| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

964 info
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=55821
Pagina 1 van 6

Auteur:  bladerunner [ 10 okt 2021 9:41 ]
Berichttitel:  964 info

Ik heb nu een 3.2 Targa maar denk al jaren om een 964 aan te kopen. Ik zou eigenlijk graag weten wat het verschil is tussen een Carrera 2 (die ik het liefst zou hebben) en een Carrera 4. Ik weet dat de ene tweewiel aandrijving heeft en de ander 4 wiel, maar voor de rest, hoe zit het daarmee? Ook kwestie onderhoudskostverschillen, rijeigenschappen,...?

Mijn twijfel is dat ik nu een perfecte 911 3.2 Targa met G50 heb, die ik ondertussen 11 jaar in bezit heb en ondertussen volledig vernieuwd is, en dat ik dan terug een stap in het onbekende ga doen om een 964 aan te kopen waar ik de geschiedenis niet van ken. :bang:

Auteur:  Dial_888 [ 10 okt 2021 9:59 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Bij twijfel niet doen….

Ik heb mijn 3.2 ook 11 jaar maar die gaat niet weg, omdat ik het wel voldoende vind. Auto rijdt uitstekend en ik ben tevreden.

Ding heeft vermogen zat, stuurt goed en is technisch in orde.

Auteur:  steef [ 10 okt 2021 10:30 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Ik zou dat niet eens overwegen. De stap is klein. Ja, de 964 is iets moderner, en rijdt iets moderner.
Maar wat je al zegt: je weet nu wat je hebt, en je weet niet wat je terug krijgt.
Fourwheeldrive is wat logger, stuurt wat zwaarder, persoonlijk vindt ik dat iets minder leuk rijden. Qua kosten maakt dat toch niet zoveel uit.
Kom je een hele mooie C4 tegen, die echt wat toevoegt aan jouw 3.2, dan zou ik dat zeker overwegen.
Wil je echt wat anders, dan zou ik voor een veel modernere P gaan....(996/997)

Auteur:  bladerunner [ 10 okt 2021 10:54 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Voordelen van een 996 of 997 is dat deze waarschijnlijk vlotter rijden, kwestie funfactor weet ik het niet.

Maar voor deze types zijn er 2 problemen:
1) Ik vind de 964 veel mooier
2) In België moet je een nier verkopen om er mee te kunnen rijden. +/- 2500 euro jaarlijkse rijbelasting + en dat je hem vooraf nog eens in verkeer moet brengen, en daar hebben onze excellenties ze ook iets op bedacht, namelijk BIV, kostprijs + 2500 euro enz... voor de 996, 997

En dat 2de probleem gun ik ze niet, geen kwestie van niet kunnen, maar uit principe.

Auteur:  Olaf [ 10 okt 2021 11:25 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Met een 964 C4 kan je harder/sneller …. maar als dat je niet boeit (want eigenlijk wil je dan toch een C2) fijn in de Carrera 3.2 blijven rijden.

De 964 is moderner - er kan dan ook meer aan stuk :idea:

Als je fijner wilt rijden, maar nog steeds luchtgekoeld - ga dan voor een 993 ;)

Auteur:  steef [ 10 okt 2021 12:15 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Op de één of andere manier vergeet ik die steeds.... :shock: :mrgreen:
Maar idd is een 993 dan ook een leuke optie!

Auteur:  2.2VTEC [ 10 okt 2021 12:33 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Olaf schreef:
Als je fijner wilt rijden, maar nog steeds luchtgekoeld - ga dan voor een 993 ;)


Tenzij die 993 NU al op oldtimerplaten staat, loop je in BE tegen dezelfde financiële zaken aan als bij de 996 / 997 -> grote cylinderinhoud, hoge CO2 uitstoot :pale:

Een 993 kopen die nog niet op een O-plaat staat -> dit kan dan ten vroegste vanaf 2023 (of als het een jonger exemplaar is 2024 -> 2028) - reden is dat de oldtimer leeftijd hier vorig jaar is opgeschroefd naar minimaal 30 jaar... Tot die leeftijd betaal je de volle pot aan tax, nadien is het letterlijk tientjeswerk...

Auteur:  de_koen [ 12 okt 2021 12:53 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Er zijn geen belastingsvrije 993 in Belgie.... (tenzij omgebouwde 964)
1e inschrijving na 31/12/1992 is normale belasting tot leeftijd van 30j, ongeacht van O plaat, wat nog steeds op 25j kan.

Ik heb zelf een 964 C4, en ook 2x 3.2 915 (1 x orig, 1x backdate)
964 rijdt comfortabeler, makkelijker, 3.2 is rauwer, meer werken
sinds ik mijn 964 heb, veel minder met de 3.2 gereden...

Half jaar geleden nog met vrienden op weekend geweest met een 964 C2 en 993 C2
C2 is wat speelser, maar rij even graag met mijn C4
C2 is wat duurder in aankoop, C4 kan duurder zijn in onderhoud, remsysteem en 4x4 systeem zitten dure onderdelen in die niet eeuwig meegaan...

gewoon testrijden en zien of het iets voor je is...

Auteur:  Mart WTL [ 13 okt 2021 7:41 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

O ja Bladerunner, ben je uit geverbeterd aan de 3.2.

Toevallig ken ik je bolide natuurlijk, en ben zelf een zwaar 964 fan, maar die van jou zou ik dus nooit afscheid van nemen zolang ik de knaken niet nodig zou hebben, is een super gave bak met belachelijk veel mooie herinneringen ook nog es. :drive:

Of oewen spierballekes zouden het niet meer aan moeten kunnen natuurlijk ... :mrgreen:

Auteur:  bladerunner [ 13 okt 2021 9:31 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Mart WTL schreef:


Of oewen spierballekes zouden het niet meer aan moeten kunnen natuurlijk ... :mrgreen:


Oh, jawel hoor Mart, het worden weliswaar stilaan oude spierballetjes maar met behulp van de G50 hydrauliek en de elektronische servo van EZ Powersteering rijd de 3.2 als een 992 (denk ik, want ik heb nog nooit in een 992 gereden). :drive:

Maar moest je ooit in een vlaag van waanzin verkeren en je WTL 964 willen inruilen op mijn 3.2 mag je me altijd contacteren. :ba:

Auteur:  Tilt! [ 13 okt 2021 11:05 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Ik ken jou / je auto van op (je weet wel).
Zal idd een juweeltje zijn, maar soms ben je er klaar mee en krijg je zin in iets anders.
Het feit dat je jezelf de vraag stelt (en ook hier) zegt eigenlijk al genoeg en is (althans voor mij) heel herkenbaar.
Ga je je verbeteren? Misschien wel, misschien niet.
Ik heb momenteel beiden en ik merk dat ik meer met de 3.2 op stap ben, maar dat komt waarschijnlijk door het feit dat die (voor mij) nieuwer is en gebackdate. De 964 is eigenlijk wel de veel fijnere auto, zonder luxueus te zijn/worden.

*Benieuwd* :thumleft:

Auteur:  horn [ 13 okt 2021 12:02 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

"De drang". Deel 2 :cheesy:

Auteur:  Tilt! [ 13 okt 2021 12:03 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Afbeelding

Auteur:  bladerunner [ 13 okt 2021 17:47 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Tilt! schreef:
Ik ken jou / je auto van op (je weet wel).
:


Ik ken jou ook wel Bart, van je weet wel waar. Ik weet niet of je daar nog meeleest maar er zitten daar tegenwoordig een serieuze bende zeikerds bijeen met één uitschieter in het bijzonder, ik ben het er ook afgetrapt. :bang:

Auteur:  bladerunner [ 13 okt 2021 17:49 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Deze houd me al even bezig, graag jullie mening.

https://www.autostroo-usedcars.be/nl/vo ... 4_865.html

Een foto plaatsen lukt weer niet. :scratch:

Auteur:  Ticcie [ 13 okt 2021 18:37 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Hij ziet er mooi en onverprutst uit. 2 dingen die me opvallen:
- Hij hangt wat achterover? Veren achter moe oid?
- de historie is verre van sluitend, met een laatste beurt in 2000 bij 158dkm. Dus erna in 21 jaar maar 25dkm? Dan goed kijken of er niet veel achterstallig onderhoud is te verwachten.

En als je een 3.2 zo goed kent en twijfelt: ga rijden in een C2 en in C4. Ik vind een C2 fijner en lichter rijden, maar dat is persoonlijk.

Auteur:  Anne 2.7 [ 14 okt 2021 6:10 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Afbeelding

Auteur:  Mart WTL [ 14 okt 2021 10:01 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Tsja, het is dat ik er geen afscheid van kan nemen. :wink:

Heb afgelopen zondag nog een mooi en gezellig toerke in de Vechtstreek mee mogen maken, gaat me nooit vervelen blijkbaar, ik rijd um nu alweer 20 jaar met veel plezier. Ik hoop dat de vries en pekel weg blijft deze winter, zodat er yearround gereden kan worden. Ik kan het al bijna niet eens meer over mijn hart verkrijgen om um te schorsen voor een paar maanden ... :drive: :mrgreen:

Mooie auto die 964, met schuifdak en de gegeerde achter ruitenwisser, hij zal wel in 2000 geimporteerd zijn zeker en in eigen beheer onderhouden. Geen plaatjes van de motor beschikbaar, die vind ik ook altijd wel veel zeggend. De lak ziet er geweldig uit op het plaatje, zal wel een keertje over zijn gespoten zekers. Ik ben zelf voor de C2 handbak btw, zoals deze dus, het echte werk, in de C4 kan de vrouw ook boodschappen doen eventueel ... :mrgreen:

Misschien gewoon es ff gaan bekijken en een rondje mee rijden, dan weet je hoe die voelt en wat de opmerkingen erbij zijn.

Veel dubberdiedubdub besluitvormings plezier met de welbekende 'drang' ... :scratch:

Auteur:  Tilt! [ 14 okt 2021 10:49 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

bladerunner schreef:
ik ben het er ook afgetrapt. :bang:

O, maar ik ben het er niet afgetrapt hoor, ik ben gebanned geweest :mrgreen:
Geen half werk, je kent me ;)
Ik ga quasi dagelijks nog eens kijken en als ze meer dan 5 replies op een dag hebben wil het zeggen dat het er weer eens bovenarms opzit, of dat een bepaald forumlid de verschillende (door mij gestarte) fotothreads aan 't volspammen is. De "giftige angel die gans het forum naar beneden trok" (yours truly) is nochtans 3 jaar geleden al verwijderd geweest.
Het is niet anders, heb toen weer veel mensenkennis opgedaan :thumleft:

De 964...
De meeste zitten "op hun gat"
Nieuw setje Bilsteins rondom en klaar. Otoh, als er daar op bespaard geweest is...
Als 't jouw gedacht is: AKK en klaar zeker?
Of anders uwen "tuk" nog wat afwachten, er passeert hier op 't forum regelmatig ook iets.

Auteur:  bladerunner [ 06 feb 2022 13:53 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Gisteren een mooie 993 gaan bekijken en ben zo goed als verkocht. Nadeel is dat dit mij 5800 euro extra kost aan inschrijving en wegenbelasting. Of ik laat hem 3 jaar staan want ik vermoed dat de prijzen, net als bij de 964, in stijgende lijn gaan en zeker eens ze 30 jaar worden. Dan kost het hier maar 38 euro per jaar wegentaks. Ik ben wel van plan mijn3.2 te houden, dus ik val niet zonder.

Iemand nog nuttige tips over de 993?

Auteur:  Tilt! [ 06 feb 2022 14:31 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Je zal wel niet over één nacht ijs gaan, maar ben je zeker dat de eerste 3 jaar 993 je ´maar´ 5800 euro zullen kosten?
Daar dan nog bij dat het momenteel idd maar 38 euro verkeersbelasting/jaar is, eens de 993 dan 30 jaar geworden is, maar op 3 jaar kan er veel gebeuren. Remember Di Rupo indertijd? Of recent nog Gent met hun LEZ,waar je nu TOTAAL niet meer binnen mag met je oldtimer?
Ik doe ook graag een gokje, maar met de overheid is het kwaad kersen eten. Ik zou deze gok niet durven wagen.

Auteur:  bladerunner [ 06 feb 2022 15:12 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Neenee, nu inschrijven is 5800 euro, BIV (eenmalig) en wegenbelasting (jaarlijks), daarna 2800 euro jaarlijks wegentaks tot hij 30 is. althans, op dit moment maar in ons apanland weet je het natuurlijk nooit. :bang:

Auteur:  Tilt! [ 06 feb 2022 18:37 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Dus, 14.200 euro aan pestbelastingen op 3 jaar?
Dat moet wel een héle mooie 993 zijn...
Dan zou ik liever een HELE mooie 964 kopen met 15k extra budget.
Vooral omdat je nooit zeker bent dat de overheid de spelregels niet verandert binnen dit en 3 jaar.
YMMV...

Auteur:  bladerunner [ 06 feb 2022 19:11 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Weet je eentje staan?

Als ik hem koop zet ik hem weg. Of ik laat mijn neefje in Nederland hem inschrijven, wat zouden hier in Nederland de kosten zijn?

Auteur:  Tilt! [ 06 feb 2022 20:59 ]
Berichttitel:  Re: 964 info

Wie betaalt, bepaalt ;)
Geen idee van de verkrijgbaarheid van 964´s ook.

Pagina 1 van 6 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/