Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 6:30



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auto stallen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Auto stallen
Aangezien ik waarschijnlijk nauwelijk zal rijden met mijn auto in de wintermaanden en ik helaas nog geen garage heb, is het de bedoeling dat mijn 981 boxster voor een paar maanden ergens extern binnen gestald word. Hebben jullie tips waar ik aan moet denken voor het wegzetten van de auto voor een maand of 4/5? Accu, banden en dergelijke


09 okt 2021 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Auto stallen
druppellader; banden ( Als je auto niet ondersteunt ) op 3 bar zetten., evt streepje of ventiel gebruiken om via merkteken op grond om de week of wat auto iets verplaatsen; als je euro 95 tankt redelijk leegrijden en halve tank premium tanken. Ruiten evt klein kiertje, doe ik altijd met mijn Alfa bertone van bijna 50 jaar oud, gaat perfect met het oude beestje. evt ademende binnenhoes, zijn niet duur. Niet nat gewassen ( wasstraat ) binnenzetten, je verbaasd je erover dat je soms na weken nog vocht tegenkomt. Lekker schoon en droog wegzetten. Rubbers evt beetje vaseline, ik spuit her en der licht in met wd 40, ook onder motorkap. En dan zal ik nog wel wat vergeten zijn... en oh.. Zou handrem niet aantrekken.


09 okt 2021 16:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Auto stallen
HEEL BELANGRIJK: check je eigen verzekeringsvoorwaarden (bel eventueel) EN de verzekering en stallingsvoorwaarden van de stalling. Met name voor aansprakelijkheid bij schade, brand, storm, etc.

Je zal niet de eerste zijn die na stormschade of brand in een stalling met lege handen staat, omdat verzekeraars naar elkaar wijzen voor aansprakelijkheid.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


11 okt 2021 11:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Auto stallen
Als je de zoekfunctie hier gebruikt vind je veel onderwerpen die over het stallen van een Porsche gaan :idea:

Als het kan - zet 'm op bokken - of evt. op andere banden/wielen.

Hoe goed is de stallingsruimte geventileerd/verwarmd :?:

Ik zou de ramen op een kier zetten en er een ademende hoes (of ouder moltons van je oma) overheen doen.

Voordat je 'm weg zet - zorg dat je auto goed schoon en droog is (ook binnenin geen vochtige matten etc.

succes met de zoekfunctie :wink:


11 okt 2021 13:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Auto stallen
Ramen dicht houden en een vochtvreter er in zetten.
Het aanwezige vocht wordt verzameld in de vochtvreter en omdat de ramen dicht zijn komt geen nieuw vocht binnen dus de vochtvreter is op den duur "uitgevroten". Maandelijks controleren of het zout al op is en zo nodig een nieuw zakje er in doen.
Belangrijk: gooi het bakje níet om in de auto. En ook niet in je ogen. Handen wassen na gebruik.
Ik zet mijn bakje voor de pedalen dan kan ik er niet per ongeluk mee gaan rijden.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


11 okt 2021 15:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Auto stallen
Ik heb na de winter nog zo eens een bakje currysaus van bij de chinees teruggevonden :| :mrgreen:


11 okt 2021 16:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Auto stallen
Benieuwd naar de culinaire tip stadsgenoot :lol:

Wij verzeilen nogal eens in de Tuana met een stevig hongertje (rechtover de Esso langs de N70).
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


11 okt 2021 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Auto stallen
@stadsgenoot, ga binnenkort wat dichter komen wonen,
hebben een bungalow gekocht langs de N70 iets voorbij meubelen Jonckheere :D
Tuana zegt me niets, maar is dan ook wat dichterbij :D


12 okt 2021 11:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Auto stallen
Een kachel.


12 okt 2021 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Auto stallen
Als iemand nog stalling zoekt, op de grens van groningen friesland weet ik wel wat.


12 okt 2021 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Auto stallen
NordRack2 schreef:
Ramen dicht houden en een vochtvreter er in zetten.
Het aanwezige vocht wordt verzameld in de vochtvreter en omdat de ramen dicht zijn komt geen nieuw vocht binnen dus de vochtvreter is op den duur "uitgevroten". Maandelijks controleren of het zout al op is en zo nodig een nieuw zakje er in doen.
Belangrijk: gooi het bakje níet om in de auto. En ook niet in je ogen. Handen wassen na gebruik.
Ik zet mijn bakje voor de pedalen dan kan ik er niet per ongeluk mee gaan rijden.


Een afwasteiltje met kattengrind en klaar. Ook geen ellende met als het per ongeluk zou omvallen.


12 okt 2021 19:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.