Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

21 okt 2021 23:28

Heeft iemand ervaring met het bestellen van onderdelen op design911 sinds de Brexit?
Ik had daar iets besteld net voor de Brexit en vond het een leuke website met veel producten op voorraad.

Ben benieuwd naar de invoerkosten die naast de BTW betaald moeten worden.

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

22 okt 2021 0:56

Alpo zit bij ons op de hoek, kan je op de fiets af :mrgreen:

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

22 okt 2021 7:57

Ik heb een claxonknop bij Design 911 besteld afgelopen augustus. Ik kon het nergens anders vinden (Ook niet bij Alpo :wink: ) ik had de knop binnen een week thuis zonder gedoe. Alles goed geregeld met douane etc.

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

22 okt 2021 8:09

Erg goede ervaringen, pre en post brexit met design911. Netjes en snelle levering, het wachten is soms op de douane om goederen in te klaren. Krijg je netjes via postnl of dpg of welke vervoerder dan ook een bericht van, wat de kosten zijn en hoe je kunt betalen. Zodra betaald, had ik de pakketten binnen paar dagen binnen. Ik zou wel alleen nog spullen bestellen die ze in NL niet hebben, en dat zijn er helaas nog erg veel (xpipes, sportcats, sturen etc, rest zou Alpo ook moeten hebben)

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

22 okt 2021 8:20

En kosten kun je vooraf zelf berekenen, staat op de site van douane/belastingdienst.

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

22 okt 2021 9:07

Hebben die ondertussen geen vestiging in de EU? Daar waren ze naarstig naar op zoek :wink:

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

22 okt 2021 20:50

Bedankt voor jullie reacties! En mee eens met je Molen, ik moet zeker vaker naar Alpo!
Ik heb een hele lijst van spullen die ik moet hebben voor mijn winter knutsel projecten! Ik ga morgen langs denk ik.

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

23 okt 2021 8:41

Afgelopen zomer nokkenassen van mn Triumph laten slijpen in Engeland.
6 weken na retourverzending kwamen ze binnen.
Das toch best lang.

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

23 okt 2021 9:21

Ja, je kunt pech hebben. Ik heb het idee dat het ook te maken heeft met wat er naar NL wordt gestuurd en wat er voor omschrijving en waarde op staat. Ik had net na Brexit (en toen was de douane echt een chaos in NL) een paar P bouten besteld bij design911, op vrijdag besteld, zaterdag invoerrechten betaald, dinsdagochtend binnen. Maar waarde stond wel erg duidelijk op de doos. Beetje geluk hebben denk ik

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

24 okt 2021 14:11

Heb twee weken geleden nieuwe ledlampjes voor mn klokken besteld. Vind 2 weken voor een afstand van 500km ook wat veel.
Volgens de leverancier duurt het allemaal een stuk langer sinds Brexit, gemiddeld een week of 2....

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

25 okt 2021 12:06

Ik heb een zakelijke import die al 8 weken 'hangt' bij de douane in GB. Geen idee waarom. Andere zendingen zijn wel redelijk snel.

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

25 okt 2021 12:51

Dito. Simpele rollen stof die vroeger binnen paar dagen hier waren liggen nu weken. Geen steekproef meer, maar alles moet gecontroleerd. Warehouses schijnen bij de douane tot het dak vol te liggen :roll:

Re: Ervaring met bestellen in de Verenigd Koninkrijk?

25 okt 2021 15:32

Heb er wat spullen besteld een maand of twee geleden (a 200 euro). Met importkosten erbij was het niet bepaald gunstig, volgens mij kwam er iets van 50 euro bij. Al met al was het een stuk goedkoper geweest om gewoon in EU te kopen. Meeste wat ze hebben is ook bij andere leveranciers beschikbaar.
Plaats een reactie