Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 jun 2024 14:10



Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Balen, balen, balen.........ist leider verkauft! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Balen, balen, balen.........ist leider verkauft!
Het zat er de afgelopen dagen al aan te komen en vandaag werd het werkelijkheid.

Twee weken geleden had ik mijn zinnen gezet op een (in mijn ogen) zeer nette 993.


Enwel een laatste der Mohikanen..... deze dus:



Afbeelding

Een exemplaar dat als één van de laatste 993 modellen is gefabriceerd; in maart 1998.

Zoals gezegd kwam deze auto een week of twee geleden op de Porsche.de site en werd aangeboden door Porsche Zentrum Stuttgart (tegen de fabriek aan...). Auto is immer in bezit geweest van een medewerker van Porsche AG en parkeerde hem liever in zijn garage dan dat hij erin reed. Slechts 45.000 km had hij gelopen.

Toen ik de exacte optielijst door Pon liet uitdraaien verstomde de medewerker van verbazing.... naast de vele 'gebruikelijk' opties bij de Turbo had hij ontelbaar veel X opties (Exlcusive) welke overigens NIET op de gebruikelijke uitdraai komen welke voor de douane wordt getoond. Kortom: géén BPM over verschuldigd.

Eén van de vele opties was dat de auto af fabriek een Leistungssteigerung had naar 450 pk ipv de standaard 408 pk. Kwijl, kwijl...

Afbeelding



Afbeelding


TWEE
dagen nadat hij was verschenen heb ik toch maar contact opgenomen in een poging de auto een paar dagen te "reserveren" om de rit naar Stuttgart te kunnen organiseren (een kleine 550 km). Helaas, degene die de auto (in opdracht van de klant) mócht verkopen ging nét een weekje op vakantie (Herr O.).

De dagen hierna bijna dagelijks contact met de overige collega's welke mij wisten te verzekeren dat NICHTS MIT DAS FAHRZEUG PASSIEREN KANN zolang die verkoper op vakantie is. Tschja...

Je raad het al. Twéé dagen voordat hij zognaamd terug zou komen belde ik uiteraard wederom naar Stuttgart waarbij ik te horen kreeg dat Herr O. reeds retour was en de auto al had gereserveerd voor EINER KUNDE. HOLY SMOKE !!!!!

Nou ja, diepe teleurstelling natuurlijk maar stille hoop dat de verkoop niet door zou gaan. Herr O. zou nl. een WEEK lang wachten zodat de klant zijn FINANZIERUNG in orde zou krijgen. Pogingen mijnerzijds om de binnenbocht te nemen brachten hem niet van de wijs zodat ik tot op de dag van vandaag moest wachten op het verlossende woord.

En ja hoor; de klant had zijn zaakjes op orde zodat PZ Stuttgart de auto heeft verkocht............. potverdepotver :x :cry: :x

Moraal van dit (te lange) verhaal: wanneer je ECHT denkt je ULTIMATE CAR te zien: SLA DIRECT TOE !!

En houdt er dus rekening mee dat je gewoon één van de vele Buitenlanders bent die mogelijk louter uit nieuwsgierigheid ff belt.


29 aug 2005 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
pfff... wat een verhaal joh
jammer, was een mooie geweest; komt vast nog wel een buitenkansje voorbij
houd de moed erin
_________________________________________
Got coffee?


29 aug 2005 21:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Wat een verhaal.
Helaas heb ik dit ook al een paar keer meegemaakt zodat ik nu weet dat als ik iets wil en contact heb gehad met de verkoper dezelfde dag of nacht daar ben.
Als er nog eens zoiets voordoet ,laat het dan maar weten als je niet alleen wilt rijden. :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 aug 2005 21:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
:shock:

hij is /was gruwelijk

jammer , ER daar mag je mee voor de dag komen
_________________________________________
duitse laagvlieger


29 aug 2005 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Balen voor je als het zo aan je neus voorbij gaat.

Ik weet niet of het wat is maar ik zie dat er bij Hoogenboom R'dam ook een zwarte 993 turbo S van 4/1998 met 35000 km voor euro 115000 staat.

Porsche Lubeck heeft een grijze 993 turbo van 1998 voor de helft.

Ik heb hier nog een Italiaanse zoekfunctie, daarmee kan je over heel Europa zoeken bij de Porsche dealers. Wel even je Italiaans ophalen, maar dan zie je ook in een keer alles...


29 aug 2005 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
911-lover schreef:
Wat een verhaal.
Als er nog eens zoiets voordoet ,laat het dan maar weten als je niet alleen wilt rijden. :wink:


Oké, oké, dan scheuren we samen op een dealer af en zetten de verkoper direct klem...... :lol:


29 aug 2005 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Jammer voor je, echt een plaatje.op de kleur van het interieur na,maar 450pk maken een hoop goed
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


29 aug 2005 21:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ER schreef:
911-lover schreef:
Wat een verhaal.
Als er nog eens zoiets voordoet ,laat het dan maar weten als je niet alleen wilt rijden. :wink:


Oké, oké, dan scheuren we samen op een dealer af en zetten de verkoper direct klem...... :lol:


Met eentje op en met twee terug.
Doe ik steeds.
Niet laten staan , want dan kan hij nog weg zijn (helaas zelf meegemaakt)
En wat zijn nu 550km :roll: :wink: Dat rij ik al af als ik me effe verveel en mezelf en de P eens wil uitlaten :cheesy:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 aug 2005 21:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Marcos schreef:
Balen voor je als het zo aan je neus voorbij gaat.

Ik weet niet of het wat is maar ik zie dat er bij Hoogenboom R'dam ook een zwarte 993 turbo S van 4/1998 met 35000 km voor euro 115000 staat.

is dat die ex Bram M. :?:
_________________________________________
Got coffee?


29 aug 2005 21:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Marcos schreef:
Balen voor je als het zo aan je neus voorbij gaat.

Ik weet niet of het wat is maar ik zie dat er bij Hoogenboom R'dam ook een zwarte 993 turbo S van 4/1998 met 35000 km voor euro 115000 staat.

Porsche Lubeck heeft een grijze 993 turbo van 1998 voor de helft.

Ik heb hier nog een Italiaanse zoekfunctie, daarmee kan je over heel Europa zoeken bij de Porsche dealers. Wel even je Italiaans ophalen, maar dan zie je ook in een keer alles...


Klopt Marcos!

Er staat inderdaad een 993 Turbo in Rotterdam. Maar dat is een Turbo S die er overigens naar mijn mening NIET UITZIET!

De velgen vind ik in zwart niet mooi, de Audi spiegels zijn oerlelijk op zo'n auto etc. etc.

Maar de reden waarom dit gebakje zo AFSCHUWELIJK hoog is geprijst, is omdat hij van Moskowitz is geweest. Keep dreaming voor deze prijs guys.....

Verder is de zilvere 993 in Lübeck wel mooi maar heeft 120.000 km gelopen; da's veel te veel naar mijn smaak. Je bent kieskeurig of niet. Ze wilen er denk ik wel vanaf want ze mailen me om de paar dagen of ik niet ff wil komen kijken....


Afbeelding

Inmiddels weet ik wat bijvoorbeeld een blokrevisie van de 993 biturbo kost: de prijs van een 2e hand Boxster!!!!

Dus graag eentje die nog wat kilometers te gaan heeft....


29 aug 2005 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
AfbeeldingAfbeelding


29 aug 2005 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
25k voor een revisie :shock: :shock: :shock:

dat kan toch niet :?
_________________________________________
duitse laagvlieger


29 aug 2005 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
robbie965 schreef:
25k voor een revisie :shock: :shock: :shock:

dat kan toch niet :?

nieuwe motor zal wel het dubbele kosten ofzo
nw 3.2 motor destijds 55k mark, kan dus best
_________________________________________
Got coffee?


29 aug 2005 21:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
robbie965 schreef:
25k voor een revisie :shock: :shock: :shock:

dat kan toch niet :?


Wel bij de Porsche dealer Rob!

Bel morgen eens ff voor de grap naar PC Eindhoven; daar kunnen ze het haarfijn uitleggen. Ik stond er ook van versteld....

Complete revisie van een 996 blok kost je maximaal de helft!!! Even ter vergelijking.......

PS de nieuwprijs was destijds overigens fl. 379.000,-

EXCLUSIEF alle opties......


29 aug 2005 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
André 3.0 schreef:
Jammer voor je, echt een plaatje. op de kleur van het interieur na, maar 450pk maken een hoop goed


De kleur van het interieur was gewoon zwart André. Laat je niet in de luren leggen door de Grünkeil in de voorruit.


29 aug 2005 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Helaas jongens, een goeie verkoper laat zich niet klem zetten.......... :wink:, idd wel een erg unieke turbo.
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


Laatst bijgewerkt door plh op 29 aug 2005 22:34, in totaal 1 keer bewerkt.



29 aug 2005 22:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Kan me je teleurstelling goed voorstellen, wat een plaatje van een auto. Volgende keer beter :!:


29 aug 2005 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Wat was de prijs?


29 aug 2005 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
RS-R schreef:
Wat was de prijs?


Ongeveer TWEE 996 occasions.... :lol: en bijna net zo duur als een MKI 996 Turbo in Duitsland.


29 aug 2005 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
@er

Misschien weet je het al maar volgens mij staat er ook al een tijdje een zwarte 993 turbo bij Snellers te koop.

groet,
Erwin :salut:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


29 aug 2005 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Erwin,

Mooi balen, maar ik weet zeker dat er wel weer iets moois op je pad komt mits je geduld hebt :)

Succes met je verdere zoektocht!

Paskal


29 aug 2005 23:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht Re: Balen, balen, balen.........ist leider verkauft!
ER schreef:
Afbeelding

Een exemplaar dat als één van de laatste 993 modellen is gefabriceerd; in maart 1998.


Erg jammer Erwin ; we hadden elkaar bijna de hand kunnen geven , ik ken er nog eentje uit maart "98...(maar heeft wel 30 meer gelopen :wink: )

Succes met het vinden van jouw droomauto...ik heb het idee, dat het bij jou wél gaat lukken.. 8)


30 aug 2005 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Amethyst
Bericht 
inderdaad balen ER, maar aan een goede 993 Turbo is nog wel aan te komen, al had deze natuurlijk bijzondere opties. Carlo van Krey bood een half jaar geleden een zeldzaam mooie Biturbo aan uit 1996 met 60000 km op de klok in de mooie diepblauwe kleur. Deze auto was niet van nieuw te onderscheiden. Er is dus hoop.... :wink:
Maar bij deze: succes met zoeken
_________________________________________
Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"


30 aug 2005 1:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
2000 gtv schreef:
@er

Misschien weet je het al maar volgens mij staat er ook al een tijdje een zwarte 993 turbo bij Snellers te koop.

groet,
Erwin :salut:


Bedankt voor de tip!

Primair zoek ik toch bij een dealer maar ik zal deze auto zeker gaan bekijken (en diens historie + staat van onderhoud + geboden garantie).


30 aug 2005 7:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
TJ heeft er ook nog twee staan, waarvan eentje met 52.000 km.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


30 aug 2005 7:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.