Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:30



Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsches bij Domeinen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
horn schreef:
Domeinen kan je af en toe een gelukkig hebben, maar meestal niet... De Domeinen weet nl ook wel wat iets waard is en als je onder hun 'reserve' biedt (die niet bekend is) wordt het kavel gewoon niet gegund. volgende keer weer een kans.

Is domeinen dan een overheidsbedrijf?
Want als veilinghuis telkens te hoge reservers zetten (alle reservers dat niet redelijk onder de marktprijs zit, is te hoog), zal je imago niet positief beïnvloeden.


09 mei 2021 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
De Domeinen is inderdaad een overheids instelling. Officieel is het Domeinen Roerende Zaken.

Citaat:
DRZ is de wettelijke bewaarder van in beslag genomen goederen. Daarnaast is DRZ bij wet aangewezen om overtollige goederen van de Rijksoverheid te verwerken.


Het ouderlijk huis stond niet ver vandaan (Soest) en ben er regelmatig op kijkdagen geweest toen dat nog mogelijk was. Toen ik in de gaten kreeg dat er een vaste kliek opkopers eigenlijk alles verdeelden en weghaalden en buitenstaanders eigenlijk alleen een kans hebben als ze enorm overbieden ben ik afgehaakt.

M'n broer heeft er ooit een Volvo V70 T5 gekocht waar blijkbaar echt niemand interesse in had. Achteraf bleek dat deze van Willem Holleder was geweest en hij merkte (zeker het eerste jaar dat hij hem had) dat de auto een bepaalde aantrekkingskracht had op donkerkleurige Audi's en Mercedessen :mrgreen:


09 mei 2021 10:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
En er 20 kilo coke in de achterbank bleek te zitten :roll: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 mei 2021 11:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
:mrgreen: Nee we kwamen erachter door het onderhouds- en garantie-boekje door te spitten, daar stond voorin gewoon z'n naam :shock:

We hebben destijds de betreffende dealer gebeld, die wilde niks zeggen, zelfs niet nadat wij de naam hadden genoemd. Later hebben we via via dit toch bevestigd gekregen.


09 mei 2021 12:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Man, die Volvo is geld waard :!: :lol:

BN'er :mrgreen:


09 mei 2021 12:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Zeker! Nog ergens een geheim vakje voor een “dienstwapen” gevonden!? Die gasten lieten toch allemaaal het dashboard verbouwen voor extra bergruimte, zeg maar. Wel een auto met een verhaal :thumleft:


09 mei 2021 19:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_b ... 2100172204

Gave HF Integrale bij Domeinen. Blijft toch een bucketlist auto voor mij...

Afbeelding

Deze maand helaas geen Porsches
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 jul 2021 11:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Ik heb dezelfde gehad...en die werd na 5 weken gestolen. Blijft all time favorite maar feitelijk zijn het slechte auto's. Er zit enorm veel torsie in de carrosserie waardoor je roestvorming krijgt bij de veerpoten en het voorraam.

Maar als ze goed zijn dan is het feest!


15 jul 2021 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Kooi in lassen en gaaaaaan :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jul 2021 12:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Kennis van mij had zo'n ding....een 8 klepper.
Moet eerlijk bekennen dat ik het tegen vond vallen.
Ik was sneller met mijn 205gti en in de bochten al helemaal.
Maar de looks daarentegen.....prachtig!!!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


15 jul 2021 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Heb ook zo'n Integrale gehad. Mooi gerestaureerde 16V met 215pk geloof ik, maar qua rijden viel het me zwaar tegen. Ze zeggen wel eens: Never meet your heroes. Dit was er zo één.


15 jul 2021 13:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Thanks. Spaarpot weer in elkaar gelijmd :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 jul 2021 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Hans44 schreef:
...Never meet your heroes. Dit was er zo één.....

Jammer dat je er zo over denkt. Het is maar wat je van een auto verwacht. Beleving enzo.
Met die opmerking heb je de droom van Horn in duigen doen vallen :mrgreen:

Een Alfasud Sprint is nog steeds spectaculair om mee te rijden, maar is natuurlijk niet meer van deze tijd.
Mijn eerste Donkervoort S8 kon een Golfje diesel (Tdi) al niet meer bijbenen, maar gaf een ongelofelijke kick!
Rechtuit op het circuit: niets te vertellen. Maar bij de bochten..... :cheers: (zowel erin als eruit)
M3E30: die trek ik aan. Niet heel snel meer naar huidige maatstaven, maar wel een geweldig geluid, gretig op het gas, voor het betere (en lichtere!) stuurwerk, zeg maar.
En zo moet je die Delta ook zien. Die moet je niet vergelijken met een 992 GT3 RS.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 jul 2021 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Geen sleutels, geen kenteken, geen CVO... Dat wordt nog een feestje om die bij de heren van de RDW gekeurd te krijgen


15 jul 2021 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
En dat is nu precies het probleem van bij de Domeinen kopen: je weet eigenlijk niets.
CVO is op te vragen (toch?), maar dan moet wel het chassisnummer kloppend zijn, en dat melden ze hier niet. Dat was wel het minste wat ze konden doen.
Het ding zal wel weer voor de hoofdprijs weg gaan..... :roll:

(Misschien heeft de 'gedupeerde' die papieren nog wel ergens liggen :wink: )
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 jul 2021 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
steef schreef:
Hans44 schreef:
...Never meet your heroes. Dit was er zo één.....

Jammer dat je er zo over denkt. Het is maar wat je van een auto verwacht. Beleving enzo.
Met die opmerking heb je de droom van Horn in duigen doen vallen :mrgreen:

Een Alfasud Sprint is nog steeds spectaculair om mee te rijden, maar is natuurlijk niet meer van deze tijd.
Mijn eerste Donkervoort S8 kon een Golfje diesel (Tdi) al niet meer bijbenen, maar gaf een ongelofelijke kick!
Rechtuit op het circuit: niets te vertellen. Maar bij de bochten..... :cheers: (zowel erin als eruit)
M3E30: die trek ik aan. Niet heel snel meer naar huidige maatstaven, maar wel een geweldig geluid, gretig op het gas, voor het betere (en lichtere!) stuurwerk, zeg maar.
En zo moet je die Delta ook zien. Die moet je niet vergelijken met een 992 GT3 RS.....


Steef, Blijkbaar hebben we dezelfde autosmaak en sorry voor Horn....
Toen ik mijn Donkervoort S8 ophaalde bij Albers dacht ik de snelste auto van NL te hebben, wat een beleving. 2 maanden later op Assen viel de droom in duigen aangezien alle andere Donkervoorts (Cosworth . Audi 1.8T) mij na 4 rondjes al op een ronde zetten. Na 2 tussenstappen geëindigd in een D8 met 280pk, dat was echt leuk. E30 M3, een beetje hetzelfde verhaal. Haalde 'm op met een vriend die in mijn toenmalige leasebak 328i (e36) reed. Kon hem niet bijhouden met mijn nieuwe trots. Toch was die auto uiteindelijk een topper op de drift en powerslide cursus bij Huub Vermeulen, daar was ie perfect voor. En toch blijft de (standaard) Delta Integrale voor mij een tegenvaller of zoals je wilt een overgewaardeerde auto qua prestaties.


15 jul 2021 18:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Het is in elk geval geen auto die je her en der even kan 'testen'. 'We' moeten dus op jouw oordeel afgaan... :wink:

Maar nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig, hoe de Integrale rijdt.... :lol:
Ik ga even Davide Cironi raadplegen, kijken wat hij er van denkt... :mrgreen:
Die denkt er anders over: https://www.youtube.com/watch?v=jtlSeApabCw
En de mening van JayEmm (die gaat meer in op jouw ervaringen ;) ): https://www.youtube.com/watch?v=W73X_-k5v2o
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


Laatst bijgewerkt door steef op 15 jul 2021 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.



15 jul 2021 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
steef schreef:
Het is in elk geval geen auto die je her en der even kan 'testen'. 'We' moeten dus op jouw oordeel afgaan... :wink:

Maar nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig, hoe de Integrale rijdt.... :lol:
Ik ga even Davide Cironi raadplegen, kijken wat hij er van denkt... :mrgreen:
Die denkt er anders over: https://www.youtube.com/watch?v=jtlSeApabCw


Die Davide (nooit van gehoord overigens) "test" wel een veel dikkere versie dan bij de domeinen staat. Let bijv. even op de breedte vd schermen


15 jul 2021 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Volgens mij ben je een echte held, als je die bij de domeinen durft te kopen (of je hebt inside information).
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 jul 2021 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
DLotus schreef:
Geen sleutels, geen kenteken, geen CVO... Dat wordt nog een feestje om die bij de heren van de RDW gekeurd te krijgen


Auto’s van voor 1996 voor de EU markt hebben sowieso geen CVO.

Auto heeft wel Duits kenteken(platen) maar geen papieren.


15 jul 2021 21:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Duitse kentekenplaten An Sich zegt natuurlijk niets ....


15 jul 2021 21:49
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Ik denk dat je hem wel gekeurd krijgt. Aanschaf via de Domeinen met het betreffende factuurtje zorgt voor heel veel medewerking bij de RDW.
Alleen koop je een icoon zonder verdere info, achtergrond of dat je hem hebt horen lopen. Te vaak te veel particulieren die een veiling concept niet begrijpen en (veel) te hoog bieden. Hebben we hier door de jaren met klassieke Porsches ook menigmaal voorbij zien komen.

Dus ik kijk mee maar bied niet
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 jul 2021 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Ik heb deze manuele 964 targa gezien:

https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_b ... 2100182603


Vind het wel wat hebben, leuk project iig. Bekend bij iemand? APK al 2 jaar verlopen, maar wel verzekerd. Het lijkt erop alsof hij al (meer dan) 2 jaar stil staat.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


12 aug 2021 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Zozo, dat is een stevige prijs geworden... € 56.888,- incl 15% = € 65412,-.


20 aug 2021 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsches bij Domeinen
Bizar toch? Weer iemand die zich heeft laten verleiden en de kleine lettertjes niet heeft gelezen.. ik zat met een schuin oog te kijken naar een R32, gewoon voor de fun en dan weer doorverkopen, maar het bedrag waar dit voor weg is gegaan, is compleet markt non-conform (euro 7.600 zonder de extra kosten, maar wel inclusief een onlogische NAP, km stand 2ton plus en een koelvloeistof lekkage). Voor 5k was het een leuk project geweest, nu gewoon een R32 die je in betere staat en voor bijna zelfde bedrag op marktplaats vindt.

Maar dit is niet nieuw bij Domeinen, de auto’s gaan vaker weg voor boven de marktprijs


20 aug 2021 13:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gerard83


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.