Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 maart 2024 10:17



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Trekstang / schubstange cabriodak boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Trekstang / schubstange cabriodak boxster 986
Hallo forum leden,

Ik heb een boxster 986 uit 2000. Er is hier ook al het één en ander over geschreven zoals aandrijfkabels vervangen alleen bied dat bij deze auto geen oplossing. Nu is het probleem dat als ik het dak dicht doe er soms een knal uit de aandrijving komt, het lijkt wel dat er een tandwiel knapt. Ik heb het dakje gekalibreerd maar het probleem blijft. Het valt me op dat als je de microschakelaar in midden van het dak indrukt het een paar seconden duurt voor de de aandrijving stopt. Na wat onderzoek kwam ik het volgende onderdeel tegen zie foto. Onderdeel met het nummer 986.561.580.00 genoemd Schubstange. Dit klinkt en ziet eruit dat er een veer inzit die ietsje kan uitschuiven. Ik heb dit geprobeerd maar hier is geen beweging in te krijgen. Weet iemand wat de functie van dit onderdeel is, oftewel zou deze uit kunnen schuiven?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


15 jul 2021 16:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Trekstang / schubstange cabriodak boxster 986
Wanneer ik die schubstange zo bekijk lijkt het mij dat er een radiale of axiale beweging in zou moeten zitten. Als het een gefixeerd onderdeel zou zijn hoeft die verdikking er toch niet in te zitten ? Dan zou het uit 1 stuk met dezelfde diameter gemaakt kunnen worden. Dit alles op basis van de foto die ik zie :salut:


16 jul 2021 15:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Trekstang / schubstange cabriodak boxster 986
Klopt, maar krijg er geen beweging in. Het rare is in beide stangetjes zit geen beweging. Ik denk dat ik een andere koop en ga kijken of daar wel beweging in zit.


19 jul 2021 9:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Trekstang / schubstange cabriodak boxster 986
Nielsniels schreef:
Ik denk dat ik ...


.. mezelf even netjes voor ga stellen in het daarvoor bestemde subforum hier :popcorn:


Welkom :!:


19 jul 2021 15:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Trekstang / schubstange cabriodak boxster 986
Ik weet niet of je ook lid bent van de Nederland/Vlaanderen Boxster 986 groep op fb? Anders daar je vraag eens stellen, er zit aardig wat expertise in die groep


19 jul 2021 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: Trekstang / schubstange cabriodak boxster 986
Het lijkt op een gasveer. Die de klep helpt zeg maar zodat er minder kracht op het mechaniek komt. Deze kan je niet altijd(afhankelijk hoeveel kracht hij moet leveren) met de hand bewegen. Probeer maar eens een gasveer van de kofferdeksel met de hand in te drukken en al je tanden te behouden. Ik weet het niet zeker. Maar daar lijkt hij wel op.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


25 jul 2021 14:33
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Royt


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.