Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 23:57



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
911 hoeveel cm legroom achterin? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 911 hoeveel cm legroom achterin?
Hoeveel cm is de minimum (voorstoel verst naar achteren), middel en maximaal achterin bij de 911?


21 okt 2021 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Targa en 993 C4S ex 964 C2
Brussel
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Hoe lang is een Chinees?

Er zijn nogal wat verschillende 911s!

Misschien kun je iets specifieker zijn?


21 okt 2021 21:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
911s hebben toch hetzelfde model/maten? Maar zeg maar van welke 911 je het weet kan meten. Voorbaat danK


21 okt 2021 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Zit inderdaad niet zoveel verschil tussen de 911-jes onderling :popcorn:

79587
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 okt 2021 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Grappig, deze kende ik nog niet. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 okt 2021 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
0,0
Als je 1.90m bent, zoals ik.


21 okt 2021 22:13
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Waarom wil je het eigenlijk weten?
Bij minimum kan er niemand meer achterin zitten. En maximaal kan er niemand meer voorin zitten.


21 okt 2021 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Ik ben 2.03 mtr, stoel staat al in de achter zitting, dus --0,0
Heb nu 991 met de meervoudig elektrisch verstelbare stoelen. Zou eigenlijk nog wel iets verder naar achter mogen, of iets kleinere diameter stuur ( heeft nu wel prachtig stuur )
In mijn vroegere 996 met handverstelling heb ik sledeverlengers laten maken, geen enkele ruimte tussen rugleunig en zitting achter, die drukt zich er zelfs een stuk in.


21 okt 2021 22:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
dobbelsteen schreef:
Waarom wil je het eigenlijk weten?
Bij minimum kan er niemand meer achterin zitten. En maximaal kan er niemand meer voorin zitten.


Wil de legroom weten, ik bedoel niet de ruimte voor je been maar van de achter leuning van de achterbank tot de leuning van de voorstoel.

Enguess schreef:
0,0
Als je 1.90m bent, zoals ik.


bedoel je niet -20?


21 okt 2021 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Hangt af hoever je rugleuniing naar achter kantelt, denk 40 cm. zitjes achter zijn minimaal, je kan er net een golftas neerleggen, wel langste clubs eruit en schuin neerleggen


21 okt 2021 23:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
HaVrie schreef:
Hangt af hoever je rugleuniing naar achter kantelt, denk 40 cm. zitjes achter zijn minimaal, je kan er net een golftas neerleggen, wel langste clubs eruit en schuin neerleggen


Even gemeten bij bij mij is 57 cm van rug to knie, kom ik dus 17cm tekort. Wat nu? Benen eraf hakken, of kun je die strekken tussen de voorstoelen door? (maar das ook gevaarlijk want dan zit ik met mijn been bij de koppeling, mischien pakt de bestuurder dan wel mijn voet ipv, de koppelingspook)

Had ik een keer gedaan, toen wilde de chauffeur instappen en zei die boos dat die mijn poten daar niet meer wilde zien, terwijl ik lekker languit mijn benen wilde strekken in die auto. (geen Porsche overigens dat niet)
Afbeelding


21 okt 2021 23:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
In mijn 964 konden mijn kinderen in de stoeltjes achterin nauwelijks hun benen kwijt. En mensen zonder stoeltjes konden hun benen al helemaal niet kwiijt. En ik ben zelf maar een opneukertje van 1,77. Auto is niet gemaakt op mensen achterin.

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 okt 2021 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Aanstellerij allemaal...Bart de Graaf reed toch ook gewoon in een 911?




















O wacht ff... :mrgreen:


22 okt 2021 11:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
horn schreef:
In mijn 964 konden mijn kinderen in de stoeltjes achterin nauwelijks hun benen kwijt. En mensen zonder stoeltjes konden hun benen al helemaal niet kwiijt. En ik ben zelf maar een opneukertje van 1,77. Auto is niet gemaakt op mensen achterin.

Afbeelding


Nu begrijp ik je niet een kinder stoeltje neemt juist ruimte in, dus hoezo zonder stoeltje konden hun benen niet kwijt?
Ach een 911 heeft ook met kinderen hun voordelen, als ze klem zitten kunnen ze in ieder geval niet/moeilijk weglopen of opstaan, en je hoef je er ook geen zorgen te maken of de achterdeur wel op het kinderslot zit. (die is er toch niet)

En is er nou niemand die even een meetlint/rolmaat wil pakken en de maten wil opmeten?


22 okt 2021 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Dat dus (gewoon even meten, maar je doelstelling en type 911 is niet geheel duidelijk). Wij zijn met z'n vieren (2 kleine kids) met de 964 richting Zwitserland gereden, zelfs een TV tussen de voorstoelen gemonteerd. Alleen voor de kleinste een zitverhoger, en ze hadden gewoon beenruimte.
Hoe nieuwer de 911, hoe ruimer.
Ga gewoon zelf kijken bij een paar modellen :!:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 okt 2021 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Wat wil je nou weten?
Praktisch gesproken kan in een 911 niemand achterin zitten. Kleine kinderen wellicht voor korte afstanden, met wat goede wil.
Mijn ervaring in zowel een 911 G model als in een 997.2.


22 okt 2021 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Ik probeer het nog een keer, heb al gezegd 40 cm. Maar een voorstoel kan verschuiven, vanaf iets minder dan 1.90 cm lange bestuurder zit de rugleuning van de voorstoel tegen de achterzitting aan, 0 cm beenruimte dus.
Als je zoals ik boven 2 mtr bent kantel je stoel ( zowel zitting als rugleuning) nog verder naar achteren. Dan drukt ie zich zelfs een stuk in de achterzitting.
De lengte van de achterzitting is bij veel modellen 39cm. maar ook de hoogte achterin is minimaal. Je kan her en der op websites gewoon de interieur maten opzoeken btw. ( google. lengte achterzitting porsche 911 bv. )

vond deze wel leuke via google zoekopdracht, achterzitting 33 cm, zijn ze toch wat gegroeid LOL.
http://content.us.porsche-clubs.porsche ... t_911S.pdf


Laatst bijgewerkt door HaVrie op 22 okt 2021 12:49, in totaal 1 keer bewerkt.



22 okt 2021 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
About tree fiddy


22 okt 2021 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Opmeten heeft niet zoveel zin. Je weet tenslotte niet in welke stand de voorstoel staat. Het maakt nogal wat uit of die helemaal naar voren of naar achter staat, en ik welke hoek de rugleuning gezet is. Dus als iemand 65cm gaat roepen, dan weet je nog niets. Misschien past er dan wel niemand meer op de voorstoel.

Daarnaast is de ene 911 de andere niet. Welk modeljaar heb je het over, cabrio of coupe? Ik denk dat 2x de helft echter wel een redelijk veilige aanname is.


22 okt 2021 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
dokker33 schreef:
Wat nu? Benen eraf hakken, of kun je die strekken tussen de voorstoelen door? (maar das ook gevaarlijk want dan zit ik met mijn been bij de koppeling, mischien pakt de bestuurder dan wel mijn voet ipv, de koppelingspook)

Jammer, het was een schrijffout, je bedoelde versnellingspook.
Had het wel een leuk idee gevonden als je op de rechter achterstoel zou kunnen zitten en dan met je voet op het koppelingspedaal :-)


22 okt 2021 13:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
HaVrie schreef:
vond deze wel leuke via google zoekopdracht, achterzitting 33 cm, zijn ze toch wat gegroeid LOL.
http://content.us.porsche-clubs.porsche ... t_911S.pdf

Wat een ge-wel-dig artikel. Heerlijk geschreven ook. En die prijs Fl. 39.076,50 :shock:
Dat zou nu (rekening houdend met inflatie) ongeveer €87.000 zijn. De huidige instapprijs van een 718. Valt me eerlijk gezegd niet tegen, als je ziet wat je daar nu voor krijgt.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


22 okt 2021 14:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
dokker33 schreef:
Nu begrijp ik je niet een kinder stoeltje neemt juist ruimte in, dus hoezo zonder stoeltje konden hun benen niet kwijt?

Heb geen 911 meer. wel een meetlint maar schiet dus niet op.

Ik bedoel dat toen mijn kinderen op zitverhogers zaten, zaten ze met de zolen van hun schoenen tegen de achterkant van de ruggen van de voorstoelen. Toen ze groter werden kregen ze hun onderbenen en voeten nauwelijks tussen achterzitje en rugleuning van de voorstoel. En verder zagen ze weinig
Voor mijn non-petrolhead kids altijd een reden om niet in de 911 mee te willen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 okt 2021 15:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Je bedoelt dat je op een afstand van 10-20 cm tegen de achterkant van een voorstoel leuning kijkt? Nee dat is niet zo'n fijn uitzicht nee, zeker niet voor de langere rit. En ook een beetje claustrofobisch denk ik.
Ik zelf zou er na langere tijd zelfs tegen gaan boksen denk ik, hoepel nou een op met dat ding voor m'n snufferd. Maar dat vind degene op de voorstoel weer niet zo fijn.


22 okt 2021 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Wat is het DOEL van deze vraag?

Wil je kids/vrouw/schoonmoeder gaan meenemen? Gaat het om korte ritjes? En inderdaad, 911'jes zijn er gemaakt van 1964 tot heden, specificeer eens welke 911 je de afmeting van wil weten. Dan zouden we je best wel willen helpen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


22 okt 2021 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 hoeveel cm legroom achterin?
Of stel jezelf eerst eens voor … voordat je vraagt hoeveel cm …

Is maar een idee.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 okt 2021 21:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.