Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 14:40



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
cillinderkop 944 bewerken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht cillinderkop 944 bewerken
aftellend naar het moment dat ik mijn 944 naar de restaurateur mag brengen ben ik op het net zo hier en daar eens wat aan het snuffelen, ik heb toch wel een voorliefde van mechanisch tunning.
Jaren geleden een paarse audi 80 gehad met een Van Kronenburgh motor er in,ding was volledig onderhanden genomen door hun en liep als een kogel, kwam op de bank toen 242 pk op de krukas uit.

Nu is de vraag , porsche en vw/audi liggen natuurlijk niet zo ver uit elkaar, zeker met de 4 cillinders niet, zou een behandeling van de cillinder kop(dus poorten en flowen) nog wat brengen aan vermogen ? iemand ervaring daarmee? en zouden de kosten daarvan opwegen tegen de opbrengst ?
Weet alleen wel dat de audi na verkoop bij de nieuwe eigenaar na enkele maanden met een gebroken krukas een stalling in is gegaan en daar waarschijnlijk nog staat weg te roesten :cry: , was wel een bizarre auto toen,


05 mei 2021 13:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: cillinderkop 944 bewerken
Alleen in combinatie met een andere (snellere) nokkenas, denk ik.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 mei 2021 13:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: cillinderkop 944 bewerken
Cazzo Super Veloce schreef:
Alleen in combinatie met een andere (snellere) nokkenas, denk ik.

dat zou kunnen maar dan gaat je motor ontzettend onregelmatig van lopen, en hoeveel winst zou je behalen ?


05 mei 2021 14:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: cillinderkop 944 bewerken
Zijn allerlei gradaties in van "Fast Road" tot "full Race".
Wat er precies voor deze motor verkrijgbaar is weet ik niet, @Johann weet beter de weg in Porsche 4 cilinder-land dan ik.
Weet wel dat het effect van alleen flowen beperkt is, denk zelfs dat je daar IRL niets van merkt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 mei 2021 14:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: cillinderkop 944 bewerken
Bij deze roep ik Johann aan ,wie weet kan die me een antwoord geven, en mischien heeft die wel wat klaarliggen wat al aangepast is en ready to run is na montage, dus johann.... kom dr maar in ....


05 mei 2021 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: cillinderkop 944 bewerken
Ik zou er een turbotorretje inlepelen als je serieus vermogen wilt. Vaak ook nog makkelijk te tunen.
Atmosferisch: Kop bewerken, nokkenassen, grote kleppen, lichtere zuigers / drijfstangen. Het kan allemaal, maar gaat snel kapot en de vermogenstoename is misschien een keer 30-40pk en meestal alleen bruikbaar op circuit.


05 mei 2021 15:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.