Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:49



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Taxatie waarde 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Taxatie waarde
Ik had er een die vroeg welke waarde ikzelf in gedachte had. “Prima, doen we dat” :roll: :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 okt 2021 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Taxatie waarde
Oh Horn is van alle tijden, heb ruim 40 jaar gewerkt in de huizenmarkt.
Daar kwamen ook vaak taxatie's langs.
Er was behoorlijke onderhandelings ruimte, laat ik het daar op houden..... :idea:


14 okt 2021 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Taxatie waarde
Klinkt bekend (ook bij huizen idd). Deze taxateur wilde natuurlijk de vorige taxatiewaarde weten. Heb ik m bewust niet gezegd, wilde een objectieve waarde. Hij was wel negatief over de vorige taxateur, niet erg sterk.
Volgende keer stuur ik de taxateur wel een mailtje met foto's en een omschrijving, en de gewenste waarde. Scheelt hem en mij weer tijd :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


15 okt 2021 7:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Taxatie waarde
Dan kan je beter de datum van het vorige taxatierapport aanpassen. Scheelt tijd én geld…. :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 okt 2021 7:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Taxatie waarde
Targa Floriaan schreef:
Taxateur had met garages, o.a. een porsche dealer, gesproken over de "opgevoerde motor", maar die wisten ook niet zo goed wat ze met t verschil aanmoesten, aldus tax.

*proest* Wat een clown. Wordt nog lachen als iemand een keer zijn Ruf Yellowbird wil laten taxeren.

Anyway: als vastgoedprofessional vind ik het altijd wel prettig als de taxateur het met me eens is.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 okt 2021 7:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Taxatie waarde
Breek me de bek niet open over taxateurs. Ik krijg per week denk ik wel 10 rapporten onder mijn ogen waarvan er 8 echt kolder zijn. Schaamteloos zelfs. En probeer dan maar eens met de correcte data die ik heb uit en over de huidige markt een gesprek aan te gaan over de verkoopwaarde van een auto...


15 okt 2021 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Taxatie waarde
Voor mijn DD (aankoop EUR 11,5k) kreeg ik een taxatie van beëdigd taxateur van EUR 2.500 :wink: :roll:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 okt 2021 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Taxatie waarde
Te veel betaald dus :lol:
(aan de taxateur)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 okt 2021 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Taxatie waarde
Achja taxateurs….

Ik heb hier ter lering en vermaeck nog een rapport van een bekende taxateur bij de auto waar ik een oog op had….10 jaar geleden toch nog op advies vh forum de AKK bij Frank Schmidt laten uitvoeren.

Het heeft mij iig een hoop ellende bespaard want zie het hoofd van Frank nog steeds voor me half onder de kofferklep…… :scratch:

Uiteindelijk bij de keuring bij vd Berg in Apeldoorn was het wel raak, en die auto heb ik nog steeds…. :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 okt 2021 13:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Taxatie waarde
Rapport ontvangen, heb een unieke auto:
993 Targa 3.8 cabriolet, met 5 versnellingen.
Dan vind ik de taxatie van 75k nog laag, zeker nu versnellingsbak, koppeling, aandrijfassen en uitlaat visueel in goede staat zijn. Taxateur had blijkbaar röntgenogen :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


16 okt 2021 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Taxatie waarde
Ben toch wel heel benieuwd wie deze vedette is. Initialen misschien?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 okt 2021 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Taxatie waarde
Slaat toch nergens op, zou de rekening verscheuren.
Ben nu ook wel benieuwd wie deze malloot is.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 okt 2021 10:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Taxatie waarde
boxster550spyder schreef:
Afgezien dat ik mijn auto goed verzekerd wil hebben vraag ik mij nu af of het wijs is deze te laten taxeren.
Ik heb nooit een taxatie laten doen en vraag mij nu af op welke manier ik er beter van zou kunnen worden… :scratch:

Na het lezen van enkele posts in dit draadje ontgaat mij nog steeds de meerwaarde van een taxatie.

Ter illustratie:
Zie nu een 911T (1970 Targa Widebody) te koop staan op MP voor € 45.911 terwijl er een taxatierapport van begin 2020 bij is van € 60.000 !
Nu ben ik zelf ook geen taxateur dus wellicht zie ik dit helemaal verkeerd… :lol:
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


17 okt 2021 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: Taxatie waarde
Taxatie staat voor de vervangingswaarde, dus als je eenzelfde auto moet terugkopen en wellicht nog moet aanpassen naar wat het was.
Dus als je in je 911 een 20k geluidsinstallatie laat bouwen, wordt de taxatie hoger. De verkoopwaarde zal zeker niet veel meer worden, maar moet je de auto 1 op 1 vervangen dan telt dit mee.
Dus als je een 911 G laat ombouwen met originele delen naar 964 en hier zijn facturen bij, is de taxatie hoger.
Ook als je de complete motorruimte met 24K goud laat behandelen....enz. Bij verprutste auto's kan dus best een hoge taxatie zitten.
100% originele auto's zouden moeten overeenkomen met elkaar en dan is staat/historie/km-stand/kleurcombinatie/extra's meer van belang.
Een taxateur zal dus revisie/onderhoud met onderbouwing zeker meenemen.


17 okt 2021 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Taxatie waarde
Heb er ook spijt van dat ik al had betaald. Ga geen namen noemen, want wellicht is het alleen deze taxateur, en niet het hele bedrijf dat zo werkt.
Vermoed dat deze man meer verstand heeft van vaartuigen ;)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 okt 2021 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht Re: Taxatie waarde
Porsche355 schreef:
Taxatie staat voor de vervangingswaarde, dus als je eenzelfde auto moet terugkopen en wellicht nog moet aanpassen naar wat het was.
Dus als je in je 911 een 20k geluidsinstallatie laat bouwen, wordt de taxatie hoger. De verkoopwaarde zal zeker niet veel meer worden, maar moet je de auto 1 op 1 vervangen dan telt dit mee.
Dus als je een 911 G laat ombouwen met originele delen naar 964 en hier zijn facturen bij, is de taxatie hoger.
Ook als je de complete motorruimte met 24K goud laat behandelen....enz. Bij verprutste auto's kan dus best een hoge taxatie zitten.
100% originele auto's zouden moeten overeenkomen met elkaar en dan is staat/historie/km-stand/kleurcombinatie/extra's meer van belang.
Een taxateur zal dus revisie/onderhoud met onderbouwing zeker meenemen.


Ja eens. Die van mij heeft ook een hogere taxatiewaarde dan de gemiddelde prijzen voor 911s die ik te koop zie staan. Dus je betaalt dan ook meer verzekeringspremie. Tijdens verkoop geldt de marktwaarde, niet de taxatiewaarde helaas.
Maaar, mocht ie ooit in de prak liggen/gestolen worden etc, dan ben je wel blij met wat meer uitkering om weer, in dezelfde staat P terug te kopen.
Heb net een uitvoerige motorrevisie laten doen. Die krijg je er bij verkoop niet 1 op 1 uit natuurlijk. Mocht er morgen iets erg mee gebeuren ben ik wel blij met taxatiewaarde zodat ik een vervangende 911 uit 1987 in de zelfde staat kan krijgen...


17 okt 2021 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Taxatie waarde
De mijne is vorig jaar voor het laatst getaxeerd. Ik mag hopen dat ik voor dat bedrag een net zo goede en betrouwbare 2.7 terug kan kopen. We hebben het over een niet gerestaureerde en niet gereviseerde 2.7 die met 255.000 km op de klok nog gemakkelijk 220 doet op de Duitse Autobahn. Ik realiseer me daarbij dat iemand die de auto niet kent daar het taxatiebedrag niet voor neer zal willen leggen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


17 okt 2021 20:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.