Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:00



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Dilemma 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Dilemma
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een boxster 981 passend binnen mijn budget met de juiste opties. Ik heb nu een auto in Duitsland gevonden bij een garage die voor een grootste gedeelte aansluit bij wat ik zoek, maar...

De auto heeft een schroefset van KW en staat nu behoorlijk laag. Velgen vind ik ook lelijk, waardoor de algehele indruk er niet beter op word. Maar wanneer ik hier nu een andere set velgen op zet en de auto weer naar een normale rijhoogte zet, dan word het al een stuk beter. Auto heeft ook een akrapovic sport uitlaat, ook leuk, maar wel allemaal achteraf aangebracht, en ik weet niet zo goed of ik dit nu als iets goeds of iets slecht moet zien.

Door het verlagen heb ik aan de onderzijde van de voorkant ook wat krassen gezien door drempels of iets dergelijks. Is dit iets om je zorgen om te maken?

Iets anders geks is dat beide deurpanelen niet lekker aansluiten aan de bovenkant. Zou het kunnen dat deze los zijn geweest om bijvoorbeeld de speakers te vervangen en dat bij het terugplaatsen de panelen niet helemaal goed gemonteerd zijn?

Prijs is goed, weinig km, boekjes erbij. Maar door hoe hij er nu bij staat krijg ik niet meteen het juiste gevoel, alhoewel er zeker iets moois van te maken is. Heb eerste instantie aangegeven geen interesse te hebben nadat ik bij de auto ben gaan kijken, maar hij blijft toch in mijn achterhoofd hangen...


15 apr 2021 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Dilemma
Denk hetzelfde als jij waarschijnlijk ook denkt; auto heeft een zwaar leven gehad. Als de prijs (echt) goed is geen probleem en uiteraard laten keuren voor aankoop.
Overigens zijn Akra's vaak nepeindstukken van Alibaba...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 apr 2021 21:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Dilemma
Ik hoor niks dat niet eenvoudig hersteld kan worden. AKK doen en je weet meer. Succes!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 apr 2021 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Dilemma
Een auto koop je met verstand, en misschien is dit wel het moment om even heel goed onderzoek te doen naar de staat van de wagen voordat je hem koopt.
... ik begrijp heel goed dat wanneer je eindelijk iets gevonden hebt wat voldoet aan je eisen en wat soms lastig te vinden is, het geld je in je zakken brand. AKK bij een bedrijf naar eigen keuze zou het minimale zijn wat ik zou doen.
Het verhaal over de deurpanelen; tja, is altijd lastig. Je zou kunnen vragen bij het bedrijf waar ze akk doen of zij kunnen zien of de wagen schade heeft gehad.


15 apr 2021 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
Cazzo Super Veloce schreef:
Denk hetzelfde als jij waarschijnlijk ook denkt; auto heeft een zwaar leven gehad. Als de prijs (echt) goed is geen probleem en uiteraard laten keuren voor aankoop.
Overigens zijn Akra's vaak nepeindstukken van Alibaba...
klep in uitlaat kan via de sportknop bediend worden, dus niet via de sportuitlaatknop die je standaard bij een sportuitlaat hebt. Lijkt mij hierdoor geen alibaba nep eindstuk.


15 apr 2021 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
Ruud81 schreef:
Een auto koop je met verstand, en misschien is dit wel het moment om even heel goed onderzoek te doen naar de staat van de wagen voordat je hem koopt.
... ik begrijp heel goed dat wanneer je eindelijk iets gevonden hebt wat voldoet aan je eisen en wat soms lastig te vinden is, het geld je in je zakken brand. AKK bij een bedrijf naar eigen keuze zou het minimale zijn wat ik zou doen.
Het verhaal over de deurpanelen; tja, is altijd lastig. Je zou kunnen vragen bij het bedrijf waar ze akk doen of zij kunnen zien of de wagen schade heeft gehad.


Het gaat om een Duitse auto bij een garage. Naar mijn idee zijn ze in Duitsland verplicht om schade te vermelden. Kan hier alsnog mee gesjoemeld worden in Duitsland? Heb het ook nagevraagd en er werd aangegeven dat de auto geen schade heeft gehad.

Auto is via dezelfde garage aan de vorige eigenaar verkocht. Die heeft er in 1,5 jaar tijd slechts 1500 km mee gereden. Ik heb ook de gegevens gekregen van de vorige eigenaar om met hem evtueel ook met contact op te nemen met vragen over de auto.


15 apr 2021 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Dilemma
Altijd "Unfallfrei " op kontrakt zetten in Duitsland, en km stand ... Dealer & approved vond ik wel aangenaam.. N.b Wel corona test nu nodig trouwens (< 48 uur, negatief), en proefrit is niet toegestaan. Boetes in Duitsland kunnen anders zijn dan hier (gaat in theorie tot 20 k zelfs, het is geen NL). Hou rekening met verandering van corona eisen (wordt landelijk gelijk getrokken waarschijnlijk, dwz Bayern niveau kan komen).. Belgie gaat maandag open, misschien handiger nu :-) . Dealer over grens laten rijden met groene platen is handige truck (indien niet ver van de grens), maar goed nu ook lastiger allemaal (hoog risicogebiet!)


15 apr 2021 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Dilemma
Ik heb al 1000 km afgelopen maand, zelfs met dit weer (als fun auto , geen daily)..

Ik zie 52 kkm op teller, 49999 op advertentie bekende site, niet typisch Grundlich .. :-)


Laatst bijgewerkt door Autoke op 15 apr 2021 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.



15 apr 2021 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Dilemma
Bij twijfel niet inhalen wordt wel eens gezegd. Gaat het om die bruine met 2 verschillende kleuren velgen?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


15 apr 2021 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
Autoke schreef:
Altijd "Unfallfrei " op kontrakt zetten in Duitsland, en km stand ... Dealer & approved vond ik wel aangenaam.. N.b Wel corona test nu nodig trouwens (< 48 uur, negatief), en proefrit is niet toegestaan. Boetes in Duitsland kunnen anders zijn dan hier (gaat in theorie tot 20 k zelfs, het is geen NL). Hou rekening met verandering van corona eisen (wordt landelijk gelijk getrokken waarschijnlijk, dwz Bayern niveau kan komen).. Belgie gaat maandag open, misschien handiger nu :-) . Dealer over grens laten rijden met groene platen is handige truck (indien niet ver van de grens), maar goed nu ook lastiger allemaal (hoog risicogebiet!)


Ik ben vorige weekend gaan kijken en heb me dus ook van te voren laten testen met een geldig testcertificaat. Ik ben die dag meteen bij 3 auto's gaan kijken zodat ik niet voor niets die test zou hebben laten doen. Waarom zou je niet mogen proefrijden met de auto nu? Ik heb er met 2 wel een testrit gemaakt en had er zelfs 1 onofficeel gekocht, maar daar stond nog een optie op van iemand anders en die heeft hem die dag dus gekocht helaas.


16 apr 2021 8:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
MarcoB schreef:
Bij twijfel niet inhalen wordt wel eens gezegd. Gaat het om die bruine met 2 verschillende kleuren velgen?

Zo he, jullie zijn wel goed in speuren. Ja ging om die bruine. Daar stonden eerste instantie geen foto's bij. Ik had een goed gesprek met de garagehouder dus meteen een afspraak gemaakt. Die velgen was inderdaad een afknapper, maar als je die wegdenkt staat er eigenlijk best een nette auto (op een paar puntjes na...) maar het verstand begint het weer een beetje te winnen van de emotie, dus ga denk ik nog maar weer even verder zoeken. Of (verstand weer even uitzetten) het budget maar wat verder vergroten.


16 apr 2021 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
MarcoB schreef:
Bij twijfel niet inhalen wordt wel eens gezegd. Gaat het om die bruine met 2 verschillende kleuren velgen?

Zo he, jullie zijn wel goed in speuren. Ja ging om die bruine. Daar stonden eerste instantie geen foto's bij. Ik had een goed gesprek met de garagehouder dus meteen een afspraak gemaakt. Die velgen was inderdaad een afknapper, maar als je die wegdenkt staat er eigenlijk best een nette auto (op een paar puntjes na...) maar het verstand begint het inmiddels weer een beetje te winnen van de emotie, dus ik ga denk ik nog maar weer even verder zoeken.


Laatst bijgewerkt door Tritus op 16 apr 2021 8:44, in totaal 1 keer bewerkt.



16 apr 2021 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Dilemma
Bij twijfel niet doen.

Moet wel zeggen KW en Akrapovic zijn natuurlijk wel echte A merken, dus er is niet op bespaart.
Krassen onder de bumper van drempels zou het laatste zijn waar ik mij zorgen over zou maken dus als de rest verder klopt gaan er bij mij nog geen alarm bellen rinkelen als ik eerlijk ben.

Waarom indd niet een AKK doen, dan heb je ook als je het uiteindelijk niet doen achteraf geen spijt van ohh had ik toch maar...

Ondertussen wel erg benieuwd naar de foto's =)
_________________________________________
vroem vroem.......


16 apr 2021 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Dilemma
Maar even opgezocht =).

Ik vind hem er op het oog indd niet verkeerd uitzien, velgen gewoon netjes in 1 kleur doet ook al wonderen denk ik.
_________________________________________
vroem vroem.......


16 apr 2021 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
Afbeelding


16 apr 2021 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
Goofy1 schreef:
Maar even opgezocht =).

Ik vind hem er op het oog indd niet verkeerd uitzien, velgen gewoon netjes in 1 kleur doet ook al wonderen denk ik.


Ik kon ook een deal maken waarbij de velgen zilver gepoedercoat werden. Ik ken dit type velgen echter niet, dus weet niet of dit origineel porsche velgen zijn?


16 apr 2021 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Dilemma
Tritus schreef:
Afbeelding


Wat vraagt men voor het poedercoaten en worden de velgen dan ook nagekeken en eventueel gericht/gerepareerd?

Het lijken mij originele Porsche velgen.
_________________________________________
Mvg,

René


16 apr 2021 13:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Dilemma
linkje naar de advertentie: Porsche Boxster 2.7 PDK ALCANTARA_LEDER+SPORTAUSPUFF+19Z

Op het eerste gezicht een nette auto (behalve die vreemde 2 kleurige wielen). Wat me opvalt is dat in de advertentie de KM stand als 49.999 wordt opgegeven maar dat klopt niet :

Afbeelding

AKK en dan knoop doorhakken lijkt me.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


Laatst bijgewerkt door outletvalve op 16 apr 2021 14:32, in totaal 1 keer bewerkt.



16 apr 2021 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
MY00 schreef:
Tritus schreef:
Afbeelding


Wat vraagt men voor het poedercoaten en worden de velgen dan ook nagekeken en eventueel gericht/gerepareerd?

Het lijken mij originele Porsche velgen.

500 euro. Dit is inclusief zomerbanden, want hij staat nu nog op winterbanden. Dat was een geen slechte deal, maar de velgen zijn niet echt mijn smaak. Komt misschien ook omdat ze nu de verkeerde kleur hebben en ook niet origineel geleverd zijn op een boxster 981 volgens mij. Ik heb in ieder geval nog geen boxster 981 gezien met deze velgen.


16 apr 2021 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
hèhè eindelijk gevonden hoe je een foto moet posten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


16 apr 2021 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Dilemma
Maar eens uitzoeken hoe dat werkt zo'n aankoopkeuring in Duitsland op afstand.


16 apr 2021 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Dilemma
Die vloer wekt niet acuut veel vertrouwen :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 apr 2021 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Dilemma
Enige wat ik zie dat vreemd is zijn de deurpanelen, kunnen ze dat niet fixen voor de verkoop?
voor 500,- lekker de velgen laten spuiten en voorlopig mee rijden (voor dat geld koop je niks anders) en met de tijd een setje die jou meer aanstaat eronder.
_________________________________________
vroem vroem.......


16 apr 2021 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Dilemma
Tritus schreef:
Waarom zou je niet mogen proefrijden met de auto nu? Ik heb er met 2 wel een testrit gemaakt en had er zelfs 1 onofficeel gekocht, maar daar stond nog een optie op van iemand anders en die heeft hem die dag dus gekocht helaas.


Officieel mag/mocht het niet, je doet nl een internet aankoop (nu mogelijhk niet meer, in februari wel, lockdown, dealer dicht), daarom ook twee weken bedenktijd (tenminste bij de dealer zo). Je mag als Nl dus niet met tijdelijk kenteken rijden.. Heb het nagevraagd bij Gesundheitsamt alvorens te kopen in Wupertal.. Je moet in elk geval zeggen dat je op doorreis bent :-) Of het echt gebeurd is nr 2, maar je valt nu wel op met een geel kenteken... NRW was uitzondering ook verder, in Bayern en Badem W. geldt b.v ook avondklok, dat gaat op de min in Duitsland zoals bekend..


16 apr 2021 17:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dilemma
Als er arkapovic op de uitlaat staat komt ie van aliexpress :)

Als ik je verhaal lees heb je niet een heel goed gevoel bij de auto. En zoals gezegd: bij twijfel niet inhalen.
_________________________________________
footers zuigen! :D


16 apr 2021 17:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.