Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

cillinderkop 944 bewerken

05 mei 2021 13:31

aftellend naar het moment dat ik mijn 944 naar de restaurateur mag brengen ben ik op het net zo hier en daar eens wat aan het snuffelen, ik heb toch wel een voorliefde van mechanisch tunning.
Jaren geleden een paarse audi 80 gehad met een Van Kronenburgh motor er in,ding was volledig onderhanden genomen door hun en liep als een kogel, kwam op de bank toen 242 pk op de krukas uit.

Nu is de vraag , porsche en vw/audi liggen natuurlijk niet zo ver uit elkaar, zeker met de 4 cillinders niet, zou een behandeling van de cillinder kop(dus poorten en flowen) nog wat brengen aan vermogen ? iemand ervaring daarmee? en zouden de kosten daarvan opwegen tegen de opbrengst ?
Weet alleen wel dat de audi na verkoop bij de nieuwe eigenaar na enkele maanden met een gebroken krukas een stalling in is gegaan en daar waarschijnlijk nog staat weg te roesten :cry: , was wel een bizarre auto toen,

Re: cillinderkop 944 bewerken

05 mei 2021 13:48

Alleen in combinatie met een andere (snellere) nokkenas, denk ik.

Re: cillinderkop 944 bewerken

05 mei 2021 14:12

Cazzo Super Veloce schreef:Alleen in combinatie met een andere (snellere) nokkenas, denk ik.

dat zou kunnen maar dan gaat je motor ontzettend onregelmatig van lopen, en hoeveel winst zou je behalen ?

Re: cillinderkop 944 bewerken

05 mei 2021 14:24

Zijn allerlei gradaties in van "Fast Road" tot "full Race".
Wat er precies voor deze motor verkrijgbaar is weet ik niet, @Johann weet beter de weg in Porsche 4 cilinder-land dan ik.
Weet wel dat het effect van alleen flowen beperkt is, denk zelfs dat je daar IRL niets van merkt.

Re: cillinderkop 944 bewerken

05 mei 2021 15:19

Bij deze roep ik Johann aan ,wie weet kan die me een antwoord geven, en mischien heeft die wel wat klaarliggen wat al aangepast is en ready to run is na montage, dus johann.... kom dr maar in ....

Re: cillinderkop 944 bewerken

05 mei 2021 15:41

Ik zou er een turbotorretje inlepelen als je serieus vermogen wilt. Vaak ook nog makkelijk te tunen.
Atmosferisch: Kop bewerken, nokkenassen, grote kleppen, lichtere zuigers / drijfstangen. Het kan allemaal, maar gaat snel kapot en de vermogenstoename is misschien een keer 30-40pk en meestal alleen bruikbaar op circuit.
Plaats een reactie