Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 11:22

Dag, ik heb een 718S boxster en ik denk er sterk over om deze te gaan verkopen voor 911 cabrio. Hij is van september 2017 en nog perfect. Het is nu zo’n beetje de tijd om te verkopen of juist nog een paar jaar te rijden en weer wat afschrijving te pakken.

Nu heb ik het volgende. Deze is oorspronkelijk van iemand van Porsche geweest. Ik heb hem met 1 jaar gekocht. De Boxster is in een niet-Boxster kleur gespoten. In dit geval een Cayenne kleur. Dat is een ridicuul dure optie. Er rijden er maar drie ter wereld rond is mij verteld.

Mijn dilemma, als ik hem in Nederland te koop zou zetten, zouden mensen hier dat dan herkennen en daar geld voor over hebben? Als ik hem namelijk terug naar Duitsland breng kan ik hem inruilen en wordt dit wel als een een waardevolle optie gezien. Ik kan immers bpm terug krijgen bij expert dus geen probleem. Als ik zelf de auto verkoop krijg ik er natuurlijk weer net wat meer voor. Net een paar duizend euro die ik wel belangrijk vindt. Zal zo net rond de 60k zijn dus wel relevant een paar duizend.

Ben benieuwd wat jullie denken. Terug naar Duitsland of toch hier verkopen?

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 11:46

Ik zou voor de optie gaan die jou het meeste geld op brengt.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 11:53

Gewoon in NL te koop zetten voor de prijs die jij in gedachten hebt, het blijven auto's voor de liefhebber. Soms verkoopt een zwarte veel minder snel dan een rode en vice-versa.
Wellicht vind je in Nederland wel een gek die een ridicuul duur kleurtje ziet zitten. :drive:

Heb je wat meer info? Vriend van me zoekt een Boxster (liefst 981 maar 718 word ook overwogen)

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 11:55

Ik stuur wel een PB. Was niet echt de bedoeling om hier te gaan verkopen.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 12:00

Inderdaad. Probeer eens om zelf de auto in Duitsland te koop aan te bieden op Mobile. Dan zie je gauw genoeg of er animo voor is.

Succes met de verkoop.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 12:01

Mobile nooit aan gedacht. Kijk zelf altijd op Autoscout. Goed idee.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 12:19

Inruilenop een 911 cabrio bij een duitse dealer geen optie? On topic: Ik heb persoonlijk geen geld over voor een kleur die ik niet zelf gekozen heb.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 12:24

Thanks. Het zou inderdaad toeval moeten zijn dat iemand die kleur gewoon bijzonder genoeg vindt. Auto die ik op het oog heb is in Italië n daar is inruil geen optie. Vandaar. Zag inmiddels dat mij auto voor veel meer op Mobile.de staat maar dan met minder KM’s. Dus wellicht moet ik opties en KM’s maar wegstrepen en dan wel wat verder boven de 60k denken. Best weinig afgeschreven dan overigens.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 12:34

Ben wel benieuwd naar de kleur van de Boxster. Wil je eens plaatje plaatsen?

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 12:40

Hij is hier te zien in het topic van mijn SC. Wel een beetje inzoomen… :)

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=55046
Is een soort van blauw / grijs. Zal vanavond de kleur naam nog eens opzoeken. Ben ik vergeten.

Afbeelding

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 14:55

Die kleur lijkt toch verdacht veel op "graphite blue metallic" die je standaard kon bestellen?

https://www.google.com/search?q=718+gra ... 36&bih=754

Weet je de kleurnaam?

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 15:00

Nop, dat is gezichtsbedrog. Die is matter en grijzer.

De grap was dat de eerste eigenaar (redelijk hoog bij Porsche) al een Cayenne of zo op de oprit had en exact dezelfde kleur wilde. Ik ga het opzoeken!

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 15:06

Ik heb het al in de mail van destijds gevonden het is: Metalic lak Porsche Exclusive Biskaya Blauw.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 15:14

Hoe dan ook: goede kleur. Dit soort tinten is nu zeer courant. Dus, sonderfarbe of niet, daar zal het zeker niet aan liggen.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 15:24

Haha, dan was ik voor de trend uit zonder dat ik het wist :)

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

02 sep 2021 15:26

Prachtige kleur dat Biskayablau!;

Afbeelding

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

19 sep 2021 16:48

Die kleur staat beter op de 718 dan op de Cayenne imo ! Heel mooi.
Gewoon in NL verkopen zou ik zeggen, voor en unieke kleur zijn er overal liefhebbers, niet alleen in Duitsland.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

19 sep 2021 17:23

Dank. Mijn Italiaanse 991.2 Cabrio S is voor mijn neus weggekaapt dus het is weer even naar beneden gezakt. Maar ga het wellicht toch maar pro-actief doen.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

20 sep 2021 10:24

Dit is puur mijn persoonlijke mening, dus doe er mee wat je wil, maar zelf vind ik de kleur van een auto de minst belangrijke "optie". Als ik op zoek ga naar een nieuwe/andere auto heb ik uiteraard wel een aantal voorkeurskleuren, maar andere zaken (staat, onderhoud en opties) zijn vele malen belangrijker voor mij.

Als ik in de markt was voor een Boxster en ik had 60K te besteden, dan ging ik op zoek naar een jonge 981S (ja, ik ben bevooroordeeld :wink: ) met de juiste opties. Extra betalen voor een "bijzondere kleur" zou ik zelf niet snel doen. Nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening. Er zijn ongetwijfeld mensen die er wel het geld voor over hebben.

Ik zou zeggen: waarom probeer je het niet gewoon? Ik weet niet hoe snel je een 911 wil, maar als je tijd hebt: zet hem gewoon te koop (hoewel het cabrio-seizoen wel ten einde loopt nu natuurlijk)

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

20 sep 2021 10:51

Ik ben het met Polydeukes eens, als ik op zoek was naar een Boxster en er stond er een voor 50k en een andere voor 60k met precies dezelfde opties, bouwjaar en km stand maar met een speciale kleur dan zou ik ook gewoon voor de goedkopere gaan, anders zou ik ook bij verkoop weer moeilijk moeten doen om een ander te overtuigen dat ie toch echt 10k meer waard is omdat het kleurtje zo apart is.

Maar ik zou zoals anderen aangaven gewoon eens beginnen met hem te koop zetten, dan merk je het vanzelf of er interesse is in de zeldzame kleur :thumleft:

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

20 sep 2021 11:39

Arnoud69 schreef:Mijn dilemma, als ik hem in Nederland te koop zou zetten, zouden mensen hier dat dan herkennen en daar geld voor over hebben?


Ik denk zeker dat sommige mensen dit herkennen en daar geld voor over hebben. Zelf zou ik zeker extra geld voor een bijzondere kleur over hebben. Maar je moet net iemand treffen die oog heeft voor Biskajablau én er extra geld voor over heeft. In Duitsland is de markt groter, dus ook meer kans om iemand te treffen. Biskajablau vind ik een mooie kleur, maar niet zo bijzonder dat ik er extra voor zou willen betalen, laat staan een ridicuul hoge meerprijs (bij nieuwkoop). Dat er maar 3 Boxsters in de wereld met deze kleur rondrijden, zegt denk ik ook wel wat.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

20 sep 2021 12:12

Ik zou het er ook nooit voor over hebben. Kost 10k extra. Ik begreep bij mijn Porsche dealer dat in Nederland dat niemand doet en dat ze het af en toe wel doen maar voor veel lagere prijs. Gaat me meer om die "extra 1k" of zo. Niet om ridiculere bedragen.

Re: Even een paar meningen peilen, verkoop 718s

20 sep 2021 12:24

Arnoud69 schreef:Gaat me meer om die "extra 1k" of zo. Niet om ridiculere bedragen.


Ik zou me er weinig of niets bij voorstellen. Bij auto's van 50-60K gaat die 1k extra 'm veeleer zitten in een goed verhaal bij de auto, een gedegen onderhoudshistorie met facturen, een mooie fotoreportage of details zoals een auto die net gepolijst en gepoetst is. Een verzorgde auto die er 'als nieuw' uitziet trekt nog altijd de meeste kopers.
Plaats een reactie