Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 8:59



Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
964 info 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
964’s en 993’s zijn al een tijdje niet meer aan het stijgen qua prijs. Trend is dalend sinds 2,5 jaar.


06 feb 2022 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 964 info
bladerunner schreef:
Neenee, nu inschrijven is 5800 euro, BIV (eenmalig) en wegenbelasting (jaarlijks), daarna 2800 euro jaarlijks wegentaks tot hij 30 is. althans, op dit moment maar in ons apanland weet je het natuurlijk nooit. :bang:


Voor mij was het totaal ridicule taksverhaal hier in BE de reden om mijn lang gekoesterde Porsche droom te laten varen, ik kan het me fiscaal simpelweg niet veroorloven zonder andere zaken die ik belangrijker acht te moeten laten varen.

Budget voor mijn hobby auto was vorig jaar 25k € en daar koop je best al wat “Boxster” voor want ik wou terug een 2 zit roadster maar dit keer met wat meer modern comfort. Een Boxster 3.2S denk je dan meteen aan, of een Z4 3.0,of een 370Z Cabrio. Fiscaal is dit soort auto’s een drama in België zoals bladerunner beschrijft, tenzij je de wagen als zelfstandige op je vennootschap kan inschrijven, maar ik ben gewoon een werknemer.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


06 feb 2022 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
giulia schreef:
964’s en 993’s zijn al een tijdje niet meer aan het stijgen qua prijs. Trend is dalend sinds 2,5 jaar.


Dan volg je de markt niet goed denk ik, ik heb de laatste weken 5 wagens gezien die interessant waren aan toch wel hoge prijzen en er waren er bij die op één dag weg waren. Je moet de prijzen in Duitsland eens zien, toch gemiddeld 20% hoger dan in België. Een 964 Carrera 2 handgeschakeld is eenvoudigweg niet te vinden tenzij je er een kapitaal voor betaald.
Frankrijk is het goedkoopste maar dikwijls staan die hokken dan helemaal in het zuiden. :drive:


07 feb 2022 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: 964 info
Klopt. ook mijn ervaring met het volgen van de c2 h5's
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


07 feb 2022 9:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 964 info
Prijzen zijn nu anders behoorlijk lager dan een jaar of 5 terug voor 964's voor zover ik kan zien (volg de markt overigens niet).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 feb 2022 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Bied mij één aan dan.


08 feb 2022 7:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 964 info
Ben benieuwd of een ‘koopje’ aangeboden wordt. Wellicht in de handelaren wereld, inkoop ed allang een flinke prijsdaling aan de gang maar prijzen voor de particulier blijven bijzonder zegmaar.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


08 feb 2022 8:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
bladerunner schreef:
giulia schreef:
964’s en 993’s zijn al een tijdje niet meer aan het stijgen qua prijs. Trend is dalend sinds 2,5 jaar.


Dan volg je de markt niet goed denk ik:
.

Hmmm, dan doe ik mijn werk blijkbaar niet goed. Het is mijn dagelijkse werk om de markt te volgen en ik heb daardoor ook inzicht in wat de markt daadwerkelijk doet qua opbrengsten. Dat is heel wat anders dan vraagprijzen op Marktplaats en dergelijke.


08 feb 2022 9:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Over welk budget spreken we hier?
Ik zag gisteren op een FB-groep nog een (op het eerste zicht) mooie zwarte 964 passeren, voor 55k. Motor gereviseerd, bak gereviseerd, etc...
Ik heb er niet op doorgeklikt want: ik ben al voorzien + het was een smalle, en eens je de dikke heupen van de Turbo en Jubi gewoon bent... + het kleine stukje tekst zag er te mooi uit om waar te zijn. Ik weet dus niet of het al dan niet klopt.

't Ding is: ik dacht ook altijd dat een 993 NOG duurder was dan een 964. Daarom dat ik verrast was dat je 'n hele mooie 993 gevonden had, waar je dan eventueel nog een kleine 15k zou insteken om er gewoon mogen mee buiten te komen. Dan denk ik al dat je 'n kloek budget ter beschikking hebt, maar eigenlijk zijn we momenteel zoals een blinde naar een ei aan 't slaan.
Misschien, zonder iets persoonlijks te verraden: wat zijn de prijzen van de 964's en 993's die je tegenkomt, en in welke staat zijn die dan. Geeft meer inzicht voor degenen die jou iets willen aanbieden. :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


08 feb 2022 11:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 964 info
bladerunner schreef:
Bied mij één aan dan.

Even op gaspedaal gekeken naar een willekeurig voorbeeld - een C4 cabrio uit 1990 met 143K kms op de klok.
Vraagprijs nu € 56K

In 2010 verkocht ik 'exact' dezelfde auto, maar dan niet wit maar Coralred. Met dezelfde hoeveelheid kilometers op de klok. Kreeg ik € 24500 voor.
In 2016 was ik voorzichtig op zoek naar zo'n zelfde auto en kwam er bij Wolbert eentje tegen in het zwart, 133K kms en ook een C4 cabrio. Vr pr € 69K

Zoals aangegeven volg ik de markt niet (meer), maar daar ik hier nog geregeld kom heb ik - gevoelsmatig - ook het idee dat de (imho belachelijke) prijspiek van een jaar of 5/6 geleden is afgenomen.
Er zijn er hier echter altijd die daar mooie staatjes van bijhouden, dus ik ben benieuwd. Daar Guilia hier dagelijks mee bezig is, vertrouw ik zijn oordeel overigens ook wel.

Maar @ bladerunner: ik wens je een succesvolle zoektocht ! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 feb 2022 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Ik denk dat ik voor een 964 ga, is eigenlijk mooier dan een 993 + een 993 is nog niet interessant om in België in te schrijven. Dan moet ik hem een paar jaar in de garage zetten maar dat is net alsof je een mooie vrouw hebt waar je niet mag aankomen.

Ik heb al auto's gezien van Classic Master en liever niet, zijn meestal Amerikanen en neen, danku.

Een 964 Cabrio of coupe, handgeschakeld. GEEN tiptronic en GEEN Amerikaan, met bekende historie, dat is wat ik zoek.

Deze heeft iets, bij iemand bekend hier?
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/-7 ... fbuttonad2


08 feb 2022 13:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 964 info
Mijn 964 is een ex Belg,die rijdt in nl sinds 2002. Maar die is van november 92,dus ook nog geen 30 jaar:-)


08 feb 2022 13:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: 964 info
of voor dat budget een 996 (turbo) en halfjaarlijks inschrijven zoals ik.
tijdens de winterstop nummerplaten binnensturen, rond februari/maart herinschrijving zelfde titularis
en die 4 maand die je (waarschijnlijk toch zowieso) niet rijdt bespaar je een kleine 1000€


08 feb 2022 14:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Jij bent zoals een vrouw in de solden: Dit tasje was 300 Euro, en stond nu 200 Euro, ik heb dus 100 Euro bespaard.
Nee, je hebt 200 Euro uitgegeven 8)

Als 4 maand niet rijden = 1000 Euro, is acht maanden wél rijden = 2000 Euro.
Hij bespaart dus geen 1000 Euro, hij geeft er 2000 uit, ipv er 38 uit te geven, om een heel jaar te kunnen rijden :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


08 feb 2022 14:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964 info
bladerunner schreef:
Een 964 Cabrio ...

Deze heeft iets, bij iemand bekend hier?
Deze heeft iets, bij iemand bekend hier?


Da's die van PieterZ ... :popcorn:

Tilt! schreef:
Ik zag gisteren op een FB-groep nog een (op het eerste zicht) mooie zwarte 964 passeren, voor 55k. Motor gereviseerd, bak gereviseerd, etc...


Indien schuifdakloos - tip mij dan maar (volgende keer) :drive:


08 feb 2022 15:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: 964 info
Tilt! schreef:
Jij bent zoals een vrouw in de solden: Dit tasje was 300 Euro, en stond nu 200 Euro, ik heb dus 100 Euro bespaard.
Nee, je hebt 200 Euro uitgegeven 8)

Als 4 maand niet rijden = 1000 Euro, is acht maanden wél rijden = 2000 Euro.
Hij bespaart dus geen 1000 Euro, hij geeft er 2000 uit, ipv er 38 uit te geven, om een heel jaar te kunnen rijden :mrgreen:


Maar da's dan nog steeds geen 3000 :lol:


08 feb 2022 15:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
Olaf schreef:

Indien schuifdakloos - tip mij dan maar (volgende keer) :drive:

Had 'm opgezocht voor bladerunner, bleek een Tiptronic te zijn... Kan je evengoed een Fiat Punto kopen :salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


08 feb 2022 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 964 info
Afbeelding
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


08 feb 2022 16:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964 info
Tilt! schreef:
bleek een Tiptronic te zijn...


:cry:


08 feb 2022 17:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 info
Voor België en voordelige wegentaks en inschrijving , kan je gerust een 964 nemen van 1992 . Hij moet de eerste inschrijvingsdatum van ten laatste 31.12.1992 hebben. Vanaf 01.01.1993 moet de wagen 30 jaar zijn om van voordelig tarieven te kunnen genieten.
Een 993 met een vroege inschrijving, zal je nog minstens een jaar moeten wachten , indien je voorkeur naar dit model gaat Dacht dat de eerste 993 ergens midden 1993 op de markt is gekomen .
De taksen zijn hier anders echt niet te doen, zoals jezelf al aangaf
Succes met je keuze


08 feb 2022 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: 964 info
Ik zie ze juist echt weer stijgen de laatste 2-3 jaar.
En dan kijk ik even naar vergelijkbaar met mijn eigen 964. Een coupe c2 met handbak va 1992 ( dus de mopf met de originele cupwielen spiegels etc ) met een km stand tot 200k . Die vind je niet in NL en in heel Europa onder de 75k.

(C4's en tiptronics en zegmaar model 1 daargelaten die vind je nog wel goedkoper )
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


09 feb 2022 18:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964 info
2000 gtv schreef:
Ik zie ze juist echt weer stijgen de laatste 2-3 jaar.


Die indruk kreeg ik ook ....


09 feb 2022 18:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 info
2000 gtv schreef:
Ik zie ze juist echt weer stijgen de laatste 2-3 jaar.


Wat zie je stijgen? Vraagprijzen?

Het is gewoon niet waar. Het is een soort wishful thinking geworden voor diegenen die ze bezitten. De waarde van een auto is echt wat anders dan dat de consument er voor over heeft en dat is toch hoe de markt zich weergeeft op dit moment. Je ziet het bij Testarossa's, Z1's, M3's enz. die zijn weer aan het zakken sinds een jaar of 2. Ter indicatie....een 964 C2 Handbak in conditie 2 (dat is een meer dan erg goed onderhouden auto met minimale gebreken) staat op dit moment genoteerd voor rond de 63 mille.


09 feb 2022 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: 964 info
Wat betekent dat, ‘genoteerd’? Is dat een prijsverwachting, inschatting? Of de gemiddelde werkelijke transactieprijs van x recente transacties?


09 feb 2022 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: 964 info
giulia schreef:
2000 gtv schreef:
Ik zie ze juist echt weer stijgen de laatste 2-3 jaar.


Wat zie je stijgen? Vraagprijzen?

Het is gewoon niet waar. Het is een soort wishful thinking geworden voor diegenen die ze bezitten. De waarde van een auto is echt wat anders dan dat de consument er voor over heeft en dat is toch hoe de markt zich weergeeft op dit moment. Je ziet het bij Testarossa's, Z1's, M3's enz. die zijn weer aan het zakken sinds een jaar of 2. Ter indicatie....een 964 C2 Handbak in conditie 2 (dat is een meer dan erg goed onderhouden auto met minimale gebreken) staat op dit moment genoteerd voor rond de 63 mille.



Uiteraard de vraagprijzen, ik heb en krijg natuurlijk van niemand inzicht voor hoeveel de auto's werkelijk verkocht zijn.
gaspedaal autoscout elferspot mobile... vandaag nog gecheckt.ngmaals va 75k vraagprijs.
En een prijs (te hoog?) vragen en niet in de buurt vd vraagprijs kunnen verkopen heeft natuurlijk voor niemand zin.
Ik kijk al een tijdje omdat ik overwoog om mijne te verkopen en heb zojuist het bewijs op mijn bankrekening dat jij helaas niet gelijk hebt :mrgreen:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


09 feb 2022 22:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Targa 1977


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.