Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:42



Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Target: 991.1 GT3 RS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Target: 991.1 GT3 RS
Mijn volgende Porsche gaat een 991.1 GT3 RS worden. Sowieso Lava Orange, nose lift, PCCM en airco. PCCB's zien er goed uit maar of het meerwaarde heeft voor mij weet ik niet. Ik denk dat ik 85% op de weg rijd en 15% circuit.


Bij PC Gelderland staat er eentje die klopt.

KM stand is in verhouding tot de andere die ik kan vinden wat hoog, maar absoluut gezien valt het wel mee. In Duitsland staan er wel meer, voor lagere prijzen, echter weet ik niet of het slim is om voor een dergelijke auto met ditto prijs in het buitenland te kijken. Veilig bij een NL dealer kopen lijkt me wel erg prettig, maar dat kost uiteraard ook wat extra.

Mocht er iemand leads hebben naar auto's welke niet op de markt zijn hoor ik het graag...


16 mei 2021 19:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Wat een beest van de auto blijft dat toch. Zo te zien auto van de zaak geweest. Succes met je keuze :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


16 mei 2021 19:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Gaaf hoor, koster en hogeslag heeft ook een hele mooi gt3 staan, zelfde prijs klasse.alleen geen rs.


16 mei 2021 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Als je in D koopt en je hebt Porsche garantie dan is dat toch geen probleem? Ik zou niet voor 1k naar D gaan maar voor 10k wel. Easy money.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 mei 2021 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Ik heb er ook eentje, zelfde kleur!





.... van Lego :D
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


16 mei 2021 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Maarten schreef:
Als je in D koopt en je hebt Porsche garantie dan is dat toch geen probleem? Ik zou niet voor 1k naar D gaan maar voor 10k wel. Easy money.

Ik kan bij de P dealers in DE niet echt een koopje vinden op dit moment. Die van PCG is best scherp geprijsd en 1e eig. Wel op papier een import maar ik denk gewoon in NL geleverd en een beetje BPM bespaard met een buitenlandse registratie. Voordeel van deze enorm hoge kmstand (waar hebben we het over) is dat een paar duizend km meer of minder in de toekomst niet echt het verschil zullen maken op de afschrijving.


16 mei 2021 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Geweldig Target heb je jezelf gesteld :mrgreen: In oranje is hij heel gaaf. De PCG auto lijkt een goed aanbod, maar inderdaad zijn de km's wat hoger. Aan de andere kant, daar zijn die dingen voor gemaakt. RIJDEN

Kwam deze nog tegen in Riviera Blue, ook niet verkeerd in deze kleur
Afbeelding

Of Vipergreen
Afbeelding
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


17 mei 2021 10:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Dat is toch wel de uberporsche, succes met de zoektocht naar deze geweldige wagen.


17 mei 2021 10:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Geweldige zoektocht :cheers:

Waar zijn de tijden gebleven dat je een 3 jaar oude Lava Orange GT3 RS met 13.000 km op de teller kon kopen voor 99.000 euro? Helaas was dat in 2010.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


17 mei 2021 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
potjandorie, als dat gevaarte bij ons in het dorp rond gaat rijden dan wil ik toch wel even een rondje als bijrijder bij je claimen :oops: :shock:


17 mei 2021 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Hans44 schreef:
Maarten schreef:
Als je in D koopt en je hebt Porsche garantie dan is dat toch geen probleem? Ik zou niet voor 1k naar D gaan maar voor 10k wel. Easy money.

Ik kan bij de P dealers in DE niet echt een koopje vinden op dit moment. Die van PCG is best scherp geprijsd en 1e eig. Wel op papier een import maar ik denk gewoon in NL geleverd en een beetje BPM bespaard met een buitenlandse registratie. Voordeel van deze enorm hoge kmstand (waar hebben we het over) is dat een paar duizend km meer of minder in de toekomst niet echt het verschil zullen maken op de afschrijving.



Klopt helemaal. Ik heb er bij de dealers ook geen gevonden wat een heel stuk beter aanbod zou zijn. Ik ga woensdag kijken in Heteren :)


erwin996 schreef:
Geweldige zoektocht :cheers:

Waar zijn de tijden gebleven dat je een 3 jaar oude Lava Orange GT3 RS met 13.000 km op de teller kon kopen voor 99.000 euro? Helaas was dat in 2010.


Ik heb in 2017 meer betaald voor mijn 997 GT3 (non RS)... Uit 2007. Hopelijk schrijf ik ook niet veel meer af op de nieuwe :)


CAYMAN_TOM schreef:
potjandorie, als dat gevaarte bij ons in het dorp rond gaat rijden dan wil ik toch wel even een rondje als bijrijder bij je claimen :oops: :shock:



Haha komt goed :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


17 mei 2021 14:30
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Ik weet dat voor sommige het geen issue is, maar een PDK in combinatie met een 911, zeker als het een GT3 is, is voor mij een no go. Voor het budget die je voor ogen hebt zou ik dan kiezen voor een 991.2 GT3 (Touring) met handbak :drive:

Bijvoorbeeld deze of deze.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 mei 2021 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Hangt wat mij betreft van het gebruik af. Veel op het circuit-->PDK, veel op de weg--> handbak.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 mei 2021 17:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Cazzo Super Veloce schreef:
Veel op het circuit-->PDK....

Wat geef jij nou aan? :D Ik dacht dat jij een PDK-hater was :mrgreen: (iets met PDK en poessies)
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


17 mei 2021 18:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Mijn voorkeur heeft toch de PDK - denk ik. Op de weg lijkt het mij redelijk om het even, maar ik kan me herinneren dat op het circuit de combinatie van de snelheid op de baan plus de scherpte (het kan een handvol zijn) van de auto (ik had ervoor enkel met voorwielaandrijvers op het circuit gereden) al mijn aandacht opeisten en ik echt moeite had om ook nog eens goed de schakelen, met name terug. Is natuurlijk missende ervaring, maar toch.

Wat voor mij het grootste twijfelpunt is en blijft zijn de carbon kuipen. Ik ben vrij lang en breed, plus ook niet heel slank... In de 997 zaten ook de kuipen, dat ging nét. Maar niet voor een hele dag. En ik wil er ook wel een paar dagen mee naar het buitenland kunnen rijden. Stoelen wisselen kan natuurlijk, maar een RS koop je mede voor die oogstrelende stoelen. Ik ga woensdag in ieder geval even passen :)
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


17 mei 2021 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Man oh man wat heb ik jaren geleden getwijfeld over wel/niet PDK. Het werd dus PDK en ik zou nu niet meer zonder willen (hoewel, in de andere auto's zit een handbak en moet zeggen dat het wisselen tussen beide probleemloos gaat).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


17 mei 2021 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 Turbo Coupé / 997 Turbo Cabrio MkI / 991 GT3RS / Audi RS6 (C6)
De Cocksdorp, Texel
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Ik lees graag je bevindingen, Ik volg al een tijdje de advertenties binnen Europa, en kijk dan vooral naar een violet met PCCB en lift. Weinig aanbod. Lava is mn tweede kleur. Ben dus benieuwd naar je ervaringen in Heteren.
_________________________________________
groetjes Marc
930 Turbo Coupe '88 / 997 Turbo Cabrio '07


17 mei 2021 20:49
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Net de auto in Heteren bekeken. Erg mooi en netjes. Stoelen zitten ook perfect, zijn een heel stuk breder aan de bovenkant dan de kuipen uit de 997.

Korting zonder inruil viel me wel erg tegen. 5K op 185k vraagprijs is mager toch?


Ik ga er even over nadenken. Het is toch wel héél erg veel geld :salut:
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


19 mei 2021 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Overweeg je wel eens een 997.2 GT3RS? Lijkt me ook wat rauwer en zal vermoedelijk waardevaster zijn. Geluid wint de 991 GT3 helaas wel absoluut.


19 mei 2021 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Bocaloco schreef:
Korting zonder inruil viel me wel erg tegen. 5K op 185k vraagprijs is mager toch?
Op zo'n vraagprijs lijkt dat wel erg weinig.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


19 mei 2021 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Het gemiddelde rendement van een autobedrijf lag de afgelopen jaren tussen de 0,2 en 0,6%.
Dan lijkt me 3% korting een best bedrag voor een tip top afgeleverde auto met garantie neem ik aan. Zoveel staan er in dit prijssegment nou ook weer niet te koop. Maar ja, het is wel heeeeeel veel geld voor een speeltje


19 mei 2021 20:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Beter duur dan niet te koop toch?! :wink:


19 mei 2021 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Hans44 schreef:
Het gemiddelde rendement van een autobedrijf lag de afgelopen jaren tussen de 0,2 en 0,6%.

Vraagje, uit welke bron komt deze informatie?
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


19 mei 2021 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Gemiddeld rendement voor autodealers was 0,58 procent in 2019. De nettowinst voor de gemiddelde autodealer in Nederland bedroeg over het hele afgelopen kalenderjaar 0,58 procent, zo blijkt uit de periodieke BOVAG Branche Barometer.


19 mei 2021 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
En dat rendement halen ze niet uit verkoop, maar uit de werkplaats.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 mei 2021 22:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], molen934, Tritus


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.