Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 4:07



Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
De grote speurtocht... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De grote speurtocht...
Ervaring met de handbak op een 991.1 :salut:

7 versnellingen, strikt bekeken eentje teveel.
Groene jongens shit :bang:
Je kan niet per ongeluk in 7e terechtkomen terwijl je eigenlijk naar 5e wil, maar die 7e is totaal overbodig en misschien nét iets teveel eraan, maar ja "ze" moesten mee met de klimaatgekkies.
Schakelt goed en vlot.
Beats the hell out of a PDK anyday!! :mrgreen:
Verhouding PDK vs manual = 10 : 1
Je bent meestal snel uitgekeken als je manual aanvinkt.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 apr 2021 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De grote speurtocht...
Goed dat vrouwlief constructief meedenkt :bang:

Ik zou haar een keer meenemen als je gaat proefrijden met mooi weer in een cabrio want dan is ze gelijk verkocht. :mrgreen:

Ik had eerst een 997 coupé, als het dan mooi weer was en we gingen samen een ritje maken dan zei mijn wederhelft "Laten we maar de targa nemen want dat is veel leuker met dit mooie weer".

Enfin, de 997 de deur uitgedaan en een 991.1 4S cabrio gevonden in de specs die ongeveer gelijk zijn aan de auto die je zelf hierboven plaatst. geen moment spijt gehad! :mrgreen: :mrgreen:
De mijne heeft PDK, dat rijdt F A N T A S T I S C H. en als je zelf wilt schakelen dan kan dat (in mijn auto met de flippers omdat ik een "sportdesign" stuur heb). (De triple-crown auto heeft druktoetsen.)

Ga ook een keer kijken op carworldclassics. (ik heb geen aandelen) maar hij heeft vaak hele nette auto's staan.

Succes met de speurtocht!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


22 apr 2021 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De grote speurtocht...
outletvalve schreef:
als je zelf wilt schakelen dan kan dat


Nee dat kan niet. Je hebt nl. geen ontkoppelingspedaal, en schakelen doe je door te ontkoppelen :thumleft: :wink:
Je kan wel de illusie hebben dat je schakelt, dat dan weer wel.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 apr 2021 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De grote speurtocht...
outletvalve schreef:

Ga ook een keer kijken op carworldclassics. (ik heb geen aandelen) maar hij heeft vaak hele nette auto's staan.



Ik had deze ook al 'bekeken' online: https://www.carworldclassics.com/aanbod/porsche-911-991-38-carrera-s-coupe-pdk-pccb, staat bij de favorieten.

Goede specs. Normaal is rood echt wel mijn kleur op een 911, maar ik ben er nog niet uit op een 991. Hij verliest dan wat van zijn chique uitstraling of zo. Met een ander wielsetje smoelt het wel al heel anders, ben altijd fan van de Spyder wielen. Denk dat ik het in real life moet zien. PCCB is een leuke gimmick. Voor het af en toe op het circuit rijden ook lekker, wil hem ook toch wel 2-3 keer per jaar uitlaten op Zandvoort.

Flippers aan het stuur is een must bij PDK. Als je niet kan roeren moet je wel kunnen flipperen.

Overall een mooie auto met een nette prijs. Ik ga eens kijken of ik in het echt kan gaan kijken. :)
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


22 apr 2021 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De grote speurtocht...
Tuurlijk (@Tilt), formeel heb je gelijk. Maar ik raad iedereen aan eerst eens te gaan rijden (en flipperen) in een PDK. De bak is echt supergoed, daar schakel jezelf niet tegenop. (Ik durf te stellen dat je met een PDK altijd sneller rijdt :thumleft: )

Verder heeft PDK het voordeel dat je bij haarspeldbochten je gewoon twee handen aan het stuur kunt houden, ook wel prettig.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


22 apr 2021 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De grote speurtocht...
Bocaloco schreef:
outletvalve schreef:

Ga ook een keer kijken op carworldclassics. (ik heb geen aandelen) maar hij heeft vaak hele nette auto's staan.



Ik had deze ook al 'bekeken' online: https://www.carworldclassics.com/aanbod/porsche-911-991-38-carrera-s-coupe-pdk-pccb, staat bij de favorieten.

Goede specs. Normaal is rood echt wel mijn kleur op een 911, maar ik ben er nog niet uit op een 991. Hij verliest dan wat van zijn chique uitstraling of zo. Met een ander wielsetje smoelt het wel al heel anders, ben altijd fan van de Spyder wielen. Denk dat ik het in real life moet zien. PCCB is een leuke gimmick. Voor het af en toe op het circuit rijden ook lekker, wil hem ook toch wel 2-3 keer per jaar uitlaten op Zandvoort.

Flippers aan het stuur is een must bij PDK. Als je niet kan roeren moet je wel kunnen flipperen.

Overall een mooie auto met een nette prijs. Ik ga eens kijken of ik in het echt kan gaan kijken. :)

PCCB is wat je niet wilt op een circuit. Remweg is nagenoeg hetzelfde en 1x de grindbak en je schijven kun je weggooien (a 3k per stuk). Niet voor niets zetten alle circuitrijders stalen schijven op hun P die standaard PCCB heeft.


22 apr 2021 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De grote speurtocht...
Dat wist ik niet, dacht dat het echt een circuit optie was. De rode heeft sowieso alle goede rijders opties. Begin hem steeds mooier te vinden.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


22 apr 2021 12:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: De grote speurtocht...
[quote="Bocaloco"]Vrouwlief bemoeid zich er inmiddels ook mee :mrgreen: Die wilt 'echt niet in zo'n oud stinkhok rijden'. En een cabrio is voor patsers. Jaja, er wordt constructief meegedacht.

Dat is dus het voordeel van de lufties, dat is namelijk nog geen patserbak.
En stinken? Als ze geen olie of benzine sproeien over het blok dan ruik je niks, doen ze het wel dan is het vrij snel einde oefening en hopelijk had je dan een brandverzekering en kon je hard rennen :-)
In een coupe is het anders,maar ik heb het hier over een cabrio/targa.
Trouwens de windturbulentie is best heftig in een oudere targa, dus zou zeer zeker er een ritje mee doen.
Tot 100 a 110 valt het wel mee maar daarboven wil je er niet inzitten.
Het is wel zo dat bij een luftie alles zwaarder gaat dan bij een moderne,koppeling sturen remmen .
Maar dat is naar mijn idee de charme van een wat oudere wagen.
Ik heb eens een proefrit gemaakt in een 997 cabrio en eerlijk waar die auto is in alles beter dan een luftie,maar beleving nul nada niets.
De nieuwere zal ongetwijfeld nog beter zijn,maar voor een hobby/ weekend auto zijn ze mijn inziens overated .
Maar ik ben dan ook een boomer.
Als ik echt snel wil rijden pak ik wel mijn cbr 1000rr :-)


22 apr 2021 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De grote speurtocht...
Ik ben eruit wat het gaat worden.


Toerbaar? Mwahhh. Modern? Ja. Snel? Zeer zeker. Patserbak? Misschien. Ik vind dan niet. Eerder een beetje masochistisch... Slim? Nee. Maar de leuke dingen in het leven zijn vaak niet het meest verstandigst.


Het is mijn échte droomauto, al jaren. Dankzij het liquideren van een aantal bitcoins en aanverwanten kan hij er komen, een 991.1 GT3 RS :) Lava Orange, met nose lift en mét airco en PCCM. Ik ga een nieuw topic openen voor de jacht, nu ik de prooi bepaald heb.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


16 mei 2021 19:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.