Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 6:29



Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Target: 991.1 GT3 RS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Zo erg is het helaas
Een nieuwe Aygo levert nog 100,- euro op. Daar moet dan ook nog het bosje bloemen en de kop koffie vanaf.
Nou is een gemiddelde altijd gevaarlijk, want dan zou de gemiddelde NL'r 1 borst en 1 bal hebben, dus de P dealer zal misschien wel betere marges maken dan de Opel dealer. Maar misschien dwalen we een beetje teveel af van het onderwerp.


19 mei 2021 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Het gaat er hier helemaal om waarvoor de auto is ingekocht. Als hij voor 180.000 is ingekocht, dan snap ik die korting. Moeten ze ook nog garantie voor verlenen. Is hij ingekocht voor 160.000, dan is het een ander verhaal.
Wat autobedrijven ook fijn vinden, is (bijvoorbeeld) 175.000 in het handje, i.p.v. 75.000 en een auto van 100.000 (tenzij ze die auto weer voor 130.000 te koop kunnen zetten natuurlijk). Ik had destijds een baas die van elke occasion de marge wist, en daar de inruilprijs mede op baseerde. Hij (en de bank) waren erg blij met harde guldens zonder inruil.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


20 mei 2021 6:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Tja, wat de marges zijn weet ik niet. Ik denk in ieder geval niet dan je medelijden hoeft te hebben met het gemiddelde Porsche centrum. Het scheelt misschien dat ik klant ben bij PC Eindhoven, waar ik hem ook in onderhoud zou zetten. Klantenbinding is er voor hen dus niet bij. :mrgreen:


Ik ga ook nog even kijken naar een non-RS 991.1 GT3. Prijsverschil is aanzienlijk en ik denk dat het grootste verschil tussen de twee auto's voor mij vooral de 'hebben' factor zal zijn. Vraag me af of ik met mijn talent het verschil echt merk, met name op de openbare weg denk ik niet dat ze elkaar veel ontlopen in het plezier wat ermee te maken is.

991.1 GT3's zijn in het buitenland wel een stuk voordeliger te vinden. Motoren zijn vervangen of er zit nog garantie op. Alleen uitkijken voor auto's die wat korter zijn geweest denk ik.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


20 mei 2021 10:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Ook op buitenlandse Porsche kun je een uitgebreide aankoopkeuring doen
Als ze daarvan afzien of niet willen meewerken ,sja dan niet.
Zijn wel meer auto's
Mooie van die nieuwe modellen is dat je hem ook uit kunt lezen.


20 mei 2021 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Een GT3 is natuurlijk echt een hele mooie auto. Maar een RS heeft net dat beetje meer. Ben je niet bang als je een GT3 koopt dat je denkt eigenlijk had het toch een RS moeten zijn?
_________________________________________
Mvg,

René


20 mei 2021 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Tja, misschien wel. Maar 50k verschil is wel heel behoorlijk. En ik ben pas 39, moet nog wel kunnen groeien haha.


Deze spreekt mij erg aan, maar staat in Madrid, of all places. https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsche-991-gt3-pdk-benzine-zwart-02464b2f-7a4d-498a-8d1a-3724698dfc51?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share


Dikke kleur, liftkit, PCCB's, en nog een dik jaar garantie.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


20 mei 2021 13:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Zou ik juist mooi vinden. AKK laten doen door een andere partij (tenzij volledige garantie nog), enkeltje Transavia en lekker terug sturen. Man man man, bij de gedachte alleen al word ik jaloers... :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2021 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Dat vind ik ook een puik plan, echter heb ik nog geen goed plan van aanpak gevonden :) Vanuit Duitsland is het te doen, maar ik denk niet dat ik een kenteken kan regelen om door Spanje, Frankrijk en België te mogen rijden.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


20 mei 2021 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
informeer even bij www.car-go.nl


20 mei 2021 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Er zit nog fabrieksgarantie op, en gezien de zaak waar hij staat lijkt het me wel safe om er naar toe te vliegen. Kans is klein dat ik hem zou laten staan vanwege problemen met iets.

Ik zag dat je wel exportplaten kan regelen. Ik heb een (autogekke) kennis die in Spanje zit, zal hem eens om advies vragen :thumleft:
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


20 mei 2021 13:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Heb voor een vriend van me ooit een dikke BMW terug gereden uit Salamanca. Die had hij gekocht en ik had net een weekje vrij :cheesy: Hij had met de verkoper geregeld (maar dat was wel een particulier) dat hij alle papieren meekreeg en de verkoper liet de auto op zijn spaanse platen staan. Die heb ik er in NL afgeschroefd en terug gestuurd. Hoe mijn vriend dat precies met overschrijven had geregeld weet ik niet. Maar als je exportplaten a la Duitsland kan regelen, hoef je alleen de verzekering te regelen en evt een overnachting in een hotel met parkeergarage of bewaakte parkeerplaats. :idea:

Kijk hier eens https://www.transit-plate.eu/
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2021 14:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Bocaloco schreef:
Dat vind ik ook een puik plan, echter heb ik nog geen goed plan van aanpak gevonden :) Vanuit Duitsland is het te doen, maar ik denk niet dat ik een kenteken kan regelen om door Spanje, Frankrijk en België te mogen rijden.


Een vriend van mij heeft 2 maanden geleden een 991 uit Madrid gekocht(bij officiële porsche dealer) en dezelfde dag mee naar Nederland gereden.
De wagen had toen nog spaans kenteken en was nog een weekje verzekerd (door oude eigenaar)
Toen in Nederland naar keuring gebracht en na aftikken invoerrechten de nieuwe platen erop .
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


20 mei 2021 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
997 GT3 RS, beetje oranje toch, slechts 1 grensovergang naar huis en vandaag 3 bitcoins, morgen wellicht 2 of 4 bitcoins


21 mei 2021 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Afbeelding

CZ platen, maar de auto staat kennelijk in "D" met "nordschlife" :bang: setup. Best moeilijk dat Duits...
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


21 mei 2021 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Nog geen biedingen op dit pareltje. Beetje km's en ervaring denk ik, maar dan nog steeds niet te duur aan de estimate te zien. Hoef je ook geen spijt te hebben als je 'm gaat gebruiken waarvoor die is gemaakt.


21 mei 2021 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
En TS wil een 991. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 mei 2021 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Maar een 997 RS is leuker met een handbak en een Mezger motor. Maar goed, ieder zijn persoonlijke voorkeur uiteraard.


21 mei 2021 19:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Ik zeg ‘die rooie in Spanje’ :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 mei 2021 10:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Geen RS, wel leuk

https://finder.porsche.com/be/nl_BE/911-GT3-318790
_________________________________________
Wat niet is kan nog komen


23 mei 2021 8:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Die is ook mooi en een stuk nieuwer dan de spanjaard. Minder kms ook.
Maar zie net dat de spanjaard link niet meer werkt. Hoop dat hij naar Nederland komt…
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 mei 2021 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Wat een ding. Maar, in het geel natuurlijk.. zal wel een speld zijn, maar springt er dan mooi uit:)


23 mei 2021 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Hij komt, hij komt, die lieve ehhh... Het is wel rood en uit Madrid in ieder geval :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Na goed contact met de verkoper, extra filmpjes, overzichten van onderhoud en boekjes de knoop doorgehakt en hem gekocht. Hij staat in een rode wrap (hij is zwart), is heel netjes gedaan tot zover ik het heb kunnen zien. Schadevrij, dealer onderhouden (laatste service 1200km geleden), fabrieksgarantie tot 08/2022, liftkit, PCCB, carbon interieur, folding buckets, alles wat je wil op een GT3.

Prijs kon ook nog flink wat zakken en transport wordt verzorgd. Nu wachten tot hij aankomt :thumleft: Dat worden een paar lange dagen haha.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


23 mei 2021 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
G E F E L I C I T E E R D !
Wat een beauty.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


23 mei 2021 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Gefeliciteerd, succes met wachten en heel veel plezier met rijden en erna kijken.
_________________________________________
Mvg,

René


23 mei 2021 13:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Target: 991.1 GT3 RS
Goed gedaan man!! Dat hoopte ik al vurig toen ik zag dat de link het niet meer deed. Top!

Ik zou hem voorlopig rood houden. Wrap eraf halen kan altijd nog. En het rood ziet er echt netjes uit

Aankomt? Je gaat hem dus niet zelf halen? Jammer :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 mei 2021 14:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.