Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 2:03



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
996 als youngtimer? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 996 als youngtimer?
Dat betwijfel ik. Dat kan ik ook nergens terug vinden.
Volgens mij heet het daarom belasting 'toegevoegde' waarde.....op marge zit geen toegevoegde waarde, die is immers al voldaan.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 jun 2021 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 996 als youngtimer?
Ik zou zeggen, bel de belastingdienst of een goeie accountant.


15 jun 2021 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 996 als youngtimer?
Ik heb een hele goede accountant. Ik heb er meerdere gehad, en allemaal hebben ze me afgeraden om mijn auto's zakelijk te zetten.
En toch heb ik er goed aan gedaan om niet naar ze te luisteren. Ik zeg dus: zet die 996 op de zaak! De bijtelling van een Golfje of een Tesla is een stuk hoger!
En ja, je moet afdragen bij verkoop, maar dat gaat je bij die andere hokken niet lukken. Durf te doen! :cheers:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 jun 2021 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: 996 als youngtimer?
Als je zeg maar tussen de 7 en 10k per jaar zakelijk die auto kunt inzetten, kan ik het me nog voorstellen. Maar voor meer dan dat is zo'n 996 denk ik totaal niet rendabel als het op kosten aankomt.
Een oude P is in ogen van velen oor de fun en niet voor dagelijks. Je gaat je ergeren aan het comfort, het dure onderhoud enz. Mogelijk gaat de lol er zo vanaf, dat zou toch jammer zijn?

Af en toe in die P en later weer blij dat je een comfortabele reiswagen bezit kan heel prettig zijn. . En af en toe spartaanse. Juist die afwisseling zorgt ervoor dat je alles weet te waarderen zoals het is.


15 jun 2021 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 996 als youngtimer?
Een 996 spartaans? :shock:
Ik heb bijna 7 jaar een 964 dagelijks en zakelijk gereden, dat was het beste wat me is overkomen op het gebied van dagelijks vervoer!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


16 jun 2021 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: 996 als youngtimer?
@Steef, alles is relatief. Natuurlijk de eerste elfjes zijn nog meer spartaans en zo zijn er nog wel meer te nomen.
Maar zelf vind ik het beslist geen auto om 30k km /jr. mee af te leggen. Dat is me echt teveel afzien tov een moderne middenklasser.


17 jun 2021 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 996 als youngtimer?
Begrijpelijk. Het is inderdaad wat je van een auto verwacht.
De basis-996 is nou niet echt hardcore te noemen, en juist daarom lijkt het mij een zeer geschikte dagelijkse auto. Het ligt er ook een beetje aan waar je woont:
-Moet/mag je over 25km dijkjes door een onbewoond gebied naar je werk: 996
-sluit je in Purmerend achteraan in de file, en moet je naar je werk in het Coenhavengebied: moderne middenklasser (dan zou een Fiat Panda nog het meeste voor de hand liggen, maar ja, ik snap dat luxe ook een dingetje is)
Of je in het huidige verkeersbeeld nog van een 996 kan genieten/profiteren, dat stel ik wel 'im frage', en in dat opzicht kan ik de keuze voor een moderne middenklasser ook weer begrijpen
Overigens zou ik ook met de GT3 dagelijks kunnen rijden, maar dat zou pas echt zonde zijn :wink:
Er zijn mensen die dagelijks in een Lotus Elise/Exige rijden, niet veel, maar die mensen begrijp ik ook.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


17 jun 2021 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: 996 als youngtimer?
https://www.autoblog.nl/nieuws/gaat-de- ... hop-901703


17 jun 2021 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: 996 als youngtimer?
vaudi schreef:
Je gaat je ergeren aan het comfort, het dure onderhoud enz.

Als je bang bent voor duur onderhoud is dat juist een reden om de auto zakelijk te gaan rijden, dan maak je je daar minder druk om.
Heb net mijn 997 weer even voor >€100 volgetankt, blij dat ik dat niet privé hoef te betalen.
Maar ieder het zijne natuurlijk, ik heb jaren een Opel Speedster als dagelijkse auto gereden…


17 jun 2021 17:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.