Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 0:03



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Porsche 991.1 GT3 motor problemen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche 991.1 GT3 motor problemen
Beste Porsche fans en forum leden,

Op het moment ben ik aan het rondkijken voor een 991.1 GT3. Maar ik heb mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van het motorblok na wat research werk.

Op het engelse forum Rennlist zijn nogal veel topics te vinden over 991.1 GT3 die zijn motor meerdere malen hebben laten vervangen vanwege misfire problemen. Wel gelukkig onder de garantie van 10 jaar van Porsche. Veel mensen op het forum geven aan dat de nieuwere versie van de motors alsnog de problemen kunnen hebben.

Nu valt het me op dat op Nederlandse en Duitse forums hier veel minder over te vinden is, heeft dit wellicht te maken met de kwaliteit van de brandstof en olie?

Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie over deze situatie omtrent de 991.1 GT3 motor denken.

Alvast bedankt.


29 apr 2021 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche 991.1 GT3 motor problemen
Met Approved garantie kopen, is het risico afgedekt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 apr 2021 14:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Porsche 991.1 GT3 motor problemen
Ik denk dat de statistiek hier een veel grotere rol speelt. So wie so is Rennlist natuurlijk een veel groter platform, waar dus ook relatief meer 991.1 GT3's zijn vertegenwoordigd dan in Nederland (of zelfs in Duitsland). Dus dan heb je statistisch meer kans om over excessen te lezen. Daarnaast denk ik dat ook de cultuur een belangrijke rol speelt. Je ziet dat bijvoorbeeld ook de hele IMS discussie veel heftiger en groter werd/wordt gevoerd in de VS, inclusief rechtszaken etc. Amerikanen zijn veel temperamentvoller en uitgesprokener, zeker in vergelijking met Duitsers. Puur technisch zou ik ook het klimaat niet uitsluiten, met de consequenties voor de eisen die aan het koelsysteem worden gesteld. Ik heb het niet onderzocht, maar het zou me niet verbazen als de meeste GT3's worden verkocht in de warmere Staten, omdat daar over het algemeen de meeste Amerikanen wonen die zich een GT3 kunnen veroorloven.


29 apr 2021 14:50
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Porsche 991.1 GT3 motor problemen
Ik kan me herinneren bij de introductie dat de eerste auto's een recall kregen voor een motorswap en de nog te leveren auto's een extra vertraging hadden van 6 tot 9 maanden om deze zelfde problemen. Hoewel we er vanuit mogen gaan dat dit netjes is opgelost zou ik zelf deze auto louter met approved garantie kopen (dus bij de dealer). Ik volg het advies van Cazzo.

PS Precies ten tijde van de recall deed ik mee met IceForce S waar in tegenstelling tot Camp4S en IceForce ook gereden werd met GT3's... koude kermis was dat toen we aankwamen in Finland en er geen GT3's beschikbaar waren door vernoemde perikelen :bang:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


29 apr 2021 15:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Porsche 991.1 GT3 motor problemen
Greef schreef:
Wel gelukkig onder de garantie van 10 jaar van Porsche.


Is dat zo? Hebben de GT3 motoren 10 jaar garantie?
Of kan je garantie (Approved) verlengen tot 10 jaar (met max. 200kkm)?
Bij Approved moet je bij elke verlenging (jaarlijks of 2-jaarlijks) de auto laten controleren (op 111-punten).

Succes met je afweging over het wel/niet kopen :thumleft: (als ik jou was zou ik het doen)
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


29 apr 2021 16:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Porsche 991.1 GT3 motor problemen
GT3 motoren hebben allemaal 10 jaar garantie gekregen. Vraag is of Approved ook een kapotte motor dekt ná die 10 jaar?


29 apr 2021 17:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 991.1 GT3 motor problemen
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Klopt 10 jaar op de motor, er zijn meerdere berichten online over te vinden en de lokale Porsche dealer heeft dit ook bevestigd.
Citaat:
De fabrikant heeft besloten om alle 991.1 GT3’s maar liefst 10 jaar of 200.000 kilometer garantie te geven. Wie te maken krijgt met ontstekingsproblemen of rare lampjes op het dashboard kan terecht bij de fabriek, waar de auto desnoods een andere motor krijgt. Het spreekt voor zich dat die nieuwe motoren zijn uitgerust met nieuw ontworpen onderdelen. Bovendien geldt de garantietermijn voor alle markten.

Hier het volledige artikel: https://www.autoblog.nl/porsche-geeft-m ... vorige-gt3

Deze 10 jaar zou je kunnen uitbreiden naar 15 jaar zoals Brulaap hierboven beschrijft via Porsche met de 111-punten check icm met de verlengde garantie die ze dan kunnen aanbieden.

Mijn twijfel zit hem in of het probleem wel echt opgelost is omdat er dus (in Amerika) nog steeds nieuwe generatie 991.1 GT3 blokken vervangen worden vanwege misfire die de laatste versie van de motor al hadden (G-Serie).

De lokale Porsche dealer geeft aan dat bij hen enkel bekend is dat de eerste exemplaren vervangen zijn vanwege brandgevaar (E-Serie motor dacht ik), en dat dus voor de F en G serie geen problemen bekend zijn.

Zijn er hier op het forum 991.1 GT3 eigenaren die graag hun ervaringen delen :thumleft: ?


29 apr 2021 17:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 991.1 GT3 motor problemen
Citaat:
GT3 motoren hebben allemaal 10 jaar garantie gekregen. Vraag is of Approved ook een kapotte motor dekt ná die 10 jaar?


Zou een bijzondere disclaimer zijn maar het zou zo maar is kunnen of een extreem hoge prijs.


29 apr 2021 17:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Porsche 991.1 GT3 motor problemen
Greef schreef:
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Klopt 10 jaar op de motor, er zijn meerdere berichten online over te vinden en de lokale Porsche dealer heeft dit ook bevestigd.
Citaat:
De fabrikant heeft besloten om alle 991.1 GT3’s maar liefst 10 jaar of 200.000 kilometer garantie te geven. Wie te maken krijgt met ontstekingsproblemen of rare lampjes op het dashboard kan terecht bij de fabriek, waar de auto desnoods een andere motor krijgt. Het spreekt voor zich dat die nieuwe motoren zijn uitgerust met nieuw ontworpen onderdelen. Bovendien geldt de garantietermijn voor alle markten.

Hier het volledige artikel: https://www.autoblog.nl/porsche-geeft-m ... vorige-gt3

Deze 10 jaar zou je kunnen uitbreiden naar 15 jaar zoals Brulaap hierboven beschrijft via Porsche met de 111-punten check icm met de verlengde garantie die ze dan kunnen aanbieden.

Mijn twijfel zit hem in of het probleem wel echt opgelost is omdat er dus (in Amerika) nog steeds nieuwe generatie 991.1 GT3 blokken vervangen worden vanwege misfire die de laatste versie van de motor al hadden (G-Serie).


Zijn er hier op het forum 991.1 GT3 eigenaren die graag hun ervaringen delen :thumleft: ?


Lijkt me toch niet slecht! Welk ander automerk doet dat?
Nieuwe motor én die garantie waren voor mij juist de reden. Tnt nog geen problemen oid gehad. 8)
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


29 apr 2021 18:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.