Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 14:37



Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
964 info 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Regio Utrecht
Bericht Re: 964 info
viewtopic.php?f=23&t=37721

Kun je je het nog voorstellen…? 10 jaar geleden gekocht voor 15K …. (Nooit moeten verkopen natuurlijk… maar vooruit .. andere forum leden hebben er ook plezier aan beleeft.. :-) )
_________________________________________
993 S


13 jan 2023 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Ticcie schreef:
de combi van gewicht/geluid/looks/puurheid icm voldoende comfort voor mij nog steeds goud.


Dit is waar het om gaat :drive:

Te duur? Wat te denken van een 997 SC voor 500K? Of een nieuwe 992SC voor 350K? Of een RS van 1973 voor 1.000K?

Het zal altijd te duur zijn voor zij die er geen hebben. :ass:


13 jan 2023 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
964’s hebben een wat raar verloop gehad qua verkoopopbrengst. Vanaf 2015 tot bijna eind 2021 redelijk stabiel tussen de 50-55 mille. De laatste 5 kwartalen weer een spurt van bijna 20% waarbij de C4 zelfs hogere opbrengsten haalt dan de C2. Voor een C4 in conditie 2 wordt gemiddeld 70 mille betaald, C2 paar mille minder.


14 jan 2023 0:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 964 info
Kun jij als deskundige verklaren waarom een C4 meer opbrengt dan een C2?
Was toch altijd andersom?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 jan 2023 2:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 info
Dat is volgens mij nog steeds zo


14 jan 2023 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Cazzo Super Veloce schreef:
Kun jij als deskundige verklaren waarom een C4 meer opbrengt dan een C2?
Was toch altijd andersom?



Geen idee, maar de data wijst uit dat een 964 C4 de afgelopen 7 jaar gemiddeld altijd iets (paar mille) heeft opgebracht bij verkoop.


14 jan 2023 10:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Hans44 schreef:
Dat is volgens mij nog steeds zo


Al 7 jaar niet dus.


14 jan 2023 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 info
Voor wat het waard is geeft Hagerty iig 3-4k hogere waardes voor een 2 tov een 4 en op Mobile zijn bijna alle "goedkope" 964's een 4.
Ik heb er verder geen verstand van, maar mijn voorkeur zou toch ook echt een 2 zijn.


14 jan 2023 10:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: 964 info
Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


14 jan 2023 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: 964 info
giulia schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Kun jij als deskundige verklaren waarom een C4 meer opbrengt dan een C2?
Was toch altijd andersom?



Geen idee, maar de data wijst uit dat een 964 C4 de afgelopen 7 jaar gemiddeld altijd iets (paar mille) heeft opgebracht bij verkoop.


En dat is gecorrigeerd voor tiptronic versus manual exemplaren? Aangezien de tiptronic alleen op de c2 geleverd is?


14 jan 2023 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 info
2000 gtv schreef:
Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.


Hagerty zegt toch hetzelfde als jij aangeeft?


14 jan 2023 10:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
2000 gtv schreef:
Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.


Het gaat over gerealiseerde opbrengsten en daarmee de waarde in de markt. Niet over voorkeuren. Feits is dat een C4 de afgelopen 5 jaar hogere opbrengsten heeft behaald als Coupe dan een C2. Daar kan ik niet zo heel veel aan veranderen.


14 jan 2023 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: 964 info
Opbrengst is het verschil tussen in- en verkoop voor mij.Dus dat neem ik dan van je aan. Maar waarde in de markt is dan toch alleen interessant als je dus voor rendement/opbrengst zon auto koopt.
Hoe liggen de vraag(verkoop) prijzen c2-c4 dan momenteel?( beide H5)
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


14 jan 2023 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: 964 info
Hans44 schreef:
2000 gtv schreef:
Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.


Hagerty zegt toch hetzelfde als jij aangeeft?
zal wel maar niet naar gekeken . ik doe altijd even een quickscan Mobile en autoscout.Klopt al jaren (voor mij dan :wink: )
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


14 jan 2023 11:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
2000 gtv schreef:
Opbrengst is het verschil tussen in- en verkoop voor mij.Dus dat neem ik dan van je aan. Maar waarde in de markt is dan toch alleen interessant als je dus voor rendement/opbrengst zon auto koopt.
Hoe liggen de vraag(verkoop) prijzen c2-c4 dan momenteel?( beide H5)


Opbrengst is het bedrag wat je voor iets krijgt. Winst is het verschil tussen de inkoop en verkoop (opbrengst) De data waar ik me beroepsmatig op baseer gaat over gerealiseerde verkoopopbrengsten.

En de verkoopprijzen liggen nagenoeg bij elkaar. De vraagprijzen niet. Daar geldt hetzelfde sentiment als hier ook merkbaar is; dat een C2 meer waard is, het beter doet in de markt qua opbrengst. Dat het voor sommigen de fijnere auto is, is een ander verhaal.


14 jan 2023 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
2000 gtv schreef:
Hans44 schreef:
2000 gtv schreef:
Denk dat iedereen die zich er echt in verdiept heeft gewoon een C2 met handbak wil. Dus Hagerty en cijfertjes gedoe etc ... zal allemaal wel maar ik denk dat de realiteit toch ff anders ligt.


Hagerty zegt toch hetzelfde als jij aangeeft?
zal wel maar niet naar gekeken . ik doe altijd even een quickscan Mobile en autoscout.Klopt al jaren (voor mij dan :wink: )


Dat zijn vraagprijzen. Die zeggen helemaal niks weet ik dan ook weer uit beroepsmatige ervaring.


14 jan 2023 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 964 info
giulia schreef:
De data waar ik me beroepsmatig op baseer gaat over gerealiseerde verkoopopbrengsten.
.

Dat zijn dan opbrengsten op veilingen neem ik aan?
Want opbrengsten tussen particulieren onderling en tussen particulieren en handelaren worden niet geregistreerd?
Niet dat dat veel van elkaar af zal wijken, vermoed ik.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 jan 2023 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Cazzo Super Veloce schreef:
giulia schreef:
De data waar ik me beroepsmatig op baseer gaat over gerealiseerde verkoopopbrengsten.
.

Dat zijn dan opbrengsten op veilingen neem ik aan?
Want opbrengsten tussen particulieren onderling en tussen particulieren en handelaren worden niet geregistreerd?
Niet dat dat veel van elkaar af zal wijken, vermoed ik.


Beide, ook de verkoopresultaten van handelaren al is dat wat minder transparant. Afwijking is inderdaad niet groot want bieders weten donders goed hoe de markt voor duurdere auto’s in het algemeen er uit ziet. Koopjes zijn er al lang niet meer.


14 jan 2023 14:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.