wat langere tijd in de winter stallen. :cheers:

Thanks! Dat gaan we doen.

Olaf schreef:
Is verzekeren op basis van taxatiewaarde - en om de 6 maanden een half jaar schorsen - een optie?

De 986S staat nu redelijk goed in de markt voor de verkopers. Beter zal het MI niet worden ....

Het is een tiptronic, dat zal de waarde vast beinvloeden.

Binko schreef:
Ik snap de romantiek en ik haat het om advocaat van de duivel te spelen, maar je vraagt het. Ik denk dat als je dochter haar rijbewijs heeft en het budget van die Boxster 6 jaar geleden dan mag uitgeven aan zelf uit te kiezen auto, dat ze daar uiteindelijk gelukkiger mee is. Als je de kosten van opslag en weer rijklaar maken meerekent, kan ik me niet voorstellen dat je tegen die tijd voor dat budget geen geweldige Porsche kunt kopen. En het klopt dat de prijzen van de 986S met een goede historie nu juist behoorlijke stevig zijn. Met de snelheid waarmee de elektrificatie wordt geforceerd, durf ik niet te voorspellen hoe populair die 986S dan nog is.

Goed punt, maar een polo er bij kopen kan altijd nog. :wink:

erwin964c4 schreef:
En bijzonder zeldzaam is een boxster nou ook niet.
Klopt, maar deze kennen we zo goed, en was onze eerste Porsche in de familie. Dus ergens soort van speciaal voor ons.
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


04 apr 2021 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Binko schreef:
Ik denk dat als je dochter haar rijbewijs heeft en het budget van die Boxster 6 jaar geleden dan mag uitgeven aan zelf uit te kiezen auto, dat ze daar uiteindelijk gelukkiger mee is.
Als je de dochter niet kent is dat een gevaarlijke aanname. Mijn dochter zou me vermoorden... :mrgreen:
erwin964c4 schreef:
Oplossing: auto schorsen en wanneer je ermee wilt rijden hef je de schorsing op ,ben je klaar met rijden en van plan minstens een maand niet te rijden schors je hem weer a 24.10 euro,en zo kan je doorgaan tot in lengte van dagen .
Zo is het. Rijden met dat kreng. Af en toe even uit de schorsing halen, (klein)dochter mee en karren met die hap! :drive:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


05 apr 2021 9:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Een persoonlijke overweging waar het dus moeilijk is eenduidig advies te geven. Tijdens mijn 4-jarig verblijf in het buitenland waren mijn youngtimers geschorst. Een bevriende garagist reed er twee keer per jaar mee en hield ze in de gaten, deed wat kleingheidjes (remvloeistof bijv). Na vier jaar probleemloos weer in de vaart. Het kan dus wel, zes jaar vast ook, met af en toe een beetje beweging en TLC (plus een goede stalling).

Of het de moeite waard is, is aan jou.


05 apr 2021 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Enguess schreef:
Het kan dus wel, zes jaar vast ook, met af en toe een beetje beweging en TLC (plus een goede stalling).


Dat "beweging" is i.d.d. wel essentieel en ben ik het mee eens.

Ik heb een jaar of 6 a 7 mijn Saab 9000 Aero droog gestald; onze zoon wil er graag in rijden wanneer hij zijn rijbewijs heeft. Af en toe liet ik de motor lopen (maar niet rijden). Een paar maand geleden is deze uit de stalling gehaald en weer APK-klaar gemaakt. Daarbij moest heel veel aangepakt worden: remmen vast (voorkom je door er inderdaad mee te rijden), alle slangen uitgedroogd, radiateur leuk, aircopomp defect, brandstofleiding lek (niet meer verkrijgbaar dus nu "custom made"), nieuwe schokbrekers (want lek), elektronicastoringen (komt bij de 9000 normaal bijna niet voor maar corrosie gaat helaas door.....aantal reeds opgelost) enz enz. Voor dat geld had ik gemakkelijk een 2e hands Aero in goede staat kunnen kopen. Maarja, emotie he... :wink:

Merk op dat is er ook veroudering is die los van beweging doorgaat.

Achteraf denk ik dat ik met de kennis van nu de 9000 7 jaar geleden de deur uit gedaan zou hebben en nu er 1 voor teruggekocht zou hebben.

Topicstarter, succes met de overweging.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


05 apr 2021 11:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Ik heb mijn Boxster S mod. 2002 8 jaar lang droog gestald.
90.000 km (eerste eigenaar) met alle opties die ik graag wou.
De auto is nu net terug van de dealer om hem terug de baan op te brengen.
Kosten waren: banden, batterij, radiators l + r, aircocondensors l + r, pre cat lambda sondes en natuurlijk groot onderhoud incl. vervangen van alle vloeistoffen
In feite komt het erop neer dat je voor de prijs van een 10 jaar oude tweedehandse Dacia duster met een Boxster S kan rijden.


15 apr 2021 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
dus je was 6,5 K kwijt?

Veel succes/plezier met genieten :!:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


15 apr 2021 16:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
6.35 k om exact te zijn ;-)
_________________________________________
Smart people remain silent when they have nothing to say


17 apr 2021 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Het punt is dat verkopen onomkeerbaar is en er geheid een keer spijt gaat komen. Dan ontdek je dat je exact die auto niet meer kunt traceren laat staan terugkopen en dat je voor een andere in originele en nette staat opeens veel meer moet betalen dan de "eigen" auto opgeleverd heeft. Wat dat betreft zou ik dus aanraden om hem in de familie te houden. Of het de kosten van stalling en onderhoud waard is zal je zelf moeten bepalen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


21 apr 2021 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Boxster verkopen of langdurig stallen?
Kan aan mij liggen maar ik zie het probleem niet:
Je ouders willen de Boxster aan je dochter overdoen maar dat kan de eerste 6 jaar nog niet. Waarom houden ze m dan niet en rij jij er zo nu en dan niet even in (met dochter naast je) ?


25 apr 2021 22:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.