Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 3:29



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Taxatie waarde 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Taxatie waarde
Is voor de waarde Taxatie een porsche 911 1975 in de originele g model outfit hoger ?
De auto is namemijk in 964 uitgevoerd welliswaar origineel porsche bumpers spoilers
Heb de originele spullen van G model liggen .


22 aug 2021 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Taxatie waarde
Ik denk inderdaad origineel geeft een hogere taxatie.
Maar ik zou zeggen bel even een taxateur. Die zal je vast informatie geven.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


22 aug 2021 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Taxatie waarde
Uiteindelijk bepaalt de koper de prijs, taxatie is ‘leuk’ verzekeringspremie als je hem casco wilt verzekeren.

Gevoelsmatig zeg ik als je in dergelijke type auto’s ‘zit’ dat nep een nadeel is…… :scratch:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


22 aug 2021 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Taxatie waarde
Nemen verzekeraars eigenlijk de waarde van een taxatierapport over of hanteren ze hun eigen taxatie ?
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


22 aug 2021 15:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Taxatie waarde
Citaat:
Nemen verzekeraars eigenlijk de waarde van een taxatierapport over of hanteren ze hun eigen taxatie?


Uiteraard neemt de verzekeraar die taxatie over. Dat is waar je die (onafhankelijke) taxatie voor laat doen. De taxatiewaarde wordt verzekerde casco-waarde; de premie gaat mee omhoog of omlaag. Bij verkoop heeft de taxatie geen betekenis.


22 aug 2021 15:33
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Taxatie waarde
Afgezien dat ik mijn auto goed verzekerd wil hebben vraag ik mij nu af of het wijs is deze te laten taxeren.
Ik heb nooit een taxatie laten doen en vraag mij nu af op welke manier ik er beter van zou kunnen worden… :scratch:
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


22 aug 2021 17:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Taxatie waarde
Misschien heb jij je auto's in een bedrijfspolis? Want als je hem als particulier betaalbaar wilt verzekeren, kom je in een klassieker-, youngtimer- of sportwagenpolis terecht. En dan heb je die keus niet, want voor vrijwel al die speciale polissen wordt de eis gesteld dat de auto elke drie jaar wordt getaxeerd door een bij VRT, TMV of de Fehac aangesloten taxateur.


22 aug 2021 17:34
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Taxatie waarde
Binko schreef:
voor vrijwel al die speciale polissen wordt de eis gesteld dat de auto elke drie jaar wordt getaxeerd
Bij mij niet hoor. Taxeren is eigen keus.
Als ik het niet doe krijg ik bij een total loss de dagwaarde uitgekeerd.

Een reeks fantastische internet-dagwaardetools konden mij geen van alle de dagwaarde van mijn auto geven :evil:
Binnenkort maar eens de ANWB bellen want ik ben nu wel nieuwsgierig geworden :ba:
Ik laat hem overigens elke drie jaar taxeren ;)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


23 aug 2021 3:00
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Taxatie waarde
Vraagje; hebben jullie hier vaste taxateurs of taxateurs die jullie voorkeur hebben?


23 aug 2021 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Taxatie waarde
Andre911Carrera schreef:
Vraagje; hebben jullie hier vaste taxateurs of taxateurs die jullie voorkeur hebben?

Voor de tweede taxatie, meestal na drie jaar, hoeft de taxateur alleen het bestaande rapport bij te werken en betaal je dus ook een ander tarief. Alleen al om die reden zullen de meeste mensen een vaste taxateur hebben.

Zelf ben ik via een gezamenlijke actie via dit forum ooit bij Dennis Rietveld uitgekomen en heb ik inmiddels ook de vervolgtaxatie laten doen. Prettig vent, kennis van zaken en prima tarief. Verwacht dat ik over twee jaar ook weer een mooi zomers ritje naar Brabant ga maken, al zou ik net zo goed een adresje kunnen zoeken wat dichter bij huis ligt.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


23 aug 2021 11:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Taxatie waarde
Ik meen dat ik drie taxateus heb gehad. Van de korting bij hertaxatie wist ik niks maar dat schijnen de meesten, zo niet allemaal, wel te hebben.
Mijn laatste hertaxatie door Jonker Wesdorp kostte €115.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


23 aug 2021 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Taxatie waarde
Ik had inderdaad een vaste taxateur van mijn 986, en die rekende ook een aangepast tarief bij de hertaxatie van mijn Boxster (en de klassiekers die ik daarvoor had ook trouwens). Alleen voor mijn 987 moest ik binnen 4 weken een taxatie aanleveren, langer wilde de verzekeraar de aankoopprijs niet als dagwaarde garanderen. En toen bleek dat de populariteit van youngtimers en sportwagens ook bij taxateurs is te merken: wachttijden van 2 maanden waren bij de erkende taxateurs in mijn regio (Zuid-Holland) eerder regel dan uitzondering... Ik vond er een die inmiddels ook maar 's avonds afspraken was gaan plannen om aan de grote vraag te voldoen. Daar kon ik wel tijdig terecht; ik betaalde 130 euro. Hertaxatie bij mijn vorige taxateur was ongeveer 100 euro.


23 aug 2021 18:01
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Taxatie waarde
Gebruik anders even de zoekfunctie. Is in het verleden best veel over geschreven incl gezamenlijke PF taxatiedagen etc :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 aug 2021 7:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Taxatie waarde
De vraag was of hij hem origineel moet maken voor de taxatie.
De rest is off-topic.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


24 aug 2021 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Taxatie waarde
Een 911 op dagwaarde laten verzekeren is m.i. dom omdat ze in werkelijkheid meer waard zijn dan volgens de methode dagwaarde berekening.

Maar dat is off topic:
Origineel isie meer waard denk ik dan in omgebouwde 964 look.
Is wat je zelf wilt - voor de taxatie alleen zou ik m niet ombouwen naar origineel.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 aug 2021 16:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Taxatie waarde
NordRack2 schreef:
De vraag was of hij hem origineel moet maken voor de taxatie.
De rest is off-topic.

:salut: :salut: Je zou toch denken dat ik inmiddels getraind zou zijn daar doorheen te lezen. Je m'excuse. :oops:

Ik reageerde hierop:
Andre911Carrera schreef:
Vraagje; hebben jullie hier vaste taxateurs of taxateurs die jullie voorkeur hebben?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2021 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Taxatie waarde
Even aanhaken op t meest recente taxatietopic:
Mijn 993 Targa (1998, 176k km) is onlangs weer getaxeerd. Na 3x Peter Luxwolda nu eens een ander gekozen.
Ben niet enthousiast geworden van deze taxateur, ook al lees ik hier ook tevreden verhalen over hem.
Auto werd vluchtig bekeken (ok, het regende, maar ik stond wel met een plu boven zijn hoofd). Ik heb de papieren onder z'n neus geschoven, omdat daar de 3.8 motor (X51) in is genoemd; beweert hij later dat hij de papieren niet heeft gezien :roll:
Hij had veel moeite met die motor, kwam bij een eerste - telefonische - inschatting uit op 59.500, 25% lager dan de vorige (ok, best wel hoge) taxatie. Want t was een gewone 3.6.
Was t er niet mee eens, enig veldwerk op Mobile en Autoscout leverde 28 targa's op, voor gemiddeld 81k, waarvan 15 handgeschakelde, gem 85.5k.
En slechts 1 met X51,voor 150k, maar slechts 36000 km.
Heb ik m allemaal laten weten.
Bleef moeilijk doen over de motor (bij RDW staat 3600 cc), maar in papieren staat 3.8, net als in het importdocument. Allemaal laten zien. Na een 'diepgravend onderzoek' (navraag bij dealers) komt hij nu op 75k, net als ik zelf al had voorgesteld.

Even los van de motoroptie, is het toch vreemd om de waarde in 1e instantie lager in te schatten dan de laagste prijs in de markt? :roll:
Ik ga hier geen naam noemen, maar ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


14 okt 2021 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Taxatie waarde
Inderdaad raar en huiswerk niet goed gedaan denk ik.
Maar waarom gewisseld van taxateur?
Mijn auto paar weken geleden door Jan augustijn getaxeerd op 80K. Lijkt me realistisch.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 okt 2021 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Taxatie waarde
Lijkt er op dat hij X51 helemaal niet kent. Op zich bijzonder
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 okt 2021 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Taxatie waarde
Ja idd en waarom die naam niet noemen?
Meer ter lering en informatie... :mrgreen:


14 okt 2021 15:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Taxatie waarde
Ik ben een redelijke Porsche-n00b, maar zelfs ik heb gehoord van de X50/51 performance paketten.
De vraag is natuurlijk of zo'n pakket zich ook vertaalt naar een hogere waarde (ik zou zeggen van wel, maar ik ben geen expert).
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


14 okt 2021 16:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Taxatie waarde
Dat lijkt me wel, ik zou het best willen hebben.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 okt 2021 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Taxatie waarde
Natuurlijk. Een van de meest begeerlijke opties
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 okt 2021 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Taxatie waarde
Het was vooral een probleem dat bij de RDW als cilinderinhoud 3600cc staat, maar op t kentekenbewijs staat wel 3.8. En op het Internazionaler Zulassungsschein ook. Maar ja, volgens RDW is t ook een cabrio :scratch:
Taxateur had met garages, o.a. een porsche dealer, gesproken over de "opgevoerde motor", maar die wisten ook niet zo goed wat ze met t verschil aanmoesten, aldus tax.
Tja...
Maar enig marktonderzoek, los van de motor, had al veel meer info over de waarde opgeleverd. Dat heb ik voor hem moeten doen, en dan nog kostte het blijkbaar moeite om tot een resultaat te komen.
Had beter naar de ervaringen van Olaf en Horn moeten luisteren, maar had niet zoveel tijd meer en Luxwolda was op vakantie.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


14 okt 2021 20:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Taxatie waarde
Nou, ben je weer een ervaring rijker.
Maar idd wat Cazzo ook al vroeg, waarom een andere taxateur?

Edit, zie het al. :wink:


14 okt 2021 20:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.