Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:03



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Bilstein / KW / Intrax 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Bilstein / KW / Intrax
Het is niet goed gelukt een helder beeld te krijgen van wat de beste keuze is voor het vernieuwen / upgraden van de dempers op een 930 '88. Mijn 'Fazit' is dat Bilstein in feite is wat Porsche zelf gebruikte, alleen dan nieuw/modern, en dat KW en Intrax elkaar niet veel ontlopen, met als verschil dat Intrax wat kleinschaliger is en de spulletjes ook inbouwt en afstelt. En Intrax is Nederlands en maakt een deskundige en sympathieke indruk. Heeft iemand hier wellicht nog een ervaring, tip of inzicht die/dat licht op deze materie schijnt? Bij voorbaat dank!


31 mei 2021 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Als je niet op het laatste eurootje hoeft te letten, dan zou ik altijd voor Intrax gaan. Ze kunnen daar ook op je persoonlijke voorkeur eea afstemmen.


31 mei 2021 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Ik lees wel vaak dat Intrax aardig wat onderhoud nodig heeft als er kilometers mee gemaakt worden. Alles valt en staat met het budget zoals altijd maar ook wat je zoekt qua afstemming. De duurdere series van Bilstein (B14/B16) zijn niet verkeerd, KW V2/V3 ook niet (al is het kwalitatief iets minder geworden dan vroeger..) maar als je echt wat geld wilt besteden dan ging ik naar Madeno Racing voor een setje Öhlins naar wens.


03 jun 2021 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Weet niet hoe Intrax zich tot Ohlins verhoudt, maar Intrax is absolute top.
Zou wel voor een RSA of 1K2 setje gaan, niet ingewikkelder, want dan wordt het meer profi materiaal met 100.000 instellingen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 jun 2021 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Ooit eens wezen informeren bij Intrax aan het begin van mijn project. Veren/ dempers worden een soort van pas gemaakt voor je auto. Rekening houdend met het doel en of gebruik van je auto. Ze installeren ook zelf. Lijkt mij een dikke pro, fabrikant en installateur. Bij mij wegens financiële tegenvallers nooit gelukt om 1 Intrax set te laten plaatsen.
_________________________________________
Nie janken.


03 jun 2021 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Hartelijk dank voor alle info. Inmiddels heb ik voor de 3.2 Bilstein B6 besteld, die gaan er volgende week onder, en voor de 930 Intrax 1K2. De 930 is dan een week of vijf weg omdat Intrax het inderdaad in detail afstemt en afstelt. Ben heel benieuwd en zal hier ook verslag doen.


03 jun 2021 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Gisteren de 3.2 afgegeven bij Robert. Hij zei dat naast Bilstein B6 ook sportievere Bilsteins beschikbaar zijn. Heeft iemand wellicht ervaring met dergelijke Bilsteins? En is het wenselijk of juist niet dat de dempers zelf ook veren hebben, dus in aanvulling op de torsieveren? Het logische aan Bilstein B6 lijkt me dat e.e.a. min of meer origineel blijft, i.e. zoals de Porsche ingenieurs het bedoeld hebben.

PS is het zinvol ook de torsieveren te vervangen of gaan de eindeloos mee?


05 jun 2021 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Dat zou Robert toch wel moeten kunnen beantwoorden?
Benieuwd naar je ervaringen met Intrax 1K2, zou ook mijn keuze zijn :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 jun 2021 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
B6 is prima voor straatgebruik. Stuk beter dan de standaard fietspompen. Ik had B6 met Bilstein veren en dat was een grote verbetering onder mijn 964. Snaarstrak sturend en mooie demping.

Overigens weet ik van 3 Intrax gebruikers dat de kwaliteit wat te wensen over liet. Veel vastzittende stelringen en corrosie. Dat is minstens 8 jaar geleden, dat wel.


05 jun 2021 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Heb nog een keer een iK2 setje van een niet nader te noemen forumlid gekocht, dat voldeed prima :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 jun 2021 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Van oud mannetje geweest zeker....


05 jun 2021 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
Cazzo Super Veloce schreef:
Dat zou Robert toch wel moeten kunnen beantwoorden?
Benieuwd naar je ervaringen met Intrax 1K2, zou ook mijn keuze zijn :thumleft:


Zeker, maar Robert was degene die aanraadde nog even te dubben. Deze 3.2 is helemaal origineel (afgezien van de 'Zweedse luchtpomp', die er nu uitgehaald is), dat wil ik graag zo houden en dan ligt Bilstein B6 voor de hand, maar wellicht is er op basis van ervaring ook wat te zeggen voor een 'hogere B'.

De 930 komt uit de US en daar is al het e.e.a. aan veranderd om die weer Europees te krijgen (Amerikanen en auto's is en blijft toch een bijzondere combi, to put it mildly). Verder is de 930 was ruwer en spannender, dus die is een betere kandidaat om te experimenteren met onderstel e.d. Inderdaad ook heel benieuwd wat daar uitkomt.


05 jun 2021 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: Bilstein / KW / Intrax
giulia schreef:
Overigens weet ik van 3 Intrax gebruikers dat de kwaliteit wat te wensen over liet.


Ja die ervaringen heb ik ook wel mee gekregen van bezitters, ook rammelende en klapperende geluiden die maar niet opgelost konden worden. Daarom zou ik ook voor Ohlins Road&Track kiezen, daar heb ik nog niets negatiefs over gehoord/gelezen. Qua afstemming van het onderstel kun je wel goed bij Intrax zijn dus je zult een hele andere 930 weer krijgen.

Ik heb zelf een B12 set (B8+Eibach) gekocht ter vervanging van een KW V2 onderstel. Voor op de weg is de B6/B8 gewoon een goede demper.


05 jun 2021 23:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joris_h


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.