Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 8:22



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat door! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 E 1969
Bericht 911E & Ruben (en ben stiekem opzoek naar Kobalt blauwe 964)
Hoi ik ben Ruben en alweer een decennium trotse eigenaar van m'n 911E met RS specs motor, vandaar de bijnaam Frankenstein want het is een monster en er klopt in principe niks van maar rijdt als de brandweer. Ik rij er regelmatig rallies mee en dat is altijd een feestje!

Officieel door Gulf gesponsord geweest voor 3 jaar.

Voor meer dagelijks vervoer alweer een tijd opzoek naar een goede (liefst Kobalt blauwe) 964. Dus mocht iemand er eentje weten te staan dan hoor ik dat graag.

Ben benieuwd wat er allemaal op het forum gebeurd!


27 jul 2021 16:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 911E & Ruben (en ben stiekem opzoek naar Kobalt blauwe 9
Welkom Ruben -- en laat die foto's van Frankenstein maar komen :wink:


27 jul 2021 16:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: 911E & Ruben (en ben stiekem opzoek naar Kobalt blauwe 9
Er stond er eentje op marktplaats 2 maanden geleden, maar kan m nu niet meer vinden helaas…


27 jul 2021 18:19
Profiel
PorscheForum Rookie
911 E 1969
Bericht De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat door!
Nou die zoektocht duurt al ruim 2 jaar. Ik weet het, ik heb een bijna onmogelijke wensenlijst maar als liefhebber weet je daardoor soms te goed wat je wil, maar niet makkelijk zal kunnen krijgen. Kon ik hem nog maar zelf uitkiezen bij de dealer :drive:

Dit verhaal begon bij het voorstelrondje bij "even voorstellen" op dit forum. Ticcie schreef dat er eentje op marktplaats stond.

Klopt, daar ben ik naar gaan kijken. NL auto, zwart interieur, met boekjes en (bijna) volledige historie. Was een C4 en ik zoek eigenlijk een C2 en de KM stand was 250.000 en het liefst vind ik er eentje onder de 200. Prijs was 47500. Misschien achteraf gezien nog best een goede deal..... maarja..

later vond ik dit: http://home.kpn.nl/pjavv/ kennelijk waren Paul en Elise, geen idee of ze bij het forum bekend zijn?

Heb daarvoor een Italiaanse C2 kobalt blauw gevonden met wit leder interieur, zonder historie en een onrealistische KM stand.... 42.000 was de uiteindelijke prijs, maar toch door het niet kloppende verhaal niet gedaan... misschien ook spijt van, maar ik wil liever niet voor veel verrassingen komen te staan aangezien de kosten hoog kunnen zijn.


MOD: Topics samengevoegd - voorstellen en zoektocht kan best in 1 topic samengaan :idea:

Dus mijn zoektocht gaat door.....

Iemand tips om mijn droom realiteit te laten worden?


28 jul 2021 13:16
Profiel
PorscheForum Rookie
911 E 1969
Bericht Re: 911E & Ruben (en ben stiekem opzoek naar Kobalt blauwe 9
Ticcie schreef:
Er stond er eentje op marktplaats 2 maanden geleden, maar kan m nu niet meer vinden helaas…



Hi Ticcie, Ja klopt! Daar ben ik geweest! De auto stond bij Garage Massop in Soest te koop, maar gekocht uit de handel geloof ik.

Misschien leuk om er een verhaal van te maken en denk dat dit dan onder "discussie" op dit forum moet?

Ik ben al lang aan het zoeken en redelijk veel tegengekomen in Europa


28 jul 2021 13:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
Ruben,

Ben in bezit van kobaltblauwe 964 C2.
Bouwjaar 1992.NL geleverd.
Met de juiste opties,nl:
Geen schuifdak.
Geen airco.
BBS e88 met nieuwe banden.
Carrosserie geheel gerestaureerd.
Veel zaken onderstel nieuw.
Enige nadeel:km stand 325.000 km.

Is een rijdend project.
Loopt als een zonnetje,revisie nog ver weg.

Sta voor de keuze:
Bij een echt serieus bod mag hij evt weg.
Ga anders gewoon door met project,ieder jaar pak ik wat aan.

Serieuze interesse?

+31629563542

Gr Theo


28 jul 2021 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
Op mobile zie ik deze staan die enigzins aan je wensen voldoet: Porsche Carrera 4, Erstlack, 2. Hand, Schalter 119.150 km wel een vraagprijs van 80K :bang:

Afbeelding

Succes met de zoektocht!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 jul 2021 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
Ik heb ook lang gezocht / bijna net zo kieskeurig als jij :D en uiteindelijk kom je m wel tegen. Kobaltblauw stond ook hoog op mijn lijstje, uiteindelijk is het iets van Venezian blue geworden met een wit / heel lichtgrijs interieur.

En in de tussentijd goed uitzoeken waar je op moet letten en hoe ze horen te rijden door in een paar te gaan rijden: dan weet je eigenlijk al snel of t m gaat worden of niet. Heb je last van het schuifdak qua hoogte etc.

En ik weet niet of je een perfecte zoekt, of juist niet, maar een niet 100% auto met potentie is ook best leuk om langzaam te perfectioneren, zeker als je zelf handig bent. Maar de onderdelen zijn niet goedkoop… en een beetje roest schade kan ook nare verrassingen opleveren.

Ik vond tijdens die proefritten de C2 iets lichter en leuker aanvoelen dan een C4, maar dat is persoonlijk en anderen vinden dat onzin 8) uiteindelijk besloten om de keuze meer af te laten hangen van de staat vd auto, dan van een C2 of C4.

Zal t melden als ik er eentje tegenkom.


28 jul 2021 23:05
Profiel
PorscheForum Rookie
911 E 1969
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
@ticcie Ja dat verschil c2 en c4 moet ik nog even ervaren. Van de C4 heb ik er nu 5 gereden en deze vond ik zwaar aanvoelen. Maar mijn 911E met bijna 210 PK, ca. 1000 KG en weinig isolatie geeft een andere snelheidsbeleving. De 964 is veel comfortabeler en is natuurlijk met pünktlichkeit gebouwd. Maar daardoor leek me de C4 wat langzamer en voelde zwaar op de voorwielen. Daardoor wilde ik het liefst kijken naar de C2.

@Theo, ik bel je even vanmiddag. Ik zoek er inderdaad eentje met lage KM stand maar zoals de 80K voor de DE auto is wel erg veel als je ook een 1993 jubileum editie kan kopen voor ca. 85K.

Dat vind ik ook een lastig dilemma, de "Jubi" is nog zwaarder dan de C4, ik geloof zelfs 150KG....


30 jul 2021 8:11
Profiel
PorscheForum Rookie
911 E 1969
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
[img]/pic_id=79172[/img]

ehhmmmm hoe plaats je hier foto's?


30 jul 2021 8:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
foto uit je album plakken doe je door het tussen "album" code te zetten en dan zonder de # (dus alleen het nummer van de foto).

79172

(als je "citeer" gebruikt van dit bericht zie je de code)
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


30 jul 2021 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
Je kunt als je een voorbeeld wil geven ook in je eigen reactie "Schakel BBCode uit" aanvinken dan kun je precies laten zien wat je bedoelt zonder dat mensen moeten quoten:

[album]79172[/album]

Niet dat dit perse beter is, ik wilde gewoon wijzen op een alternatief :)


30 jul 2021 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
C2 voelt en is wat levendiger maar met een C4 kan je echt flink harder door de wat langere bochten. Plus dat je vol op het gas de kortere bochten uit kan.


30 jul 2021 10:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De zoektocht naar mijn ideale 964 (liefst kobalt) gaat d
Als de 964 technisch in goede staat is zou ik een C4 zeker niet laten staan :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


30 jul 2021 11:08
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.