Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 7:16



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Met de Porsche naar Corsica, goed idee? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Over 3 weken hebben we weer een trip naar Italië gepland met de bedoeling om vanuit Livorno de veerboot naar Corsica te nemen. Is er iemand die ervaring heeft met het rijden met een Porsche op Corsica? Na wat speurwerk op internet ben ik aan het twijfelen of dit wel een goed idee is. Ik lees op internet veel verhalen over zeer smalle en vooral slechte wegen. Ook zijn er klachten over de steile hellingen in de veerboten en de krappe ruimte hierin. Voor een 4x4 geen probleem, maar voor onze Boxster misschien niet de beste bestemming. Zo niet, Italië biedt genoeg alternatieven.


08 aug 2021 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Al een paar jaar geleden dat ik er geweest ben, maar de wegen zijn niet slechter dan in Italië vgm.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 aug 2021 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Ruim 10 jaar geleden in Corsica geweest. Met het vliegtuig en vervolgens een auto gehuurd. Tijdens het rijden dacht ik maar aan één ding: ik kom hier terug met de Porsche.
Kan prima, de wegen zijn hier net zo goed of slecht als in Italië. In het noorden zijn de verkeersborden wel vaak beschoten met hagel, zorg dus dat je goede banden hebt :mrgreen:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


08 aug 2021 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Ben diverse malen met de eigen auto op Corsica geweest. Op de boot wordt alles kriskras door elkaar gezet en staan ze allemaal op een half metertje van elkaar wat niet heel ruim en nogal chaotisch is. Auto's worden verder niet vastgezet. Het komt zeer zelden nog wel eens voor dat bij ruwe zee auto's gaan schuiven en ze tegen elkaar belanden. De wegen op het eiland zijn op zich prima, maar muv de Noord-zuid-verbinding aan de oostkant van het eiland (T10) zijn rechte stukken weg zeer schaars. Hou er dus rekening mee dat afstanden overbruggen veel tijd kost. De breedte houdt op sommige wegen ook nog wel eens wat te wensen over. Verder is het hoe hoger je in de bergen komt des te slechter de wegen worden.
Daarnaast zijn er nogal wat Corsicanen die rijden alsof hun leven er vanaf hangt :roll: Van inhalende figuren voor een bocht moet je dus niet van op kijken. Helaas is door zo'n malloot mijn X5 t-loss gereden nadat hij vol op mijn weghelft door de binnenbocht kwam en frontaal op ons reed. Was een bergweg met aan de rechterzijde een hoge rotswand dus kon niet door de bocht kijken.

Het eiland is echt schitterend en dus een aanrader om naartoe te gaan :thumleft:.


09 aug 2021 12:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Wel ‘lekker’ dat je dan in een X5 zit en en niet in een Corsa….
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 aug 2021 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Dank voor jullie reacties. Ik denk dat we Corsica met de Porsche niet doen. Beter maar eens met het vliegtuig en vervolgens een huurauto nemen.
Planning is nu Dolomieten en Toscane.


09 aug 2021 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Corsica is mooier.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 aug 2021 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
pakkie schreef:
...Op de boot wordt alles kriskras door elkaar gezet en staan ze allemaal op een half metertje van elkaar wat niet heel ruim en nogal chaotisch is. Auto's worden verder niet vastgezet. Het komt zeer zelden nog wel eens voor dat bij ruwe zee auto's gaan schuiven en ze tegen elkaar belanden...


zijn met de veerboot naar Sardinië geweest. Dat ding heette de Moby Dick; de overtocht leek wel een achtbaan. De auto stond naast een truck gevuld met stenen. Wij dachten dat er minstens 10 van die grote keien op en in onze huurauto lagen. De verbazing was enorm bij terugkomst: helemaal niks. terwijl wij nog groen en geel zagen van zeeziekte. Maar ze rijden daar wel 'Zuid Europees'.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


09 aug 2021 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
ben er in juni nog geweest, weliswaar niet met de Porsche maar met 18 meter gevuld met diepvries. de wegen zijn te vergelijken met Italië, Frankrijk en Spanje, smal maar voor een beetje bestuurder leuk spannend. men rijdt daar beter dan op het vaste land zelf (waarschijnlijk omdat ze het daar nog rustiger aandoen :mrgreen: :mrgreen: ) met de Porsche de boot op en af moet geen enkel probleem zijn, als een lange (echt een lange 8) ) caravan er af kan zonder zijn achterzijde de grond te raken zal elke Porsche er op en er af kunnen. geweldig eiland met gezellige dorpen en boulevards en mooie slaapgelegenheden. een Porsche hebben de meeste voor de fun en dat kun je er daar mee beleven. (uitgelezen kans)
_________________________________________
Picasa album


09 aug 2021 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Lekker naar Zuid Frankrijk gaan. Binnenwegen zijn daar fenomenaal en goed onderhouden. Of anders naar de Dolomieten. Ook daar zie je het verschil tussen een rijke streek met goede infrastructuur en bijvoorbeeld de armetierige bende rondom de Po vlakte. Ik heb in 2017 in de Dolomieten serieus gas gegeven met de 964 en dat was echt feest. Pak deze: de Grande Strada Delle Dolomiti en het is echt genieten.

In Frankrijk zijn de Route Napoleon en de Languorous Languedoc echt geweldig. De eerste heb ik met een Alfa Spider V6 gedaan, de 2e met een Boxster.


10 aug 2021 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Is Sardinië wellicht een goed plan? Kom er al 30 jaar, eerst met de motor, nu met vliegtuig en huurauto; het hele eiland is een prachtige belevenis. (Daar heb je ook geen last van Corsicaanse afscheidingsbeweging, waar in het verleden nog wel eens wat narigheid bij was). Er zijn prima verbindingen met Italië vaste land (nachtboot)
Veel plezier, waar je ook voor kiest :-)


10 aug 2021 11:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Ik neem aan dat iedereen inmiddels wel een beetje op de hoogte is, maar voor diegenen die niet zo vaak met de auto naar het buitenland gaan: let op de verschillende verkeersregels, m.n. t.a.v. max snelheid op de verschillende wegen en het gebruik van je mobiele telefoon (en filtsmeister of andere hulpmiddelen)!

https://www.ad.nl/auto/met-de-auto-op-v ... ~a9b6c5de/
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


10 aug 2021 17:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Als Zuid Turkije kan met een 3.2 dan moet Corsica met een Boxster toch zeker kunnen ?

Afbeelding

album/album_pic.php?pic_id=75515
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


10 aug 2021 18:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Even een kleine update:

Ben in september 2 weken naar Corsica geweest met de 991. Super veel leuke stuurweggetjes daar :thumleft:
Je komt dan ook veel motorrijders tegen die daar ook van willen genieten. Wel smalle wegen inderdaad en enkele lokale held die voor een blinde bocht nog wil inhalen. :bang:
Wel enkele verkeersdrempels in elk dorp, en af en toe wat drukker (langzamer) verkeer waardoor je niet opschiet. Gemiddelde snelheid over langere stukken ligt dus niet erg hoog. Op het eiland veel tochtjes gemaakt (in het noord/west gedeelte) naar pitoreske dorpjes. Lekker gegeten en gedronken, mensen zijn vriendelijk.

Erg van genoten dus. :mrgreen:

Enige minpuntje was de veerboot Toulon-Bastia. Ze parkeren de auto's op de boot met minimale tussenruimte om zoveel mogelijk auto's/motoren mee te kunnen nemen. Dus ik was wat bang voor krassen van mensen die met tassen tussen de auto's doorlopen. Daarom maar een beetje toezicht gehouden bij het laden/lossen. Maar ging goed! Vriendelijk geholpen met op en afrijden van de boot (schuin van de loopplank dan raakt de spoiler niet de grond).

79551
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


15 okt 2021 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
Dank voor de update. Misschien volgend jaar toch er naar toe. Dit jaar als alternatief, die Romantische Strasse, Oostenrijkese Alpen en Dolomieten gereden. Romantische Strasse viel tegen. Halverwege toch maar de autoweg gepakt en in een ruk naar Füssen/Forggensee gereden. Daarna Namlostal, Hahntenjoch, Timmelsjoch, Jaufenpass en Penserjoch. Mooie route. Trouwens een schitterende 991 cabrio.


15 okt 2021 18:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Met de Porsche naar Corsica, goed idee?
giulia schreef:
Lekker naar Zuid Frankrijk gaan. Binnenwegen zijn daar fenomenaal en goed onderhouden. Of anders naar de Dolomieten. Ook daar zie je het verschil tussen een rijke streek met goede infrastructuur en bijvoorbeeld de armetierige bende rondom de Po vlakte. Ik heb in 2017 in de Dolomieten serieus gas gegeven met de 964 en dat was echt feest. Pak deze: de Grande Strada Delle Dolomiti en het is echt genieten.

In Frankrijk zijn de Route Napoleon en de Languorous Languedoc echt geweldig. De eerste heb ik met een Alfa Spider V6 gedaan, de 2e met een Boxster.

Dit is een rit die ik zeker eens moet beleven. Dank je voor de tip.
Je vindt niet altijd een passend moment om volop gas te geven :D
_________________________________________
Kies voor een geschikt alarm: Klik hier


20 nov 2021 19:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.