Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:00



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Einde youngtimer regeling in zicht 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Einde youngtimer regeling in zicht
Als zelfs de auto-minded lobbygroepen voor afschaffing zijn, dan kan het niet anders dan dat de youngtimer-regeling zijn langste tijd gehad heeft. Ik snap RAI en Bovag wel: hun leden hebben belang bij een zo jong mogelijke vloot en het Nederlandse autobestand is relatief oud. Alleen zou ik dan zeggen: verschuil je niet en kom er dan ook voor uit.

Dit moet bijna wel betekenen dat de belangstelling voor jonge Porsches in de BTW gaat afnemen.

Afbeelding

https://youngtimer-magazine.com/youngtimerregeling-onder-vuur/?fbclid=IwAR29be2eRMAOS1_3qfclSfW8u4QdeCb62tXd3wYucFGQUSoHvH4izzId1fc


17 jun 2021 12:51
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Einde youngtimer regeling in zicht
Als dan ook die belachelijke 22% over de nieuwwaarde afgeschaft wordt.......het eerste jaar misschien redelijk, maar als een auto 5 jaar oud is, dan is dat verre van redelijk.
Niet elke ondernemer is bij machte om elk jaar een nieuw voertuig aan te schaffen, laat staan een nieuw voertuig.

Stel dat ik bereid ben om een 5 jaar oude Tesla aan te schaffen, hoe redelijk is het dan, dat de bijtelling meer is dan wat de auto gekost heeft?
Juist die, in mijn ogen onredelijke bijtelling, houdt ondernemers tegen om duurzaam te investeren. Je hebt dan na een X-aantal jaren de auto dubbel betaald.
Ik zie de bijtelling dan ook als een extra afbetaling aan de staat, om in een 'verse' automobiel te rijden.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


17 jun 2021 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Einde youngtimer regeling in zicht
Helaas valt me op dat de Bovag vaak met een bepaalde wind meewaait. Ze staan blijkbaar niet in voor een deel van hun leden.
Krijg de indruk dat ze het liefst de auto's ouder dan 10 jaar willen verbieden. Om maar zo nieuw mogelijk auto's te verkopen.
Laatst was er iemand van de Bovag in het nieuws die ons autopark qua ouderdom vergeleek met die in Albanië.


17 jun 2021 15:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Einde youngtimer regeling in zicht
steef schreef:
Stel dat ik bereid ben om een 5 jaar oude Tesla aan te schaffen .....



Die kan je toch op basis van kilometervergoeding gaan rijden .... én opladen op de zaak :wink:


17 jun 2021 19:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Einde youngtimer regeling in zicht
Ik zag dit nieuws ook al op Autoblog.
Ik lees hier niets over op de sites van de ANWB en de RAI.
Die lijken enkel bezig met het propageren van elektrisch vervoer en rekeningrijden.
Dit artikel is geschreven op basis van één regel in het document van de mobiliteitsalliantie om rekeningrijden te propageren.
Als de politiek interesse krijgt om deze regeling te gaan heroverwegen is dat in mijn ogen dan ook wel een gevolg van de aandacht die Youngtimer Magazine er zelf voor vraagt….


17 jun 2021 19:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Einde youngtimer regeling in zicht
Lees het artikel. Staat expliciet vernoemd dat die organisaties er verder niet op in gaan
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jun 2021 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Einde youngtimer regeling in zicht
Ik ben misschien wat sceptisch, maar in mijn beleving is de politiek vaak erg reactief naar de publieke opinie.
Als je dus niet wilt dat iets gebeurt, is er in de media aandacht voor vragen niet de beste strategie.
Verder ben ik er niet zo bang voor dat dit snel gaat gebeuren, dit dwingt ‘armere’ ondernemers om een dure, nieuwe auto aan te schaffen, dat doet het niet goed in de headlines.


17 jun 2021 23:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Einde youngtimer regeling in zicht
dat en in het grotere plaatje gaat het om niet zoveel auto's
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 jun 2021 7:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Nine-6-four


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.